Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2023 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста

12.03.2024 11

Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2023 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста

 

У К Р А Ї Н А

Коростенська міська рада Житомирської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

  Від     21.02.2024р.  № 109

Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2023 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста

 

 

Заслухавши інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету міської ради Н. Усюк “Про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста”, з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення, керуючись Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.08р. 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, керуючись пп.1 п.б ст.38, ст.73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”

РІШАЄ:                                                                          

1.Інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету міської ради Н.Усюк із зазначеного питання взяти до відома (додається).

2.Заступникам міського голови, керуючому справами, начальникам управлінь та відділів виконавчого комітету міської ради, керівникам підприємств комунальної власності, державних установ міста:

2.1.Забезпечити додержання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України №109/2008 від 07.02.2008р. “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”;

2.2.Забезпечити недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, порушення термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.

2.3.Постійно проводити аналіз звернень громадян, здійснювати заходи виявлення проблемних питань мешканців міста з метою упередження надходження повторних і колективних звернень.

2

2.4.Враховувати в планах соціально-економічного розвитку міста пропозиції і зауваження, висловлені громадянами у листах і зверненнях та під час проведення «прямих телеефірів», особистих прийомів громадян.

2.5. Посилити увагу до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, військовослужбовці АТО/ООС, учасники бойових дій повномасштабного російського вторгнення в Україну, сім’ї військовослужбовців, які беруть участь в АТО/ООС і призвані під час мобілізації, громадяни України, які переміщаються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичних операцій і тимчасово мешкають у місті Коростень, одинокі матері, діти-сироти, діти, які знаходяться під опікою, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;

2.6.Дотримуватися графіків проведення особистих прийомів громадян, забезпечити належний контроль за розглядом звернень громадян, які побували на особистих прийомах.

3.Юридичному та загальному відділам виконавчого комітету міської ради (Т. КАМІНСЬКА, Н. УСЮК) надавати консультативну та методичну допомогу в роботі зі зверненнями громадян у відповідності до нормативно-правових актів, щоквартально проводити навчання з питань організації роботи із зверненнями громадян. Особливу увагу приділяти роботі із молодими спеціалістами.

Продовжити вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян в управліннях та відділах міськвиконкому, на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста.

  1. Начальнику загального відділу Н. УСЮК систематично узагальнювати та аналізувати звернення громадян.

 

5.Рішення виконавчого комітету міської ради від 01.02.2023р. №37 “Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2022 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста” вважати таким, що втратило чинність.

6.Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Олександра СИНИЦЬКОГО.

Міський голова                                                        Володимир МОСКАЛЕНКО

Заступник міського голови

Олександр СИНИЦЬКИЙ

Начальник загального відділу

Наталія УСЮК

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

 

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 21.02.2024р. № 109

 

Інформаційна довідка

про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності у 2023 році

 

Реалізуючи вимоги Закону України “Про місцеве самоврядування”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідно до ст.28 Закону України “Про звернення громадян” та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищення відповідальності керівників комунальних підприємств, установ, організацій за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви і скарги, розв’язання проблем, які спричиняють звернення громадян, виконавчими органами проведена певна робота по удосконаленню роботи із зверненнями громадян.

Робота зі зверненнями громадян  знаходиться на постійному контролі у міського голови. Загальним відділом щомісячно проводиться моніторинг звернень громадян та надається інформація  щодо стану роботи із зверненнями.

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян працівниками загального відділу виконкому міської ради за звітний період:

– систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповідей на звернення;

– постійно проводились роботи з нагадування відповідальним посадовим особам щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян та підготовки якісних відповідей;

– проводився щомісячний моніторинг та аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень.

Незважаючи на воєнний стан в країні та карантинні обмеження, мешканці міста та переселенці з районів, де ведуться активні бойові дії, мали можливість щоденно звернутися до  виконкому для отримання вичерпної інформації з різнобічних питань.

Розпорядженням міського голови затверджено графіки особистого прийому громадян посадовими особами виконавчого комітету міської ради на 2022 рік, які були доведені через засоби масової інформації до громадян міста.

За 2023 рік надійшло до виконавчого комітету міської ради 1497 звернень. (2022р. – 1675) менше на  16,4 відсотки.

З урахуванням колективних звернень та особистого прийому в 2023 році до виконавчого комітету звернулося 5958 громадян (2022р. – 3074), більше на 51,6 відсотки. Надійшло 104 колективних звернень (2022р. – 79), звернулось 4565 громадян.

В 2023 році надійшло 18 повторних звернень (2022р. – 15), що становить 1,2% від загальної кількості  всіх звернень.

 

 

 

Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції виконавчого комітету міської ради. Значна кількість повторних звернень відноситься до сфери житлово-комунального господарства, житлової політики, земельних відносин.

Зареєстровано : 1261 – заяв ( на 268  менше ніж у  2022 р.)

236 – скарг ( на 90 більше  в  порівнянні  з  минулим роком).

Скарги становлять 15,8% усіх звернень (2022р. – 8,7%).

До виконавчого комітету міської ради звернулось 41 інвалід, учасник війни, бойових дій, вдів загиблих на фронті, 83 учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, 1492 ветерана праці, інших пенсіонерів.

 

В структурі всіх звернень, що надійшли до виконавчого комітету міської ради найбільшу питому вагу становлять питання:

 

№/пп Проблематика звернень громадян 2023р. 2022р. ±до  мин.року
1 Комунального господарства 400 781 -381
2 Аграрна  політика  і  земельні  відносини 329 379 -50
3 Житлова  політика 76 49 +27
4 Соціального захисту 244 249 -5
5 Сімʼї, дітей, молоді 135 28 +107
6 Охорони здоровʼя 17 1 +16
7 Транспорту і зв’язку 5 20 -15
8 Фінансової, податкової, митної політики 8 20 -12

Питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства складають 400 (26,7%) до усіх звернень (2022р. – 781 (46,6%)). Основними є питання будівництва і ремонту доріг, освітлення, санітарної обрізки дерев, благоустрою прибудинкових територій, надання якісних житлово-комунальних послуг та оплата за них.

Значна кількість звернень громадян надійшла з питань соціального захисту 244, що становить 6,3% до всіх звернень 249 (14,9%)2022р.). Кількість звернень у порівнянні з минулорічним періодом збільшилася на 176 звернень.

Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання виплати соціальних допомог.

На 27 звернень більше надійшло в 2023 році з питань житлової політики.

З питань земельних відносин надійшло 329 (22,0%) звернення (в 2022р. – 379 звернень; 22,6%). В порівнянні з минулим роком їх кількість зменшилась на 50 звернень.

Кількість звернень громадян з питань охорони здоровʼя  збільшилась у порівнянні з минулорічними показниками на 16 звернень –  17 (1,1%)  – 2023р.; 1 (0,9%) – 2022р.).

Збільшилась кількість звернень з питань сімейної політики на 107, 2023 році – 135 (9,0%), в 2022 році – 28 (1,7%),

 

 

 

 

Результати розгляду  звернень:

Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради 617 (36,5%) питань вирішено позитивно (задоволено), відмовлено – 24 (1,6%), надані роз’яснення по 808 (54%) питаннях.

 

    2023р. 2022р.
1. Всього звернень  за  результатами  їх  розгляду (Поставлено на контроль) 1497 1675
2. Вирішено  позитивно 617 (36,5%) 980 (58,5%)
3. Відмовлено  у  задоволенні 24 (1,6%) 9 (0,5%)
4. Роз’яснено 808 (54%) 686 (41%)

Петиції, які не набрали належну кількість голосів,  зареєстровані та розглянуті як звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Протягом року здійснювали контроль за  розглядом  звернень, які  надходили  через  вищестоящі  органи влади, щомісячно готувався  аналіз. Протягом  року  їх  надійшло 221      (на 83 або 37,6% більше  ніж  у  2022 році). Питома вага звернень з вищестоящих органів влади становить 14,8 відсотків до всіх звернень.

З них:

урядова гаряча лінія – 221, гаряча лінія голови ОДА – 0, відділ звернень облдержадміністрації – 0.

Громадяни  звернулись  до  вищестоящих органів влади  із слідуючих  питань:

     

2023 рік

 

2022 рік

± до минулого року
1. Житлові 1        3 -2
2. Комунального господарства 93 64 +29
3. Соціального захисту 100 50 +50
4. Земельні 2 -2
5. Охорона  здоров’я 2 +2
6. Праця та зарплата 2 -2
7. Сімۥя, діти, молодь 1 +1
8. Транспорту і зв’язку 2 2
9. Освіта 4 +4
10. Законність та охорона правопорядку
11. Доступ до публічної інформації
12. Будівництво, архітектура 1 3 -2
13. Промислово політика
14. Екологія 5
15. Торгівля 1 -1
16. Інше 12 11 +1
17.    Всього питань: 221 138 +83

 

За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до вищестоящих органів влади, виконавчого комітету міської ради в 2022 році найбільш актуальними були питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства, аграрної політики і земельних відносин, соціального захисту.

В міськвиконкомі щомісячно проводився аналіз і узагальнення звернень  громадян. Готувалися довідки про оперативно-технічний контроль за виконанням заяв, скарг та щомісячно надавалися в управління та відділи виконавчого комітету міської ради для оперативного реагування.

На виконання Закону України «Про доступ до публічної  інформації», Указу Президента України від 05.05.11. за № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» видано 3 розпорядження міського голови.

Розроблено і затверджено форму запитів на інформацію, визначено порядок подання запиту та отримання інформації у різних формах, здійснювався облік запитів на інформацію та документів, що містять публічну інформацію.

Забезпечено оприлюднення на офіційному веб-сайті інформації про наявні документи, що містять публічну інформацію, організовано інформування населення про права громадян, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації»,висвітлено аналітичну довідку про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2023 році.

Визначено загальний відділ виконавчого комітету відповідальним структурним підрозділом з питань реєстрації, опрацювання та організації розгляду запитів щодо надання публічної інформації

За 2023 рік до виконкому міської ради надійшло 38 (2022р. – 18) запитів щодо отримання публічної інформації. Всі запити були виконані протягом 5 робочих днів, у встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», терміни.

З метою забезпечення відкритості в діяльності органів місцевого самоврядування за 2023 рік проведено:

– громадських обговорень – 1

– круглих столів 4

– гарячих ліній – 36

– прямих телеефірів – 4

 

На підставі проведеного Аналізу виконання заяв і скарг громадян у 2023 році,  стан роботи із зверненнями громадян в установах міста, структурних підрозділах виконавчого комітету міської ради перебуває на належному рівні та відповідає чинному законодавству та нормативно-правовим актам.

 

Проблеми, які виникають в роботі із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем керівництва та і надалі є пріоритетом у повсякденній діяльності ті спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

 

Заступник міського голови                                                            Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

 

 

Додаток 2

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 21.02.2024р. № 109

ДАНІ

про звернення громадян, що надійшли до

органів державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області

за 2023 рік у  порівнянні з 2022 роком

 

 

№ з/п Найменування органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Кількість усіх звернень Кількість звернень, що надійшли поштою

(п.1.1) *

Кількість звернень на особистому прийомі

(п.1.2)

Результати розгляду звернень:
вирішено позитивно

п. 9.1

відмовлено

у задоволенні

п. 9.2

дано роз’яснення

п. 9.3

інше

п. 9.4 – 9.6

 

2022

 

2023  

2022

 

2023  

2022

 

2023  

2022

 

2023  

2022

 

2023  

2022

 

2023  

2022

 

2023
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1. Міські ради територіальних громад 1675 1497 1675 1400 97 980 617 9 24 686 808 48

 

 

 

  • указані пункти Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 858 від 24 вересня 2008 року

 

 

 

 

 

з/п

Кількість звернень, з них:
повторних

(п.2.2)

колективних

(п.5.2)

від учасників та інвалідів війни,

учасників бойових дій

(п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)

від інвалідів

І,ІІ,ІІІ групи

 

(п.7.7, 7.8, 7.9)

від ветеранів

праці

(п.7.6)

від

дітей війни

(п.7.2)

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь

(п.7.11 ,7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

 

2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
1. 15 18 79 104 41 4 14 39 71 2 14 67 83
 

 

з/п

   

2

продовження додатку

 
Кількість питань, порушених у зверненнях громадян у тому числі питання:  
аграрної

політики і

земельних

відносин

 

транспорту

і зв’язку

фінансової,

податкової,

митної

політики

соціального захисту праці

і заробітної

плати, охорони праці, промисло-вої безпеки

охорони

здоров’я

комунального

господарства

житлової

політики

екології та

природних

ресурсів

забезпечення

дотримання законності

та охорони правопорядку,

запобігання дискримінації

 

 
2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023  
  33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54  
1. 1675 1497 379 329 20 5 20 8 249 244 4 1 17 781 400 49 76 2 7 1  

 

 

 

№ з/п                                                                                                                                            у тому числі питання: Штатна чисельність структурного підрозділу роботи  зі зверненнями громадян
Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей освіти, наукової, науково-технічної,

інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин діяльності центральних органів виконавчої влади діяльності місцевих

органів виконавчої влади

діяльності органів місцевого

самоврядування

державного будівництва, адміністративно-територіального устрою інші
  2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023 2022 2023
55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
  28 135 1 12 2 395 263 Оверчук О.В. Оверчук О.В.

 

 

 

Заступник міського голови                                             Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 21.02.2024р. №109

 

АНАЛІЗ

надходження  звернень  до  міськвиконкому  по  роках ( 2018 р. –  2023 р.)

 

  2018р. 2019р. 2020р. 2021р. 2022р. 2023р. ±  до  мин. року
Заяви 1089 1039 1228 1443 1529 1261 -268
Скарги 542 212 150 175 146 236 +90
Всього 1631 1251 1378 1618 1675 1497 -178

 

НАДІЙШЛО

  2023р. 2022р. 2021р. 2020р. ± до мин. року
Повторних  звернень 18 15 15 19 +3
Колективних 104 79 159 124 +25
З  вищестоящих  органів  влади 221 137 146 123 +83
Звернулось  громадян  до  міського  голови 100 162 119 +100

 

АНАЛІЗ

надходження  документів  до  міськвиконкому  по  роках (2018 р. –  2022.)

 

  2018р. 2019р. 2020р. 2021р. 2022р. 2023р. ±  до  мин. року
Документи, що надійшли  з  вищестоящих органів  

1632

 

1708

 

2162

 

1817

 

2482

 

2565

 

+83

Документи, що надійшли від під-приємств, організацій міста 1508 1543 1449 3135 1758 2494 +736
Всього 3140 3251 3611 4952 4240 5221 +981

Заступник міського голови                                             Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

Додаток 4

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 21.02.2024р. №109

 

ДОВІДКА 

про звернення громадян, що надійшли з облдержадміністрації до міськвиконкому з початку  року станом на 01. 01.2023 року

 

  1.                 2022.

 

Направлено  з ОДА на розгляд до міськвиконкому 221             138

 

з них:  – УГЛ (урядова гаряча  лінія)                       219             137

-Відділ звернень ОДА                          –                  –

– Обласний контактний центр             –                  –

– Гаряча лінія голови ОДА                 –                  –

звернення заявника до Президента України) –                  1

– народні депутати                                  2                 –

– Апарат ВРУ, Уповноважені ВРУ                  –                  –

з прав людини, Міністерства

 

Громадяни  звернулись із слідуючих  питань:     221               138

 

     

2023 рік

 

2022 рік

1. Житлові 1        3
2. Комунального господарства 93 64
3. Соціального захисту 100 50
4. Земельні 2
5. Охорона  здоров’я 2
6. Праця та зарплата 2
7. Сімۥя, діти, молодь 1
8. Транспорту і зв’язку 2 2
9. Освіта 4
10. Законність та охорона правопорядку
11. Доступ до публічної інформації
12. Будівництво, архітектура 1 3
13. Промислово політика
14. Екологія 5
15. Торгівля 1
16. Інше 12 11

 

Заступник міського голови                                             Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 41 Усі
Чат-бот Гаряча лінія