Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2024 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста 

19.03.2025 3

Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2024 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста 

 

У К Р А Ї Н А

Коростенська міська рада Житомирської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

  Від     19.02.2025р.  № 83

Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2024 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста

 

 

Заслухавши інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету міської ради Н. УСЮК “Про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста”, з метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення, керуючись Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.08р. 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, керуючись пп.1 п.б ст.38, ст.73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”

РІШАЄ:                                                                          

1.Інформацію начальника загального відділу виконавчого комітету Коростенської міської ради Н. УСЮК із зазначеного питання взяти до відома (додається).

2.Заступникам міського голови, керуючому справами виконкому, начальникам управлінь та відділів виконавчого комітету Коростенської міської ради, керівникам підприємств комунальної власності, державних установ міста:

2.1.Забезпечити додержання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України №109/2008 від 07.02.2008р. “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”;

2.2.Забезпечити недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, порушення термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам.

2.3.Постійно проводити аналіз звернень громадян, здійснювати заходи виявлення проблемних питань мешканців міста з метою упередження надходження повторних і колективних звернень.

2

2.4.Враховувати в планах соціально-економічного розвитку міста пропозиції і зауваження, висловлені громадянами у листах і зверненнях та під час проведення «прямих телеефірів», особистих прийомів громадян.

2.5. Посилити увагу до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, військовослужбовці АТО/ООС, учасники бойових дій повномасштабного російського вторгнення в Україну, сім’ї військовослужбовців, які беруть участь в АТО/ООС і призвані під час мобілізації, громадяни України, які переміщаються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичних операцій і тимчасово мешкають у місті Коростень, одинокі матері, діти-сироти, діти, які знаходяться під опікою, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки;

2.6.Дотримуватися графіків проведення особистих прийомів громадян, забезпечити належний контроль за розглядом звернень громадян, які побували на особистих прийомах.

3.Юридичному та загальному відділам виконавчого комітету Коостенської міської ради (Т. КАМІНСЬКА, Н. УСЮК) надавати консультативну та методичну допомогу в роботі зі зверненнями громадян у відповідності до нормативно-правових актів, щоквартально проводити навчання з питань організації роботи із зверненнями громадян. Особливу увагу приділяти роботі із молодими спеціалістами.

Продовжити вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян в управліннях та відділах виконавчого комітету Коростенської міської ради, на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста.

  1. Начальнику загального відділу Н. УСЮК систематично узагальнювати та аналізувати звернення громадян.

 

5.Рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 21.02.2024р. №109 “Про організацію розгляду звернень громадян виконавчими органами Коростенської міської ради у 2023 році, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності, в державних установах міста” вважати таким, що втратило чинність.

6.Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконкому Олену РИЖОВУ.

Міський голова                                                        Володимир МОСКАЛЕНКО

Керуючий справами виконкому

Олена РИЖОВА

Начальник загального відділу

Наталія УСЮК

 

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 19.02.2025р. № 83

 

Інформаційна довідка

про організацію розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах комунальної власності у 2024 році

 

Реалізуючи вимоги Закону України “Про місцеве самоврядування”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідно до ст.28 Закону України “Про звернення громадян” та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищення відповідальності керівників комунальних підприємств, установ, організацій за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви і скарги, розв’язання проблем, які спричиняють звернення громадян, виконавчими органами проведена певна робота по удосконаленню роботи із зверненнями громадян.

Робота зі зверненнями громадян  знаходиться на постійному контролі у міського голови. Загальним відділом щомісячно проводиться моніторинг звернень громадян та надається інформація  щодо стану роботи із зверненнями.

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян працівниками загального відділу виконкому міської ради за звітний період:

– систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповідей на звернення;

– постійно проводились роботи з нагадування відповідальним посадовим особам щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян та підготовки якісних відповідей;

– проводився щомісячний моніторинг та аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень.

Незважаючи на воєнний стан в країні та карантинні обмеження, мешканці міста та переселенці з районів, де ведуться активні бойові дії, мали можливість щоденно звернутися до  виконкому для отримання вичерпної інформації з різнобічних питань.

Розпорядженням міського голови затверджено графіки особистого прийому громадян посадовими особами виконавчого комітету міської ради на 2025 рік, які були доведені через засоби масової інформації до громадян міста.

За 2024 рік надійшло до виконавчого комітету міської ради 1539 звернень. (2023р. – 1497) більше на  2,8 відсотки.

З урахуванням колективних звернень та особистого прийому в 2024 році до виконавчого комітету звернулося 4404 громадянина (2023р. – 5958), менше на 26,1 відсотки. Надійшло 125 колективних звернень (2023р. – 104), звернулось 2630 громадян.

В 2024 році надійшло 6 повторних звернень (2023р. – 18), що становить 0,4% від загальної кількості  всіх звернень.

 

 

 

2

Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції виконавчого комітету міської ради. Значна кількість повторних звернень відноситься до сфери житлово-комунального господарства, житлової політики, земельних відносин.

Зареєстровано : 1360 – заяв ( на 99  більше ніж у  2023 р.)

179 – скарг ( на 57 менше  в  порівнянні  з  минулим роком).

Скарги становлять 11,6% усіх звернень (2023р. – 15,8%).

До виконавчого комітету міської ради звернулось 41 інвалід, учасник війни, бойових дій, вдів загиблих на фронті, 72 учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, 362 ветерана праці, інших пенсіонерів.

 

В структурі всіх звернень, що надійшли до виконавчого комітету міської ради найбільшу питому вагу становлять питання:

 

№/пп Проблематика звернень громадян 2024р. 2023р. ±до  мин.року
1 Комунального господарства 388 400 -12
2 Аграрна  політика  і  земельні  відносини 258 329 -71
3 Житлова  політика 92 76 +16
4 Соціального захисту 401 244 +157
5 Сімʼї, дітей, молоді 87 135 -48
6 Охорони здоровʼя 4 17 -13
7 Транспорту і зв’язку 10 5 +5
8 Фінансової, податкової, митної політики 6 8 -2

Питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства складають 388 (25,2%) до усіх звернень (2023р. – 400 (26,7%)). Основними є питання будівництва і ремонту доріг, освітлення, санітарної обрізки дерев, благоустрою прибудинкових територій, надання якісних житлово-комунальних послуг та оплата за них.

Значна кількість звернень громадян надійшла з питань соціального захисту 401 що становить 26% до всіх звернень (6,3%)2023р.). Кількість звернень у порівнянні з минулорічним періодом збільшилася на 157 звернень.

Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання виплати соціальних допомог.

На 16 звернень більше надійшло в 2024 році з питань житлової політики.

З питань земельних відносин надійшло 258 (16,7%) звернення (в 2023р. – 329 звернень; 22,0%). В порівнянні з минулим роком їх кількість зменшилась на 71 звернення.

Кількість звернень громадян з питань охорони здоровʼя зменшення у порівнянні з минулорічними показниками на 13 звернень –  17 (1,1%)  – 2023р.; 4 (0,3%) – 2024р.).

Зменшення кількість звернень з питань сімейної політики на 48, 2023 році – 135 (9,0%), в 2024 році – 87 (5,7%),

У 2024 році міським головою було проведено 34 особистих прийоми громадян та розглянуто 107 звернень.

 

3

Результати розгляду  звернень:

Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради 656 (42,6%) питань вирішено позитивно (задоволено), відмовлено 28 (1,8%), надані роз’яснення по 776 (50,4%) питаннях.

 

    2024р. 2023р.
1. Всього звернень  за  результатами  їх  розгляду (Поставлено на контроль) 1539 1497
2. Вирішено  позитивно 656 (42,6) 617 (36,5%)
3. Відмовлено  у  задоволенні 28 (1,8) 24 (1,6%)
4. Роз’яснено 776 (50,4) 808 (54%)

Петиції, які не набрали належну кількість голосів,  зареєстровані та розглянуті як звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Протягом року здійснювали контроль за  розглядом  звернень, які  надходили  через  вищестоящі  органи влади, щомісячно готувався  аналіз. Протягом  року  їх  надійшло 169      (на 60 або 23,5% менше  ніж  у  2023 році). Питома вага звернень з вищестоящих органів влади становить 11 відсотків до всіх звернень.

З них:

урядова гаряча лінія – 161, гаряча лінія голови ОДА – 0, відділ звернень облдержадміністрації – 8.

Громадяни  звернулись  до  вищестоящих органів влади  із слідуючих  питань:

     

2024 рік

 

2023 рік

± до минулого року
1. Житлові 1 1
2. Комунального господарства 84 93 -9
3. Соціального захисту 63 100 -37
4. Земельні
5. Охорона  здоров’я 2 -2
6. Праця та зарплата
7. Сімۥя, діти, молодь 3 1 +2
8. Транспорту і зв’язку 3 2 +1
9. Освіта 2 4 -2
10. Законність та охорона правопорядку
11. Доступ до публічної інформації
12. Будівництво, архітектура 1 1
13. Промислово політика 3 +3
14. Екологія 1 5 -4
15. Торгівля 1 +1
16. Інше 7 12 -5
17.    Всього питань: 169 221 -52

 

 

 

4

За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до вищестоящих органів влади, виконавчого комітету міської ради в 2024 році найбільш актуальними були питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства,  соціального захисту.

В міськвиконкомі щомісячно проводився аналіз і узагальнення звернень  громадян. Готувалися довідки про оперативно-технічний контроль за виконанням заяв, скарг та щомісячно надавалися в управління та відділи виконавчого комітету міської ради для оперативного реагування.

На виконання Закону України «Про доступ до публічної  інформації», Указу Президента України від 05.05.11. за № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» видано 3 розпорядження міського голови.

Розроблено і затверджено форму запитів на інформацію, визначено порядок подання запиту та отримання інформації у різних формах, здійснювався облік запитів на інформацію та документів, що містять публічну інформацію.

Забезпечено оприлюднення на офіційному веб-сайті інформації про наявні документи, що містять публічну інформацію, організовано інформування населення про права громадян, передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації»,висвітлено аналітичну довідку про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2024 році.

Визначено загальний відділ виконавчого комітету відповідальним структурним підрозділом з питань реєстрації, опрацювання та організації розгляду запитів щодо надання публічної інформації

За 2024 рік до виконкому міської ради надійшло 73 (2023р. – 38) запитів щодо отримання публічної інформації. Всі запити були виконані протягом 5 робочих днів, у встановлені Законом України «Про доступ до публічної інформації», терміни.

З метою забезпечення відкритості в діяльності органів місцевого самоврядування за 2024 рік проведено:

– громадських обговорень – 2

– круглих столів 1

– гарячих ліній – 9

– прямих телеефірів – 52

 

На підставі проведеного Аналізу виконання заяв і скарг громадян у 2024 році,  стан роботи із зверненнями громадян в установах міста, структурних підрозділах виконавчого комітету міської ради перебуває на належному рівні та відповідає чинному законодавству та нормативно-правовим актам.

 

Проблеми, які виникають в роботі із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем керівництва та і надалі є пріоритетом у повсякденній діяльності ті спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

 

Керуючий справами виконкому                                                                 Олена РИЖОВА

 

Додаток 2

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 19.02.2025р. № 83

 

ДАНІ

про звернення громадян, що надійшли до виконавчого комітету Коростенської міської ради

за 2024 року в порівнянні з відповідним періодом 2023 роком

 

 

 

№ з/п

Найменування органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Кількість усіх звернень

 

Кількість звернень, що надійшли поштою (п.п.1.1, 1.1.1, 1.6) * Кількість звернень на особистому прийомі

(п.1.2)

 

Результати розгляду звернень:

Вирішено позитивно

п.9.1

Відмовлено у задоволенні

п.9.2

Дано роз’яснення

р.9.3

Інше

п.9.4 – 9.6

2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1. м.Коростень 1497 1539 1400 1432 97 107 617 656 24 28 808 776 48 79

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Кількість звернень з них:
повторних

(п.2.2)

колективних

(п.5.2)

від учасників війни та осіб з інвалідністю внсладок війни, учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5) від осіб з інвалідністю І ,ІІ, ІІІ групи (п.7.7, 7.8, 7.9) від ветеранів праці (п.7.6) від дітей війни (7.2) від членів багатодітних сімей, одиноких матерів,  матерів-героїнь

(п.7.11, 7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
1. 18 6 104 125 4 8 39 33 14 8 83 72

 

Примітка: в інше віднесені:

-звернення згідно ст.7, 8, 17 Закону України «Про звернення громадян»;

-звернення термін виконання яких не надійшов;

-звернення, які перебувають на контролі.

 

 

2

 

 

 

 

№ з/п

У тому числі питання:
Кількість питань, порушених у зверненнях громадян аграрної політики і земельних відносин  

транспорту і зв’язку

фінансової, податкової, митної політики  

соціального захисту

праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки охорони здоровя комунального господарства житлової політики екології та природних ресурсів забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації
2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024
33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54
  1497 1539 329 258 5 10 8 6 244 401 17 4 400 388 76 92 7 4 1

 

 

 

 

№ з/п

У тому числі питання (продовження) Штатна чисельність структурного підрозділу роботи  зі зверненнями громадян
сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей  

освіти, науки, науково-технічної,інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

 

діяльності обʼєднань громадян, релігії та між конфесійних відносин

 

діяльності центральних органів виконавчої влади

 

діяльності місцевих органів виконавчої влади

 

діяльності органів місцевого самоврядування

обороноздадтності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин  

 

інші

2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024 2023 2024
55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
  135 87 12 14 1 274 263   Оверчук О.В.

9-64-37

Оверчук О.В.

9-64-37

 

 

 

Керуючий справами виконкому                                               Олена РИЖОВА

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 19.02.2025р. № 83

 

АНАЛІЗ

надходження  звернень  до  міськвиконкому  по  роках ( 2018 р. –  2024 р.)

 

  2018р. 2019р. 2020р. 2021р. 2022р. 2023р. 2024р. ±  до  мин. року
Заяви 1089 1039 1228 1443 1529 1261 1249 -268
Скарги 542 212 150 175 146 236 183 +90
Всього 1631 1251 1378 1618 1675 1497 1432 -178

 

НАДІЙШЛО

  2024р. 2023р. 2022р. 2021р. 2020р. ± до мин. року
Повторних  звернень 6 18 15 15 19 +3
Колективних 125 104 79 159 124 +25
З  вищестоящих  органів  влади 169 221 137 146 123 +83
Звернулось  громадян  до  міського  голови 125 100 162 119 +100

 

АНАЛІЗ

надходження  документів  до  міськвиконкому  по  роках (2018 р. –  2024.)

 

  2018р. 2019р. 2020р. 2021р. 2022р. 2023р. 2024р. ±  до  мин. року
Документи, що надійшли  з  вищестоящих органів  

1632

 

1708

 

2162

 

1817

 

2482

 

2565

 

3008

 

+83

Документи, що надійшли від під-приємств, організацій міста 1508 1543 1449 3135 1758 2494 3235 +736
Всього 3140 3251 3611 4952 4240 5221 6243 +981

Керуючий справами виконкому                                                Олена РИЖОВА

 

Додаток 4

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 19.02.2025р. № 83

 

ДОВІДКА 

про звернення громадян, що надійшли з облдержадміністрації до міськвиконкому з початку  року станом на 01. 01.2025 року

 

  1.                 2023.

 

Направлено  з ОДА на розгляд до міськвиконкому 169             221

 

з них:  – УГЛ (урядова гаряча  лінія)                       161             219

-Відділ звернень ОДА                              –             –

– Обласний контактний центр                  –             –

– Гаряча лінія голови ОДА                      –             –

звернення заявника до Президента України)

– народні депутати                                        4           2

– Апарат ВРУ, Уповноважені ВРУ                        4           –

з прав людини, Міністерства

 

Громадяни  звернулись із слідуючих  питань:                        221

 

     

2024 рік

 

2023 рік

1. Житлові 1 1
2. Комунального господарства 84 93
3. Соціального захисту 63 100
4. Земельні
5. Охорона  здоров’я 2
6. Праця та зарплата
7. Сімۥя, діти, молодь 3 1
8. Транспорту і зв’язку 3 2
9. Освіта 2 4
10. Законність та охорона правопорядку
11. Доступ до публічної інформації
12. Будівництво, архітектура 1 1
13. Промислово політика 3
14. Екологія 1 5
15. Торгівля 1
16. Інше 7 12

 

Керуючий справами виконкому                                                                     Олена РИЖОВА

 

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 44 Усі
Чат-бот Гаряча лінія