У К Р А Ї Н А
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 16.11.2022 року №_471_
Про погодження проєкту Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної форми власності Коростенської міської територіальної громади на 2023-2025 роки
На виконання розпорядження міського голови №279 від 08.11.2022 року «Про розробку проєкту міської цільової програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної форми власності Коростенської міської територіальної громади на 2023-2025 роки», рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради №543 від 16.11.2016 року «Про запровадження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу міських цільових програм», розглянувши проєкт Програми по залученню інвестицій та поліпшенню інвестиційного клімату міста Коростеня на 2020-2024 роки, керуючись пп. 1 п. а ст. 27, пп. 1 п. а ст. 28, пп. 1, 2 п. 2 ст. 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет Коростенської міської ради РІШАЄ:
Міський голова Володимир МОСКАЛЕНКО
Заступник міського голови
Наталія ЧИЖЕВСЬКА
Керуючий справами виконкому
Андрій ОХРІМЧУК
Начальник фінансового управління
Людмила БАРДОВСЬКА
Начальник управління економіки
Володимир СТУЖУК
Головний спеціаліст відділу
інформаційно -консультативного забезпечення
Марія ДОБРОВІНСЬКА
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 16.11. 2022 року № 471
Програма підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної форми власності Коростенської
міської територіальної громади
на 2023-2025 роки
1. Ініціатор, розробки програми
|
Відділ інформаційно –консультативного забезпечення |
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа | Розпорядження міського голови від 08.11.2022 р. за № 279 |
3. Розробник Програми | КП КМР «ТО «Коростеньмедіа» |
4. Співрозробники Програми | Відділ інформаційно-консультативного забезпечення |
5. Відповідальний виконавець Програми | КП КМР «ТО «Коростеньмедіа» |
6. Учасники Програми | КП КМР «ТО «Коростеньмедіа» |
7. Термін реалізації Програми | 2023 – 2025 роки |
8. Джерела фінансування | Міський бюджет (у межах видатків, передбачених для реалізації Програми на відповідний рік), кошти підприємств та організацій (власні кошти, кредити банків, кошти інвесторів), інші джерела фінансування, не заборонені законодавством |
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів, всього в тому числі:
9.1. кошти міського бюджету
9.2. інші залучені кошти |
17 436,6 тис.грн.
2023 рік – 5149,7 тис.грн. 2024 рік – 5856,9 тис.грн. 2025 рік – 6430,0 тис.грн.
14 636,6 тис.грн. 2023 рік – 4549,7 тис.грн. 2024 рік – 4856,9 тис.грн. 2025 рік – 5 230,0 тис.грн.
2800 тис.грн 2023 рік – 600,0 тис.грн. 2024 рік – 1000,0 тис.грн. 2025 рік – 1200,0 тис.грн.
|
Суспільний запит на комунікацію, що сформувався із розвитком сучасних технологій, відкриває нові можливості для запровадження європейських принципів організації інформаційно-комунікативної діяльності після підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, яка набрала чинності 1 вересня 2017 року.
З розвитком інформаційних технологій, всесвітньої інформаційної мережі виникає такий вид ведення війни, як інформаційна війна. Ми перебуваємо на історичному роздоріжжі, при якому новітні технології можуть нести як позитивну, будівничу тенденцію, так і деструктивну. Поняття інформаційної війни є на сьогодні одним із найпопулярніших, зокрема тому, що людство живе у так звану інформаційну епоху.
Сьогодні Україна захищає свою незалежність та територіальну цілісність на всіх фронтах. Війна не лише на полі бою, але й на інформаційному фронті проти російського агресора ведеться щодня ще з 2014 року. Дезінформація, фейки, інформаційні та кібератаки – це вже звичні загрози для всього світу, та проти України така інформаційна зброя застосовується в десятикратних масштабах.
Особливо відчутною інформаційна війна для України стала після російського повномасштабного вторгнення з 24 лютого 2022 року. Тому потрібно вчасно реагувати на дезінформацію з боку окупанта, реально оцінювати її вплив на українську й світову аудиторію й протидіяти фейкам і російській пропаганді, що є на сьогодні і завданням українських масмедіа, і тому КП КМР «ТО «Коростеньмедіа» на сьогодні є важливим стратегічним об’єктом.
Необхідність прийняття цієї Програми обумовлюють:
-тримати «інформаційний фронт» та розбудовувати інформаційну стійкість України;
– протидія дезінформації та фейкам, російській пропаганді;
– пошук нових моделей комунікації міської влади, лідерів громадської думки, фахових експертів, соціально відповідального бізнесу, активних громадян у зв’язку із розвитком цифрових технологій, зростанням обсягів інформаційних потоків, фейків, дезінформації;
– недостатній рівень системного діалогу “влада – громадськість”, який потребує спеціальних механізмів та структур для здійснення комунікації, інформаційних обмінів, встановлення і підтримки постійного інформаційного зв’язку між ними;
– недостатній рівень обміну інформацією між органами міської влади та громадськістю, що може спричинити непорозуміння, суспільно-політичні конфлікти, збільшити недовіру між громадою і владою міста;
– неналежний стан матеріально-технічної бази КП КМР «ТО «Коростеньмедіа».
– застаріле телевізійне та комп’ютерне обладнання.
Основним завданням міської цільової програми (далі – Програма) є забезпечення територіальної громади Коростеня всебічною, об’єктивною та своєчасною інформацією через засоби масової інформації та інші канали комунікацій про дії населення під час надзвичайних ситуацій, правовий режим воєнного стану, порядок дій в умовах особливого періоду, особливості поширення інформації під час війни, цілі та результати роботи міської влади з реалізації завдань соціально-економічного розвитку міста, Стратегії розвитку міста Коростеня до 2025 року, а також розвиток комунальних засобів масової інформації КП КМР «ТО «Коростеньмедіа», заснованого Коростенською міською радою.
Програма забезпечує інформаційні завдання, визначені в Статуті КП КМР «ТО «Коростеньмедіа», створює умови для запобігання маніпуляціям, поширенню неперевіреної та упередженої інформації, а також скоординовану діяльність Коростенської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів, ЗМІ та громадськості для забезпечення прав громадян на свободу думки і слова, вільного доступу до інформації, а також виконання зобов’язань, визначених умовами програмних концепцій відповідно до ліцензій, виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серії HP№ 01354-м від 14.09.2018 (багатоканальне мовлення), HP№ 01492-м від 13.05.2019р. (FM-радіо).
Програма розроблена відповідно до Конституції України, що визначає державну інформаційну політику як сукупність основних напрямів і способів діяльності держави по одержанню, використанню, поширенню та зберіганню інформації, законів України “Про інформацію”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про доступ до публічної інформації”, “Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні”, “Про телебачення і радіомовлення”, “Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів”, “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації”, указів Президента України від 09 грудня 2000 року N 1323/2000 “Про додаткові заходи щодо безперешкодної діяльності засобів масової інформації, дальшого утвердження свободи слова в Україні”, від 01 травня 2014 року N 449/2014 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2014 року “Про заходи щодо вдосконалення формування та реалізації державної політики у сфері інформаційної безпеки України”, постанов Кабінету Міністрів України від 04 січня 2002 року N 3 “Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади”, рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 грудня 2016 року “Про Доктрину інформаційної безпеки України”, від 03 листопада 2010 року N 996 “Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року N 779-р “Про схвалення Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки”, рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради №543 від 16.11.2016р. “Про запровадження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу міських цільових програм».
Розвиток інформаційної та комунікативної сфери Коростенської громади шляхом взаємодії між органами державної влади, органами місцевого самоврядування та громадськістю. Враховуючи, що громадська думка не може висловлюватися з приводу того, про що громадськість не поінформована, пріоритетом є реалізація зрозумілої громаді політики, забезпечення громадськості вчасною, достовірною, об’єктивною, збалансованою інформацією, роз’яснення суті міських політик та налагодження ефективних каналів зворотного зв’язку.
Основні завдання Програми:
– забезпечення теле- та радіомовлення в межах програмних концепцій відповідно до ліцензій, виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серії HP№ 01354-м від 14.09.2018 (багатоканальне мовлення), HP№ 01492-м від 13.05.2019р., (FM-радіо);
– створення належних умов для виконання статутних зобов’язань КП КМР «ТО «Коростеньмедіа»;
– оновлення телевізійного та комп’ютерного обладнання;
– поліпшення умов праці на підприємстві.
Зазначену в розділі 2 проблематику планується вирішити шляхом:
Ресурсне забезпечення Програми наведено в Додатку 1.
Програма розрахована на період 2023 -2025 року, її етапи залежать від прийняття відповідних законодавчих актів в державі.
Основні напрями діяльності та заходи Програми наведені в Додатку 2.
Координацію виконання Програми здійснює Редакційна рада.
Безпосередній контроль за виконанням завдань і заходів Програми та за цільовим і ефективним використанням коштів здійснює комісія з питань гуманітарної політики та засобів масової інформації.
Відділ інформаційно-консультативного забезпечення забезпечує моніторинг виконання Програми, підготовку звітної та аналітичної інформації.
Виконавець Програми у разі потреби обґрунтовує необхідність запровадження додаткових заходів, їх продовження, забезпечує уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання заходів.
Після закінчення терміну реалізації Програми Виконавець складає заключний звіт про результати її виконання та подає його на розгляд сесії Коростенської міської ради.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 1
до Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади
на 2023-2025 роки
Орієнтовне ресурсне забезпечення
Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади на 2023-2025 роки
тис. гривень
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | Роки реалізації Програми | Усього витрат на виконання Програми | ||
І | ||||
2023 рік | 2024 рік | 2025 рік | ||
Обсяг ресурсів, усього,
у тому числі: |
5149,7 | 5856,9 | 6430,0 | 17436,6 |
державний бюджет | ||||
міський бюджет | 4549,7 | 4856,9 | 5230,0 | 14636,6 |
кошти інших джерел | 600,0 | 1000,0 | 1200,0 | 2800,0 |
Кошти з міського бюджету будуть спрямовані на:
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 2
до Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади
на 2023-2025 роки
Напрями діяльності та заходи Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади на 2023-2025 роки
№ | Назва напряму діяльності | Перелік заходів | Строки виконання | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування, тис.грн. | Очікуваний результат | ||
2023 р. | 2024 р. | 2025 р. | |||||||
1. | Висвітлення діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідно до Закону України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”,
висвітлення життя громади міста Коростеня та Коростенської громади
|
1.1. Вироблення та поширення інформації про діяльність міської влади, роз’яснення суті міських політик, забезпечення інформаційної підтримки, висвітлення оперативної інформації про діяльність органів місцевого самоврядування у місті Коростені | 2023-
2025 |
КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | – | – |
– |
– |
Забезпечення відкритості, прозорості та підзвітності Коростенської міської влади, належного рівня фінансування діяльності та матеріально-технічного стану місцевого комунального телебачення та радіомовлення, виконання ліцензійних вимог та програмних концепцій, затверджених та виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серії HP№ 01338-м від 27.07.2018 р. (радіо), серії HP№ 01354-м від 14.09.2018 HP№ 01492-м від 13.05.2019р (FM-радіо).
|
1.2. Анонсування, інформування про заходи відповідно до пріоритетів, визначених у рішеннях Коростенської міської ради, розпорядженнях міського голови, планах та програмах, затверджених Коростенською міською радою та її виконавчим комітетом | 2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | – | – | –
|
–
|
|||
1.3 Оприлюднення розпоряджень міського голови, рішень Коростенської міської ради, виконавчого комітету Коростенської міської ради, регуляторних актів, оголошень. | 2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | – | – | –
– |
–
– |
|||
1.4 . Створення власного програмного теле- і радіопродукту, соціальних роликів, спеціальних звітів і репортажів, “стрімів” з місць резонансних подій, вдосконалення прямоефірних проектів та зворотної комунікації з аудиторією, вдосконалення контенту власного унікального продукту, підтримка авторських програм, тощо.
|
2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | – | – | – | – | |||
1.5. Створення окремого інформаційного продукту для Інтернет-аудиторії
|
2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | КП КМР «ТО» Коростень-медіа» | 600,0 | 1000,0 |
1200,0
|
|||
1.6. Розвиток цифрових платформ, мобільних додатків комунальних електронних засобів масової інформації, засновниками яких є Коростенська міська рада,
використання YouTube як повноцінного паралельного майданчика комунікації |
2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | |||||||
1.7. Підтримка електронних комунальних засобів масової інформації, засновниками яких є Коростенська міська рада
|
2023-2025 | КП КМР «ТО» Коростеньме-діа» | Міський бюджет | 4549,7 | 4856,9 | 5230,0 | |||
Всього по програмі | 5149,7 | 5856,9 | 6430,0 | 17436,6 |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 3
до Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади
на 2023-2025 роки
Показники продукту Програми підтримки і розвитку засобів масової інформації комунальної
форми власності Коростенської міської територіальної громади на 2023-2025 роки
№
з/п |
Назва показника | Одиниця виміру | Вихідні дані на початок дії програми | Роки реалізації Програми | ||
2023 рік | 2024 рік | 2025 рік | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
І | Показники продукту програми | |||||
1 | Кількість телеканалів | Од. | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Кількість FM -радіостанцій | Од. | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Кількість платформ в мережі Інтернет | Од. | 3 | 4 | 5 | 6 |
4 | Кількість ставок, всього | Од.
|
31.5 | 31.5 | 31.5 | 31.5 |
5 | Кількість ставок журналістів | Од. | 12 | 12 | 12 | 12 |
6 | Кількість ставок, інших | Од. | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 |
7 | Обсяг телерадіопродукту | Год. | 10220 | 10220 | 10220 | 10220 |
ІІ | Показники ефективності програми | |||||
1 | Середні видатки на одиницю телерадіопродукту | тис.грн/год | 387,9 | 412,8 | 440,9 | 474,5 |
ІІІ | Показники якості програми | |||||
1 | Динаміка обсягу теле-радіопродкуту в порівнянні з минулим періодом | % | 100 | 106,4 | 113,6 | 122,3 |
2 | Охоплення інтернет-аудиторії | Чол. | 10000 | 20000 | 30000 | 30000 |
3 | Частка фінансової підтримки за рахунок коштів місцевого бюджету | % | 75 | 75 | 75 | 75 |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК