Від 09.10.2024р. № 619
|
Розглянувши проєкт Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2024-2029 роки, відповідно до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 06.12.2023р. №704 «Про затвердження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання», розпорядження міського голови від 16.09.24р. №419 «Про розробку проєкту Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки», з метою вдосконалення конструктивної співпраці міської ради, її виконавчого комітету через органи самоорганізації з населенням громади для вирішення питань життєдіяльності, створення сприятливих умов для участі громади у вирішенні питань місцевого значення, керуючись п.1 ч.2 ст.52 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Олена РИЖОВА
Секретар міської ради
Олександр ОЛЕКСІЙЧУК
Начальник фінансового управління
Людмила БАРДОВСЬКА
Начальник відділу організаційного
забезпечення діяльності міської ради
Ольга ЗАЄЦЬ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 09.10.2024р. № 619
Програма розвитку органів самоорганізації населення
в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки
І.Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Виконавчий комітет Коростенської міської ради |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми | Розпорядження міського голови «Про розробку проєкту Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки» від 16.09.24р. №419 |
3. | Розробник Програми | Відділ організаційного забезпечення діяльності міської ради, орган самоорганізації населення – Спілка голів окружних вуличних, будинкових комітетів
|
4. | Відповідальний виконавець Програми | Орган самоорганізації населення – Спілка голів окружних вуличних, будинкових комітетів |
5. | Виконавці Програми | Орган самоорганізації населення – Спілка голів окружних вуличних, будинкових комітетів, заступники міського голови, секретар міської ради, управління ЖКГ, управління, відділи виконавчого комітету за напрямками діяльності |
6. | Термін реалізації Програми | 2025-2029 роки |
7. | Мета Програми | Удосконалення конструктивної співпраці міської ради, її виконавчого комітету через Спілку голів окружних, вуличних, будинкових комітетів з населенням (особливо приватного сектору) громади для вирішення питань життєдіяльності |
8. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього:
зокрема:
|
У межах коштів, передбачених у бюджеті територіальної громади на 2025-2029 роки, 1 100,0 (тис грн). |
– коштів бюджету територіальної
громади;
|
2025р.-200,0 тис.грн.
2026р.-210,0 тис.грн. 2027р.-220,0 тис.грн. 2028р.- 230,0 тис.грн. 2029р. -240,0 тис.грн. |
|
– інші джерела. | – |
* фінансування Програми відбувається в межах фактичних коштів, виділених в межах ресурсу бюджету територіальної громади
ІІ.Проблемні питання, на розв’язання яких спрямована Программа
Станом на 01.10.2024 року в місті налічується 27 органів самоорганізації населення, які в переважній більшості розташовані на території приватного сектору, які об’єднані у Спілку голів окружних вуличних, будинкових комітетів, яка має статус юридичної особи та легалізована шляхом реєстрації у 2003 році.
У 2020 році шляхом об’єднання міста Коростеня та 43 сільських населених пунктів створена Коростенська міська територіальна громад, відповідно виникла потреба розширення мережі органів самоорганізації населення у сільській місцевості. Адже органи самоорганізації населення виступають особливим суб’єктом місцевого самоврядування. Вони є максимально наближеними до жителів, а тому є добре обізнаними з їх повсякденними потребами та інтересами. Діяльність цих органів сприяє більш повному задоволенню соціальних, культурних, побутових та інших потреб членів територіальної громади, підвищенню ефективності функціонування інституту місцевого самоврядування. Основною умовою успішного виконання такими органами своєї соціальної місії, є участь кожного громадянина в розвитку нашого суспільства — зокрема в покращенні стану систем життєзабезпечення, благоустрою, впровадження енергозберігаючих технологій, створення умов для позитивних форм дозвілля, тощо.
Досі багато жителів громади живуть старими стереотипами, перекладаючи всю відповідальність за розвиток громади на владу, та вважаючи, що виключно їй доручено управління містом, селом, вулицями, будинками, тощо.
Відповідно, таким представникам нашого суспільства було б важливим взяти приклад з небайдужих осіб, котрі завдяки своїй наполегливості постійно активно розвиваються самостійно, та ведуть в цьому ж напрямку інших.
Сьогодні, працюючи над вирішенням багатьох питань органи самоорганізації населення працюють з органами місцевого самоврядування, з громадськими організаціями. Ефективність співпраці знаходиться в прямій залежності від фінансування з бюджету громади, можливості якого досить обмежені, у зв’язку з цим проблемними залишаються питання:
-недостатній рівень участі жителів громади, особливо приватного сектору, у вирішенні питань місцевого значення, у заходах громади;
-недостатній рівень ефективності взаємодії органів самоорганізації з міською радою, її виконавчими органами, старостами;
-обмеженість фінансових можливостей бюджету громади і відповідно ресурсних потреб Спілки у реалізації своїх повноважень. Без належної фінансової підтримки не має можливості проводити заходи та реалізувати роботу голів вуличних, окружних, будинкових комітетів на належному рівні;
-недостатньо налагоджена робота через голів вуличних, окружних, будинкових комітетів з мешканцями приватного сектору щодо впорядкування прибудинкових територій;
-недостатній рівень правової освіти голів вуличних, окружних, будинкових та поінформованості населення;
-недостатня співпраця структурних підрозділів виконавчого комітету з вуличними, окружними, будинковими комітетами під час підготовки програм в галузі житлово-комунального господарства та соціально-економічного розвитку, молоді і спорту.
-боротьба зі стихійними сміттєзвалищами;
-активізація роботи голів вуличних, окружних, будинкових комітетів щодо укладання угод на вивіз твердих побутових відходів мешканцями приватного сектору.
Прийняття Програми дасть змогу покращити взаємодію вуличних, окружних, будинкових комітетів з виконавчими органами міської ради, збільшення залучення мешканців до розв’язання проблем громади, підвищити ефективність вирішення питань місцевого значення, покращити вплив громадськості на роботу виконавчих органів місцевої влади завдяки їх співпраці, вивчення думки мешканців з питань місцевого значення, стимулювати роботу кращих голів вуличних, окружних, будинкових комітетів, шляхом проведення заходів та навчань голів вуличних, окружних, будинкових комітетів, доводити необхідну інформацію до відома населення.
ІІІ. Мета Програми
Метою програми є вдосконалення конструктивної співпраці міської ради, її виконавчого комітету через Спілку голів окружних, вуличних, будинкових комітетів з населенням (особливо приватного сектору) для вирішення питань життєдіяльності, більш активне залучення мешканців до спільного життя громади, до благоустрою, участі населення в загальних заходах, що проводяться.
Здійснення громадського контролю за якістю надання комунальних послуг та дотримання Правил благоустрою.
Органи самоорганізації населення наділяються повноваженнями відповідно до Закону України «Про органи самоорганізації населення».
Завдання та заходи Програми спрямовані на створення в Коростенській громаді організаційно-правових і матеріально-технічних умов для підтримки самоорганізації населення, вдосконалення діяльності вуличних, будинкових комітетів, підвищення ефективності, результативності їх роботи у вирішенні життєво важливих питань мешканців громади.
Напрямки діяльності, перелік завдань та заходів виконання Програми наведено в додатку 1.
V.Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
-забезпечити належний рівень виконання ОСН власних та делегованих повноважень.
– підвищити активність участі населення громади у заходах та вирішенні питань соціально-економічного розвитку громади;
– охопити все населення приватного сектору інформацією щодо заходів, які проводяться в місті через голів окружних вуличних, будинкових комітетів;
– підвищити активність роботи окружних вуличних, будинкових комітетів на громадських засадах;
– покращити стан благоустрою (санітарний, естетичний стан вулиць, будинків);
-забезпечити максимальне охоплення договірною роботою з вивезення ТПВ мешканців приватного сектору.
-отримувати оперативну інформацію щодо локальних проблем територій задля оптимального їх вирішення.
–вирішення проблеми благоустрою окремих територій, покращення рівня надання житлово-комунальних послуг, поповнення доходної частини бюджету громади, організація та проведеня свят та участь у культурному житті громади та обмін досвідом роботи ОСН.
Показники результативності Програми (додаток 2).
Виконання Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді передбачено здійснити протягом 2025 -2029 років.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | Етапи виконання програми | Усього витрат на виконання Програми
|
||||
2025 рік | 2026 рік | 2027
рік |
2028 рік |
2029 рік |
Тис.грн. | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Обсяг коштів, всього, зокрема: | 200,0 | 210,0 | 220,0 | 230,0 | 240,0 | 1 100,0 |
державний бюджет | – | – | – | – | – | – |
Бюджет територіальної громади | 200,0 | 210,0 | 220,0 | 230,0 |
240,0 |
1 100,0 |
Інші джерела | – | – | – | – | – | – |
VII. Організація виконання та контролю за ходом виконання Програми
Контроль за виконання заходів Програми здійснює постійна комісія міської ради з питань законності, правопорядку, прав людини, розвитку громади, депутатської діяльності та етики.
Виконавці, визначені в Програмі, щороку до 10 січня подають до відділу організаційного забезпечення діяльності міської ради інформацію про стан виконання заходів Програми.
Відділ організаційного забезпечення діяльності міської ради щороку до 20 січня надає узагальнену інформацію постійній комісії міської ради з питань законності, правопорядку, прав людини, розвитку громади, депутатської діяльності та етики.
VIIІ. Здійснення моніторингу та підготовка звітів про виконання Програми
Відповідальні виконавці для здійснення моніторингу реалізації Програми подають управлінню економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради звіт про стан та результати виконання заходів Програми та по закінченню етапів її виконання в цілому за весь період дії Програми відповідно до «Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання»
Щорічний звіт щодо виконання відповідного етапу виконання Програми, а також підсумковий звіт головний виконавець розміщує на офіційному сайті міської ради в розділі «Місцеві цільові програми» у місячний термін після закінчення етапу або всієї Програми.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА
Додаток 1
до Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки
Напрями діяльності та заходи
реалізації Програми програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки
№ п/п | Назва напрямку діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Термін виконання | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.) | Очікувані результати |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | Удосконалення і розвиток в громаді нормативно-методичної бази для діяльності ОСН | 1.Забезпечення усіх діючих в громаді і новостворених ОСН необхідними нормативно-методичними документами, включаючи нормативно-методичні матеріали зі створення, реєстрації і організації роботи ОСН та нормативні акти локального регулювання, прийняті міською радою щодо діяльності ОСН громади | 2025-2029 роки | Управління, відділи виконавчого комітету за напрямками діяльності | Фінансування не потребує | – | Підвищення правової освіти органів самоорганізації населення |
2. | Залучення населення до процесу створення та діяльності ОСН | 1.Проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців громади щодо необхідності та можливості створення ОСН | Постійно | Управління, відділи виконавчого комітету за напрямками діяльності, старости, ОСН | Фінансування не потребує | – | Покращення інформованості населення щодо існування та можливостей використання такої форми самоорганізації як створення ОСН, збільшення їх кількісного та якісного складу |
3 | Розвиток механізмів взаємодії ОСН між собою, з органами місцевого самоврядування та іншими юридичними особами громади | 1.Проведення регулярних робочих зустрічей та спільних робочих нарад керівництва Коростенської міської ради та її виконавчих органів, депутатів міської ради із керівниками і активістами ОСН | 2025-2029 роки | Заступник міського голови відповідно до розподілу обов’язків, секретар міської ради,, ОСН | Фінансування не потребує | – | Залучення широких верств населення до вирішення проблем мікрорайонів. Розвиток локальної демократії |
2.Залучення керівників органів самоорганізації до участі у нарадах, навчаннях, семінарах | 2025-2029 роки | Управління, відділи виконавчого комітету за напрямками діяльності | Фінансування не потребує | – | Підвищення рівня обізнаності голів вуличних, будинкових комітетів з питань життєдіяльності громади | ||
3.Проведення навчальних семінарів для представників ОСН щодо:
-розвитку локальної демократії розповсюдження ідей самоврядування та створення громадського суспільства; – підвищення професійного та інтелектуального рівня громадян з питань самоорганізації населення, участі в керуванні місцевими справами та інших аспектах локальної демократії.
|
2025-2029 роки | Заступник міського голови відповідно до розподілу обов’язків, секретар міської ради | Фінансування не потребує | – | Підвищення правової освіти керівників та активу ОСН. | ||
4.Забезпечення участі ОСН у вирішенні питань місцевого значення | 2025-2029 роки | Секретар міської ради, управління, відділи виконавчого комітету за напрямками діяльності | Фінансування не потребує | – | Залучення широких верств населення до вирішення проблем міста, сільських населених пунктів. Розвиток локальної демократії | ||
5.Вивчення практики роботи ОСН громади і вивчення доцільності та механізмів делегування ОСН Коростенською міською радою частини власних повноважень, а також фінансів і майна на виконання цих повноважень.
|
2025-2029 роки | Заступник міського голови відповідно до розподілу обов’язків, секретар міської ради | Фінансування не потребує | – | |||
6.Аналіз підсумків реалізації ОСН делегованих міською радою повноважень, визначення ефективності їх здійснення | 2025-2029 роки | Заступник міського голови відповідно до розподілу обов’язків, секретар міської ради | Фінансування не потребує | – | Підвищення якості виконання ОСН делегованих повноважень | ||
7.Впровадження в практику щорічної звітності щодо реалізації власних повноважень ОСН | 2025-2029 роки | ОСН, УЖКГ | Фінансування не потребує | – | Підвищення якості виконання ОСН власних повноважень | ||
4. | Фінансове та матеріально-технічне забезпечення діяльності ОСН | 1.Фінансова підтримка ОСН для здійснення наданих їм повноважень (придбання канцтоварів, заправка картриджів, виготовлення електронних ключів, тощо)
|
2025-2029 роки | УЖКГ
ОСН
|
Кошти бюджету
МТГ
|
2025р.-200,0
2026р.-210,0 2027р.-220,0 2028р.-230,0 2029р.- 240,0
|
Забезпечення належного рівня виконання ОСН власних та делегованих повноважень |
5. | Інформаційно-методичне забезпечення діяльності ОСН | 1.Створення кожним ОСН інформаційної бази даних про територію діяльності ОСН (повний перелік вулиць, провулків, номерів будинків; об’єктів інфраструктури, демографічний склад населення та інше)
|
Постійно | ОСН | Фінансування не потребує | – | Створена актуальна інформаційна база даних |
6. | Формування механізму ефективної діяльності ОСН у сфері соціально-економічного розвитку територій | 1.Проведення роботи із залученням населення до здійснення заходів з охорони навколишнього природного середовища, проведення робіт з благоустрою, озеленення та утримання у належному санітарному стані території ОСН, сприяння укладанню угод населенням приватного сектору на вивіз ТПВ та контроль за якісним та своєчасним наданням цієї послуги
|
Постійно | ОСН, УЖКГ | Фінансування не потребує | – | Покращено благоустрій окремих територій громади |
2.Покращення нагляду за дотриманням прав споживачів – отримувачів житлово-комунальних послуг | 2025-2029 роки | ОСН | Фінансування не потребує | – | Покращення рівня надання житлово-комунальних послуг | ||
3.Залучення ОСН до проведення конкурсу з благоустрою громади «Дбайливий господар»
|
2025-2029 роки | ОСН, УЖКГ | Фінансування не потребує | – | Участь усіх існуючих ОСН у покращенні благоустрою своїх територій | ||
4.Організація та проведення заходів з нагоди Дня міста, Дня села, міжнародного фестивалю дерунів, тощо
|
2025-2029 роки | Заступник міського голови відповідно до розподілу обов’язків, старости, ОСН | Фінансування не потребує | – | Участь усіх ОСН, жителів громади у загальноміських святах |
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА
Додаток 2
до Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029 роки
Показники продукту Програми розвитку органів самоорганізації населення в Коростенській міській територіальній громаді на 2025-2029роки
№
з/п |
Назва показника | Одиниця виміру | Вихідні дані на початок дії програми | Всього витрат на виконання програми
|
|||||
2025рік | 2026 рік | 2027 рік |
2028 рік |
2029 рік | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
І | Показники продукту програми
|
||||||||
1. | Обсяг видатків
|
тис.грн. | кошторис | 200,0 | 210,0 | 220,0 | 230,0 | 240,0 | 1 100,0 |
2. | Кількість виданих:
довідок – актів – характеристик- |
од. |
500 450 630 |
600 500 750 |
650 600 850 |
750 700 950 |
850 800 1000 |
950 900 1100 |
|
ІІ | Показники ефективності програми
|
||||||||
1. | Збільшення кількості ОСН в громаді:
місто- сільська місцевість- |
од. |
27 –
|
30 3 |
35 7 |
38 8 |
40 12 |
41 15 |
|
2. | Кількість здійснених прийомів мешканців головами вуличних, будинкових комітетів | од. | 1500 | 1500 | 1550 | 1600 | 1650 | 1700 | |
3. | Кількість проведених спільних зустрічей, нарад | од. | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | |
ІІІ | Показники якості програми | ||||||||
1. | Відсоток позитивно виконаних звернень жителів вулиці (будинку) до голови комітету | % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА