Від 18.12.2024 р. №_788_
Про основні заходи цивільного
захисту Коростенської міської
територіальної громади на 2025 рік
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», статей 19, 20, підпункту 5 пункту 1 статті 130 Кодексу цивільного захисту України, Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), розпорядження начальника Житомирської обласної військової адміністрації «Про основні заходи цивільного захисту області на 2025 рік», з метою якісного і своєчасного вирішення завдань цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади, керуючись ст. 361, ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,
РІШАЄ:
1.1.План основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади (далі – Коростенської МТГ) на 2025 рік (Додаток 1).
1.2.Організаційно-методичні вказівки з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2025 рік (Додаток 2).
1.3.Програму загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій до дій у надзвичайних ситуаціях (Додаток 3).
2.Керівникам установ, організацій та підприємств Коростенської МТГ:
2.1.Підготовку цивільного захисту планувати на підставі документів, затверджених даним рішенням.
2.2.До 30 січня 2025 року підсумувати результати підготовки цивільного захисту у 2024 році та своїми наказами визначити основні завдання з підготовки цивільного захисту на 2025 рік.
Копії планів заходів з підготовки цивільного захисту на 2025 навчальний рік надати до 10 лютого 2025 року у відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради (вул. В.Сосновського,17-А) або на електронну адресу: civil_protection@korosten-rada.gov.ua, для узагальнення та контролю за їх виконанням.
2.3.Про хід виконання даного рішення інформувати щокварталу, до 1 числа місяця, що настає за звітним періодом, через відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради (Бошаков О.Г.).
Заступник міського голови
Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ
Начальник відділу з питань
цивільного захисту
Олег БОШАКОВ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 18.12.2024 р. № 788
ПЛАН
основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2025 рік
№ з/п | Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання |
Заходи субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області в умовах правового режиму воєнного стану та ліквідації наслідків збройної агресії російської федерації | |||
1. | Організація та забезпечення: | ||
1) | оповіщення органів управління та сил цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області, а також населення про загрозу застосування чи застосування засобів ураження | Коростенське районне управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Житомирській області (далі – Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області) (за згодою),
Коростенське районне управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області (далі – Коростенське РУП ГУНП в області) (за згодою), Відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Відділ з питань ЦЗ) |
протягом року |
2) | проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли внаслідок воєнних (бойових) дій, у тому числі із застосуванням засобів ураження (ракетні удари та/або удари безпілотних літальних апаратів тощо, гасіння пожеж) | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою), Коростенська міська організація Товариства Червоного Хреста України (далі – КМО ТЧХ) (за згодою)
|
протягом року |
3) | визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
4) | уточнення потреби в об’єктах фонду захисних споруд для укриття населення та приведення в готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ, Відділ освіти виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Відділ освіти ВК КМР), Відділ охорони здоров’я виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – ВОЗ ВК КМР), Відділ культури і туризму виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Відділ культури і туризму) |
протягом року |
5) | будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Відділ освіти ВК КМР, ВОЗ ВК КМР, Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
6) | проведення за рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради (Коростенської районної військової адміністрації) евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей з районів воєнних (бойових) дій, зон збройних конфліктів та населених пунктів, наближених до районів бойових дій у безпечні райони | Відділ з питань ЦЗ,
Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – УПСЗН), Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Управління ЖКГ міськвиконкому), Управління економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Управління економіки ВК КМР), Відділ освіти ВК КМР, ВОЗ ВК КМР, Старости старостинських округів Коростенської міської територіальної громади (далі – Старости МТГ), Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), 3 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Житомирській області (далі – 3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області) (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), КМО ТЧХ (за згодою) |
протягом року |
7) | підготовки інфраструктури безпечних районів до прийому евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей, організація забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та розміщення матеріальних і культурних цінностей, у тому числі забезпечення евакуйованого населення житлом, основними продовольчими і непродовольчими товарами | УПСЗН,
Відділ освіти ВК КМР, ВОЗ ВК КМР, Відділ з питань ЦЗ, Старости МТГ, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), 3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), Коростенський районний відділ державної установи «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (за згодою), КМО ТЧХ (за згодою) |
протягом року |
8) | живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення | Управління ЖКГ міськвиконкому,
Відділ з питань ЦЗ, оператори критичної інфраструктури (за згодою) |
протягом року |
9) | доставки гуманітарної допомоги (гуманітарних вантажів) постраждалому населенню | УПСЗН,
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою у разі звернення виконавчого комітету Коростенської міської ради), 3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), КМО ТЧХ (за згодою) |
протягом року |
10) | захисту джерел водопостачання | Управління ЖКГ міськвиконкому,
Коростенське комунальне підприємство «Водоканал» (далі – ККП «Водоканал»), комунальне підприємство «Грозинське» Коростенської міської ради (далі – КП «Грозинське») |
протягом року |
11) | постійного радіаційного та хімічного спостереження, своєчасного реагування на випадки радіаційного або хімічного забруднення | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), Коростенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби у Житомирській області (за згодою), Метеостанція міста Коростень (за згодою), Коростенський районний відділ державної установи «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (за згодою), Відділ з питань ЦЗ, ККП «Водоканал» |
протягом року |
12) | зменшення обсягу запасів небезпечних хімічних, вибухо- і пожежонебезпечних речовин на об’єктах підвищеної небезпеки | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), ККП «Водоканал», оператори об’єктів підвищеної небезпеки (за згодою) |
протягом року |
13) | захисту сільськогосподарських тварин, тваринницьких приміщень, ферм і комплексів, створення запасів кормів і води | Управління економіки ВК КМР
|
протягом року |
14) | функціонування «пунктів незламності» | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
УПСЗН, Управління економіки ВК КМР, Старости МТГ, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), 3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), КМО ТЧХ (за згодою), суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
2. | Утворення пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої та добровільної пожежної охорони | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) |
протягом року |
3. | Залучення міжнародної допомоги | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
УПСЗН, Управління економіки ВК КМР, КМО ТЧХ (за згодою) |
протягом року |
4. | Забезпечення придбання засобів радіаційного та хімічного захисту для: | ||
1) | персоналу хімічно небезпечних об’єктів | ККП «Водоканал» | до 25 грудня
|
2) | працівників підприємств, розташованих у зоні можливого хімічного забруднення | Суб’єкти господарювання (за згодою) | до 25 грудня |
3) | непрацюючого населення, яке проживає в прогнозованих зонах хімічного забруднення | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), керівники хімічно небезпечних об’єктів (за згодою) |
до 25 грудня |
4) | індивідуального захисту, приладами радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю особового складу сил цивільного захисту | Відділ з питань ЦЗ (за потреби),
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Суб’єкти господарювання (за згодою) |
до 25 грудня |
5. | Ужиття заходів щодо нарощування та задоволення потреб фонду захисних споруд цивільного захисту, у тому числі з урахуванням необхідності укриття інших категорій населення (відвідувачів – для об’єктів та місць з масовим перебуванням людей; учасників освітнього процесу – для закладів освіти; пацієнтів (у стаціонарах) – для закладів охорони здоров’я; вихованців (підопічних) – для інтернатних установ соціального захисту населення) | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
УПСЗН, Відділ освіти ВК КМР, ВОЗ ВК КМР, Відділ культури і туризму, Відділ з питань ЦЗ, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
6. | Інформування населення про місця розташування захисних споруд цивільного захисту та інших споруд, призначених для укриття на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, порядок їх заповнення та поводження в них (з урахуванням вимог інклюзивності), а також про стан їх готовності до використання за призначенням; створення загальнодоступних інформаційних ресурсів із зазначеного питання | Відділ з питань ЦЗ,
Відділ інформаційно-консультативного забезпечення виконавчого комітету Коростенської міської ради, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), суб’єкти господарювання (за згодою), керуючі компанії житловим фондом (за згодою), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (за згодою) |
протягом року |
7. | Організація та проведення просвітницької роботи серед населення: | ||
1) | з питань цивільного захисту в умовах воєнного стану | Відділ з питань ЦЗ,
Відділ інформаційно-консультативного забезпечення виконавчого комітету Коростенської міської ради, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) |
до 25 грудня |
2) | щодо підвищення рівня обізнаності населення про загрози повітряних нападів та заходи безпеки для збереження життя та здоров’я громадян | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою) |
до 25 грудня |
Заходи з удосконалення субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області | |||
1. | Підведення підсумків виконання завдань у сфері цивільного захисту за 2024 рік та визначення основних завдань на 2025 рік** | Відділ з питань ЦЗ,
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), підприємства, установи та організації |
січень |
2. | Створення та використання матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
3. | Забезпечення утримання в постійній готовності до використання за призначенням наявних об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту | Балансоутримувачі (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ, Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), суб’єкти господарювання (за згодою), керівники закладів охорони здоров’я та закладів освіти громади, закладів культури та туризму, підприємств, установ та організацій |
постійно |
4. | Забезпечення постійної актуалізації відомостей про фонд захисних споруд цивільного захисту в інформаційно-комунікаційній системі «Інформаційна система «Облік та візуалізація фонду захисних споруд цивільного захисту» | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) |
постійно |
5. | Розвиток: | ||
1) | руху дружин юних рятувальників-пожежних | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ освіти ВК КМР |
до 25 грудня |
2) | добровольчого пожежного руху в Коростенській міській територіальній громаді | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) | протягом року |
6. | Створення та забезпечення функціонування класів безпеки в закладах освіти | Відділ освіти ВК КМР,
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою) |
до 25 грудня |
7. | Приведення положення про субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області у відповідність до змін, внесених до нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту | Відділ з питань ЦЗ
|
до 16 червня |
8. | Уточнення складу сил цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області | Відділ з питань ЦЗ | щокварталу |
9. | Оновлення (уточнення) планів:
|
||
1) | здійснення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій | Відділ з питань ЦЗ,
суб’єкти господарювання (за згодою) |
до 01 березня |
2) | реагування на надзвичайні ситуації | Відділ з питань ЦЗ,
суб’єкти господарювання (за згодою) |
до 01 березня |
10. | Здійснення організаційних заходів щодо створення на ККП «Водоканал» підвищеної небезпеки 2 класу автоматизованих раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів* | Управління ЖКГ міськвиконкому,
ККП «Водоканал» |
до 25 грудня |
Заходи з підготовки та визначення стану готовності до виконання завдань за призначенням органів управління, сил та засобів субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області | |||
1. | Участь у: | ||
1) | штабних тренуваннях з органами управління цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області | Управління та відділи виконавчого комітету Коростенської міської ради,
Відділ з питань ЦЗ, суб’єкти господарювання (за згодою) |
Відповідно до розпорядження міського голови виконавчого комітету Коростенської міської ради |
2) | спеціальних об’єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту | суб’єкти господарювання (за згодою) | за окремим планом |
2. | Здійснення комплексу заходів із запобігання виникненню: | ||
1) | пожеж у природних екосистемах, на торфовищах, сільськогосподарських угіддях, у лісових масивах та інших відкритих ділянках місцевості протягом пожежонебезпечного періоду
|
Лісогосподарські підприємства (за згодою), Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою), Комунальне виробничо-господарське підприємство (далі – КВГП), Управління економіки ВК КМР, Старости МТГ
|
лютий – червень |
2) | нещасних випадків із людьми на водних об’єктах | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУНП в області (за згодою), Коростенська міська комунальна рятувальна служба на воді (далі – КМКРС на воді) |
ІІ квартал |
3) | надзвичайних ситуацій під час проходження осінньо-зимового періоду на підприємствах паливно-енергетичного комплексу | Управління ЖКГ міськвиконкому,
комунальні підприємства Коростенської міської територіальної громади, суб’єкти господарювання (за згодою) |
жовтень-грудень |
4) | житлово-комунального господарства та об’єктах соціальної сфери та інфраструктури | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Управління ЖКГ міськвиконкому, УПСЗН, Відділ освіти ВК КМР, ВОЗ ВК КМР, Відділ з питань ЦЗ, Відділ культури і туризму, суб’єкти господарювання (за згодою) |
вересень-жовтень |
5) | нещасних випадків з людьми під час контакту з вибухонебезпечними предметами (снарядами, мінами, ракетами тощо) | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), суб’єкти господарювання (за згодою) |
протягом року |
3. | Забезпечення виконання завдань за призначенням пожежно-рятувальними підрозділами місцевої пожежної охорони | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
3 ДПРЗ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), суб’єкти господарювання (за згодою) |
Протягом року |
Заходи контролю виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту | |||
1. | Організація та проведення перевірок щодо стану готовності: | ||
1) | до пропуску льодоходу, повені та паводків | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ |
лютий-березень
|
2) | готовність КМКРС на воді до дій за призначенням | Відділ з питань ЦЗ | квітень – жовтень |
3) | закладів освіти до 2025/2026 навчального року | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ |
липень-серпень |
4) | перевірок стану готовності підприємств, установ та організацій, що мають у віданні ліси, до їх протипожежного захисту в пожежонебезпечний період | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) | березень – червень |
5) | обстеження стану готовності пожежно-рятувальних підрозділів місцевої пожежної охорони до виконання завдань за призначенням (у разі створення)
|
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) | протягом року |
6) | участь у комплексній перевірці стану готовності територіальної та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ |
листопад |
2. | Участь у проведенні комплексних та контрольних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також позапланових обстежень на підставі рішення Кабінету Міністрів України та/або рішень відповідних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ з питань ЦЗ |
Протягом року |
Заходи з підготовки керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту, та населення до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій | |||
1. | Проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією заходів цивільного захисту у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області (далі – НМЦ) | Структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради, підприємства, установи та організації (за згодою) | до 25 грудня відповідно до Плану-комплектування НМЦ |
2. | Організація та проведення: | ||
1) | навчальних зборів керівників підрозділів (фахівців) з питань цивільного захисту органів місцевого самоврядування щодо здійснення заходів із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період** | Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області (за згодою) | до 15 грудня |
2) | Дня цивільного захисту в закладах загальної середньої освіти, Тижня безпеки дитини в закладах дошкільної освіти | Відділ освіти ВК КМР | до 15 грудня |
3) | заходів із популяризації культури безпеки життєдіяльності серед дітей і молоді | Відділ освіти ВК КМР | до 15 грудня |
4) | Всеукраїнської акції «Герой – рятувальник року» та
громадської акції «Запобігти. Врятувати. Допомогти» |
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ освіти ВК КМР |
до 15 грудня |
3. | Створення циклу тематичних теле- та радіопередач, соціальної реклами з основ безпеки життєдіяльності (з урахуванням вимог інклюзивності) | Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою),
Відділ освіти ВК КМР, Комунальне підприємство «ТО «Коростень Медіа» |
до 15 грудня |
Заходи, що проводяться на підприємствах, установах та організаціях Коростенської міської територіальної громади
з питань цивільного захисту |
|||
1. | Забезпечення вимог техногенної та пожежної безпеки на підпорядкованих суб’єктах господарювання | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
2. | Забезпечення готовності суб’єктів господарювання до сталого функціонування в особливий період | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
3. | Підтримання техніки і майна суб’єктів господарювання в готовності до виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
4. | Поповнення запасів об’єктових матеріальних резервів, а також матеріальних та інших ресурсів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
5. | Забезпечення навчання керівного складу та фахівців з питань цивільного захисту на базі НМЦ | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
6. | Підтримання до готовності електричних сирен системи централізованого оповіщення | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
7. | Забезпечення постійної готовності об’єктових систем оповіщення працюючого персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
8. | Проведення спеціальних об’єктових навчань з питань цивільного захисту (відповідно до окремого графіку) | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
9. | Проведення спеціальних об’єктових тренувань з питань цивільного захисту (відповідно до окремого графіку) | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
10. | Проведення протипожежних тренувань (відповідно до окремого графіку) | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
11. | Проведення протиаварійних тренувань з працюючим персоналом об’єктів підвищеної небезпеки згідно плану локалізації і ліквідації аварій | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
12. | Здійснення оцінки стану готовності фонду захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
13. | Участь у штабних тренуваннях з органами управління цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
14. | Підтримання фонду захисних споруд цивільного захисту в готовності до укриття населення | Керівники підприємств, установ та організацій | протягом року |
Заходи у відбудовний період після закінчення воєнних дій | |||
1. | Проведення відновних робіт*, зокрема: | ||
1) | проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій (за потреби) | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) |
протягом року |
2) | ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях Коростенської міської територіальної громади, що
зазнали впливу засобів ураження |
Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
підприємства, установи та організації, що розташовані на території Коростенської міської територіальної громади, незалежно від форм власності (за згодою), Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою) |
протягом року |
3) | відновлення об’єктів критичної
інфраструктури сфери життєзабезпечення |
Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
підприємства, установи та організації, що розташовані на території Коростенської міської територіальної громади, незалежно від форм власності (за згодою), об’єкти критичної інфраструктури |
протягом року |
4) | визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій (у разі потреби) | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Коростенське РУП ГУНП в області(за згодою), Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою)
|
протягом року |
5) | відновлення (у разі потреби) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, які зазнали руйнувань або пошкоджень | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
підприємства, установи та організації, що розташовані на території Коростенської міської територіальної громади, незалежно від форм власності (за згодою), балансоутримувачі (за згодою), управляючі компанії (за згодою) |
протягом року |
6) | залучення міжнародної допомоги до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій | Виконавчий комітет Коростенської міської ради,
Коростенське РУ ГУ ДСНСУ у області (за згодою), Коростенське РУП ГУ НП в області (за згодою) |
протягом року |
* Здійснення заходів після припинення воєнного стану, деокупації чи розмінування територій, поновлення інфраструктури.
** Здійснення заходів можливе в онлайн-форматі.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 18.12.2024р. № 788
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
З ПІДГОТОВКИ НАСЕЛЕННЯ ДО ДІЙ
У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ НА 2025 РІК
Підготовка населення на підприємствах, в установах та організаціях до дій у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, залежно від ступеня їх участі у виконанні завдань цивільного захисту, у 2024 році проводилась у відповідності з рішенням виконавчого комітету міської ради від 07.02.2024 року № 60 «Про основні заходи цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2024 рік».
Організаційно-методичні вказівки з підготовки населення Коростенської міської територіальної громади до дій у надзвичайних ситуаціях на 2025 рік (далі – Організаційно-методичні вказівки) підготовлено відповідно до статті 39 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», наказу Міністерства освіти і науки від 21.11.2016 №1400 «Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів і студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту» та наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 28.11.2024 №1268 «Про затвердження Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2025-2026 роки».
З метою подальшої реалізації вимог Кодексу цивільного захисту України та створення умов для вдосконалення механізму організації навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, пріоритетними напрямами на 2025 рік є:
– забезпечення своєчасного проходження функціонального навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів з питань цивільного захисту, як фактору забезпечення спроможності субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області до дій в умовах загрози чи виникнення надзвичайних ситуацій, зниженню людських, матеріальних і фінансових втрат за їх наслідками;
– координація та здійснення спільних дій із забезпечення підготовки органів управління та сил цивільного захисту до дій у разі загрози і виникнення надзвичайних ситуацій, в умовах особливого періоду та терористичного акту шляхом проведення об’єктових командно-штабних навчань, штабних тренувань та спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту;
– створення належних умов для навчання дітей дошкільного віку, учнів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності);
– організація та здійснення заходів з інформування населення про надзвичайні ситуації, у зоні яких або у зоні можливого ураження від яких може опинитися місце їх проживання, засвоєння певних знань та вмінь населення щодо запобігання можливих ризиків та загроз здоров’ю та життю, як необхідної умови безпечного способу життя;
– поширення основних правил безпеки, формування правильної соціальної позиції щодо власної безпеки, мотивації безпечної поведінки в різних сферах життєдіяльності.
Організаційно-методичні вказівки рекомендуються для використання керівникам підприємств, установ та організацій – суб’єктам забезпечення цивільного захисту різного рівня, зокрема, для організації відповідної роботи посадових осіб органів управління та сил цивільного захисту, а також фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів із питань цивільного захисту на території Коростенської міської територіальної громади.
Рекомендуємо:
Забезпечити організацію та проведення заходів з підготовки сил цивільного захисту з урахуванням вимог Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 443 (далі – Порядок підготовки до дій за призначенням), плану основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на 2025 рік, з урахуванням Методичних рекомендацій щодо підготовки та проведення командно-штабних навчань органів управління цивільного захисту, затверджених наказом ДСНС від 29.01.2014 №44 (у редакції наказу ДСНС від 18.05.2017 №273), Методичних рекомендацій щодо підготовки та проведення штабних тренувань з органами управління цивільного захисту, затверджених наказом ДСНС від 29.09.2022 №552.
Тематику штабних тренувань спрямувати на відпрацювання алгоритму дій щодо приведення у вищий ступінь готовності та виконання завдань цивільного захисту під час реалізації оборонних заходів та відновлювального періоду.
Територіальним і об’єктовим формуванням цивільного захисту працювати відповідно до вимог Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2013 року № 787 та Порядку підготовки до дій за призначенням.
Керівний склад та фахівці, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів із питань цивільного захисту, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, шляхом проходження функціонального навчання у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області відповідно до поданих заявок та Плану комплектування навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області на 2025 рік, затвердженого розпорядженням обласної військової адміністрації від 29.11.2024 № 894.
Організувати навчання працівників безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях і на договірній основі в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.
Здійснювати навчання працівників безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях шляхом курсового та індивідуального навчання за програмами підготовки працівників, перелік і основний зміст яких визначено Порядком здійснення навчання населення.
Призначити своїм наказом керівників цих груп і забезпечити проходження ними спеціальної підготовки в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.
При організації індивідуального навчання забезпечити кожного працівника матеріалами, що містять опис тем програм підготовки працівників, а також довести порядок надання індивідуальних та групових консультацій з керівниками навчальних груп.
Організувати, відповідно до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 05.12.2019 № 1021, проведення під час прийняття на роботу і за місцем праці інструктажів працівників з питань пожежної безпеки, цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях, розроблених на підставі програм підготовки працівників та чинних на підприємстві, в установі та організації правил, інструкцій, планів реагування на надзвичайні ситуації, інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Визначити порядок проведення з працівниками занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення та урахуванням вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417.
Забезпечити проходження особами, які залучаються до проведення безпосередньо на підприємствах, в установах та організаціях інструктажів і навчання з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, спеціальної підготовки у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області.
При прийнятті на роботу працівників робітничих спеціальностей, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, здійснювати попереднє навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму.
Організувати та забезпечити проходження:
– навчання працівників за програмами підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях згідно з вимогами Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 (далі – Порядок навчання населення);
– спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту та об’єктових тренувань з питань цивільного захисту у закладах вищої освіти, згідно з вимогами Порядку організації та проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 28.11.2019 № 991 (далі – Порядок проведення СОН (СОТ));
– скласти на підставі узгоджених графіків проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань на суб’єктах господарювання та затвердити плани-графіки проведення практичної підготовки осіб керівного складу і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту на рік, згідно з вимогами Порядку проведення СОН (СОТ) та забезпечити їх виконання. Графіки проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань щороку затверджувати керівником підприємства, установи, організації та узгоджувати з відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету міської ради і Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області;
– організувати контроль за здійсненням практичної підготовки під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління, згідно з вимогами Порядку проведення СОН (СОТ).
Спеціальні об’єктові тренування з питань цивільного захисту у перший рік трирічного періоду об’єктової підготовки проводити, як роздільні, за планами і під керівництвом відповідних керівників об’єктових формувань цивільного захисту та органу управління ними.
На другий рік для відпрацювання взаємодії між ними та досягнення злагодженості дій з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації провести спільні тренування під керівництвом особи, яка у разі надзвичайної ситуації виконує на підприємстві, в установі та організації функції керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
На третій рік спеціальні об’єктові тренування з питань цивільного захисту планувати та проводити відповідно до задуму та строків проведення на підприємствах, в установах та організаціях спеціального об’єктового навчання.
На підприємствах, в установах та організаціях з чисельністю працюючих 50 осіб і менше, а також у навчальних закладах незалежно від чисельності працюючих замість спеціального об’єктового навчання щорічно проводити тривалістю до 8 годин тренування персоналу підприємств, установ та організацій щодо дій у надзвичайних ситуаціях (об’єктове тренування).
На об’єктах підвищеної небезпеки додатково, щорічно проводити тренування усього персоналу з імовірних аварійних ситуацій, що передбачені планами локалізації і ліквідації аварій (протиаварійні тренування).
Відпрацювати практичні дії персоналу, застосовуючи засоби оповіщення, колективного та індивідуального захисту, у режимах підвищеної готовності, надзвичайної ситуації та воєнного стану, підтримання стійкості функціонування до, під час і після настання надзвичайної ситуації. За отриманими результатами внести необхідні уточнення та зміни до планів реагування на надзвичайні ситуації та цивільного захисту на особливий період.
Забезпечити практичну підготовку персоналу та проведених спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту.
Подавати письмовий звіт про проведення навчань, тренувань до відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради в 10 денний термін після їх проведення.
Скласти та подати в установлений термін заявки на функціональне навчання за державним замовленням на плановий рік на підставі потреби у навчанні, використовуючи результати обліку осіб на території Коростенської міської територіальної громади, які зобов’язані проходити функціональне навчання, та періодичності проходження функціонального навчання окремих категорій осіб, зазначених у додатку 1 до Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 року №819 (далі – Порядок функціонального навчання).
Ведення документації з питань організації навчання працюючого населення (переліки навчальних груп, осіб керівного складу і фахівців, які підлягають у поточному році навчанню у сфері цивільного захисту, та посадових осіб, які проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, робочі навчальні програми, розклади занять, графіки консультацій, журнали навчання, плани підготовки і проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань).
З метою здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, зокрема правилам техногенної та пожежної безпеки:
– здійснити відповідно до вимог статті 20 Кодексу цивільного захисту України навчання працівників з числа осіб керівного складу та фахівців, визначених додатком 1 до Порядку функціонального навчання в Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Житомирської області та після його проходження відповідні відомості про навчання з питань цивільного захисту внести до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
– утворити навчальні групи та здійснити навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях шляхом курсового та індивідуального навчання за Програмою загальної підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, затвердженою наказом ДСНС України від 06.06.2014 № 310;
– провести з призначеними відповідальними особами з обслуговування фонду захисних споруд цивільного захисту тренування щодо порядку дій із розгортання таких споруд до укриття населення (укомплектування запасами матеріалів, обладнання, інструменту та засобами, необхідними для їх розгортання), у тому числі осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
– організувати та здійснити відповідно до вимог статті 20 Кодексу цивільного захисту України проведення об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту, тренування персоналу підприємств, установ та організацій у діях на випадок пожежі (протипожежні тренування) проводити двічі на рік на всіх підприємствах, в установах та організаціях;
– у навчальних закладах, а також у лікувальних установах із стаціонаром, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку, культурно-просвітніх закладах, критих спортивних будівлях і спорудах, готелях, торгових підприємствах (два поверхи й більше) та інших аналогічних за призначенням об’єктах з масовим перебуванням людей такі протипожежні тренування проводити як тренування з евакуації людей з елементами пожежегасіння;
– проходження посадовими особами навчання з питань пожежної безпеки за програмами навчання з питань пожежної безпеки з урахуванням вимог Порядку навчання населення;
– ужити заходів щодо удосконалення матеріально-технічної бази з підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях шляхом виділення, приміщень для обладнання в них навчальних ділянок, пунктів, класів.
Пропаганду знань та інформаційно-просвітницьку роботу серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях спрямувати:
– на підготовку населення до дій при виникненні небезпечних ситуацій;
– забезпечити інформування населення про надзвичайні ситуації у зоні можливого ураження від яких може опинитися місце проживання громадян, а також про способи захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних такими ситуаціями;
– доведення до населення, враховуючи ускладнення воєнно-політичної обстановки в державі, порядку дій у випадку попереджувального сигналу «Увага всім» (зокрема «Повітряна тривога»), поводження з вибухонебезпечними предметами, застосування противником засобів ураження (у тому числі радіаційна, хімічна та бактеріологічна), проведення заходів із евакуації, оприлюднення інформації про місця розташування та стан готовності захисних споруд цивільного захисту та інших споруд, призначених для укриття всіх верств населення;
– здійснювати роз’яснювальну роботу через усі наявні засоби масової інформації, друковані видання. Звернути увагу на населення, яке проживає поряд з об’єктами підвищеної небезпеки;
– обладнати (оновити) на підприємствах, установах та організаціях інформаційно-довідкові куточки з питань цивільного захисту та забезпечити його наповнення навчальними і наочними посібниками, передбаченими загальною програмою підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, інформаційними стендами з доведення основних заходів, що виконуються підприємством, установою, організацією відповідно до об’єктового плану реагування на надзвичайні ситуації. Інформація та повідомлення на стендах, схемах інформаційно-довідкового куточку повинні відповідати наявним можливостям та ресурсам підприємства, установи, організації з протидії небезпечним факторам, що передбачені об’єктовим планом реагування на надзвичайні ситуації, а її зміст узгоджений з Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області;
– підготовку та видання навчальних, навчально-наочних посібників, розповсюдження інформаційних матеріалів, буклетів, пам’яток, листівок інших друкованих відео- та аудіоматеріалів. Кожна людина має чітко усвідомлювати свої дії у надзвичайних ситуаціях та допомогу, на яку вона може розраховувати за таких умов;
– розширення мережі та діяльність консультаційних пунктів, особливо в частині створення умов для оволодіння громадянами навичками користування найбільш поширеними засобами захисту і надання допомоги постраждалому у невідкладному стані;
– запровадження постійних рубрик у засобах масової інформації, зокрема друкованих, а також за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, аудіовізуальних та інтерактивних засобів та соціальної реклами.
– узяти безпосередню участь у щорічних заходах здійснення контролю та моніторингу якості підготовки з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях у закладах освіти згідно з вимогами Порядку навчання населення та планів основних заходів цивільного захисту на відповідний рік;
– звернути увагу на виконання закладами дошкільної, загальної середньої освіти вимог Кодексу цивільного захисту України щодо обов’язковості навчання дітей дошкільного віку та учнів діям у надзвичайних ситуаціях та надати рекомендації щодо розроблення та затвердження ними Положень про організацію навчання з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту в територіальних базових закладах загальної середньої та дошкільної освіти;
– об’єктові тренування з працівниками у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах проводити під час Тижня безпеки дитини та Дня цивільного захисту.
Підсумкові доповіді про стан підготовки керівного складу, формувань цивільного, населення до дій у надзвичайних ситуаціях подавати відповідно до до Табеля термінових та строкових донесень з питань цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22.07.2024 № 502 (далі – Табель термінових донесень), в відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради у встановлені терміни подання звітності.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА
Додаток 3
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 18.12.2024 р. № 788
ПРОГРАМА
загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій
до дій у надзвичайних ситуаціях
І. Загальні положення
– ознайомити працівників підприємств, установ та організацій Коростенської міської територіальної громади із завданнями та особливостями проведення заходів цивільного захисту на підприємстві, в установі, організації;
– вивчити працівникам підприємств, установ та організацій основні способи захисту працівників від уражаючих факторів надзвичайних ситуацій (далі – НС) з урахуванням особливостей виробничої діяльності;
– ознайомити працівників підприємств, установ та організацій з інформацією, що міститься у планах реагування на НС про дії в умовах загрози або виникнення НС;
– набуття практичних вмінь працівниками підприємств, установ та організацій щодо користування засобами індивідуального і колективного захисту, первинними засобами пожежогасіння і сприяння у проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації НС;
– оволодіння працівниками підприємств, установ та організацій навичками з надання первинної допомоги потерпілим.
ІІ. Орієнтовний обсяг засвоєних знань та вмінь за Програмою
– основні небезпечні виробничі фактори техногенної та природної небезпеки, що ймовірні для місця розташування підприємства, установи та організації;
– основні принципи функціонування об’єктової системи цивільного захисту, організацію оповіщення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації;
– про засоби індивідуального та колективного захисту, порядок і правила користування ними;
– обов’язки і дії працівників під час загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій згідно із планами реагування на НС;
– способи та засоби запобігання пожежам і вибухам, типові дії працівників при їх виникненні, способи застосування первинних засобів пожежогасіння;
– побутові дозиметричні прилади, їх призначення та особливості користування ними;
– заходи щодо сприяння у проведенні на підприємстві, в установі та організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах виникнення НС.
– запобігати створенню умов, що можуть призвести до виникнення НС;
– чітко діяти за сигналами оповіщення, практично виконувати заходи згідно із планами реагування на НС;
– користуватися засобами індивідуального і колективного захисту, первинними засобами пожежогасіння;
– сприяти у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах виникнення НС;
– дотримуватися режимів радіаційного захисту;
– надавати першу допомогу потерпілим у НС.
ІІІ. Орієнтовний розподіл навчального часу за розділами Програми та формами навчання
Найменування розділу | Форма навчання, години | ||
курсове навчання | індивідуальне навчання | спеціальні об’єктові навчання, тренування | |
Теоретична складова | |||
Основні способи захисту і загальні правила поведінки в умовах загрози та виникнення НС | 1 | 5 | — |
Надання первинної допомоги потерпілим | 1 | 1 | — |
Організація заходів цивільного захисту на підприємстві, в установі, організації | 1 | 2 | — |
Перевірка знань | 1 | — | — |
Усього | 4 | 8 | — |
Практична складова | |||
Протипожежні тренування | — | — | 2 |
Спеціальне об’єктове навчання (тренування) з питань цивільного захисту | — | — | до 8 |
Усього | — | — | до 10 |
Разом | 4 | 8 | до 10 |
за розділами Програми
1) Тема 1. Дії у разі виникнення терористичного акту та захоплення учасників виховного процесу в заручники.
Небезпечні фактори теракту та можливий захист від нього.
Дії посадових осіб навчального закладу у разі надходження інформації про можливість теракту.
Правила поведінки учасників виховного процесу у разі загрози та захоплення в заручники терористами.
Дії учасників виховного процесу при евакуації з приміщення у разі виявлення невідомих підозрілих предметів.
Основні правила поводження у разі загрози та виникнення терористичного акту.
2) Тема 2. Основні способи захисту в умовах загрози та виникнення НС.
Основні поняття про НС. Порядок отримання інформації про загрозу і виникнення НС. Попереджувальний сигнал «Увага всім!».
Захисні споруди цивільного захисту, їх призначення та облаштування. Порядок заповнення захисних споруд та правила поведінки працівників, які укриваються в них.
Принцип дії, індивідуальний підбір та правила користування протигазами, респіраторами. Медичні засоби, що входять до індивідуальних аптечок та їх призначення. Індивідуальний перев’язувальний пакет. Індивідуальні протихімічні пакети.
Евакуація, порядок її проведення, правила поведінки та обов’язки евакуйованих працівників.
3) Тема 3. Правила поведінки працівників під час НС природного характеру.
Правила поведінки і дії працівників при паводках (водопіллю).
Безпечні дії працівників у разі виникнення природного НС (пов’язаних із підтопленням, паводками).
Особливості негативного впливу небезпечних гідрологічних явищ як повені та паводки. Правила безпечної поведінки у разі їх виникнення.
Перевірка повноти і реальності розроблених планів реагування органів управління і сил цивільного захисту щодо виконання завдань із організації і проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт при виникненні надзвичайних ситуацій на водних об’єктах. А також вдосконалення навичок взаємодії підрозділів із запобігання та ліквідації наслідків метеорологічних надзвичайних ситуацій під час повені і паводків.
4) Тема 4. Безпека працівників під час радіаційних аварій і радіаційного забруднення місцевості. Режими радіаційного захисту.
Ядерні установки та джерела іонізуючого випромінювання. Особливості радіаційного впливу на людину. Поняття про дози опромінення людини. Променева хвороба.
Побутові дозиметричні прилади, їх призначення та особливості користування.
Режими радіаційного захисту. Санітарна обробка працівників. Дезактивація приміщень, обладнання, техніки, виробничої території тощо.
5) Тема 5. Правила поведінки працівників при аваріях із викиданням небезпечних хімічних речовин.
Характеристики основних небезпечних хімічних речовин. Особливості їх впливу на організм людини. Наслідки аварій з викиданням небезпечних хімічних речовин.
Загальні правила поведінки та дії працівників при аваріях із викиданням небезпечних хімічних речовин.
Проведення заходів із ліквідації наслідків аварій з викиданням небезпечних хімічних речовин. Дегазація приміщень, обладнання, виробничої території тощо.
6) Тема 6. Вибухо та пожежонебезпека на виробництві. Рекомендації щодо дій під час виникнення пожежі.
Основні поняття вибухонебезпеки виробництва. Небезпечні фактори вибуху і захист від них. Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.
Стисла характеристика пожежної небезпеки підприємства, установи, організації. Протипожежний режим на робочому місці. Можливість виникнення та (або) розвитку пожежі. Небезпечні фактори пожежі.
Дії працівників у разі загрози або при виникненні пожежі. Гасіння пожеж. Засоби пожежогасіння, протипожежне устаткування та інвентар, порядок та правила їх використання під час пожежі.
7) Тема 7. Правила поведінки і дії в умовах масового скупчення людей та в осередках інфекційних захворювань.
Безпека при масових скупченнях людей. Психологія натовпу. Правила безпечної поведінки у місцях масового перебування людей та у разі масового скупчення людей.
Поширення інфекційних хвороб серед населення. Джерела збудників інфекцій. Основні механізми передавання збудників інфекції.
Режимно-обмежувальні заходи (посилене медичне спостереження, обсервація, карантин). Правила поведінки в осередках інфекційних захворювань, особиста гігієна в цих умовах.
Основні напрями профілактики інфекційних хвороб. Методи і засоби дезінфекції, дезінсекції, дератизації. Основні дезінфекційні засоби.
1) Тема 1. Порядок і правила надання первинної допомоги при різних типах ушкоджень.
Основні правила надання первинної допомоги в невідкладних ситуаціях. Проведення первинного огляду потерпілого. Способи виклику екстреної медичної допомоги.
Ознаки порушення дихання. Забезпечення прохідності дихальних шляхів. Проведення штучного дихання. Ознаки зупинення роботи серця. Проведення непрямого масажу серця.
Перша допомога при ранах і кровотечах. Способи зупинення кровотеч. Правила та прийоми накладання пов’язок на рани.
Перша допомога при переломах. Прийоми та способи іммобілізації із застосуванням табельних або підручних засобів.
2) Тема 2. Порядок і правила надання первинної допомоги при ураженні небезпечними речовинами, при опіках.
Невідкладна та первинна допомога при отруєннях чадним газом, аміаком, хлором, іншими небезпечними хімічними речовинами.
Перша допомога при хімічних та термічних опіках, радіаційних ураженнях, втраті свідомості, тепловому та сонячному ударах.
Правила надання допомоги при утопленні.
Способи і правила транспортування потерпілих.
1) Тема 1. Забезпечення виконання на підприємстві, в установі та організації завдань з цивільного захисту.
Повноваження суб’єктів забезпечення цивільного захисту. Організаційна структура управління цивільним захистом підприємства, установи, організації. Об’єктові комісії з питань НС, з питань евакуації.
Відомості щодо об’єктових служб і формувань цивільного захисту. Відомча та добровільна пожежна охорона.
Аварійно-рятувальне обслуговування підприємств, установ, організацій. Система керівництва рятувальними роботами, координація дій виробничого персоналу та залучених підрозділів і служб, які беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Права і обов’язки працівників у сфері цивільного захисту. Сприяння у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків НС у разі їх виникнення. Заходи життєзабезпечення постраждалих та соціального захисту і відшкодування матеріальних збитків постраждалим внаслідок НС.
2) Тема 2. Виконання заходів захисту та дії працівників згідно з планами реагування на НС.
Об’єктовий план реагування на НС (інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення НС). Прогнозовані природні загрози, територіальне розміщення потенційно небезпечних об’єктів, небезпечні виробничі фактори, характерні причини аварій (вибухів, пожеж тощо) на виробництві.
Об’єктова система оповіщення працівників. Дії персоналу щодо аварійного зупинення виробництва. Виведення працівників з небезпечної зони, порядок забезпечення їх засобами індивідуального захисту, місця розташування можливих сховищ, шляхи евакуації.
Інформування працівників щодо розвитку НС, місць розгортання і маневрування аварійно-рятувальних сил, залучення необхідних ресурсів, технічних і транспортних засобів, координація дій з населенням та виконання заходів з безпеки у зоні НС.
Тренування проводяться з метою практичного відпрацювання, закріплення та перевірки умінь і навичок виконання працівниками дій щодо запобігання можливим НС та діям у разі виникнення НС, насамперед діям за сигналами оповіщення, користування засобами індивідуального захисту та засобами пожежогасіння, способів рятування людей, надання первинної допомоги потерпілим, порядку евакуації людей і матеріальних цінностей, взаємодії з аварійно-рятувальними підрозділами та медичними працівниками.
Спеціальні об’єктові навчання проводяться з метою комплексного відпрацювання керівним складом та фахівцями сил цивільного захисту разом із працівниками підприємств, установ та організацій дій з організації та здійснення заходів, передбачених планами реагування на надзвичайні ситуації, локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, цивільного захисту на особливий період, а також виконання ними функцій з питань цивільного захисту.
VІ. Рекомендації щодо перевірки засвоєння змісту Програми
VІІ. Рекомендований перелік навчально-матеріального майна
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА