УКРАЇНА
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 07.02.2024 р. № 49
|
З метою удосконалення правових засад при організації поховань померлих і надання ритуальних послуг, належного функціонування кладовищ на території Коростенської міської територіальної громади, у відповідності до Закону України «Про поховання та похоронну справу», Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 р. № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», керуючись пп. 1, пп. 11 ч. «а» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Міський голова Володимир МОСКАЛЕНКО
Перший заступник міського голови
Володимир ВИГІВСЬКИЙ
Начальник управління ЖКГ
Валерій МАРТИНЮК
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 07.02.2024 р. № 49
ПОРЯДОК
функціонування місць поховань на території Коростенської міської територіальної громади
1.1. Порядок функціонування місць поховань на території Коростенської міської територіальної громади (надалі – Порядок) є обов’язковим для виконання всіма суб’єктами господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг на території Коростенської міської територіальної громади.
1.2. Ритуальна служба та інші суб’єкти господарювання, які працюють на ринку ритуальних послуг на території Коростенської міської територіальної громади (незалежно від форм власності) в процесі своєї діяльності повинні керуватись Конституцією України, Законом України «Про поховання та похоронну справу», іншими законами України, постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 р. №1445 «Про затвердження Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війни» (зі змінами), наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 р. № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», рішеннями Коростенської міської ради та її виконавчого комітету, а також цим Порядком.
1.3. Терміни, використані в цьому Порядку, вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про поховання та похоронну справу», «Про благоустрій населених пунктів», інших законах України.
2.1. Організацію поховання померлих і надання ритуальних послуг відповідно до статей 9, 10, 12 Закону України «Про поховання та похоронну справу» на території Коростенської міської територіальної громади здійснює профільне комунальне підприємство – Комунальне виробничо-господарське підприємство (надалі – ритуальна служба) та суб’єкти господарювання, які уклали договір з ритуальною службою.
2.2. Основними завданнями ритуальної служби є здійснення організації поховання померлих і надання передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та ритуальних послуг, не передбачених цим переліком, а також реалізація предметів ритуальної належності.
2.3. На території Коростенської міської територіальної громади знаходяться 53 кладовища, з яких:
2.3.1. Відкриті для поховань:
– місто Коростень – кладовища по вул. І. Котляревського, по вул. Саченка, 2 кладовища в районі Чолівки;
– село Барди – 1 кладовище;
– село Берестовець – 1 кладовище;
– село Бехи – 2 кладовища (Північне та Південне);
– село Васьковичі – 1 кладовище;
– село Великий Ліс – 2 кладовища;
– село Вороневе – 1 кладовище;
– село Діброва – 1 кладовище;
– село Дідковичі – 2 кладовища;
– село Домолоч – 3 кладовища;
– село Злобичі – 1 кладовище;
– село Зубівщина – 1 кладовище;
– село Іскорость – 2 кладовища;
– село Клочеве – 1 кладовище;
– село Кожухівка – 1 кладовище;
– село Каленське – 1 кладовище;
– село Корма – 1 кладовище;
– село Купеч – 1 кладовище;
– село Мала Зубівщина – 1 кладовище;
– село Майданівка – 1 кладовище;
– село Мединівка – 2 кладовища;
– село Межирічка – 1 кладовище;
– село Михайлівка – 3 кладовища;
– село Нивки – 1 кладовище;
– село Новаки – 1 кладовище;
– село Немирівка – 1 кладовище.
– село Обиходи – 2 кладовища;
– село Розтяжин – 1 кладовище;
– село Сарновичі – 1 кладовище;
– село Сингаї – 1 кладовище;
– село Соболівка – 1 кладовище;
– село Стремигород – 1 кладовище;
– село Субине – 1 кладовище;
– село Хотинівка – 1 кладовище;
– село Холосне – 1 кладовище;
– село Ходаки – 1 кладовище;
– село Шатрище – 1 кладовище;
2.3.2. Частково закриті (можливе підпоховання):
– місто Коростень – кладовище по вул. Сергія Кемського;
– село Грозине – 1 кладовище.
2.3.3. Закриті:
– місто Коростень – кладовище по вул. 1 Травня (мікрорайон Бровар).
2.4. Кладовища Коростенської міської територіальної громади є комунальною власністю та перебувають у господарському віданні та обслуговуються профільним комунальним підприємством – Комунальним виробничо – господарським підприємством (ритуальною службою).
2.5. Розпорядок роботи кладовищ:
– для відвідувань кладовища відкриті щоденно з 08 до 17 години;
– поховання здійснюються щоденно, крім неділі та днів державних свят з 08 до 17 години. В окремих випадках за погодженням з ритуальною службою поховання може здійснюватися у вихідні та святкові дні.
2.6. Ритуальна служба зобов’язана:
– укладати договори-замовлення на організацію та проведення поховання;
– організовувати поховання померлих згідно з договорами-замовленнями;
– створювати рівні умови для поховання померлого незалежно від раси, кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
– забезпечувати конфіденційність інформації про померлого;
– організовувати виконання робіт із благоустрою місць поховань відповідно до актів проведених комісійних обстежень місць поховань та кошторису;
– безоплатно виділяти місця для поховання померлого чи урни з прахом померлого на кладовищі;
– реєструвати поховання та перепоховання в Книзі реєстрації поховань та перепоховань (надалі – Книга реєстрації);
– реєструвати намогильні споруди в Книзі обліку намогильних споруд;
– видавати користувачу місця поховання свідоцтво про поховання та на замовлення громадян – довідки про наявність поховання померлого на кладовищі в зазначеному населеному пункті громади;
– у разі осквернення могил, місць родинного поховання, навмисного руйнування та викрадання намогильних споруд готувати і подавати відповідну заяву та акт про характеристику збитку до правоохоронних органів;
– на підставі договору-замовлення забезпечувати безперешкодний доступ на територію кладовища суб’єкту господарювання, з яким укладено договір про надання ритуальних послуг;
– забезпечувати функціонування місць поховань на території Коростенської міської територіальної громади відповідно до цього Порядку;
– здійснювати інші функції відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу».
2.7. На території кладовищ територіальної громади поховання померлих здійснюється з дотриманням вимог санітарно-епідеміологічного законодавства.
2.8. Поховання померлого на території кладовища здійснюється відповідно до договору-замовлення. Замовлення на поховання оформляється при пред’явленні паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, яка зобов’язалася поховати померлого.
2.9. Оформлення договору-замовлення на організацію та проведення поховання здійснюється ритуальною службою не менше ніж за день до проведення поховання.
Як вийняток, при наявності об’єктивних підстав та технічної можливості, поховання померлого може бути здійснено в день оформлення договору- замовлення.
2.10. Організацію поховання померлих, надання ритуальних послуг та реалізацію предметів ритуальної належності може також здійснювати суб’єкт господарювання, що виявив бажання працювати на ринку ритуальних послуг та уклав договір з ритуальною службою про надання ритуальних послуг.
2.10.1. Для укладення договору про надання ритуальних послуг суб’єкт господарювання подає на ім’я керівника ритуальної служби відповідну заяву та додає до неї наступні документи:
а) копію довідки про включення до ЄДРПОУ для юридичної особи або про присвоєння ідентифікаційного номера для фізичної особи-підприємця;
б) копію виписки з ЄДР;
в) перелік ритуальних послуг, які пропонуються для надання суб’єктом господарювання;
г) режим роботи, контакти та місце знаходження суб’єкта господарювання.
2.10.2. Протягом 14 робочих днів від дня отримання заяви, за наявності всього переліку документів, передбачених п. 2.10.1, ритуальна служба укладає з суб’єктом господарювання договір про надання ритуальних послуг.
2.10.3. Безпідставна відмова в укладенні договору не допускається, вона має бути аргументована та надана письмово.
2.10.4. Договір про надання ритуальних послуг між ритуальною службою та суб’єктом господарювання укладається терміном на 3 роки, але за згодою сторін цей термін може бути іншим.
2.10.5. При зміні будь-яких відомостей, зазначених у документах, вказаних у п. 2.10.1 (що додаються до заяви), суб’єкт господарювання повинен у 10-денний термін письмово повідомити про це ритуальну службу.
2.10.6. Несвоєчасне або ненадання повідомлення ритуальної служби про зміни є підставою для розірвання договору про надання ритуальних послуг.
2.11. Суб’єкту господарювання забороняється надавати ритуальні послуги без укладення із ритуальною службою договору про надання ритуальних послуг та відповідного договору-замовлення на організацію та проведення поховання з виконавцем волевиявлення померлого або особою, яка зобов’язалася поховати померлого.
2.12. В’їзд на територію кладовища суб’єкту господарювання без укладеного з ритуальною службою договору про надання ритуальних послуг та договору-замовлення на організацію та проведення поховання забороняється.
3.1. В м. Коростень, з метою створення відповідних умов виконавцю чи особі, яка зобов’язалась поховати померлого згідно його волевиявлення, оформлення договорів-замовлень на організацію та проведення поховання здійснюються в адміністативному приміщенні ритуальної служби, яке знаходиться біля центральних воріт міського кладовища по вул. Івана Котляревського.
3.2. У приміщенні ритуальної служби, де проводиться оформлення договору-замовлення, у доступному для огляду місці повинні бути розміщені:
– основні положення Закону України «Про поховання та похоронну справу»;
– Порядок функціонування місць поховань на території Коростенської міської територіальної громади;
– перелік ритуальних послуг із зазначенням вартості, особливостей та термінів виконання замовлення;
– інформація про суб’єктів господарювання, з якими укладено договори про надання ритуальних послуг, їх адреси, контакти та режим роботи;
– режим роботи та номери телефонів місцевих органів виконавчої влади та територіального органу у справах захисту прав споживачів;
– режим роботи організації, що виплачує допомогу на поховання відповідно до чинного законодавства України;
– розклад роботи органів реєстрації актів цивільного стану (надалі – РАЦС) в місті Коростень;
– порядок пільгового обслуговування населення;
– умови організації поховань за рахунок державного та місцевого бюджетів;
– книга відгуків та пропозицій.
3.3. Суб’єкт господарювання, який уклав з ритуальною службою договір про надання ритуальних послуг, у 10-денний термін з моменту укладення такого договору, має забезпечити у приміщенні (у доступному для огляду місці) розміщення наступної інформації:
– згідно переліку, зазначеному в пункті 3.2 цього Порядку;
– інформацію про місцезнаходження ритуальної служби, її адресу, контакти та режим роботи;
– копію виписки про державну реєстрацію суб’єкта господарювання;
3.4. У місті Коростень у приміщеннях моргів та РАЦСу на видному, доступному для громадян місці, керівниками/працівниками цих установ розміщується інформація, що надається ритуальною службою, про місцезнаходження, контакти та режим роботи ритуальної служби та суб’єктів господарювання, які уклали з ритуальною службою договір про надання ритуальних послуг.
4.1. Особа, яка зобов’язалася поховати померлого, на підставі свідоцтва про смерть, виданого відділом РАЦС, звертається до ритуальної служби з приводу укладення відповідного договору-замовлення на організацію та проведення поховання. Ця особа має право вибирати виконавців ритуальних послуг серед суб’єктів господарської діяльності, які уклали договори із ритуальною службою про надання цих послуг.
4.2. Забороняється надання ритуальних послуг без оформлення договору-замовлення. У разі оформлення договору – замовлення із суб’єктом господарювання, останній зобов’язаний надати копію договору-замовлення ритуальній службі.
4.3. У разі виникнення потреби в наданні додаткових ритуальних послуг, не передбачених укладеним договором-замовленням, їх виконання погоджується сторонами і оформляється окремим договором-замовленням.
4.4. Замовник має право у процесі виконання договору-замовлення вносити до нього часткові зміни, які повинні бути прийняті ритуальною службою або суб’єктом господарювання за умови, що їх виконання технічно і технологічно можливе. У такому випадку до оформленого договору-замовлення вносяться відповідні зміни.
5.1. Поховання померлого здійснюється на підставі свідоцтва про смерть та оформленого в установленому порядку договору-замовлення на організацію та проведення поховання.
5.2. За зверненням виконавця волевиявлення чи особи, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, на території кладовища безоплатно виділяється місце для поховання померлого. На бажання виконавця волевиявлення чи особи, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, для поховання двох чи більше померлих безоплатно виділяється місце для родинного поховання.
5.3. Визначення земельних ділянок під могили на кладовищах м. Коростеня здійснюється виключно відповідальними особами ритуальної служби на підставі оформлених договорів-замовлень на поховання.
Відведення земельних ділянок під могили на сільських кладовищах Коростенської міської територіальної громади здійснюється старостами.
5.4. Самовільне поховання померлих на території кладовищ Коростенської міської територіальної громади (без дозволу ритуальної служби або старости) не допускається.
5.5. Кожне поховання померлого здійснюється в окремій могилі.
5.6. Довжина могили для дорослого повинна бути не менше двох метрів, ширина – 1 м, глибина – не менше 1,5 м від поверхні землі до кришки труни, з урахуванням місцевих ґрунтово-кліматичних умов. У разі поховання померлих дітей розміри могили можуть бути відповідно зменшені.
Висота намогильного горбка – 0,5 м.
5.7. Для поховання урни з прахом у землю виділяється місце розміром 0,8×0,8 м, де можливе розташування декількох урн, виходячи з розрахунку встановлення їх по вертикалі. Глибина такого поховання не нормується.
5.8. Під кожну могилу надається ділянка таких розмірів:
Назва поховання | Розмір | ||||
Земельної ділянки | Могили | ||||
площа,
м² |
довжина, м | ширина,
м |
довжина, м | ширина, м | |
Родинне | 6,6 | 2,2 | 3,0 | 2,0 | 1,0 |
Подвійне | 4,8 | 2,2 | 2,2 | 2,0 | 1,0 |
Одинарне | 3,3 | 2,2 | 1,5 | 2,0 | 1,0 |
Урна з прахом | 0,64 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Примітка: У разі поховання померлого у нестандартній труні викопується могила залежно від довжини труни.
5.9. Для поховання померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, осіб, від поховання яких відмовилися рідні, невпізнаних трупів на кладовищах територіальної громади надається земельна ділянка під одинарне поховання (за умови наявності відповідних підтверджуючих документів). Поховання зазначених осіб здійснюється ритуальною службою за рахунок коштів місцевого бюджету.
5.10. Кожне поховання та перепоховання реєструється в спеціальній Книзі реєстрації поховань та перепоховань померлих громадян.
У разі поховань та перепоховань на сільських кладовищах територіальної громади їх реєстрація здійснюється старостами.
5.11. При родинному похованні надається земельна ділянка, розміром передбаченим п. 5.8, за умови обов’язкового резервування земельної ділянки під могилу у майбутньому.
5.12. Для резервування земельної ділянки під могилу в майбутньому замовник звертається до ритуальної служби з заявою для складання договору – замовлення на резервування земельної ділянки під могилу в майбутньому та подає наступі документи:
– згоду користувача місця поховання першого похованого;
– оригінал свідоцтва про смерть чи свідоцтво про поховання першого похованого.
5.13. Термін резервування складає один рік.
Для продовження терміну резервування земельної ділянки під могилу в майбутньому, замовник повинен звернутися до ритуальної служби не пізніше чим за місяць до закінчення терміну першого резервування з метою укладання додаткової угоди.
5.14. При резервуванні земельної ділянки під могилу в майбутньому здійснюється запис у спеціальній книзі про надання ділянки під могилу в майбутньому з обов’язковим зазначенням даних особи, яка має право на майбутнє поховання. Поховання інших осіб на зарезервованому місці забороняється.
У виняткових випадках, за письмовою заявою особи, яка має право на майбутнє поховання, на зарезервованій земельній ділянці може бути проведено поховання іншої особи.
5.15. Після оформлення договору на резервування земельної ділянки, замовник зобов’язаний на зарезервованій земельній ділянці встановити табличку з інформацію про власника родинного поховання та порядковий номер у журналі реєстрації зарезервованих земельних ділянок.
5.16. Поховання в родинну могилу урн з прахом проводиться за письмовою заявою користувача місця поховання з відповідним записом у книзі реєстрації поховань.
Поховання урни з прахом у родинну могилу дозволяється незалежно від часу, що пройшов від попереднього поховання в могилу труни.
5.17. Після здійснення поховання виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка взяла на себе зобов’язання поховати померлого, як користувачу місця поховання видається відповідне свідоцтво про поховання, яке дає право на облаштування місця поховання, встановлення намогильної споруди, вирішення питання про проведення підпоховання тощо.
5.18. Для одержання послуги з оформлення свідоцтва про поховання до ритуальної служби подаються наступні документи:
– паспорт особи-користувача місця поховання (оригінал і копія);
– свідоцтво про смерть померлого (оригінал і копія);
– розрахунковий документ, що підтверджує про сплату коштів на рахунок ритуальної служби за надану послугу.
Вартість послуги з оформлення свідоцтва про поховання затверджується рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради.
Свідоцтво про поховання користувачам місць поховання на сільських кладовищах громади видається старостами за погодженням з ритуальною службою.
5.19. На могилах (місцях родинного поховання), у межах наданої земельної ділянки, можуть установлюватися намогильні споруди та елементи благоустрою могили.
5.20. Для установлення намогильної споруди до ритуальної служби подаються такі документи:
– оригінал свідоцтва про смерть похованого;
– свідоцтво про поховання або у разі його відсутності письмову згоду користувача місця поховання (користувача місця родинного поховання) на встановлення намогильної споруди;
– документи, що підтверджують придбання намогильної споруди;
– реквізити виконавця намогильної споруди.
5.21. Після виконання робіт з облаштування могили користувач місця поховання зобов’язаний забезпечити прибирання території біля могили та винесення сміття до спеціально відведених місць на кладовищі. Будівельні відходи (залишки бетону, каменю, плитки тощо), залишати на кладовищі суворо заборонено.
5.22. Установлені намогильні споруди реєструються в Книзі обліку намогильних споруд.
Усі намогильні споруди, що встановлюються на могилі, повинні відповідати стандартам та технологіям.
5.23. У разі встановлення намогильної споруди або елементів благоустрою могили поза межами наданої земельної ділянки або без отримання погодження ритуальної служби, ритуальна служба має право провести демонтаж встановлених споруд/елементів без повідомлення про це користувача місця поховання.
5.24. Перепоховання останків померлих допускається у виняткових випадках при наявності обґрунтованої причини.
Для прийняття рішення щодо здійснення перепоховання останків померлого особа, яка здійснила поховання, звертається до виконавчого комітету Коростенської міської ради та подає наступні документи:
– заяву з обґрунтуванням причин перепоховання;
– висновок органу санітарно-епідеміологічної служби про можливість ексгумації;
– лікарське свідоцтво про смерть померлої особи;
– дозвіл виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради на поховання останків на іншому кладовищі.
За результатами розгляду поданих документів виконавчим комітетом Коростенської міської ради приймається рішення про надання дозволу заявнику на перепоховання останків померлого на інше місце поховання чи видається обґрунтована письмова відмова.
Ритуальна служба забезпечує оформлення договору-замовлення на перепоховання та призначає термін його проведення.
Ексгумація здійснюється, як правило, у зимовий період, не раніше ніж через рік після поховання в піщаних ґрунтах і через три роки – при похованні у зволожених ґрунтах важкого механічного складу та глиняних ґрунтах.
Ексгумація проводиться в присутності медичного працівника, участь якого при проведенні перепоховання забезпечує заявник.
Винятком з правил є перепоховання урни з прахом, а також ексгумація трупа, яка здійснюється згідно зі статтею 192 Кримінально – процесуального кодексу України.
Після проведення ексгумації могила повинна бути засипана, поверхня ґрунту розрівняна.
Про проведене виймання останків померлого із могили та перепоховання їх у іншому місці робиться відповідний запис у Книзі реєстрації поховань та перепоховань померлих громадян.
5.25. Виконавчий комітет Коростенської міської ради може прийняти рішення про часткове або повне припинення поховання померлих на території кладовища у разі, якщо на території кладовища немає вільних місць для облаштування нових могил, а поховання померлих можливо лише на місцях родинного поховання або шляхом підпоховання в могилах за згодою користувачів місць поховань.
5.26. Вартість ритуальних послуг розраховується надавачем ритуальних послуг відповідно до Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності, затвердженої Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 р. № 194 та затверджується рішенням виконавчого комітету.
6.1. Утримання кладовищ на території Коростенської міської територіальної громади забезпечується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших не заборонених законодавством джерел.
6.2. Місця поховань (кладовища) мають бути огороджені по периметру та повинні мати сплановану і впорядковану територію, влаштовані під’їзні шляхи.
6.3. На вході до кладовищ на спеціальному інформаційному щиті має бути розміщена наступна інформація:
– про режим роботи кладовища;
– зображення схематичного плану кладовища з зазначенням (у разі наявності): секторів з номерами, місць почесного поховання, напрямку головної алеї та основних доріг, розташування будівельних споруд, допоміжних будівель, громадських туалетів тощо;
– про права та обов’язки відвідувачів кладовища.
6.4. На території кладовищ забороняється:
– порушувати тишу та порядок;
– користуватись автомобільним транспортом, мотоциклами, скутерами, велосипедами, кататись на самокатах, санках, ковзанах, лижах тощо;
– вигулювати та пасти тварин;
– накопичувати сміття в невизначених для цього місцях;
– розпалювати вогнища, зберігати будівельні матеріали;
– вирубувати, саджати та пересаджувати дерева без узгодження з ритуальною службою (самовільно висаджені дерева можуть видалятись ритуальною службою без повідомлення користувача місця поховання);
– здійснювати будь-які роботи та надавати послуги без узгодження з ритуальною службою.
6.5. На території кладовищ не можуть бути розташовані об’єкти іншої, крім комунальної форми власності, за винятком намогильних споруд, склепів, які є власністю осіб, що придбали та встановили їх за власні кошти.
6.6. Ритуальна служба на території кладовищ забезпечує:
– безперешкодний доступ суб’єктів господарювання, які мають укладений з ритуальною службою договір про надання ритуальних послуг, на підставі укладених договорів-замовлень;
– прибирання доріг, алей, проїздів, доріжок та вивіз сміття;
– дотримання чистоти та порядку та догляд за зеленими насадженнями в місцях загального користування;
– утримання могил і пам’ятників видатних діячів держави, науки та культури, воїнів та осіб, які загинули внаслідок військових конфліктів, могил і пам’ятників, які мають історичну або художню цінність, які передані йому на утримання.
6.7. Утримання в належному естетичному та санітарному стані могил, місць родинного поховання, намогильних споруд здійснюється їх користувачами (власниками) за рахунок власних коштів.
Громадяни, які не мають можливості доглядати за місцем поховання самостійно, повинні укласти договір на виконання цих робіт з ритуальною службою або суб’єктом господарювання, який уклав договір з ритуальною службою про надання ритуальних послуг.
6.8. Громадянами і організаціями може бути укладений договір з ритуальною службою про прийняття місця родинного поховання або зарезервованої земельної ділянки під могилу у майбутньому на обслуговування, яке може включати наступні види робіт:
6.8.1. З обслуговування могили:
– миття пам’ятника;
– висадка квітів;
– догляд за зеленими насадженнями;
– чистка від снігу;
– прибирання сміття.
6.8.2. З обслуговування зарезервованої земельної ділянки під могилу:
– прибирання сміття;
– викошування трави.
За бажанням замовника можливе виконання і інших видів робіт по обслуговуванню могил.
Вартість послуг з обслуговування залежить від періодичності їх надання та визначається умовами договору.
6.9. Суб’єкти підприємницької діяльності і громадяни зобов’язані здійснювати благоустрій територій кладовищ відповідно до норм, що передбачають весь необхідний комплекс робіт та не обмежують і не перешкоджають прибиранню територій механізованим засобам.
6.10. У разі осквернення могил, місць родинного поховання, навмисного руйнування чи викрадення намогильних споруд відшкодування матеріальних збитків здійснюється за рахунок винних осіб згідно із чинним законодавством.
У разі природного руйнування намогильних споруд їх відновлення здійснюється за рахунок власника (користувача) місця поховання.
6.11. Керівником ритуальної служби може затверджуватись окремий порядок в’їзду автотранспортних засобів на територію кладовищ Коростенської міської територіальної громади.
7.1. Контроль за дотриманням Порядку функціонування місць поховань на території Коростенської міської територіальної громади здійснюється ритуальною службою та по сільським кладовищам – старостами. У разі необхідності можуть залучатись також спеціалісти інших установ та організацій.
Заступник міського голови Олександр СИНИЦЬКИЙ