Про основні заходи цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2024 рік

27.02.2024 70

Про основні заходи цивільного  захисту Коростенської міської  територіальної громади на 2024 рік

 

        У К Р А Ї Н А

           Коростенська міська рада Житомирської області

        ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

         Р І Ш Е Н Н Я

 

 

Від  07.02.2024 р. 60_

 

Про основні заходи цивільного

захисту Коростенської міської

територіальної громади на 2024 рік

 

Відповідно до статей 19, 20, підпункту 5 пункту 1 статті 130  Кодексу цивільного захисту України, Указу Президента України від 24.02.2022                            № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), розпорядження начальника Житомирської обласної військової адміністрації                      «Про основні заходи цивільного захисту області на 2024 рік», з метою якісного і своєчасного  вирішення завдань цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади, керуючись п. 3 ст. 36, ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,

 

РІШАЄ:

 

  1. Затвердити:

1.1.План основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади (далі – Коростенської МТГ) на 2024 рік (додаток 1),

1.2.Організаційно-методичні вказівки підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях (додаток 2),

1.3.Програму загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій до дій у надзвичайних ситуаціях (додаток 3).

2.Керівникам установ, організацій та підприємств Коростенської МТГ:

2.1.Підготовку цивільного захисту планувати на підставі документів, затверджених даним рішенням.

2.2. До 01 березня 2024 року підсумувати результати підготовки цивільного захисту у 2023 році та своїми наказами визначити основні завдання з підготовки цивільного захисту  на 2024 рік.

Копії планів заходів з підготовки  цивільного захисту на 2024 навчальний рік надати до 15 березня 2024 року в відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради (вул. В.Сосновського,17) або на  електронну адресу: civil_protection@korosten-rada.gov.ua, для узагальнення та контролю за їх виконанням.

2.3. Про хід виконання даного рішення інформувати щоквартально, до            1 числа місяця, наступного кварталу через відділ з питань цивільного захисту (Бошаков О.Г.).

  1. Відділу з питань цивільного захисту (Бошаков О.Г.) забезпечити розсилку даного рішення керівникам підприємств, установ та організацій згідно розрахунку розсилки (додається).

 

Міський  голова                                                            Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

Начальник відділу з питань

 цивільного захисту

Олег БОШАКОВ

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 07.02.2024 р.  № 60

 

ПЛАН

основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2024 рік

 

№ з/п Найменування заходу Відповідальні за виконання Строк виконання
Заходи з підвищення готовності субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області до дій в умовах правового режиму воєнного стану та ліквідації наслідків збройної агресії російської федерації
1. Організація та проведення (забезпечення):    
1) розмінування територій та ліквідації інших небезпек, пов’язаних із вибухонебезпечними предметами, включаючи нетехнічне та технічне обстеження територій, виявлення, знешкодження та/або знищення вибухонебезпечних предметів, маркування території, збільшення чисельності піротехнічних підрозділів, підготовка саперів Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській  області (далі – ГУ ДСНСУ у області) (за згодою),

Коростенське районне управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Житомирській області (далі – Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області) (за згодою),

Коростенське районне управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області (далі – Коростенське РУП ГУНП в області) (за згодою)

протягом року
2) аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, потреба в яких виникла внаслідок збройного нападу або вогневого ураження противника (ракетні удари та/або удари безпілотних літальних апаратів тощо, гасіння пожеж) Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Відділ з питань ЦЗ),

суб’єкти господарювання (за згодою)

 

протягом року
3) заходів з евакуації населення (жителів) із територій (населених пунктів), які піддаються вогневому ураженню противника Відділ з питань ЦЗ,

Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – УПСЗН),

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

протягом року
4) доставка гуманітарної допомоги (гуманітарні вантажі) УПСЗН,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою у разі звернення виконавчого комітету міської ради),

Коростенська міська організація Товариства Червоного Хреста України (далі – КМО ТЧХ) (за згодою)

протягом року
5) функціонування пунктів незламності Виконавчий комітет міської ради,

УПСЗН,

Управління економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Управління економіки ВК КМР),

підприємства, установи та організації (за згодою)

протягом року
6) аварійного електроживлення об’єктів критичної інфраструктури в умовах вогневого ураження Відділ з питань ЦЗ,

Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Управління ЖКГ міськвиконкому),

Управління економіки ВК КМР,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

суб’єкти господарювання (за згодою)

протягом року
2. Здійснення щоквартальних перевірок стану готовності об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою),

Відділ з питань ЦЗ,

суб’єкти господарювання (за згодою)

щокварталу
3. Утворення пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої та добровільної пожежної охорони Виконавчий комітет міської ради, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) за окремим графіком
4. Залучення міжнародної допомоги Виконавчий комітет міської ради,

УПСЗН,

Управління економіки ВК КМР,

КМО ТЧХ (за згодою)

протягом року
5. Актуалізація навчальних програм з Основ безпеки

життєдіяльності з урахуванням змін у законодавстві

та безпековому середовищі

Відділ освіти виконавчого комітету  Коростенської міської ради (далі – Відділ освіти ВК КМР),

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

протягом року
Заходи з удосконалення субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області
1. Підведення підсумків виконання завдань у сфері цивільного захисту за 2023 році та визначення основних завдань на 2024 рік** Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), підприємства, установи та організації

лютий
2. Створення та:    
  забезпечення функціонування класів безпеки в закладах освіти Відділ освіти ВК КМР,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою)

до 15 грудня
  використання матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків Виконавчий комітет міської ради,

Відділ з питань ЦЗ

протягом року
3. Забезпечення утримання в постійній готовності до використання за призначенням об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, призначених для укриття персоналу суб’єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, закладів охорони здоров’я та закладів освіти Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

суб’єкти господарювання (за згодою), керівники закладів охорони здоров’я та закладів освіти громади, закладів культури та туризму, підприємств, установ та організацій

постійно
4. Вжиття заходів щодо нарощування та задоволення потреб фонду захисних споруд цивільного захисту шляхом будівництва нових захисних споруд цивільного захисту (сховищ та протирадіаційних укриттів), створення об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, зокрема споруд подвійного призначення під час будівництва, огляду (обстеження) та взяття на облік як споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів об’єктів різного призначення, що експлуатуються, з урахуванням вимог інклюзивності Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

суб’єкти господарювання (за згодою)

до 24 грудня
5. Інформування населення про місця розташування захисних споруд цивільного захисту та інших споруд, призначених для його укриття на випадок виникнення надзвичайних ситуацій,

порядок їх заповнення та поводження в них (з урахуванням вимог інклюзивності), а також стан їх готовності до використання за призначенням. Створення загальнодоступних інформаційних ресурсів із зазначеного питання

Відділ з питань ЦЗ,

Відділ інформаційно-консультативного забезпечення виконавчого комітету міської ради, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

суб’єкти господарювання (за згодою)

до 24 грудня
6. Розвиток руху дружин юних рятувальників-пожежних Відділ освіти ВК КМР,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

до 15 грудня
7. Забезпечення придбання засобів радіаційного та хімічного захисту для:    
  персоналу хімічно небезпечних об’єктів Коростенське комунальне підприємство «Водоканал» (далі – ККП «Водоканал») до 25 грудня
  працівників підприємств, розташованих у зоні можливого хімічного забруднення

 

Суб’єкти господарювання (за згодою) до 25 грудня
  непрацюючого населення, яке проживає в прогнозованих зонах хімічного забруднення Відділ з питань ЦЗ (за потреби) до 25 грудня
8. Завершення створення (уточнення):    
  1)  територіальних та об’єктових формувань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

суб’єкти господарювання (за згодою)

до 01 квітня
  2) уточнення складу сил цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області Відділ з питань ЦЗ щокварталу
9. Поновлення (уточнення):    
  1)  планів:    
  проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій Відділ з питань ЦЗ,

суб’єкти господарювання (за згодою)

І квартал
  планів реагування на надзвичайні ситуації Відділ з питань ЦЗ,

суб’єкти господарювання (за згодою)

І квартал
  цивільного захисту на особливий період Відділ з питань ЦЗ до 30 квітня
10. Здійснення організаційних заходів щодо створення на ККП «Водоканал» підвищеної небезпеки 2 класу автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів* ККП «Водоканал» до 25 грудня
11. Уточнення відомостей щодо переліку суб’єктів господарювання, що продовжують провадити свою діяльність в особливий період Відділ з питань ЦЗ І квартал
12. Надання методичної допомоги старостам громади та Комунальному виробничому житловому ремонтно-експлуатаційному підприємству № 1 (далі – КВЖРЕП № 1) щодо функціонування консультаційних пунктів із надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

лютий-березень
13. Підготовка до перевірки функціонування консультаційних пунктів із надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

Старости старостинських округів виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – старости),

КВЖРЕП № 1

за окремим графіком
14. Перевірка функціонування консультаційних пунктів із надання населенню за місцем проживання інформації з питань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

за окремим графіком
15. Впровадження вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час розвитку території громади та іншої пов’язаної з ними містобудівної (просторової) документації Відділ архітектури та містобудування виконавчого комітету міської ради за окремим графіком
16. Участь у засіданнях архітектурно-будівельної ради з питань дотримання законодавства щодо впровадження вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час розробки (погодження) проєктної документації на будівництв об’єктів суб’єктами господарювання Відділ з питань ЦЗ протягом року

(за окремим графіком)

17. Поповнення місцевого та об’єктових матеріальних резервів для запобігання виникненню і ліквідації наслідків можливих надзвичайних ситуацій згідно із затвердженою номенклатурою Відділ з питань ЦЗ,

підприємства, установи, організації (за згодою)

протягом року

 

Заходи з підготовки та визначення стану готовності до виконання завдань за призначенням органів управління, сил та засобів субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області
1. Участь у:    
  1)  командно-штабних навчань з органами та силами цивільного захисту ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту області (із визначенням стану готовності до виконання завдань із цивільного захисту в мирний час та особливий період) Департамент з питань ЦЗН та ОР обласної державної (військової) адміністрації, Коростенська міська рада  (за згодою)

Відділ з питань ЦЗ

 

Листопад 2024 року
  2) штабне тренування з органами управління цивільного захисту ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту області: Коростенська районна державна (військова) адміністрація, Коростенська міська рада (за згодою) за окремим графіком
  3) штабних тренувань з органами управління цивільного захисту субланки  Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки  територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області  Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) до 15 грудня
  4)  спеціальних об’єктових навчань з питань цивільного захисту Суб’єкти господарювання (за згодою) за окремим планом
  5) тактико-спеціальних і командно-штабних навчаннях  (тренуваннях) з антитерористичної тематики Управління служби безпеки України в Житомирській області за окремим планом
2. Здійснення комплексу заходів із запобігання виникненню:    
  1) пожеж у природних екосистемах, на торфовищах, сільськогосподарських угіддях, у лісових масивах та інших відкритих ділянках місцевості протягом пожежонебезпечного періоду

 

Лісогосподарські підприємства (за згодою),  Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою),

Відділ з питань ЦЗ

лютий – червень
  2) нещасних випадків із людьми на водних об’єктах Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою),

Відділ з питань ЦЗ,

Коростенська міська комунальна рятувальна служба на воді  (далі – КМКРС на воді)

ІІ квартал
  3) надзвичайних ситуацій під час проходження осінньо-зимового періоду на підприємствах паливно-енергетичного комплексу Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради (далі – Управління ЖКГ),

комунальні підприємства,

суб’єкти господарювання  (за згодою)

жовтень-грудень
3. Надання практичної допомоги в організації підготовки та проведенні суб’єктами господарювання комунальної власності спеціальних об’єктових навчань та тренувань з питань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

Коростенські територіальні курси цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (ІІІ категорії)

за окремим планом
Заходи з контролю за додержанням та виконанням вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру
1. Організація, проведення та участь:    
  1) контрольної перевірки з питань виконання вимог законів України та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту у Житомирській області Державна служба України з надзвичайних ситуацій України,

Департамент з питань цивільного захисту населення та оборонної роботи Житомирської обласної державної (військової) адміністрації, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Відділ з питань ЦЗ

 
  2) до пропуску льодоходу, повені та паводків Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) лютий-березень

 

  3) готовність КМКРС на воді до дій за призначенням Відділ з питань ЦЗ березень-жовтень
  4) закладів освіти до 2024/2025 навчального року Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) липень-серпень
  5)участь у комплексній перевірки стану готовності територіальної та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення Відділ з питань ЦЗ листопад
2. Проведення перевірок протипожежного стану закладів освіти та їх готовність до 2024/2025 навчального року Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Відділ з питань ЦЗ

липень-серпень
3. Перевірка стану виконання вимог нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах, надання методичної допомоги Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

серпень-вересень

(за окремим графіком)

4. Перевірка стану готовності до дій за призначенням територіальних формувань цивільного захисту, створення на базі комунальних підприємств, надання методичної допомоги з питань цивільного захисту Відділ з питань ЦЗ,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

за окремим графіком
5. Перевірка готовності до дій в екстремальних умовах осінньо-зимового періоду сил та засобів підприємств критичної інфраструктури Відділ з питань ЦЗ,

суб’єкти господарювання (за згодою)

вересень-жовтень
Заходи з підготовки керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту, та населення до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій
1. Проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією заходів цивільного захисту у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області (далі – НМЦ) Структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради, підприємства, установи та організації (за згодою) до 25 грудня відповідно до Плану-комплектування НМЦ
2. Дня цивільного захисту в закладах загальної середньої освіти, Тижня безпеки дитини в закладах дошкільної освіти Відділ освіти ВК КМР За окремим графіком
3. Просвітницької роботи серед населення:    
  із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов’язаних із небезпечними інфекційними захворюваннями, масовими неінфекційними захворюваннями (отруєннями) Відділ охорони здоров’я виконавчого комітету міської ради (далі – ВОЗ ВК КМР), Коростенське районне управління головного управління Держпродспоживслужби у Житомирській області (за згодою), Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), старости до 15 грудня
  з питань цивільного захисту в умовах воєнного стану Відділ з питань ЦЗ виконавчого комітету міської ради, Коростенське  РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) до 15 грудня
  заходів із популяризації культури безпеки життєдіяльності серед дітей і молоді Відділ освіти ВК КМР до 15 грудня
  громадської акції «Запобігти. Врятувати. Допомогти» Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Відділ освіти ВК КМР до 15 грудня
4. Створення циклу тематичних теле- та радіопередач, соціальної реклами з основ безпеки життєдіяльності (з урахуванням вимог інклюзивності) Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Відділ освіти ВК КМР до 15 грудня
Заходи, що проводяться на підприємствах, установах та організаціях з питань цивільного захисту
1. Забезпечення вимог техногенної та пожежної безпеки на підпорядкованих суб’єктах господарювання Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
2. Забезпечення готовності суб’єктів господарювання до сталого функціонування в особливий період Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
3. Підтримання техніки і майна суб’єктів господарювання в готовності до виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
4. Поповнення запасів об’єктових матеріальних резервів, а також матеріальних та інших ресурсів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
5. Забезпечення навчання керівного складу та фахівців з питань цивільного захисту на базі НМЦ Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
6. Підтримання до готовності електричних сирен місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
7. Забезпечення постійної готовності об’єктових систем оповіщення працюючого персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
8. Проведення спеціальних об’єктових навчань з питань цивільного захисту Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
9. Проведення спеціальних об’єктових тренувань з питань цивільного захисту Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
10. Проведення протипожежних тренувань Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
11. Проведення протиаварійних тренувань з працюючим персоналом об’єктів підвищеної небезпеки згідно плану локалізації і ліквідації аварій Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
12. Здійснення оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням Керівники підприємств, установ та організацій протягом року
Заходи у відбудовний період після закінчення воєнних дій
1. Проведення відновних робіт: *

 

   
  1) проведення цільової мобілізації для

ліквідації наслідків ведення воєнних дій

та надзвичайних ситуацій (за потреби)

Виконавчий комітет міської ради,

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

протягом року
  2) ліквідація наслідків воєнних дій у

населених пунктах та на територіях Коростенської МТГ, що

зазнали впливу засобів ураження

Виконавчий комітет міської ради,

субланка Коростенської МТГ громади Коростенської районної ланки ТПЄДС ЦЗ  Житомирської області, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

протягом року
  3) відновлення об’єктів критичної

інфраструктури сфери життєзабезпечення

Виконавчий комітет міської ради,

субланка Коростенської МТГ громади Коростенської районної ланки ТПЄДС ЦЗ  Житомирської області,

об’єкти критичної інфраструктури

протягом року
  4) визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій (у разі потреби) Виконавчий комітет міської ради, Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою),

Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)

протягом року
  5) залучення міжнародної допомоги до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій Виконавчий комітет міської ради, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),

Коростенське РУП ГУ НП в області (за згодою)

 

протягом року

 

* Проведення заходів після закінчення воєнного стану, деокупації чи розмінування територій, поновлення інфраструктури.

** Проведення заходів можливе в онлайн-форматі.

 

Заступник міського голови                                                                                                        Олександр СИНИЦКИЙ

 

 

 

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

З ПІДГОТОВКИ НАСЕЛЕННЯ ДО ДІЙ

У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

 

Підготовка населення на підприємствах, в установах та організаціях до дій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, залежно від ступеня їх участі у виконанні завдань цивільного захисту, проводилась у відповідності з рішенням виконавчого комітету міської ради від 18.01.2023 року № 5 «Про основні завдання цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2023 рік».

У ході реалізації завдань ЦЗ Коростенської МТГ  необхідно забезпечити принцип обов’язковості навчання у сфері цивільного захисту всіх категорій керівників, посадових осіб і фахівців, на які поширюється дія законів у сфері цивільного захисту, навчання  діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

З метою реалізації положень Кодексу цивільного захисту України  постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 444 затверджено Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі – Порядок здійснення навчання населення).

Керуючись вимогами статті 40 Кодексу цивільного захисту України і пункту 7 Порядку здійснення навчання населення

Рекомендуємо:

  1. Керівникам підприємств, установ та організацій – суб’єктам забезпечення цивільного захисту:

1.1. Організувати навчання працівників безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях і на договірній основі в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.

1.2. Здійснювати навчання працівників безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях шляхом курсового та індивідуального навчання за програмами підготовки працівників, перелік і основний зміст яких визначено Порядком здійснення навчання населення.

1.2.1. Навчальні групи працівників з курсового навчання утворити у складі спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту та органів управління ними, з індивідуального навчання – по структурних підрозділах підприємств, установ та організацій.

Призначити своїм наказом керівників цих груп і забезпечити проходження ними спеціальної підготовки в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.

До проведення занять з надання долікарської допомоги залучити медичних працівників комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради».

При організації індивідуального навчання забезпечити кожного працівника матеріалами, що містять опис тем програм підготовки працівників, а також довести порядок надання індивідуальних та групових консультацій з керівниками навчальних груп.

1.2.2. З працівниками під час прийняття на роботу і за місцем праці організувати проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях на підставі програм підготовки працівників і діючих на підприємстві, в установі та організації правил, інструкцій, планів реагування на надзвичайні ситуації, інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Програми для проведення вступного, первинного, повторного, позапланового та цільового інструктажів затвердити керівником підприємства, установи та організації після узгодження їх змісту з Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області.

1.2.3. При прийнятті на роботу працівників робітничих спеціальностей, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, здійснювати попереднє навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму.

Програма повинна бути розроблена підприємством, установою та організацією або іншим суб’єктом господарювання, що здійснює навчання з пожежно-технічного мінімуму, та затверджена ним за погодженням з Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області.

У подальшому перевірку знань таких працівників проводити щорічно комісією з перевірки знань з питань пожежної безпеки підприємства, установи та організації. Перелік питань для перевірки знань з пожежної безпеки та склад комісії затвердити відповідними наказами керівника підприємства, установи, організації та забезпечити проходження членами комісії навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.

1.3. Підвищення рівня знань та отримання практичних навичок щодо дій у надзвичайних ситуаціях здійснювати на практичних заняттях у ході проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту з періодичністю, встановленою «Порядком підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443.

1.3.1. Спеціальні об’єктові тренування з питань цивільного захисту зі спеціалізованими службами і формуваннями цивільного захисту та органу управління ними (спеціальні тренування) проводити щороку тривалістю від 4 до 8 годин на підприємствах, в установах та організаціях, які в установленому порядку створили такі служби і формування.

Спеціальні об’єктові тренування з питань цивільного захисту у перший рік трирічного періоду об’єктової підготовки проводити, як роздільні, за планами і під керівництвом відповідних керівників спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту та органу управління ними.

На другий рік для відпрацювання взаємодії між ними та досягнення злагодженості дій з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації провести спільні тренування під керівництвом особи, яка у разі надзвичайної ситуації виконує на підприємстві, в установі та організації функції керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

На третій рік спеціальні об’єктові тренування з питань цивільного захисту планувати та проводити відповідно до задуму та строків проведення на підприємствах, в установах та організаціях спеціального об’єктового навчання.

1.3.2. Тренування персоналу підприємств, установ та організацій у діях на випадок пожежі (протипожежні тренування) проводити двічі на рік на всіх підприємствах, в установах та організаціях.

У навчальних закладах, а також у лікувальних установах із стаціонаром, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку, культурно-просвітніх та видовищних закладах, критих спортивних будівлях і спорудах, готелях, торгових підприємствах (два поверхи й більше) та інших аналогічних за призначенням об’єктах з масовим перебуванням людей такі протипожежні тренування проводити як тренування з евакуації людей з елементами пожежегасіння.

1.3.3. На завершальному етапі трирічного циклу об’єктової підготовки працівників з цивільного захисту, з метою визначення в цілому готовності підприємства, установи та організації до реалізації планів реагування на надзвичайні ситуації, локалізації і ліквідації аварій, цивільного захисту на особливий період, проводити спеціальні об’єктові навчання з питань цивільного захисту.

На підприємствах, в установах та організаціях з чисельністю працюючих 50 осіб і менше, а також у навчальних закладах незалежно від чисельності працюючих замість спеціального об’єктового навчання щорічно проводити тривалістю до 8 годин тренування персоналу підприємств, установ та організацій щодо дій у надзвичайних ситуаціях (об’єктове тренування).

Об’єктові тренування з працівниками у дошкільних та загальноосвітніх  навчальних закладах проводити під час Тижня безпеки дитини та Дня цивільного захисту.

1.3.4. На потенційно-небезпечних об’єктах додатково, щорічно проводити тренування усього персоналу з імовірних аварійних ситуацій, що передбачені планами локалізації і ліквідації аварій (протиаварійні тренування).

1.3.5. Графіки проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань щороку затверджувати керівником підприємства, установи, організації та узгоджувати з відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради і Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області.

1.4. Забезпечити підготовку осіб керівного складу та фахівців згідно з Переліком категорії осіб, які підлягають навчанню у сфері цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 жовтня  2013 року № 819 «Про затвердження Порядку проведення навчання керівного та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 230) за функціональними програмами навчання у сфері цивільного захисту в навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.

1.5. 3абезпечити ведення документації з питань організації навчання працюючого населення (переліки навчальних груп, осіб керівного складу і фахівців, які підлягають у 2022 році навчанню у сфері цивільного захисту, та посадових осіб, які проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, робочі навчальні плани і програми, розклади занять, графіки консультацій, журнали навчання, плани підготовки і проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань тощо).

1.6. Обладнати в кожному окремо розташованому структурному підрозділі підприємства, установи та організації інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту та здійснити його наповнення навчальними посібниками і натурними зразками, передбаченими загальною програмою підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.

Інформація та повідомлення на стендах, схемах інформаційно-довідкового куточку повинні відповідати наявним можливостям та ресурсам підприємства, установи, організації з протидії небезпечним факторам, що передбачені об’єктовим планом реагування на надзвичайні ситуації, а її зміст узгоджений з Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області.

1.7. Вжити заходів щодо удосконалення матеріально-технічної бази з підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях шляхом виділення в навчальних цілях ділянок, споруд, приміщень для обладнання в них навчальних містечок, пунктів, класів тощо.

1.8. Пропаганду знань та інформаційно-просвітницьку роботу серед населення з питань захисту та дій у НС спрямувати на підготовку населення до дій при виникненні небезпечних ситуацій, зокрема у зимовий період, можливій паводковій обстановці, поведінці на воді, дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, виникненні епідемії, епізоотії, отруєнь тощо.

Здійснювати роз’яснювальну роботу через усі наявні засоби масової інформації, друковані видання. Звернути увагу на населення, яке проживає поряд з потенційно небезпечними об’єктами.

Підсумкові доповіді про стан підготовки керівного складу, формувань ЦЗ, населення до дій у НС подавати відповідно до Табелю термінових та строкових донесень.

Зокрема:

подавати письмовий звіт про проведення навчань, тренувань до відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради в 10 денний термін після їх проведення.

 

 

Заступник міського голови                                         Олександр СИНИЦКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

до рішення виконкому

Коростенської міської ради

від 07.02.2024 р.  № 60

 

 

ПРОГРАМА

загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій

до дій у надзвичайних ситуаціях

 

І. Загальні положення

 

  1. Програма загальної підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях (далі – Програма) розроблена відповідно до Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» та наказу ДСНС України від 06.06.2014 № 310 (у редакції наказу ДСНС України від 08.08.2014 № 458) з метою встановлення рекомендованого змісту різних форм навчання, а також навчального часу на їх проведення.

 

  1. У процесі вивчення Програми рекомендується:

ознайомити працівників підприємств, установ та організацій із завданнями та особливостями проведення заходів цивільного захисту на підприємстві, в установі, організації;

вивчити працівникам підприємств, установ та організацій основні способи захисту працівників від уражаючих факторів надзвичайних ситуацій (далі – НС) з урахуванням особливостей виробничої діяльності;

ознайомити працівників підприємств, установ та організацій з інформацією, що міститься у планах реагування на НС про дії в умовах загрози і/або виникнення НС;

набуття практичних вмінь працівниками підприємств, установ та організацій щодо користування засобами індивідуального і колективного захисту, первинними засобами пожежогасіння і сприяння у проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації НС;

оволодіння працівниками підприємств, установ та організацій навичками з надання первинної допомоги потерпілим.

 

ІІ. Орієнтовний обсяг засвоєних знань та вмінь за Програмою

 

  1. У результаті проходження навчання за Програмою рекомендується знати:

основні небезпечні виробничі фактори техногенної та природної небезпеки, що ймовірні для місця розташування підприємства, установи та організації;

основні принципи функціонування об’єктової системи цивільного захисту, організацію оповіщення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації;

про засоби індивідуального та колективного захисту, порядок і правила користування ними;

обов’язки і дії працівників під час загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій згідно із планами реагування на НС;

способи та засоби запобігання пожежам і вибухам, типові дії працівників при їх виникненні, способи застосування первинних засобів пожежегасіння;

побутові дозиметричні прилади, їх призначення та особливості користування ними;

заходи щодо сприяння проведенню на підприємстві, в установі та організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах виникнення НС.

 

  1. У результаті проходження навчання за Програмою рекомендується вміти:

запобігати створенню умов, що можуть призвести до виникнення НС;

чітко діяти за сигналами оповіщення, практично виконувати заходи згідно із планами реагування на НС;

користуватися засобами індивідуального і колективного захисту, первинними засобами пожежегасіння;

сприяти у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах виникнення НС;

дотримуватися режимів радіаційного захисту;

надавати першу допомогу потерпілим у НС.

 

  1. За підсумками навчання за Програмою рекомендується забезпечити психологічну підготовку до адекватних дій в умовах стресового впливу вражаючих чинників НС.

 

ІІІ. Орієнтовний розподіл навчального часу за розділами програми та формами навчання

 

Найменування розділу Форма навчання, години
курсове навчання індивідуальне навчання спеціальні об’єктові навчання, тренування
Теоретична складова
Основні способи захисту і загальні правила поведінки в умовах загрози та виникнення НС 1 5
Надання первинної допомоги потерпілим 1 1
Організація заходів цивільного захисту на підприємстві, в установі, організації 1 2
Перевірка знань 1
Усього 4 8
Практична складова
Протипожежні тренування 2
Спеціальне об’єктове навчання (тренування) з питань цивільного захисту до 8
Усього до 10
Разом 4 8 до 10

 

  1. Рекомендована тематика та орієнтовний зміст тем за розділами програми

 

  1. Основні способи захисту і загальні правила поведінки в умовах загрози та виникнення НС.

1) Тема 1. Дії у разі виникнення терористичного акту та захоплення учасників виховного процесу в заручники.

Небезпечні фактори теракту та можливий захист від нього.

Дії посадових осіб учбового закладу у разі надходження інформації про можливість теракту.

Правила поведінки учасників виховного процесу у разі загрози та захоплення в заручники терористами.

Дії учасників виховного процесу при евакуації з приміщення у разі виявлення невідомих підозрілих предметів.

Основні правила поводження у разі загрози та виникнення терористичного акту.

 

2) Тема 2. Основні способи захисту в умовах загрози та виникнення НС.

Основні поняття про НС. Порядок отримання інформації про загрозу і виникнення НС. Попереджувальний сигнал «Увага всім!».

Захисні споруди цивільного захисту, їх призначення та облаштування. Порядок заповнення захисних споруд та правила поведінки працівників, які укриваються в них.

 

Принцип дії, індивідуальний підбір та правила користування протигазами, респіраторами. Медичні засоби, що входять до індивідуальних аптечок та їх призначення. Індивідуальний перев’язувальний пакет. Індивідуальні протихімічні пакети.

Евакуація, порядок її проведення, правила поведінки та обов’язки евакуйованих працівників.

 

3) Тема 3. Правила поведінки працівників під час НС природного характеру.

Правила поведінки і дії працівників при землетрусах.

Безпечні дії працівників у разі виникнення геологічних НС (пов’язаних із зсувами, обвалами або обсипанням, осіданням земної поверхні, карстовими провалами або підтопленням).

Особливості негативного впливу гідрометеорологічних НС. Правила безпечної поведінки у разі їх виникнення.

Основні причини виникнення та особливості пожеж у природних екологічних системах. Правила поведінки та заходи безпеки у разі їх виникнення.

 

4) Тема 4. Безпека працівників під час радіаційних аварій і радіаційного забруднення місцевості. Режими радіаційного захисту.

Ядерні установки та джерела іонізуючого випромінювання. Особливості радіаційного впливу на людину. Поняття про дози опромінення людини. Променева хвороба.

Побутові дозиметричні прилади, їх призначення та особливості користування.

Режими радіаційного захисту. Санітарна обробка працівників. Дезактивація приміщень, обладнання, техніки, виробничої території тощо.

 

5) Тема 5. Правила поведінки працівників при аваріях з викиданням небезпечних хімічних речовин.

Характеристики основних небезпечних хімічних речовин. Особливості їх впливу на організм людини. Наслідки аварій з викиданням небезпечних хімічних речовин.

Загальні правила поведінки та дії працівників при аваріях з викиданням небезпечних хімічних речовин.

Проведення заходів з ліквідації наслідків аварій з викиданням небезпечних хімічних речовин. Дегазація приміщень, обладнання, виробничої території тощо.

 

6) Тема 6. Вибухо та пожежонебезпека на виробництві. Рекомендації щодо дій під час виникнення пожежі.

Основні поняття вибухонебезпеки виробництва. Небезпечні фактори вибуху і захист від них. Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

Стисла характеристика пожежної небезпеки підприємства, установи, організації. Протипожежний режим на робочому місці. Можливість виникнення та (або) розвитку пожежі. Небезпечні фактори пожежі.

Дії працівників у разі загрози або при виникненні пожежі. Гасіння пожеж. Засоби пожежегасіння, протипожежне устаткування та інвентар, порядок та правила їх використання під час пожежі.

 

7) Тема 7. Правила поведінки і дії в умовах масового скупчення людей та в осередках інфекційних захворювань.

Безпека при масових скупченнях людей. Психологія натовпу. Правила безпечної поведінки у місцях масового перебування людей та у разі масового скупчення людей.

Поширення інфекційних хвороб серед населення. Джерела збудників інфекцій. Основні механізми передавання збудників інфекції.

Режимно-обмежувальні заходи (посилене медичне спостереження, обсервація, карантин). Правила поведінки в осередках інфекційних захворювань, особиста гігієна в цих умовах.

Основні напрями профілактики інфекційних хвороб. Методи і засоби дезінфекції, дезінсекції, дератизації. Основні дезінфекційні засоби.

 

  1. Надання первинної допомоги потерпілим.

 

1) Тема 1. Порядок і правила надання первинної допомоги при різних типах ушкоджень.

Основні правила надання первинної допомоги в невідкладних ситуаціях. Проведення первинного огляду потерпілого. Способи виклику екстреної медичної допомоги.

Ознаки порушення дихання. Забезпечення прохідності дихальних шляхів. Проведення штучного дихання. Ознаки зупинення роботи серця. Проведення непрямого масажу серця.

Перша допомога при ранах і кровотечах. Способи зупинення кровотеч. Правила та прийоми накладання пов’язок на рани.

Перша допомога при переломах. Прийоми та способи іммобілізації із застосуванням табельних або підручних засобів.

 

2) Тема 2. Порядок і правила надання первинної допомоги при ураженні небезпечними речовинами, при опіках тощо.

Невідкладна та первинна допомога при отруєннях чадним газом, аміаком, хлором, іншими небезпечними хімічними речовинами.

Перша допомога при хімічних та термічних опіках, радіаційних ураженнях, втраті свідомості, тепловому та сонячному ударах.

Правила надання допомоги при утопленні.

Способи і правила транспортування потерпілих.

 

  1. Організація заходів цивільного захисту на підприємстві, в установі, організації.

1) Тема 1. Забезпечення виконання на підприємстві, в установі та організації завдань з цивільного захисту.

Повноваження суб’єктів забезпечення цивільного захисту. Організаційна структура управління цивільним захистом підприємства, установи, організації. Об’єктові комісії з питань НС та евакооргани.

Відомості щодо об’єктових спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту. Відомча та добровільна пожежна охорона. Аварійно-рятувальне обслуговування підприємств, установ, організацій. Система керівництва рятувальними роботами, координація дій виробничого персоналу та залучених підрозділів і служб, які беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Права і обов’язки працівників у сфері цивільного захисту. Сприяння у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків НС у разі їх виникнення. Заходи життєзабезпечення постраждалих та соціального захисту і відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок НС.

 

2) Тема 2. Виконання заходів захисту та дії працівників згідно з планами  реагування на НС.

Об’єктовий план реагування на НС (інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення НС). Прогнозовані природні загрози, територіальне розміщення потенційно небезпечних об’єктів, небезпечні виробничі фактори, характерні причини аварій (вибухів, пожеж тощо) на виробництві.

Об’єктова система оповіщення працівників. Дії персоналу щодо аварійного зупинення виробництва. Виведення працівників з небезпечної зони, порядок забезпечення їх засобами індивідуального захисту, місця розташування можливих сховищ, шляхи евакуації.

Інформування працівників щодо розвитку НС, місць розгортання і маневрування аварійно-рятувальних сил, залучення необхідних ресурсів, технічних і транспортних засобів, координація дій з населенням та виконання заходів з безпеки у зоні НС.

 

  1. Рекомендований зміст практичних форм навчання за Програмою

 

  1. Тренінги необхідних дій в умовах НС проводяться під час курсового або індивідуального навчання шляхом виконання індивідуальних завдань або проведення групових занять з метою формування та/або відпрацювання умінь та навичок користування засобами індивідуального захисту та засобами пожежегасіння, дотримання правил поведінки під час проведення евакуації, проведення серцево-легеневої реанімації та інших способів надання первинної допомоги потерпілим.

 

  1. Тренування з питань цивільного захисту та протипожежні тренування є спрощеними за організацією та скорочені за часом і обсягом злагоджені навчальні заходи, спрямовані на вирішення завдань із запобігання, мінімізації або ліквідації наслідків НС на підприємстві, в установі або організації в умовах, максимально наближених до обстановки, що може бути спричинена небезпечною подією або сукупністю небезпечних подій та явищ.

Тренування проводяться з метою практичного відпрацювання, закріплення та перевірки умінь і навичок виконання працівниками дій щодо запобігання можливим НС та діям у разі виникнення НС, насамперед діям за сигналами оповіщення, користування засобами індивідуального захисту та засобами пожежегасіння, способів рятування людей, надання первинної допомоги потерпілим, порядку евакуації людей і матеріальних цінностей, взаємодії з аварійно-рятувальними підрозділами та медичними працівниками.

  1. Спеціальні об’єктові навчання з питань цивільного захисту є єдиним комплексом навчальних заходів, спрямованих на вирішення завдань цивільного захисту на підприємстві, в установі або організації в умовах, максимально наближених до НС.

Спеціальні об’єктові навчання проводяться з метою комплексного відпрацювання керівним складом та фахівцями сил цивільного захисту разом з працівниками підприємств, установ та організацій дій з організації та здійснення заходів, передбачених планами реагування на надзвичайні ситуації, локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, цивільного захисту на особливий період, а також виконання ними функцій з питань цивільного захисту.

 

VІ. Рекомендації щодо перевірки засвоєння змісту Програми

 

  1. Перевірку засвоєння змісту Програми рекомендується проводити комісійно із залученням фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.
  2. Перевірку знань за змістом Програми рекомендується проводити шляхом тестування або заліку в усній або письмовій формі.

 

VІІ. Рекомендований перелік навчально-матеріального майна

 

  1. Для забезпечення проведення навчання за Програмою використовується матеріально-технічна база підприємства, установи та організації.
  2. У складі навчально-матеріального майна, повний перелік та кількісні показники якого визначаються керівником підприємства, установи та організації з урахуванням особливостей їх виробничої діяльності та кількості працівників, доцільно передбачати протигаз фільтруючий, респіратор, побутовий дозиметричний прилад, вогнегасники, індивідуальну аптечку, навчальні стенди та схеми.

 

 

 

 

Заступник міського голови                                        Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 41 Усі
Чат-бот Гаряча лінія