Про субланку Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області

27.03.2023 166

Про субланку Коростенської міської  територіальної громади ланки  Коростенського району територіальної  підсистеми єдиної державної системи  цивільного захисту Житомирської області

 

      У К Р А Ї Н А
        Коростенська міська рада Житомирської області
      ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
 
       Р І Ш Е Н Н Я

 

Від 15.02.2023р. № 52       

Про субланку Коростенської міської

територіальної громади ланки

Коростенського району територіальної

підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Житомирської області

 

Відповідно до статті 10 Кодексу цивільного захисту України зі змінами несеними Законом України від 17 лютого 2022 року № 2081-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту», з метою забезпечення реалізації на території Коростенської міської територіальної громади державної політики у сфері цивільного захисту, керуючись ст.40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,

 

 РІШАЄ:

 

  1. Затвердити «Положення про субланку Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області» (далі – Положення) що додається.
  2. Начальникам управлінь, відділів виконавчого комітету міської ради, керівникам підприємств, установ та організацій, старостам Коростенської міської територіальної громади забезпечити виконання цього Положення з метою запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного, природного та воєнного характеру.
  3. Вважати таким що втратило чинність рішення виконавчого комітету міської ради від 12.04.2021 року № 288 «Про ланку Коростенської міської територіальної громади територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області».

 

Міський  голова                                                      Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

Начальник відділу з питань

цивільного захисту

Олег БОШАКОВ

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 15.02.2023р.  № 52

 

ПОЛОЖЕННЯ

про субланку Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської  області

 

  1. Це Положення визначає організацію, завдання, склад сил і засобів, порядок діяльності субланки Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області (далі – субланка КМТГ).
  2. У цьому Положенні термін «субланка КМТГ» вживається у значенні складової частини територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в Коростенський міській територіальній громаді і до якої входять органи управління та підпорядковані їй сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
  3. Метою створення та функціонування субланки КМТГ є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період в Коростенський міській територіальній громаді.
  4. Завданнями субланки КМТГ є:

1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їй сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій  від надзвичайних ситуацій;

3) планування заходів цивільного захисту;

4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;

5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Коростенської міської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;

9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

11) здійснення заходів щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;

14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;

15) інші завдання, визначені законом.

  1. Безпосереднє керівництво діяльністю субланки КМТГ здійснюється міським головою.
  2. Положення про субланку КМТГ затверджується рішенням виконавчого комітету міської ради.
  3. До складу субланки КМТГ входять органи управління та підпорядковані їй сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання згідно з додатком 1.

На структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради та територіальні органи міністерств і відомств України в рамках  субланки КМТГ покладається виконання функцій згідно з додатком 2.

  1. Органами управління цивільного захисту, є:

1) на рівні КМТГ– виконавчий комітет міської ради, відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради, Коростенське районне управління Головного управління ДСНС у Житомирській області;

2) на об’єктовому рівні – керівні органи підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.

  1. Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій в міській субланці функціонують:

1) на рівні КМТГ:

міська диспетчерська служба;

оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (в яких вони створені);

2) на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (в яких вони створені).

  1. Для забезпечення сталого управління субланкою КМТГ і виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується система пунктів управління.
  2. Для управління субланкою КМТГ використовується телекомунікаційна мережа загального користування та міська система оповіщення.
  3. Для координації діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них функціонують:

на рівні КМТГ – комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій;

на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.

Діяльність зазначених комісій провадиться відповідно до положень про них.

  1. Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на рівні КМТГ та об’єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Рішення про утворення такої комісії приймає відповідно міський голова або керівник суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.

До утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій організацію заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюють відповідні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

  1. До складу сил цивільного захисту субланки КМТГ входять згідно з додатком 3:

підрозділи Коростенського районного управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області;

комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;

об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;

спеціалізовані служби цивільного захисту КМТГ;

добровільні формування цивільного захисту.

До складу спеціалізованих служб цивільного захисту субланки КМТГ включаються органи управління, суб’єкти господарювання за переліком, згідно з додатком 4.

Спеціалізовані служби провадять свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується органом, суб’єктом господарювання, який утворив таку службу.

  1. Облік сил цивільного захисту здійснює Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області.
  2. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території громади встановлюється один із таких режимів функціонування субланки КМТГ:

повсякденного функціонування;

підвищеної готовності;

надзвичайної ситуації;

надзвичайного стану.

  1. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій субланка КМТГ функціонує в режимі повсякденного функціонування.
  2. Основними завданнями, що виконуються субланкою КМТГ у режимі повсякденного функціонування, є:

забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях;

забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;

здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;

розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;

здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;

забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;

організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;

організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;

підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

  1. Підставою для тимчасового введення в КМТГ режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.

 

 

 

  1. Основними завданнями, що виконуються субланкою КМТГ у режимі підвищеної готовності, є:

здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;

формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;

посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;

уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;

уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;

приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.

  1. Підставою для тимчасового введення в КМТГ режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня.

Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до  Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368 (зі змінами).

  1. Основними завданнями, що виконуються субланкою КМТГ у режимі надзвичайної ситуації, є:

уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;

здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;

призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

визначення зони надзвичайної ситуації;

здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;

організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;

організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;

організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.

  1. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації в КМТГ вводяться за рішенням виконавчого комітету міської ради.

У період дії надзвичайного стану у разі його введення субланка КМТГ функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із  Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно-правовими актами.

  1. З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях субланка КМТГ переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.

Переведення субланки КМТГ у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.

В особливий період субланка КМТГ функціонує відповідно до вимог  Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами.

  1. Для організації діяльності субланки КМТГ відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради розробляється план основних заходів цивільного захисту КМТГ на відповідний рік.
  2. Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради та суб’єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більш як 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.
  3. Функціонування субланки КМТГ в особливий період здійснюються відповідно до планів цивільного захисту на особливий період.
  4. З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
  5. З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту субланки КМТГ під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани взаємодії.
  6. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності субланки КМТГ здійснює відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради та Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області.
  7. З метою забезпечення здійснення заходів у субланці КМТГ щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводиться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.
  8. Для проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій створюється та функціонує система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
  9. Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
  10. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС України.

  1. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в субланці КМТГ під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.

Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:

1) виконавчим комітетом міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови відповідно до затвердженого розподілу обов’язків;

2) керівником суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об’єктового рівня – один із заступників керівника суб’єкта господарювання.

  1. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  1. Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту КМТГ.

 

 

До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об’єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту ланки КМТГ.

Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.

Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.

  1. Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.
  2. До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються в субланці КМТГ, можуть залучатися Збройні Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення відповідно до Конституціїі законів України.
  3. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
  4. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному режимі протягом не менше трьох діб.
  5. В субланці КМТГ з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:

визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;

погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;

усебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

  1. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні – між територіальними органами центральних органів виконавчої влади, структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради, їх силами, а також суб’єктами господарювання.
  2. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій і оперативно-черговою службою Коростенського районного управління Головного упрвравління ДСНС України у Житомирській області організується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
  3. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади, виконавчого комітету міської ради, які залучаються до здійснення таких заходів.

Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, виконавчим комітетом міської ради.

  1. Забезпечення фінансування субланки КМТГ здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, коштів суб’єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.

 

 

 

Керуючий справами виконкому                                        Андрій ОХРІМЧУК

 

Документи за типом
Виконавчий комітетДокументів: 2047 Усі
Регуляторна політикаДокументів: 42 Усі
Чат-бот Гаряча лінія