Про затвердження в новій редакції Положення про розрахунково-аналітичну групу та її посадового складу  

27.02.2024 123

Про затвердження в новій редакції  Положення про розрахунково-аналітичну  групу та її посадового складу   

 

      У К Р А Ї Н А

        Коростенська міська рада Житомирської області

      ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

       Р І Ш Е Н Н Я

 

Від 07.02.2024 р. №_61_

 

Про затвердження в новій редакції

Положення про розрахунково-аналітичну

групу та її посадового складу

 

 

Відповідно до п.1  ч.1 статті 35 Кодексу цивільного захисту України, пп. 3 п.24 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014р. № 11, п.2 Порядку утворення, завдань та функцій формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013р. № 787, розпорядження голови Житомирської облдержадміністрації від 20.04.2021 року № 262 «Про організацію радіаційного та хімічного спостереження» з метою організації та здійснення заходів щодо радіаційного і хімічного спостереження в Коростенський міський територіальній громаді, керуючись пп. 6 п. б ч 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет міської ради

 

РІШАЄ:

 

  1. Затвердити в новій редакції Положення про розрахунково-аналітичну групу (додаток 1).
  2. Затвердити посадовий склад  розрахунково-аналітичної групи (додаток 2).
  3.   Відділу з  питань  цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської  міської  ради (Бошаков О.Г.), в місячний термін з дня прийняття рішення відпрацювати необхідні документи розрахунково-аналітичної групи.
  4. Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 23.06.2021 року № 425 «Про затвердження в новій редакції Положення про розрахунково-аналітичну групу та її посадового складу».

 

  Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

 

Начальник відділу з питань

цивільного захисту

Олег БОШАКОВ

 

Начальник юридичного  відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

Міський голова                                                        Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 07.02.2024р. № 61

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про розрахунково-аналітичну групу

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Положення про розрахунково-аналітичну групу (далі – РАГ)  розроблено відповідно до пункту 1  частини першої статті 35 Кодексу цивільного захисту України, абзацу восьмого підпункту 3 пункту 24 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014р.       № 11, пункту 2 Порядку утворення, завдань та функцій формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013р. № 787, пункту 2 розділу II, пункту 1 розділу IV, пункту 1 розділу V Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986, з метою збору, узагальнення та оцінки інформації про забруднення навколишнього середовища радіоактивними і небезпечними хімічними речовинами та  визначає єдиний порядок спостережень щодо оцінки радіаційної, хімічної та гідрометеорологічної обстановки у разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру, склад, організаційну структуру та основні завдання РАГ.

1.2. РАГ – це позаштатне спеціалізоване формування, призначене для збирання, узагальнення та оцінки інформації про стан радіаційної і хімічної обстановки, проведення розрахунків та підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин.

Посадовий склад РАГ затверджується рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради, персональний склад рішенням місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади.

 

  1. Завдання розрахунково-аналітичної групи та функціональні обов’язки спеціалістів

 

 

2.1. Основними завданнями РАГ є:

  • прогнозування можливої радіаційної та хімічної обстановки при аваріях на радіаційних і хімічно небезпечних об’єктах;

 

 

  • визначення можливих втрат населення при радіаційних та хімічних аваріях;
  • отримання даних   про   метеорологічну   обстановку   від   метеостанції   м. Коростень Житомирського гідрометеорологічного центру;
  • збір та узагальнення інформації про фактичну радіаційну і хімічну обстановку, отриману від постів радіаційного і хімічного спостереження (далі – ПРХС) та диспетчерських служб (далі – ДС);
  • оцінка радіаційної і хімічної обстановки та підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
  • ведення карти прогнозованої та фактичної радіаційної і хімічної обстановки ;
  • підготовка донесень та ведення звітних документів про фактичну радіаційну і хімічну обстановку.

2.2. РАГ безпосередньо підпорядковується відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради та взаємодіє з Коростенським районним відділом ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», метеостанцією м.Коростень Житомирського обласного центру гідрометеорології, лабораторіями підприємств, установ та організацій міста незалежно від форм власності.

2.3. До складу РАГ входять:

– начальник групи – головний спеціаліст відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради;

– спеціаліст з оцінки хімічної обстановки – фахівець з дослідження факторів навколишнього середовища Коростенського районного відділу ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України»;

– спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки – лікар з радіаційної гігієни Коростенського районного відділу ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України».  

2.4. Начальник РАГ здійснює керівництво роботою групи, в установлені терміни подає начальнику відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради узагальнені дані щодо радіаційної і хімічної обстановки та пропозиції щодо захисту населення в зонах радіаційного і хімічного забруднення.

2.5. Спеціаліст з оцінки хімічної обстановки:

– здійснює довгострокове, аварійне прогнозування можливої хімічної обстановки та визначає можливі втрати населення при хімічних аваріях;

– отримує    дані    про   метеорологічну  обстановку   від   метеостанції   м.Коростень Житомирського обласного центру гідрометеорології;

– вивчає топографічні особливості місцевості;

– збирає та узагальнює інформацію про фактичну хімічну обстановку від ДС та ПРХС;

– здійснює оцінку хімічної обстановки;

– розробляє пропозиції щодо захисту населення в зоні хімічного забруднення та доповідає їх начальнику РАГ;

– веде карту прогнозованої та фактичної хімічної обстановки;

– готує донесення та веде звітні документи про хімічну обстановку.

2.6. Спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки:

– за даними прогнозу радіаційної обстановки при аваріях на АЕС визначає кількість населення, яке потрапляє в зону радіаційного забруднення;

–  збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку від ДС та ПРХС;

– здійснює оцінку радіаційної обстановки;

– розробляє пропозиції щодо захисту населення в зоні радіаційного забруднення та доповідає їх начальнику РАГ;

– веде карту прогнозованої та фактичної радіаційної обстановки;

– готує донесення та веде звітні документи про радіаційну обстановку.

 

  1. Порядок роботи розрахунково-аналітичної групи

 

3.1. У повсякденному режимі функціонування Єдиної державної системи цивільного захисту (далі ЄДСЦЗ) із спеціалістами РАГ проводяться заняття з виконання завдань в умовах надзвичайних ситуацій. Безпосередню підготовку РАГ до дій за призначенням здійснює відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради.

3.2. При переведенні ЄДСЦЗ у режим підвищеної готовності або при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, спеціалісти РАГ прибувають до відділу з питань цивільного захисту та здійснюють наступні заходи:

– уточнюють порядок передачі інформації про радіаційну обстановку від ПРХС та ДС;

– вивчають топографічні особливості місцевості;

– отримують  дані   про  метеорологічну  обстановку   від   метеостанції  м.Коростень Житомирського обласного центру гідрометеорології (напрямок та швидкість вітру, температуру повітря, хмарність, ступінь вертикальної стійкості повітря);

– здійснюють прогнозування можливої радіаційної і хімічної обстановки;

– розраховують середню щільність населення;

– готують пропозиції щодо захисту населення при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля хімічних та радіоактивних речовин;

– наносять прогнозовану радіаційну та хімічну обстановку на карту;

– подають прогноз радіаційної і хімічної  обстановки та пропозиції щодо захисту населення до відділу з питань цивільного захисту.

У подальшому начальник РАГ організовує цілодобове чергування спеціалістів групи.

3.3. При переведенні ЄДСЦЗ у режим надзвичайної ситуації або при виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, особовий склад РАГ  здійснює наступні заходи:

 

– отримує   дані   про   метеорологічну   обстановку   від    метеостанції   м.Коростень Житомирського обласного центру гідрометеорології  ( напрямок та швидкість вітру, температуру повітря, хмарність, ступінь вертикальної стійкості повітря);

– збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку (потужність експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання час і місце її вимірювання) і хімічну обстановку (назва та концентрація небезпечної хімічної речовини, час та місце її вимірювання) від ПРХС та ДС;

– здійснює оцінку радіаційної та хімічної обстановки;

– наносить на карту інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку (місце і час виникнення аварії, зони радіаційного та хімічного забруднення);

– готує пропозиції щодо захисту населення;

– передає узагальнену інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку до РАГ області;

– подає узагальнену інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку до відділу з питань цивільного захисту виконкому міської ради.

3.4. РАГ здійснює прогнозування хімічної обстановки з використанням Методики прогнозування наслідків виливу (викиду) небезпечних хімічних речовин під час аварій на хімічно небезпечних об’єктах і транспорті, яка затверджена наказом МВС України від 29.11.2019  № 1000.

При загрозі виникнення радіаційної аварії на АЕС РАГ використовує тільки прогноз можливої радіаційної обстановки, який розробляється адміністраціями АЕС та надається у встановленому порядку до обласних державних адміністрацій та до територіальних органів ДСНС.

3.5. Під час оцінки хімічної обстановки визначаються наслідки хімічного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.

Наслідки хімічного забруднення залежать від масштабу, ступеня небезпеки та терміну дії хімічного забруднення.

Масштаб хімічного забруднення характеризується глибиною розповсюдження хмари хімічних речовин (глибиною зони хімічного забруднення) та площею зони хімічного забруднення.

Ступінь небезпеки хімічного забруднення визначається за можливими втратами населення, кількістю будинків, майна, техніки, які можуть бути забруднені небезпечною хімічною речовиною (далі НХР).

Термін дії хімічного забруднення залежить від часу підходу хмари НХР до заданого об’єкту, терміну випарювання НХР та місцевості і терміну забруднення НХР водоймищ.

3.6. Під час оцінювання радіаційної обстановки визначаються наслідки радіаційного забруднення та аналізується вплив цих наслідків на населення.

Наслідки радіаційного забруднення від масштабу радіаційного забруднення та потужності експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання.

 

 

 

Масштаб радіаційного забруднення характеризується довжиною, шириною та площею радіоактивного забруднення.

Під час проведення аналізу впливу радіоактивного забруднення на населення визначається кількість людей, які отримали дози опромінення та кількість будинків, майна та техніки, забруднених радіоактивними речовинами.

3.7. До пропозицій щодо захисту населення в зонах радіаційного і хімічного забруднення входять:

– висновки з радіаційної та хімічної обстановки (масштаби забруднення, кількість уражених людей, кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними та хімічними речовинами);

– наявність засобів індивідуального захисту для населення;

– режими радіаційного захисту населення;

– найбільш оптимальні маршрути евакуації населення;

– сили та засоби для проведення санітарної обробки людей та район їх проведення;

– сили та засоби для проведення спеціальної обробки техніки, майна та одягу, район її проведення.

3.8. До звітних документів РАГ належать:

– повідомлення про радіоактивне та хімічне забруднення (згідно з додатком до Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки, яка затверджена  наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.20 року № 986);

– журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з додатком Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки, затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.20 року № 986);

– картка радіаційної та хімічної обстановки.

 

 

 

 

Заступник міського голови                                 Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 07.02.2024р. № 61

 

 

ПОСАДОВИЙ  СКЛАД

розрахунково-аналітичної групи

 

Головний спеціаліст відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради – начальник групи

 

Лікар з радіаційної гігієни Коростенського районного відділу ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» – спеціаліст з оцінки радіаційної обстановки (за згодою)

 

Фахівець з дослідження факторів навколишнього середовища Коростенського районного відділу ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» – спеціаліст з оцінки хімічної обстановки (за згодою)

 

 

 

 

Заступник міського голови                                 Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

 

Документи за типом
Виконавчий комітетДокументів: 2047 Усі
Регуляторна політикаДокументів: 42 Усі
Чат-бот Гаряча лінія