Від 07.02.2024 р. № 59_
|
На виконання розпорядження міського голови № 36 від 23.02.2024 року «Про розроблення проєкту Програми розроблення проєкту Програми забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки», рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради №543 від 16.11.2016 року «Про запровадження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу міських цільових програм», розглянувши проєкт Програми забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки, керуючись п.п. 5 ч.1 ст. 361, ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,
РІШАЄ:
1.Погодити проєкт «Програми забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки» (додається).
2.Винести проєкт «Програми забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури, підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки» » на розгляд чергової сесії міської ради.
Перший заступник міського голови
Володимир ВИГІВСЬКИЙ
Начальник фінансового управління
Людмила БАРДОВСЬКА
Начальник відділу з питань
цивільного захисту
Олег БОШАКОВ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради
від 07.02.2024р. № 59
ПРОГРАМА
забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури,
підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки
ПАСПОРТ
програми забезпечення безпеки та стійкості критичної інфраструктури,
підвищення стійкості до кризових ситуацій на 2024-2026 роки
1. |
Ініціатор розроблення Програми
|
Виконавчий комітет Коростенської міської ради |
2. |
Назва розпорядчого документа органу виконавчої влади на підставі якого розроблено Програму
|
Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про критичну інфраструктуру» |
3. |
Розробник Програми |
Відділ з питань цивільного захисту Коростенської міської ради.
|
4. |
Відповідальні за виконання Програми |
Структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради, підприємства, установи, організації усіх форм власності
|
5. |
Учасники Програми |
Структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради, підприємства, установи, організації усіх форм власності
|
6. |
Термін реалізації Програми
|
2024 – 2026 роки |
7. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми
|
Кошти місцевого бюджету, кошти підприємств, інші джерела фінансування, не заборонені законодавством |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми
|
Виходячи з фінансових можливостей |
І. Загальні положення
Впровадження заходів забезпечення безпеки та стійкості громад сьогодні стало одним із найактуальніших питань для кожного регіону України.
Стабільне функціонування обʼєктів критичної інфраструктури та безперебійне забезпечення ресурсами й послугами, які вони генерують, є запорукою національної безпеки. Це пов’язано не тільки із розв’язанням війни проти України, але й динамікою соціальних, економічних, політичних і навіть технологічних процесів, що відбуваються у світі. Тенденції до посилення загроз природного та техногенного характеру, підвищення рівня терористичних загроз, збільшення кількості та підвищення складності кібератак, а також пошкодження інфраструктурних об’єктів України внаслідок збройної агресії російської федерації зумовлюють актуалізацію питання захисту систем, об’єктів і ресурсів, які є критично важливими для функціонування суспільства, соціально-економічного розвитку держави та забезпечення національної безпеки.
Закон України «Про критичну інфраструктуру» визначає правові та організаційні засади створення та функціонування національної системи захисту критичної інфраструктури і є складовою законодавства у сфері національної безпеки.
Сукупність органів управління, сил та засобів центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, операторів критичної інфраструктури, складає систему захисту критичної інфраструктури.
Об’єктами критичної інфраструктури є об’єкти інфраструктури, системи, їх частини та їх сукупність, які є важливими для економіки, національної безпеки та оборони, порушення функціонування яких може завдати шкоди життєво важливим національним інтересам.
Стійкість критичної інфраструктури визначає стан критичної інфраструктури, за якого забезпечується її спроможність функціонувати у штатному режимі, адаптуватися до умов, що постійно змінюються, протистояти та швидко відновлюватися після впливу загроз будь-якого виду.
Особливості захисту та правового режиму об’єктів критичної інфраструктури в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, особливого періоду регулюються законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про правовий режим надзвичайного стану», «Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період» та «Про оборону України».
До життєво важливих функцій або послуг, порушення яких призводить до негативних наслідків для національної безпеки України, зокрема, для Коростенської міської територіальної громади, належать:
–урядування та надання найважливіших публічних (адміністративних) послуг;
–енергозабезпечення (у тому числі постачання теплової енергії);
–водопостачання та водовідведення;
–охорона здоров’я;
–інформаційні послуги;
–електронні комунікації;
–фінансові послуги;
–транспортне забезпечення;
–оборона, державна безпека;
–правопорядок, здійснення правосуддя;
–цивільний захист населення та територій, служби порятунку.
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Об’єкти критичної інфраструктури надають життєво важливі функції, порушення роботи яких призводить до негативних наслідків для населення. Зокрема, відсутність електропостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, газопостачання, постачання теплової енергії та гарячої води, медичного забезпечення, пасажирських перевезень, надання фінансових послуг тощо внаслідок порушення роботи об’єктів критичної інфраструктури матиме негативний вплив на життя та здоров’я населення.
Тому критична інфраструктури потребує системного підходу до забезпечення власної безпеки та стійкості.
ІІІ. Мета Програми
Виходячи із вищевказаної проблематики метою Програми є:
–забезпечення безпеки об’єктів критичної інфраструктури;
–забезпечення стійкості критичної інфраструктури;
–запобігання проявам несанкціонованого втручання у функціонування критичної інфраструктури;
–прогнозування та запобігання кризовим ситуаціям на об’єктах критичної інфраструктури та інше.
ІV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування
Виконання Програми здійснюватиметься шляхом забезпечення захисту і функціонування об’єктів критичної інфраструктури на території Коростенської міської територіальної громади, забезпечення життєдіяльності населення громади.
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів місцевого бюджету, підприємств, та інших джерел не заборонених законодавством передбачених, зокрема для:
–вжиття заходів щодо підвищення стійкості Коростенської міської територіальної громади до кризових ситуацій, викликаних припиненням надання чи погіршенням якості надання важливих для їх життєдіяльності послуг або припиненням здійснення життєво важливих функцій;
–захист інтересів Коростенської міської територіальної громади щодо забезпечення всім необхідним для життя та належного існування громади;
–недопущення припинення або призупинення діяльності об’єктами критичної інфраструктури на території Коростенської міської територіальної громади, здійснення ними життєво важливих функцій та завдань для забезпечення нормальних умов життєдіяльності громади.
Для досягнення мети Програми визначено такі заходи:
–придбання матеріалів для забезпечення фізичної безпеки об’єктів критичної інфраструктури;
–придбання матеріалів та обладнання для охорони об’єктів критичної інфраструктури;
–придбання резервних матеріалів і обладнання, залучення спеціалізованої техніки та робочої сили, спеціалізованих підприємств, необхідних для відновлення функціонування об’єктів критичної інфраструктури;
–сприяння впровадженню заходів запобігання проявам несанкціонованого втручання у функціонування критичної інфраструктури;
–розробка прогнозів та організаційних заходів запобігання кризовим ситуаціям на об’єктах критичної інфраструктури;
–навчання персоналу операторів об’єктів критичної інфраструктури щодо порядку реагування на кризові ситуації;
–інші заходи.
VІ. Обсяги та джерела фінансування Програми
Джерелами фінансування є кошти бюджету Коростенської міської територіальної громади, підприємств, інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
Реалізація визначених завдань передбачається за рахунок коштів бюджету Коростенської міської територіальної громади в межах фінансових можливостей.
VIІ. Координація та контроль виконання Програми
Розробником Програми є відділ з питань цивільного захисту Коростенської міської ради.
Виконавцями Програми є структурні підрозділи виконавчого комітету міської ради, підприємства, установи, організації усіх форм власності.
Контроль за виконанням заходів Програми покласти на постійну комісію міської ради з питань бюджету економіки та комунальної власності.
VIIІ. Очікувані результати реалізації Програми
Реалізація Програми дозволить підвищити захист об’єктів критичної інфраструктури за рахунок встановлення елементів фізичного захисту, контрольно-моніторингових систем, створить умови для її стійкості, що буде реалізовано у спроможності стабільно функціонувати, адаптуватися до умов, що постійно змінюються, протистояти та швидко відновлюватися після впливу будь-якого виду загроз.
Заступник міського голови Олександр СИНИЦЬКИЙ