Від 15.03.2023р. № 100
|
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2023 р. № 134 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань цивільного захисту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 711-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Житомирської області», з метою забезпечення техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і території Коростенської міської територіальної громади від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них, керуючись ст.361 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Перший заступник міського голови
Володимир ВИГІВСЬКИЙ
Начальник відділу з питань
цивільного захисту
Олег БОШАКОВ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради
від 15.03.2023 р. № 100
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади
1) координація діяльності структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із:
функціонуванням субланки Коростенської МТГ ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області;
здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
залученням сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги;
забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки;
навчанням населення діям у надзвичайній ситуації;
визначенням меж зони надзвичайної ситуації;
здійсненням постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організацією та здійсненням:
– заходів щодо життєзабезпечення населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
– заходів з евакуації (у разі потреби);
– радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і території Коростенської МТГ від наслідків надзвичайної ситуації;
вжиттям заходів щодо забезпечення готовності до дій в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період;
здійсненням безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
інформуванням органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
забезпеченням:
– живучості об’єктів національної економіки та державного управління під час реагування на надзвичайну ситуацію;
– стабільного функціонування об’єктів паливно-енергетичного комплексу під час виникнення надзвичайної ситуації, злагодженої роботи підприємств, установ та організацій для забезпечення сталої і безперебійної роботи об’єктів Єдиної газотранспортної та об’єднаної енергетичної систем України;
– безпеки та сталої роботи транспортної інфраструктури, послуг поштового зв’язку та всіх видів електричного зв’язку;
– санітарного та епідемічного благополуччя населення;
організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого рівня;
встановленням кількісних та якісних показників виведення з ладу транспортних засобів, промислових, громадських і житлових будинків та споруд, комунальних і енергетичних мереж, засобів зв’язку, газопроводів, залізничного вузла, мостів, шляхопроводів тощо;
2) визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час:
функціонування субланки Коростенської МТГ ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області;
здійснення заходів:
– щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
– щодо медичного та біологічного захисту населення у разі виникнення надзвичайної ситуації;
порушення умов належного функціонування об’єктів інфраструктури та безпеки життєдіяльності населення, зокрема у сферах національної безпеки і оборони, енергетики, фінансів, соціального захисту, охорони здоров’я та навколишнього природного середовища;
3) погодження положень про об’єктові комісії з питань надзвичайних ситуацій;
4) підвищення ефективності діяльності структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
1) у режимі повсякденної діяльності:
здійснює координацію діяльності територіальних органів міністерств і відомств України та структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради щодо розроблення і виконання цільових програм, здійснення заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;
здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об’єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;
бере участь у розгляді питань щодо утворення або припинення діяльності підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, що використовують небезпечні технології (хімічні, радіаційні тощо);
сприяє проведенню гідрометеорологічних спостережень і прогнозів, розвитку системи моніторингу навколишнього природного середовища, системи цивільного захисту, форм контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об’єктів;
координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення.
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;
організовує розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об’єктів;
забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації місцевого рівня;
готує пропозиції щодо визначення джерел і порядку фінансування заходів реагування на надзвичайну ситуацію;
координує заходи щодо створення резерву засобів індивідуального захисту та матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків, визначає обсяги і порядок використання таких резервів;
забезпечує стабільне виробництво, передачу, постачання і використання енергоносіїв під час виникнення надзвичайної ситуації підприємствами, установами та організаціями паливно-енергетичного комплексу;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління, сил та засобів, а також громадських організацій щодо надання допомоги населенню, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
організовує роботу з локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації місцевого рівня;
залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування з використанням наявних матеріально-технічних, продовольчих та інших ресурсів і запасів;
вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах;
забезпечує здійснення заходів щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
встановлює межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
організовує здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
приймає рішення щодо попередньої класифікації надзвичайної ситуації за видом, класифікаційними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне подання до ДСНС зазначених матеріалів;
вивчає обставини, що склалися, та подає виконавчому комітету міської ради, інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку;
4) у режимі надзвичайного стану:
забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління та сил міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами Законів України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про правовий режим надзвичайного стану”, а також інших нормативно-правових актів;
здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, забезпечення функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
5) здійснює взаємодію з обласним штабом з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території.
залучати у разі потреби в установленому законодавством порядку до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації місцевого рівня сили і засоби субланки Коростенської МТГ ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області;
заслуховувати інформацію керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Коростенської МТГ, з питань, що належать до їх компетенції, і давати їм відповідні доручення;
одержувати від територіальних органів центральних органів виконавчої влади, структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Коростенської МТГ, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції;
до участі у своїй роботі представників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Коростенської МТГ (за погодженням з їх керівниками);
розглядати матеріали розслідувань про причини і наслідки виникнення надзвичайної ситуації та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у її виникненні.
Роботою місцевої комісії керує її голова, а за відсутності голови – за його дорученням перший заступник та за відсутності першого заступника – заступник голови.
Засідання місцевої комісії веде голова, а за його відсутності – перший заступник голови.
Посадовий склад місцевої комісії затверджується виконавчим комітетом міської ради, на основі пропозицій територіальних органів центральних органів виконавчої влади, структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Коростенської МТГ.
Персональний склад місцевої комісії затверджується головою комісії.
Голова місцевої комісії організовує її роботу за допомогою секретаріату.
залучати до роботи із запобігання виникненню надзвичайної ситуації або ліквідації її наслідків будь-які транспортні, рятувальні, відбудовні, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;
приймати в межах повноважень місцевої комісії рішення щодо реагування на надзвичайну ситуацію;
вносити пропозиції в межах законодавства щодо заохочення осіб, які зробили вагомий внесок у запобігання виникненню надзвичайної ситуації, ліквідацію її наслідків;
делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайної ситуації свої повноваження заступникам голови місцевої комісії.
Рішення місцевої комісії приймаються колегіально більш як двома третинами складу комісії. Член місцевої комісії, який не підтримує пропозиції та рекомендації, прийняті комісією, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
Рішення місцевої комісії оформляється протоколом, який підписується головою та відповідальним секретарем комісії.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК