Від 01.02.2023р. № 37
|
Заслухавши інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету міської ради Н. Усюк “Про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста”, з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення, керуючись Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.08р. 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, керуючись пп.1 п.б ст.38, ст.73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”
РІШАЄ:
1.Інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету міської ради Н.Усюк із зазначеного питання взяти до відома (додається).
2.Заступникам міського голови, керуючому справами, начальникам управлінь та відділів виконавчого комітету міської ради, керівникам підприємств комунальної власності, державних установ міста:
2.1.Забезпечити додержання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України №109/2008 від 07.02.2008р. “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”;
2.2.Забезпечити недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, порушення термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.
2.3.Постійно проводити аналіз звернень громадян, здійснювати заходи виявлення проблемних питань мешканців міста з метою упередження надходження повторних і колективних звернень.
2
2.4.Враховувати в планах соціально-економічного розвитку міста пропозиції і зауваження, висловлені громадянами у листах і зверненнях та під час проведення «прямих телеефірів», особистих прийомів громадян.
2.5. Посилити увагу до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, військовослужбовці АТО/ООС, учасники бойових дій повномасштабного російського вторгнення в Україну, сім’ї військовослужбовців, які беруть участь в АТО/ООС і призвані під час мобілізації, громадяни України, які переміщаються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичних операцій і тимчасово мешкають у місті Коростень, одинокі матері, діти-сироти, діти, які знаходяться під опікою, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;
2.6.Дотримуватися графіків проведення особистих прийомів громадян, забезпечити належний контроль за розглядом звернень громадян, які побували на особистих прийомах;
3.Юридичному та загальному відділам виконавчого комітету міської ради (Т. КАМІНСЬКА, Н. УСЮК) надавати консультативну та методичну допомогу в роботі зі зверненнями громадян у відповідності до нормативно-правових актів, щоквартально проводити навчання з питань організації роботи із зверненнями громадян. Особливу увагу приділяти роботі із молодими спеціалістами.
Продовжити вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян в управліннях та відділах міськвиконкому, на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста.
5.Рішення виконавчого комітету міської ради від 03.03.2021р. №163 “Про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах” вважати таким, що втратило чинність.
6.Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради А.Охрімчука.
Керуючий справами виконкому
Андрій ОХРІМЧУК
Начальник загального відділу
Наталія УСЮК
|
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 01.02.2023р. №37
Інформаційна довідка
про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності у 2022 році
Реалізуючи вимоги Закону України “Про місцеве самоврядування”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідно до ст.28 Закону України “Про звернення громадян” та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищення відповідальності керівників комунальних підприємств, установ, організацій за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви і скарги, розв’язання проблем, які спричиняють звернення громадян, виконавчими органами проведена певна робота по удосконаленню роботи із зверненнями громадян.
Робота зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі у міського голови. Загальним відділом щотимісячно проводиться моніторинг звернень громадян та надається інформація щодо стану роботи із зверненнями.
З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян працівниками загального відділу виконкому міської ради за звітний період:
– систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповідей на звернення;
– постійно проводились роботи з нагадування відповідальним посадовим особам щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян та підготовки якісних відповідей;
– проводився щомісячний моніторинг та аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень.
Незважаючи на воєнний стан в країні та карантинні обмеження, мешканці міста та переселенці з районів, де ведуться активні бойові дії, мали можливість щоденно звернутися до виконкому для отримання вичерпної інформації з різнобічних питань.
Розпорядженням міського голови затверджено графіки особистого прийому громадян посадовими особами виконавчого комітету міської ради на 2022 рік, які були доведені через засоби масової інформації до громадян міста.
За 2022 рік надійшло до виконавчого комітету міської ради 1675 звернень. (2021р. – 1618) збільшення на 3,5 відсотки.
З урахуванням колективних звернень та особистого прийому в 2022 році до виконавчого комітету звернулося 3074 громадян (2021р. – 5491), менше на 44 відсотки. Надійшло 79 колективних звернень (2021р. – 159), звернулось 1478 громадян.
В 2022 році надійшло 15 повторних звернень (2021р. – 15), що становить 0,9% від загальної кількості всіх звернень.
Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції виконавчого комітету міської ради. Значна кількість повторних звернень відноситься до сфери житлово-комунального господарства, житлової політики, земельних відносин.
Зареєстровано : 1529 – заяв ( на 86 більше ніж у 2021 р.)
146 – скарг ( на 29 менше в порівнянні з минулим роком).
Скарги становлять 8,7% усіх звернень (2021р. – 10,8%).
До виконавчого комітету міської ради звернулось 69 інвалідів, учасників війни, бойових дій, вдів загиблих на фронті, 67 учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, 622 ветерана праці, інших пенсіонерів, 2 учасники АТО.
В структурі всіх звернень, що надійшли до виконавчого комітету міської ради найбільшу питому вагу становлять питання:
№/пп | Проблематика звернень громадян | 2022р. | 2021р. | ±до мин.року |
1 | Комунального господарства | 781 | 459 | +322 |
2 | Аграрна політика і земельні відносини | 379 | 605 | -226 |
3 | Житлова політика | 49 | 73 | -24 |
4 | Соціального захисту | 249 | 73 | +176 |
5 | Сімʼї, дітей, молоді | 28 | 92 | -64 |
6 | Охорони здоровʼя | 1 | 13 | -12 |
7 | Транспорту і зв’язку | 20 | 31 | -11 |
8 | Фінансової, податкової, митної політики | 20 | 4 | +16 |
За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до вищестоящих органів влади, виконавчого комітету міської ради в 2022 році найбільш актуальними були питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства, аграрної політики і земельних відносин, соціального захисту.
Питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства складають 781 (46,6%) до усіх звернень (2021р. – 459; 28,4%). Основними є питання будівництва і ремонту доріг, освітлення, санітарної обрізки дерев, благоустрою прибудинкових територій, надання якісних житлово-комунальних послуг та оплата за них.
Значна кількість звернень громадян надійшла з питань соціального захисту 249, що становить 14,9% до всіх звернень (73 (4,5%) – 2021р.). Кількість звернень у порівнянні з минулорічним періодом збільшилася на 176 звернень.
Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання виплати соціальних допомог, призначення і виплати субсидій, безкоштовного проїзду.
На 24 звернення менше надійшло в 2022 році з питань житлової політики – 49 (2,3%), (2021р. – 73).
З питань земельних відносин надійшло 379 (22,6%) звернення (в 2021р. – 605 звернень; 37,4%). В порівнянні з минулим роком їх кількість зменшилась на 226 звернень.
Кількість звернень громадян з питань охорони здоровʼя зменшилась у порівнянні з минулорічними показниками на 12 звернень 13 (2,2%) – 2021р.; 1 (0,9%) – 2022р.).
Зменшилась кількість звернень з питань сімейної політики на 64, в 2022 році – 28 (1,7%), 2021 році – 92 (5,7%)
Результати розгляду звернень:
Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради 980 (58,5%) питань вирішено позитивно (задоволено), відмовлено – 9 (0,5%), надані роз’яснення по 686 (41%) питаннях.
2022р. | 2021р. | ||
1. | Всього звернень за результатами їх розгляду (Поставлено на контроль) | 1675 | 1618 |
2. | Вирішено позитивно | 980 (58,5%) | 546 (33,8%) |
3. | Відмовлено у задоволенні | 9 (0,5%) | 25 (1,5%) |
4. | Роз’яснено | 686 (41%) | 1047(64,7%) |
Петиції, які не набрали належну кількість голосів, зареєстровані та розглянуті як звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Протягом року здійснювали контроль за розглядом звернень, які надходили через вищестоящі органи влади, щомісячно готувався аналіз. Протягом року їх надійшло 138 (на 13 або 9,4% більше ніж у 2021 році). Питома вага звернень з вищестоящих органів влади становить 8,2 відсотків до всіх звернень.
З них:
урядова гаряча лінія – 137, гаряча лінія голови ОДА – 0, відділ звернень облдержадміністрації – 1.
Громадяни звернулись до вищестоящих органів влади із слідуючих питань:
2022 рік |
2021 рік |
± до минулого року | ||
1. | Житлові | 3 | 1 | +2 |
2. | Комунального господарства | 64 | 96 | -32 |
3. | Соціального захисту | 50 | 16 | +34 |
4. | Земельні | 2 | 2 | – |
5. | Охорона здоров’я | – | – | – |
6. | Праця та зарплата | 2 | – | +2 |
7. | Сімۥя, діти, молодь | – | 1 | -1 |
8. | Транспорту і зв’язку | 2 | 6 | -4 |
9. | Освіта | – | – | – |
10. | Законність та охорона правопорядку | – | – | – |
11. | Доступ до публічної інформації | – | – | – |
12. | Будівництво, архітектура | 3 | 11 | -8 |
13. | Промислово політика | – | – | – |
14. | Екологія | – | – | – |
15. | Торгівля | 1 | 0 | +1 |
16. | Інше | 11 | 13 | -2 |
17. | Всього питань: | 138 | 146 | -8 |
В міськвиконкомі щомісячно проводився аналіз і узагальнення звернень громадян. Готувалися довідки про оперативно-технічний контроль за виконанням заяв, скарг та щомісячно надавалися в управління та відділи виконавчого комітету міської ради для оперативного реагування.
На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 05.05.11. за № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» видано 3 розпорядження міського голови.
Розроблено і затверджено форму запитів на інформацію, визначено порядок подання запиту та отримання інформації у різних формах, здійснювався облік запитів на інформацію та документів, що містять публічну інформацію.
Забезпечено оприлюднення на офіційному веб-сайті інформації про наявні документи, що містять публічну інформацію, організовано інформування населення про права громадян, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації»,висвітлено аналітичну довідку про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2022 році.
Визначено загальний відділ виконавчого комітету відповідальним структурним підрозділом з питань реєстрації, опрацювання та організації розгляду запитів щодо надання публічної інформації
За 2022 рік до виконкому міської ради надійшло 18 (2021р. – 52) запитів щодо отримання публічної інформації. Всі запити були виконані протягом 5 робочих днів, у встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», терміни.
З метою забезпечення відкритості в діяльності органів місцевого самоврядування за 2022 рік проведено:
– громадських обговорень – 1
– круглих столів – 5
– звітів керівників структурних підрозділів перед громадою міста – 12
– консультації, виїзні прийоми заступників міського голови – 5
– гарячих ліній – 299
– прямих телеефірів – 8
На підставі проведеного Аналізу виконання заяв і скарг громадян у 2020 році, стан роботи із зверненнями громадян в установах міста, структурних підрозділах виконавчого комітету міської ради перебуває на належному рівні та відповідає чинному законодавству та нормативно-правовим актам.
Проблеми, які виникають в роботі із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем керівництва та і надалі є пріоритетом у повсякденній діяльності ті спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 01.02.2023р. №37
№ з/п | Найменування органів виконавчої влади та місцевого самоврядування | Кількість усіх звернень | Кількість звернень, що надійшли поштою
(п.1.1) * |
Кількість звернень на особистому прийомі
(п.1.2) |
Результати розгляду звернень: | ||||||||||
вирішено позитивно
п. 9.1 |
відмовлено
у задоволенні п. 9.2 |
дано роз’яснення
п. 9.3 |
інше
п. 9.4 – 9.6 |
||||||||||||
2021
|
2022 |
2021
|
2022 |
2021
|
2022 |
2021
|
2022 |
2021
|
2022 |
2021
|
2022 |
2021
|
2022 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. | Міські ради територіальних громад | 1780 | 1675 | 1618 | 1675 | 162 | – | 546 | 980 | 25 | 9 | 1125 | 686 | 84 | – |
з/п |
Кількість звернень, з них: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
повторних
(п.2.2) |
колективних
(п.5.2) |
від учасників та інвалідів війни,
учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)
|
від інвалідів
І,ІІ,ІІІ групи
(п.7.7, 7.8, 7.9) |
від ветеранів
праці (п.7.6) |
від
дітей війни (п.7.2) |
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь
(п.7.11 ,7.12, 7.13) |
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС
та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (п.7.14, 7.15)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | ||||||||||||||||||||||||||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | ||||||||||||||||||||||||||
1. | 15 | 15 | 159 | 79 | 26 | 41 | 11 | 14 | 14 | 71 | – | – | 1 | 2 | 44 | 67 | |||||||||||||||||||||||||
№ з/п |
2
продовження додатку |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кількість питань, порушених у зверненнях громадян | у тому числі питання: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
аграрної
політики і земельних відносин
|
транспорту
і зв’язку |
фінансової,
податкової, митної політики |
соціального захисту | праці
і заробітної плати, охорони праці, промисло-вої безпеки |
охорони
здоров’я |
комунального
господарства |
житлової
політики |
екології та
природних ресурсів |
забезпечення
дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | ||||||||||||||||||||
33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | ||||||||||||||||||||
1. | 1780 | 1675 | 605 | 379 | 31 | 20 | 4 | 20 | 73 | 249 | 1 | 4 | 13 | 1 | 459 | 781 | 89 | 49 | 2 | 2 | 3 | – | |||||||||||||||||||
№ з/п | у тому числі питання: | Штатна чисельність структурного підрозділу роботи зі зверненнями громадян | ||||||||||||||||||
Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей | освіти, наукової, науково-технічної,
інноваційної діяльності та інтелектуальної власності |
діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин | діяльності центральних органів виконавчої влади | діяльності місцевих
органів виконавчої влади |
діяльності органів місцевого
самоврядування |
державного будівництва, адміністративно-територіального устрою | інші | |||||||||||||
2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 | |||
55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | |||
92 | 28 | 11 | 3 | 2 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 395 | 138 | Оверчук О.В. | Оверчук О.В. | |||
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 3
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 01.02.2023р. №37
АНАЛІЗ
надходження звернень до міськвиконкому по роках ( 2018 р. – 2022 р.)
2018р. | 2019р. | 2020р. | 2021р. | 2022р. | ± до мин. року | |
Заяви | 1089 | 1039 | 1228 | 1443 | 1529 | +86 |
Скарги | 542 | 212 | 150 | 175 | 146 | -29 |
Всього | 1631 | 1251 | 1378 | 1618 | 1675 | +57 |
НАДІЙШЛО
2022р. | 2021р. | 2020р. | ± до мин. року | |
Повторних звернень | 15 | 15 | 19 | – |
Колективних | 79 | 159 | 124 | -80 |
З вищестоящих органів влади | 137 | 146 | 123 | -9 |
Звернулось громадян до міського голови | – | 162 | 119 | -162 |
АНАЛІЗ
надходження документів до міськвиконкому по роках (2018 р. – 2022.)
2018р. | 2019р. | 2020р. | 2021р. | 2022р. | ± до мин. року | |
Документи, що надійшли з вищестоящих органів |
1632 |
1708 |
2162 |
1817 |
2482 |
+665 |
Документи, що надійшли від під-приємств, організацій міста | 1508 | 1543 | 1449 | 3135 | 1758 | -1377 |
Всього | 3140 | 3251 | 3611 | 4952 | 4240 | -712 |
Додаток 4
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 01.02.2023р. №37
ДОВІДКА
про звернення громадян, що надійшли з облдержадміністрації до міськвиконкому з початку року станом на 01. 01.2023 року
2022р. 2021р.
Направлено з ОДА на розгляд до міськвиконкому 138 146
з них: – УГЛ (урядова гаряча лінія) 137 143
-Відділ звернень ОДА 2
– Обласний контактний центр – –
– Гаряча лінія голови ОДА – –
звернення заявника до Президента України) 1 1
– народні депутати
– Апарат ВРУ, Уповноважені ВРУ
з прав людини, Міністерства
Громадяни звернулись із слідуючих питань: 138 146
2022р. | 2021р. | ||
1. | Житлові | 3 | 1 |
2. | Комунального господарства | 64 | 96 |
3. | Соціального захисту | 50 | 16 |
4. | Земельні | 2 | 2 |
5. | Охорона здоров’я | – | – |
6. | Праця та зарплата | 2 | – |
7. | Сімۥя, діти, молодь | – | 1 |
8. | Транспорту і зв’язку | 2 | 6 |
9. | Освіта | – | – |
10. | Законність та охорона правопорядку | – | – |
11. | Доступ до публічної інформації | – | – |
12. | Будівництво, архітектура | 3 | 11 |
13. | Промислово політика | – | – |
14. | Екологія | – | – |
15. | Торгівля | 1 | – |
16. | Інше | 11 | 13 |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК