Відповідно до статті 751 Бюджетного кодексу України, Закону України від 18.09.2024 № 3979-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України», враховуючи накази Міністерства фінансів України від 23.05.2025 № 271 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні», від 02.06.2021 № 314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання» (із змінами), керуючись підпунктом 1 пункту «а» частини першої статті 28 та пунктом 1 частини другої статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
РІШАЄ:
Заступник міського голови
Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ
Заступник міського голови
Олександр СИНИЦЬКИЙ
Начальник фінансового управління
Людмила БАРДОВСЬКА
Начальник юридичного відділу Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 20.08.2025 р. № 429
СХВАЛЕНО
рішенням виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 20.08.2025 р. № 429
ПРОГНОЗ
бюджету Коростенської міської територіальної громади
на 2026 – 2028 роки
0656300000
(код бюджету)
І. Загальна частина
Прогноз бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026 – 2028 роки (далі – Прогноз) – це стратегічний документ планування показників бюджету Коростенської міської територіальної громади, який є основою для складання проєкту бюджету на 2026 рік і визначає основні напрями дій у середньостроковій перспективі, які сприятимуть досягненню довгострокових стратегічних цілей.
Прогноз розроблено відповідно до статей 751,752 Бюджетного кодексу України, Законів України від 18.09.2024 № 3979-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо відновлення середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні та приведення окремих його положень у відповідність із законами України», від 16.01.2025 № 4225-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень», постанов Кабінету Міністрів України від 27 червня 2025 р. № 774 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2026-2028 роки» та від 06 серпня 2025 р. № 946 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2026-2028 роки», наказів Міністерства фінансів України від 23.05.2025 № 271 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні», від 02.06.2021 № 314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання» (із змінами), листа Міністерства фінансів України від 09.07.2025 № 05120-08-6/19235 «Щодо особливостей середньострокового бюджетного планування та складання розрахунків до прогнозів місцевих бюджетів», Стратегічного плану розвитку Коростенської міської територіальної громади до 2030 року, затвердженого рішенням 12 сесії VIII скликання Коростенської міської ради від 23.12.2021 р. № 692 та бюджетних пропозицій головних розпорядників бюджетних коштів на 2026-2028 роки.
Прогноз сформовано як дієвий механізм управління бюджетним процесом з метою встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики, досягнення економічної і соціальної ефективності політики розвитку громади, визначення довгострокових інвестиційних програм, досягнення організаційної чіткості і ефективності виконання задач, поставлених перед територіальною громадою.
В умовах тривалих бойових дій значно зростають видатки на підтримку військових формувань та заходи з обороноздатності; будівництво укриттів; відновлення пошкодженої, внаслідок ворожих атак інфраструктури та житлового фонду; підтримку ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України; підтримку внутрішньо переміщених осіб; впровадження нових, актуальних на даний час видів соціальних послуг.
На тлі реформування системи управління публічними інвестиціями обсяги капітальних видатків плануються також для реалізації публічних інвестиційних проєктів і програм публічних інвестицій відповідно до пріоритезованого переліку, затвердженого інвестиційною радою.
Прогноз базується на принципах збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності.
Мета Прогнозу полягає у формуванні послідовної та передбачуваної бюджетної політики на рівні громади шляхом створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету в середньостроковій перспективі.
На середньострокову перспективу основними завданнями бюджетної політики є:
концентрація ресурсів бюджету Коростенської міської територіальної громади на виконанні пріоритетних цілей і завдань, спрямованих на відновлення і соціально-економічний розвиток громади;
забезпечення прозорого механізму управління бюджетними коштами, підвищення ефективності управління бюджетними коштами, що забезпечить вчасне прийняття виважених рішень;
застосування дієвих методів економії бюджетних коштів;
забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених цільовими бюджетними програмами;
вжиття дієвих заходів щодо трансформування мережі бюджетних установ в установи нового типу, які спроможні надавати якісні послуги на рівні європейських стандартів;
запровадження ефективних заходів з енергозбереження в бюджетних установах і закладах;
визначення та виконання завдань соціально-економічного розвитку територіальної громади з врахуванням їх пріоритетності;
дотримання принципу забезпечення рівних гендерних прав і можливостей під час розподілу видатків головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними програмами;
удосконалення системи результативних показників з метою підвищення якості надання послуг у відповідних сферах;
підтримка структурних реформ в реальному секторі економіки;
створення реального підґрунтя для виконання місцевими органами влади своїх повноважень в частині надання якісних публічних послуг та ефективного функціонування бюджетної системи;
залучення інвестицій в економіку Коростенської міської територіальної громади.
На середньострокову перспективу основними цілями та очікуваними результатами, яких планується досягти в рамках виконання завдань Прогнозу, є:
забезпечення надходжень до бюджету громади з урахуванням позитивної динаміки у порівнянні з попередніми роками;
підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами шляхом використання елементів програмно-цільового методу планування і виконання бюджету громади;
створення ефективної мережі бюджетних установ територіальної громади;
розширення видів соціальних послуг населенню та підвищення їх якості;
забезпечення гендерної рівності, кліматичної стійкості та соціальної справедливості, а також підвищення якості життя населення Коростенської міської територіальної громади;
стимулювання інвестиційної складової бюджету територіальної громади;
створення комфортних умов проживання в громаді.
Прогноз розрахований в умовах максимальної невизначеності, спричиненої активними бойовими діями, постійними змінами як зовнішніх, так і внутрішніх факторів впливу, невизначеності щодо подальшого розвитку безпекової ситуації, пришвидшення інфляційних процесів, динаміки міграційних процесів тощо.
Незважаючи на умови максимальної невизначеності, трирічне планування сприяє більш ефективному розподілу ресурсів і підвищенню прозорості бюджетного процесу. Окрім того, його результати будуть корисними після стабілізації економічної ситуації, що буде особливо актуальним після завершення активних бойових дій.
Однак, існують ризики, які можуть вплинути на реалізацію цього Прогнозу. Можливими ризиками невиконання прогнозних показників можуть бути:
тривалість і інтенсивність бойових дій;
зміни в економічному середовищі викликані повномасштабним вторгненням країною-агресором;
міграція трудових ресурсів за кордон та за межі територіальної громади;
погіршення демографічної ситуації;
пришвидшення інфляційних процесів;
зростання тарифів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв більшими темпами, ніж враховано в Прогнозі;
погіршення результатів діяльності суб’єктів господарювання, що може призвести до зменшення надходжень до бюджету;
виникнення обставин непереборної сили природного, епідеміологічного,
політичного, соціального характеру тощо та прийняття органами влади рішень щодо введення заборон та обмежень, які унеможливлюють виконання суб’єктами господарювання договірних зобов’язань або є підставою для їх звільнення від податкових зобов’язань;
зміни в податковому законодавстві стосовно надходжень до місцевих бюджетів в сторону їх скорочення.
Ці ризики можуть суттєво вплинути на досягнення визначених у Прогнозі цілей і загалом мати негативний вплив на соціально-економічне становище територіальної громади, тому даний Прогноз може бути скоригований як у бік поліпшення, так і в бік погіршення відповідно до зміни військової, політичної та економічної ситуації й можливої реалізації ризиків.
Максимальна невизначеність триває, тож треба бути готовими коригувати Прогноз відповідно до зміни військової та політичної ситуації й можливої реалізації ризиків.
ІІ. Основні прогнозні показники економічного
та соціального розвитку
Коростенська міська територіальна громада зберігає статус важливого економічного центру північного Полісся з розвиненою промисловістю, підприємництвом, торгівлею та логістикою. Економіка громади адаптується до умов воєнного часу, зберігаючи ключові точки зростання, зокрема в малому та середньому бізнесі, промисловому виробництві та онлайн-торгівлі.
За результатами дослідження прозорості діяльності міських рад під час повномасштабної війни, проведеного у 2024 році, Коростенська громада, за підсумками оцінювання 100 муніципалітетів із 21 області за 7 сферами прозорості, посіла 19-те місце та залишилася в категорії частково прозорих міст.
Промисловий розвиток
В 2025 році на території Коростенської міської територіальної громади здійснює діяльність 20 підприємств промислового комплексу, які спромоглися збільшити обсяги виробництва продукції в порівнянні з 2022 роком, але не вийшли на рівень роботи до воєнного часу, працювали з не повною завантаженістю виробничих потужностей.
Очікуваний обсяг виробленої промислової продукції за 2025 рік становитиме 3,5 млрд.грн. З урахуванням індексу цін виробників, обсяг виробництва скоротиться на 18,0 % у порівнянні з 2024 роком.
Перспективи розвитку промисловості України на 2026 рік, згідно з концепцією, розробленою Міністерством економіки, передбачають сталий розвиток та перехід від екстрених заходів до сталого зростання. Враховуючи основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2026 рік, при покращенні безпекової ситуації в країні та позитивних змінах, очікується що обсяг виробництва продукції промисловими підприємствами Коростенської МТГ в 2026 році збільшиться і становитиме 3,7 млрд.грн.
Як і в попередні роки, найбільшу частку у загальному виробництві займають: оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини – 38,3 %; добування корисних копалин та розроблення кар’єрів – 21,1 %; виробництво неметалевої мінеральної продукції – 13,3 %; виробництво хімічних речовин – 12,4 %. Однак, зважаючи на те що на рівні держави пріоритетними визначені галузі машинобудування, металургії (особливо “зелена”), інфраструктури та будівництва, в наступному році в структурі загального виробництва можливі зміни.
Середньомісячна заробітна плата в промисловості громади в 2025 році зменшилась в порівнянні з 2024 роком на 14,6 % та становить 15,8 тис.грн.
Враховуючи заплановане зростання рівня мінімальної заробітної плати по Україні на 8,6 %, середньомісячна заробітна плата на промислових підприємствах в 2026 році може зрости до 17,2 тис.грн.
Розвиток промисловості в 2026 році буде залежати від багатьох факторів, включаючи ситуацію на фронті, ефективність впровадження стратегій розвитку та підтримку міжнародних партнерів.
Сучасний період для України характеризується серйозними викликами в усіх сферах і потребує швидкого реагування. В такій ситуації головним об’єднуючим механізмом усіх аспектів життєдіяльності є інновації та технологічні розробки. Підприємства промислового сектору Коростенської МТГ, не зважаючи на складні умови, продовжують вдосконалюватись та вкладають кошти в інноваційні проєкти та оновлення основних засобів. За період дії воєнного стану, деякими промисловими підприємствами громади для забезпечення енергонезалежності та енергоефективності були запроваджені альтернативні джерела електроенергії (генератори, когенераційну установку), оновлено обладнання, яке дає економію енергоресурсів до 30 %, введено в експлуатацію фотогальванічну електростанцію та інші. Інноваційні проєкти та технологічні розробки – є рушійною силою розвитку, що дозволяє підвищувати конкурентоспроможність й укріплювати господарську діяльність підприємств.
Інвестиційних розвиток
Інвестиційний розвиток в громаді в першу чергу буде забезпечений подальшим розвитком індустріального парку «Коростень» та новоствореним індустріальним парком «Коростень-Подільський».
Один з учасників ІП «Коростень» в 2025 році розпочаті роботи по створенню виробничого об’єкту, завершення будівництва заплановано на кінець поточного року, а запуск виробництва планується на початку 2026 р. За результатами введення вказаного об’єкта в експлуатацію планується створення близько 40 нових робочих місць.
Також у 2026 р. Керуючою компанією ІП «Коростень» будуть здійснюватися заходи по облаштуванню ІП Коростень об’єктами інженерно- транспортної інфраструктури.
Індустріальний парк «Коростень-Подільський» – триває процедура внесення території до реєстру індустріальних парків України. В 2026 році планується продовжити роботу щодо пошуку керуючої компанії до його розвитку та залучення нових учасників. Перший етап розвитку – облаштування інженерно-транспортною інфраструктурою територію парку, і передбачає інвестиційні вкладення в сумі 261 млн.грн.
Залученню публічних інвестицій в громаду планується здійснювати в рамках міжнародного та міжмуніципального партнерства, а саме:
Стан споживчого ринку.
Протягом 2025 року очікується відкриття ще 10–12 торгових об’єктів, у тому числі двох нових пунктів видачі інтернет-замовлень.
У 2026 році прогнозується:
Торговельна мережа на 67 % забезпечена автономними джерелами живлення, що дасть змогу працювати навіть за умов нестабільності енергетичної системи країни.
Розвиток підприємництва
Дія воєнного стану в Україні вплинуло на всі сфери життєдіяльності, в тому числі і на розвиток підприємництва. Але навіть в умовах повномасштабного вторгнення в 2025 році зберігається тенденція пожвавлення підприємницької діяльності.
Сільське господарство
Сільськогосподарські підприємства громади, серед яких ТОВ «Ниви Полісся», ТОВ «ДФУ АГРО» та ТОВ «Коростень-агроінвест», продовжують активно обробляти понад 45 тис.га земель. ТОВ «ДФУ АГРО» залишається найбільшим утримувачем худоби, забезпечуючи виробництво свинини.
Значну роль у розвитку аграрного сектору відіграє співпраця з іноземними інвесторами. Зокрема, в селі Холосне за участю литовських партнерів передбачається реалізація масштабного інвестиційного проєкту щодо будівництво вітряного парку, що сприятиме переходу громади до відновлюваних джерел енергії.
ІІІ. Загальні показники бюджету
Прогноз включає показники бюджету Коростенської міської територіальної громади за основними видами доходів, видатків, кредитування та фінансування, взаємовідносинами бюджету територіальної громади з бюджетами інших рівнів.
При розрахунку показників бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки враховано:
Дохідну частину бюджету Коростенської міської територіальної громади на середньостроковий період розраховано з урахуванням чинних норм податкового та бюджетного законодавства, макроекономічних показників економічного та соціального розвитку країни, на основі надходжень звітного року, очікуваних надходжень поточного року бюджету Коростенської міської територіальної громади.
Норми положень Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України та застосування чинних ставок оподаткування.
Макроекономічні показники економічного і соціального розвитку, визначені з урахуваннями постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2025 р. № 774 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2026-2028 роки»:
зростання валового внутрішнього продукту у 2026 році – 4,5 %, у 2027 році – 5,0 %, у 2028 році – 5,7 %;
індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) становитиме у 2026 році – 108,6 %, у 2027 році – 105,9 %, у 2028 році – 105,3 %;
індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) у 2026 році – 111,3 %, у 2027 році – 109,4 %, у 2028 році – 107,9 %.
Показники соціальних стандартів враховано, відповідно до визначених у листі Міністерства фінансів України № 05120-08-6/19235 від 09.07.2025 «Щодо особливостей середньострокового бюджетного планування та складання розрахунків до прогнозів місцевих бюджетів»:
розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2026 року – 8 688 грн. (темп росту – 8,6 %), з 1 січня 2027 року – 9 374 грн. (темп росту – 7,9 %), з 1 січня 2028 року – 10 059 грн. (темп росту – 7,3 %);
розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2026 року – 3 470 грн. (темп росту – 8,6 %), з 1 січня 2027 року – 3 744 грн. (темп росту – 7,9 %), з 1 січня 2028 року – 4 018 грн. (темп росту – 7,3 %).
Загальні показники бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки наведені в додатку 1:
на 2026 рік:
доходи бюджету міської територіальної громади (з міжбюджетними трансфертами) розраховані у сумі 964 586 271 грн., у тому числі загальний фонд – 948 702 100 грн., спеціальний фонд – 15 884 171 грн.;
видатки бюджету міської територіальної громади визначені у сумі 964 586 404 грн., у тому числі загальний фонд – 931 402 100 грн., спеціальний фонд – 33 184 304 грн.;
надання кредиту з бюджету територіальної громади у сумі 10 071 грн., у тому числі спеціальний фонд – 10 071 грн.;
повернення кредиту до бюджету територіальної громади у сумі (-)10 204 грн., у тому числі спеціальний фонд – (-) 10 204 грн.;
на 2027 рік:
доходи бюджету міської територіальної громади (з міжбюджетними трансфертами) розраховані у сумі 1 035 316 314 грн., у тому числі загальний фонд – 1 019 566 400 грн., спеціальний фонд – 15 749 914 грн.;
видатки бюджету міської територіальної громади визначені у сумі 1 035 316 501 грн., у тому числі загальний фонд – 999 366 400 грн., спеціальний фонд – 35 950 101 грн.;
надання кредиту з бюджету територіальної громади у сумі 10 017 грн., у тому числі спеціальний фонд – 10 017 грн.;
повернення кредиту до бюджету територіальної громади у сумі (-)10 204 грн., у тому числі спеціальний фонд – (-) 10 204 грн.;
на 2028 рік:
доходи бюджету міської територіальної громади (з міжбюджетними трансфертами) розраховані у сумі 1 120 797 155 грн., у тому числі загальний фонд – 1 104 328 700 грн., спеціальний фонд – 16 468 455 грн.;
видатки бюджету міської територіальної громади визначені у сумі 1 120 797 398 грн., у тому числі загальний фонд – 1 076 128 700 грн., спеціальний фонд – 44 668 698 грн.;
надання кредиту з бюджету територіальної громади у сумі 9 961 грн., у тому числі спеціальний фонд – 9 961 грн.;
повернення кредиту до бюджету територіальної громади у сумі (-)10 204 грн., у тому числі спеціальний фонд – (-) 10 204 грн.
Останній Прогноз бюджету Коростенської міської територіальної громади схвалений рішенням виконавчого комітету від 18.08.2021 р. № 594 на 2022-2024 роки. Затвердження Прогнозу на 2025-2027 роки не передбачалось Бюджетним кодексом України (п.22 Прикінцевих положень), тому відхилення показників даного Прогнозу від показників Прогнозу, схваленого у попередньому бюджетному періоді не аналізувались.
Прогноз дохідної частини бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026 – 2028 роки розроблено на основі положень Бюджетного та Податкового кодексів України.
При прогнозуванні обсягу доходів бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки враховано:
фактичне виконання дохідної частини бюджету громади за результатами звітного періоду 2024 року та І півріччя 2025 року;
макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2026-2028 роки, визначені Бюджетною декларацією на 2026-2028 роки, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2025
№ 774;
підвищення розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;
застосування чинних ставок загальнодержавних податків;
відновлення зарахування до державного бюджету податку на доходи фізичних осіб у розмірі 4%, що тимчасово спрямовувався до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад (60%);
спрямування податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення військовослужбовців до спеціального фонду державного бюджету у 2026 році та до загального фонду місцевих бюджетів у 2027–2028 роках;
застосування індексу споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів;
застосування ставок місцевих податків і зборів, встановлених рішеннями Коростенської міської ради.
Показники доходів бюджету наведені в додатку 2 до Прогнозу бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки.
(грн.)
Код |
Найменування показника |
2026 рік |
2027 рік |
2028 рік |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
І. Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) | |||||
Х | Загальний фонд, у тому числі: | 740 000 000 | 794 385 000 | 845 050 800 | |
10000000 | Податкові надходження | 729 725 000 | 784 110 000 | 834 775 800 | |
20000000 | Неподаткові надходження | 10 260 000 | 10 260 000 | 10 260 000 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
30000000 | Доходи від операцій з капіталом | 15 000 | 15 000 | 15 000 | |
Х | Спеціальний фонд, у тому числі: | 15 884 171 | 15 749 914 | 16 468 455 | |
10000000 | Податкові надходження | 450 000 | 450 000 | 450 000 | |
20000000 | Неподаткові надходження | 12 734 171 | 13 499 914 | 14 218 455 | |
30000000 | Доходи від операцій з капіталом | 2 700 000 | 1 800 000 | 1 800 000 | |
ІІ. Трансферти з державного бюджету | |||||
Х | Загальний фонд, у тому числі: | 206 127 100 | 222 403 400 | 256 296 900 | |
Базова дотація | 17 617 100 | ||||
Х | Спеціальний фонд | 0 | 0 | 0 | |
Х | УСЬОГО за розділом ІІ | 206 127 100 | 222 403 400 | 256 296 900 | |
ІIІ. Трансферти з інших місцевих бюджетів | |||||
Х | Загальний фонд | 2 575 000 | 2 778 000 | 2 981 000 | |
Х | Спеціальний фонд | 0 | 0 | 0 | |
Х | РАЗОМ , у тому числі: | 964 586 271 | 1 035 316 314 | 1 120 797 155 | |
Х | загальний фонд | 948 702 100 | 1 019 566 400 | 1 104 328 700 | |
Х | спеціальний фонд | 15 884 171 | 15 749 914 | 16 468 455 |
В результаті прогноз власних доходів загального фонду бюджету громади (без урахування міжбюджетних трансфертів) на 2026 рік визначено в сумі 740 000 000 грн., на 2027 рік – 794 385 000 грн., на 2028 рік –
845 050 800 грн., що відповідно на 7,9 %, 7,3 % та 6,4 % більше порівняно з плановими показниками на відповідний рік.
В структурі доходів бюджету Коростенської міської територіальної громади основним бюджетоутворюючим джерелом надходжень традиційно залишається податок та збір на доходи фізичних осіб (ПДФО), питома вага якого в прогнозній сумі власних доходів загального фонду на 2026-2028 роки складатиме відповідно 55,3 %, 56,6 % та 57,8 %, що в абсолютних величинах становитиме 408 415 000 грн., 448 840 00 грн., та 487 495 800 грн.
Стабільні і найбільші надходження ПДФО до бюджету громади забезпечують насамперед підприємства Укрзалізниці, бюджетні установи та промислові підприємства, а саме:
Код ЄДРПОУ | Назва підприємства | Надходження ПДФО в 2024 році | |
тис. грн. | питома вага в структурі загального ПДФО громади, % | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
40081221 | РЕГІОНАЛЬНА ФІЛІЯ “ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ” АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА “УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ” | 57 389,4 | 16,0 |
2143212 | ВІДДІЛ ОСВІТИ ВК КМР | 29 203,3 | 8,2 |
1992050 | КНП “КОРОСТЕНСЬКА ЦМЛ КМР” | 16 989,7 | 4,8 |
282406 | ПРАТ “КОРОСТЕНСЬКИЙ ЗАВОД ЗБШ” | 14 215,7 | 4,0 |
37079170 | ПРАТ “КОРОСТЕНСЬКИЙ ЗАВОД МДФ” | 8 606,9 | 2,4 |
39325379 | ТОВ “УХЛК” | 7 176,9 | 2,0 |
31231634 | ПП “ФАРМАЦЕВТИЧНА ФАБРИКА “НВО “ЕЛЬФА” | 7 243,8 | 2,0 |
13568156 | ТОВ “БЕХІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР’ЄР” | 3 100,5 | 1,0 |
Економічні показники діяльності підприємств громади та загальний стан галузей промисловості, хоч і характеризується неоднозначно, але з певними позитивними зрушеннями на тлі значних викликів, пов’язаних з війною та економічними наслідками, дають підстави прогнозувати щорічний приріст ПДФО: у 2026 році – на 11,3 %, у 2027 році – на 9,9 %, у
2028 році – на 8,6 %.
Відповідно до Податкового кодексу України до місцевих податків і зборів належать єдиний податок, податок на майно (податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плата за землю; транспортний податок), збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір, питома вага яких в структурі власних доходів до бюджету Коростенської МТГ є наступною по величині після ПДФО і складатиме в 2026 році – 27,4 %,
2027 році – 26,2 % та 2028 році – 25,1 %. Прогнозується, що в абсолютних величинах це становитиме: 2026 рік – 203 110 000 грн., 2027 рік – 208 070 000 грн., 2028 рік – 212 080 000 грн.
Підставою для оптимістичного прогнозу щодо зростання надходжень від сплати місцевих податків і зборів є позитивна динаміка останніх трьох років щодо їх сплати, а також прогнозоване щорічне зростання мінімальної заробітної плати та збільшення бази платників по громаді.
Крім того, вагомим джерелом надходжень до бюджету громади є і залишиться надходження акцизного податку, зокрема відрахування із ввезеного та виробленого в Україні пального (питома вага в структурі власних надходжень 2026 рік – 8,8 %, 2027 рік – 8,9 %, 2028 рік – 9,0 % ), з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (питома вага в структурі власних надходжень 2026 рік – 6,9 %, 2027 рік – 6,8 %, 2028 рік – 6,7 %), враховуючи попит, цінову політику та прогнозоване поетапне збільшення акцизів на пальне та тютюнові вироби.
При прогнозуванні інших платежів дохідної частини бюджету територіальної громади на три наступні періоди, взято до уваги статистичні показники, соціальні стандарти, прогноз ГУ ДПС у Житомирській області, управлінь та відділів міської ради, на які покладено контроль за справлянням відповідних платежів до бюджету.
Доходи спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) на 2026-2028 роки прогнозуються в сумі 15 884 171 грн., 15 749 914 грн., та 16 468 455 грн. відповідно. Найбільшим джерелом надходжень прогнозуються власні надходження бюджетних установ. Бюджет розвитку складатиме 2026 рік – 2 700 000 грн., 2027 рік – 1 800 000 грн., 2028 рік – 1 800 000 грн. відповідно.
Головним пріоритетом бюджетної політики в частині доходів є забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади з урахуванням позитивної динаміки у порівнянні з попередніми роками та недопущення негативних тенденцій у наповненні бюджету.
Враховуючи обмеженість дохідних джерел бюджету розвитку, визначених статтею 71 Бюджетного кодексу України, та необхідність спрямування значного обсягу видатків на розбудову та переоснащення об’єктів інфраструктури громади, житлово-комунального господарства, прогнозні показники фінансування бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки, в першу чергу враховують передачу коштів із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду) у 2026 році у сумі – 17 300 000 грн., у 2027 році – 20 200 000 грн., у 2028 році – 28 200 000 грн.
Показники фінансування бюджету наведені в додатку 3 до Прогнозу бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки.
Протягом 2026-2028 років отримання кредитів в банківських і фінансових установах на реалізацію публічних інвестиційних проєктів, програм публічних інвестицій та надання місцевих гарантій не планується.
На 2026-2028 роки публічні інвестиції плануються в таких обсягах:
2026 рік – 20 000 000 грн., 2027 рік – 22 000 000 грн., 2028 рік – 30 000 000 грн.
Пріоритетні галузі та основні напрями публічного інвестування на 2026 –2028 роки відповідно до Стратегічного плану розвитку Коростенської міської територіальної громади до 2030 року визначаються Середньостроковим планом пріоритетних публічних інвестицій на 2026–2028 роки.
З метою досягнення стратегічних цілей розвитку територіальної громади та забезпечення реалізації завдань, спрямованих на підтримку в належному стані об’єктів житлово-комунального господарства, стимулювання соціально-економічного розвитку і покращення якості життя громадян протягом 2026–2028 років Середньостроковим планом пріоритетних публічних інвестицій на 2026–2028 роки пропонується визначити 5 ключових секторів (галузей) для публічного інвестування, які передбачають 21 пріоритетний напрям публічних інвестицій (основні напрями публічного інвестування), що узгоджуються із завданнями Стратегічного плану розвитку Коростенської міської територіальної громади до 2030 року та мають найвищий рівень пріоритетності серед інших напрямів відповідної галузі (сектору):
соціальна сфера: забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування; розвиток мережі державних ветеранських просторів.
освіта і наука: забезпечення закладів загальної середньої освіти засобами навчання та обладнанням в межах впровадження реформи “Нова українська школа”; безперешкодний доступ до якісної освіти – шкільні автобуси; облаштування захисних споруд цивільного захисту (укриттів) у закладах загальної середньої освіти; облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (протипожежний захист); забезпечення доступу до якісного та безпечного харчування у закладах освіти шляхом розвитку сучасної інфраструктури їдалень (харчоблоків); модернізація та відбудова інфраструктури закладів загальної середньої освіти; модернізація освітніх просторів та оновлення матеріально-технічної бази академічних ліцеїв; створення мережі пансіонів для закладів освіти (ліцеїв), які реалізують Державний стандарт профільної середньої освіти; придбання допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають повну загальну середню освіту; придбання допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту; розширення доступу до якісних, безпечних та різноманітних типів та форм здобуття дошкільної освіти для кожної дитини шляхом інвестування у створення нових типів організації освітньої діяльності у закладах дошкільної освіти; підвищення енергоефективності та енергонезалежності дослідницької інфраструктури, впровадження «зеленої» енергетики; оновлення інфраструктури закладів дошкільної освіти.
охорона здоров’я: розбудова мережі стаціонарних реабілітаційних відділень; забезпечення медичних закладів сучасним обладнанням та медичними виробами.
культура та інформація: покращення якості надання культурних послуг шляхом оновлення матеріально-технічної бази закладів культури, що надають базові культурні послуги.
муніципальна інфраструктура та послуги: відновлення, розвиток та модернізація інфраструктури централізованого водопостачання та водовідведення, в тому числі з впровадженням альтернативних джерел енергії; створення безбар’єрних маршрутів у населених пунктах; розбудова системи збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів.
Обсяг публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій з урахуванням середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки наведено в додатку 9 до Прогнозу.
Додаток 4 «Показники місцевого боргу» та додаток 5 «Показники надання місцевих гарантій, обсягу гарантійних зобов’язань та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу» відсутні, у зв’язку з відсутністю інформації для відображення в зазначених додатках до Прогнозу бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки.
VІ. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
При формуванні видаткової частини бюджету у середньостроковому періоді основним прагненням є досягнення цілей державної політики в межах ресурсних можливостей бюджету Коростенської міської територіальної громади, спрямовуючи кошти на заходи відповідно до їх пріоритетності і актуальності, а також з урахуванням ефективності їх використання та можливої економії коштів за діючими бюджетними програмами.
На прогнозні показники видатків вплинули: зміна розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І-го тарифного розряду ЄТС, прожиткового мінімуму, індексу інфляції тощо. При цьому враховано діючу мережу бюджетних установ, з урахуванням заходів з оптимізації, контингент отримувачів допомоги та інших соціальних виплат.
З метою якісного подолання наслідків війни, зменшення нерівності та побудови інклюзивного суспільства, стійкого до майбутніх викликів у Прогнозі враховано гендерні аспекти у відповідних галузях тобто особливі та відмінні фізичні, соціальні, економічні характеристики і життєвий досвід різних соціально-демографічних груп жінок і чоловіків, дівчат і хлопців. Враховано потреби внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю, дітей, які втратили батьків, сімей загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців, ветеранів війни та їхніх сімей тощо.
Прогнозні показники видатків бюджету громади на 2026-2028 роки визначені в межах показників дохідної частини бюджету громади на 2026-2028 роки з урахуванням подальшого підвищення мінімальних соціальних стандартів. Насамперед враховані вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення в першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами. Дані видатки передбачені з урахуванням заходів щодо їх оптимізації та ефективного використання.
Також враховані обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально — культурної сфери з урахуванням гендерного аналізу та подальшого реформування галузей освіти і охорони здоров’я, забезпечення соціальних гарантій, соціального захисту ветеранів війни і членів їх сімей, підтримки в належному стані об’єктів житлово — комунального господарства, а також виконання в межах фінансових можливостей міських (регіональних) програм.
Загальний обсяг видатків Прогнозу бюджету Коростенської міської територіальної громади на середньостроковий період складає:
за загальним фондом на 2026 рік – 931 402 100 грн., на 2027 рік – 999 366 400 грн., на 2028 рік – 1 076 128 700 грн.
за спеціальним фондом на 2026 рік – 33 184 304 грн., на 2027 рік – 35 950 101 грн., на 2028 рік – 44 668 698 грн.
Видатки спеціального фонду в розрізі джерел надходжень, а саме:
кошти, що передаються із загального фонду до спеціального фонду бюджету розвитку в 2026 році – 17 300 000 грн., у 2027 році – 20 200 000 грн., у 2028 році – 28 200 000 грн.;
за рахунок надходжень коштів до бюджету розвитку спеціального фонду в 2026 році – 2 700 000 грн., у 2027 році – 1 800 000 грн., у 2028 році – 1 800 000 грн.;
за рахунок надходжень екологічного податку в 2026 році – 450 000 грн., у 2027 році – 450 000 грн., у 2028 році – 450 000 грн.;
за рахунок власних надходжень бюджетних установ у 2026 році – 12 733 700 грн., у 2027 році – 13 499 500 грн., у 2028 році – 14 218 100 грн.
Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів відображені в додатку 6 до Прогнозу.
Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету відображені в додатку 7-8 до Прогнозу.
Напрями розвитку в основних галузях діяльності та їх фінансове забезпечення характеризується наступними показниками:
Державне управління
Пріоритетним завданням виконавчих органів Коростенської міської ради є належне фінансове забезпечення функціонування органів місцевого самоврядування для здійснення ними повноважень, визначених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами.
У 2026 – 2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
забезпечення прозорості, відкритості в діяльності органів місцевого самоврядування;
запровадження ефективної системи моніторингу та оцінки якості надання адміністративних послуг;
впровадження сучасних інформаційних технологій в діяльності місцевого самоврядування;
подальший розвиток прозорої системи в прийнятті рішень органами місцевого самоврядування;
доступність і належна якість публічних послуг, що надаються службами міської ради;
створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення органами місцевого самоврядування власних і делегованих повноважень;
створення комплексної системи електронного урядування;
поліпшення бізнес-клімату, створення сприятливих умов для стабільної та ефективної роботи суб’єктів підприємництва.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
забезпечення якісного, максимально зручного та комфортного обслуговування громадян;
організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
розширення переліку надання адміністративних послуг;
поліпшення управління комунальною власністю територіальної громади міста шляхом оптимізації структури комунальної власності та підвищення ефективності використання майна.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 116 413 600 грн., у т.ч. загальний фонд – 116 413 600 грн.;
у 2027 році – 125 503 200 грн., у т.ч. загальний фонд – 125 503 200 грн.;
у 2028 році – 134 422 400 грн., у т.ч. загальний фонд – 134 422 400 грн.
Освіта
Пріоритетом розвитку галузі є забезпечення доступності високоякісної освіти відповідно до європейських стандартів освітньої системи.
В умовах розробки на державному рівні подальших кроків реформування галузі «Освіта» та запровадження на місцевому рівні системи її модернізації завданнями розвитку галузі на 2026 – 2028 роки є:
формування недискримінаційного освітнього середовища з урахуванням Концепції реалізації державної політики “Нова українська школа” на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. №988, створення безбар’єрного, інклюзивного середовища дружнього до сімей з дітьми та маломобільних груп населення;
забезпечення рівних прав та можливостей осіб жіночої і чоловічої статі, запобігання та протидія будь-якій дискримінації;
використання форм та методів навчання/виховання, що сприяють створенню атмосфери взаємоповаги, взаємодії, інклюзивності, унеможливлюють дискримінаційне ставлення один до одного всіх суб’єктів освітнього процесу;
забезпечення умов для формування ефективної мережі закладів освіти із урахуванням інтересів учасників освітнього процесу;
завершення облаштування кабінетів у закладах освіти для викладання предмета “Захист України”, впровадження ефективних освітніх програм для реалізації патріотичного виховання;
забезпечення державної підтримки щодо перебування учнів початкових класів у школах протягом усього дня з метою сприяння зайнятості батьків;
забезпечення реалізації права кожної дитини на повноцінне харчування, зниження рівня захворюваності, підтримку фізичного та психічного здоров’я школярів;
забезпечення доступу до дошкільної освіти з метою повернення батьків, особливо матерів, на ринок праці;
забезпечення військової, національно-патріотичної підготовки в закладах освіти різного рівня, позбавлення стереотипних уявлень про роль жінок і чоловіків;
створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян, батьків;
облаштування безпечних умов для проведення освітнього процесу в закладах освіти з метою забезпечення доступності і безперервності освіти незалежно від безпекової ситуації;
удосконалення методичного та кадрового забезпечення інклюзивної освіти, використання результатів сучасних досліджень та кращих практик в реалізації інклюзивної моделі навчання;
надання освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами максимально наближено до місця проживання та з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей;
реформування дошкільної освіти та загальної середньої освіти;
розбудова Нової української школи;
командний підхід у вихованні та навчанні дітей, який передбачає залучення педагогів, батьків, спеціалістів;
розвиток і підтримка системи роботи з обдарованою і талановитою молоддю, різнобічний розвиток індивідуальності дитини, її задатків і здібностей;
створення належних умов для здобуття високоякісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, соціальної адаптації;
удосконалення системи позашкільної освіти та створення умов для діяльності позашкільних навчальних закладів як координаційних центрів виховної та організаційно-методичної роботи в громаді;
забезпечення надання освітніх послуг ветеранам;
цифрова трансформація освіти шляхом забезпечення централізованого збору даних про учнів і вчителів, подальший розвиток аналітичних інформаційних систем управління освітою та баз даних для прийняття якісних управлінських рішень, налагодження електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами, дебюрократизацію освітнього процесу.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
надання якісних освітніх послуг;
перехід від принципів догляду до принципів розвитку дитини у дошкільних навчальних закладах;
створення умов для функціонування гнучкої та оптимальної мережі різних
типів освітніх послуг для дітей раннього та дошкільного віку;
розширення можливості соціальної інтеграції різних категорій дітей з відхиленнями в розвитку, поведінці, обмеженими можливостями здоров’я та особливими освітніми потребами;
виховання в дітей любові до праці, розвиток розумових та творчих здібностей, умінь, навичок з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії;
виховання патріотично налаштованої молоді.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 560 230 600 грн., у т.ч. загальний фонд – 538 716 200 грн. та спеціальний фонд – 21 514 400 грн.;
у 2027 році – 602 555 300 грн., у т.ч. загальний фонд – 580 361 700 грн. та спеціальний фонд – 22 193 600 грн.;
у 2028 році – 643 547 100 грн., у т.ч. загальний фонд – 620 707 300 грн. та спеціальний фонд – 22 839 800 грн.
Охорона здоров’я
Реформи в галузі будуть спрямовані на адаптацію медичних послуг до нових викликів, забезпечення доступу до медичної допомоги для цивільних і військових, розвиток реабілітаційних послуг та протезування. Заплановано розвиток системи громадського здоров’я та цифровізацію охорони здоров’я для ефективного управління і прозорого використання коштів. Для підтримки системних реформ в даній галузі з бюджету громади фінансуватимється місцева програма розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема, щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, а також надання населенню медичних послуг та інші заходи, передбачені програмою.
У 2026 – 2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
створення спроможної системи громадського здоров’я, переорієнтація системи охорони здоров’я від політики лікування до політики профілактики захворювань;
фінансування витрат закладів охорони здоров’я по оплаті житлово-комунальних послуг;
переоснащення комунальних некомерційних підприємств сучасним лікувально-діагностичним обладнанням;
проведення капітальних ремонтів приміщень лікувальних закладів;
впровадження у діяльність лікувальних закладів новітніх технологій;
забезпечення виконання державних і міських програм, спрямованих на поліпшення показників здоров’я населення, стабілізацію ситуації із серцево-судинними захворюваннями, захворюваннями на туберкульоз, ВІЛ/СНІД, тощо;
удосконалення процесу управління на основі подальшого розвитку інформаційного середовища системи охорони здоров’я;
створення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю, ветеранів з інвалідністю, людей старшого віку, молоді, жінок та батьків з маленькими дітьми;
посилення первинної медичної допомоги як економічно доцільного рівня медичної системи та розвитку профілактичного напряму за допомогою впровадження системи раннього виявлення хронічних захворювань, масштабування скринінгових програм, зокрема онкоскринінгу, та застосування сучасних методів ранньої діагностики;
подальший розвиток амбулаторного (стаціонарозамінного) лікування як найбільш ефективної з економічного та клінічного поглядів моделі надання медичної допомоги та способу оптимізації ресурсів без зниження якості допомоги (перехід від дорогого стаціонарного сегменту до гнучких, пацієнтоорієнтованих форм надання послуг).
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
забезпечення населення високоякісними і доступними медичними послугами та створення сприятливих умов життєдіяльності людини, розвиток системи громадського здоров’я;
підвищення доступності і якості медичних послуг;
запровадження нових підходів до організації роботи закладів охорони здоров’я та їх фінансового забезпечення;
створення стимулів для здорового способу життя населення й здорових умов праці;
зниження рівнів загальної захворюваності населення;
покращення стану здоров’я населення.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 48 788 700 грн., у т.ч. загальний фонд – 47 288 700 грн. та спеціальний фонд – 1 500 000 грн.;
у 2027 році – 57 146 100 грн., у т.ч. загальний фонд – 50 646 100 грн. та спеціальний фонд – 6 500 000 грн.;
у 2028 році – 63 982 500 грн., у т.ч. загальний фонд – 53 482 500 грн. та спеціальний фонд – 10 500 000 грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Мережа закладів галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» налічує 4 бюджетні установи, з них:
комунальна установа територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Коростенської міської територіальної громади;
комунальна установа «Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Джерело надії» Коростенської міської ради;
Коростенський міський центр соціальних служб;
Коростенський міський центр соціальної підтримки дітей та сімей «Віри, Надії, Любові».
Мешканці територіальної громади отримають соціально-побутові, психологічні, соціально-педагогічні, соціально-медичні, соціально-економічні, юридичні, інформаційні та інші соціальні послуги.
Пріоритетними завданнями у сфері соціального захисту та соціального забезпечення є:
створення умов для надання всебічної соціальної допомоги найбільш вразливим верствам населення;
забезпечення соціальної підтримки дітей війни, осіб з інвалідністю та громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
забезпечення вирішення інших соціально-побутових проблем по заявах громадян;
вирішення питань соціального захисту осіб з інвалідністю;
соціальна підтримка сімей з дітьми та осіб, які опинились в складних життєвих обставинах;
соціальна підтримка внутрішньо переміщених осіб;
створення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю, людей похилого віку;
удосконалення підходів, спрямованих на реалізацію прав дітей, їх соціального захисту, всебічного розвитку та виховання в сімейному оточенні.
У 2026 – 2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
надання одноразової грошової допомоги громадянам громади, які опинились в скрутному матеріальному становищі;
надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій та членам їх сімей, членам сімей загиблих Захисників і Захисниць;
надання матеріальної допомоги сім’ям, які виховують дітей з інвалідністю;
компенсація збитків від пільгового перевезення окремих категорій громадян автомобільним та залізничним транспортом;
удосконалення механізму надання реабілітаційних послуг, зокрема соціальних, психологічних, з професійної реабілітації, медичного супроводу тощо;
формування гендерної культури та усунення гендерних стереотипів у суспільстві;
удосконалення механізму запобігання та протидії насильству в сім’ї, формування громадського неприйняття будь-яких форм насильства;
активна цифровізація процесів у галузі що допоможе вразливим групам населення, зокрема внутрішньо переміщеним особам та біженцям, отримати доступ до основних послуг.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
створення доступного середовища, що сприятиме зростанню рівня та якості життя цих верств населення;
поліпшення соціальної ситуації.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 61 013 000 грн., у т.ч. загальний фонд – 59 848 200 грн. та спеціальний фонд – 1 164 800 грн.;
у 2027 році – 65 050 600 грн., у т.ч. загальний фонд – 64 338 600 грн. та спеціальний фонд – 712 000 грн.;
у 2028 році – 69 246 900 грн., у т.ч. загальний фонд – 68 495 100 грн. та спеціальний фонд – 751 800 грн.
Соціальна підтримка ветеранів
Систему соціальної підтримки ветеранів, їхніх сімей та сімей загиблих буде сформовано відповідно до нової державної ветеранської політики, щоб перейти від пільгового пожиттєвого забезпечення до стимулювання самореалізації в цивільному житті.
Завданнями на 2026—2028 роки є:
реінтеграція ветеранів війни в суспільство шляхом запровадження системи повернення з військової служби до цивільного життя, надання їм послуг у межах системи такого повернення з урахуванням наявних механізмів надання таких послуг;
забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, зокрема у системі повернення з військової служби до цивільного життя, сприяння територіальній доступності та функціонуванню ветеранських просторів;
комплексна реабілітація ветеранів війни та членів їх сімей, зокрема шляхом надання медичних послуг, послуг з психологічної допомоги, фізкультурно-спортивної реабілітації, розвитку спорту ветеранів війни;
підтримка зайнятості, розвиток спорту ветеранів та вшанування пам’яті загиблих Захисників України;
популяризація та забезпечення формування позитивного образу ветерана війни, героїзація ветеранів війни у суспільстві;
створення безбар’єрного простору для ветеранів з інвалідністю;
вшанування пам’яті загиблих Захисників та Захисниць України, зокрема шляхом почесного поховання на кладовищах територіальної громади.
Культура і мистецтво
Закладами культури надаватимуться послуги із забезпечення інформування і задоволення творчих потреб громадян, їх естетичного виховання, розвитку та духовного збагачення, залучення населення до надбань національної і світової історико-культурної спадщини.
Головними пріоритетами галузі є:
реалізація прав громадян на свободу літературної та художньої творчості, вільного розвитку культурно-мистецьких процесів, доступності всіх видів культурних послуг для кожного;
розроблення та здійснення заходів щодо забезпечення умов для відродження і розвитку української культури, культурної самобутності корінних народів і національних меншин;
забезпечення доступності до інформації, культурних надбань, ресурсів, нових технологій та сучасних форм культурного самовираження незалежно від статусу, приналежності до певної соціальної чи етнічної групи з метою соціального, духовного розвитку, творчої реалізації особистості заради дотримання миру, європейських цінностей;
створення умов для розвитку туристичного потенціалу громади.
Передбачається виконання таких завдань:
створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, підтримку культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір, створення умов для повернення митців із-за кордону;
меморіалізація російсько-української війни, зокрема шляхом створення виставок і творів мистецтва, присвячених подіям російсько-української війни, запровадження відповідних освітніх програм та музейних просторів, водночас серед важливих елементів меморіалізації є творення наративу про цю війну;
забезпечення розвитку і застосування української мови в усіх сферах суспільного життя;
створення конкурентоспроможного середовища у сфері театрального, музичного, хореографічного, образотворчого мистецтва за допомогою популяризації, підтримки та розвитку професійного мистецтва, підтримки сучасних культурних проєктів;
збереження пам’ятників, посилення захисту культурних цінностей та культурної спадщини, відновлення ефективної системи управління охороною культурної спадщини на всіх рівнях;
зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури;
проведення міських конкурсів, фестивалів, виставок для учнів та викладачів шкіл естетичного виховання;
зміцнення кадрового потенціалу працівників галузі “Культура і мистецтво” громади шляхом підвищення їх фахового рівня та проведення інноваційних семінарів, курсів підвищення кваліфікації тощо.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
створення умов для задоволення культурних потреб населення громади, творчого розвитку, естетичного виховання громадян;
формування гармонійного культурного середовища;
збільшення чисельності населення, охопленого культурно-дозвіллєвою діяльністю, бібліотечним обслуговуванням;
збереження, розвиток та вивчення національної культурної спадщини;
приведення матеріально-технічної бази закладів культури у відповідність до сучасних вимог;
поповнення та оновлення бібліотечних фондів, запровадження нових інформаційних послуг;
надання якісних культурно-мистецьких послуг;
охорона культурної спадщини;
занесення об’єктів культурної спадщини місцевого значення до Державного реєстру нерухомих пам’яток України з метою їх збереження;
створення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю, ветеранів з інвалідністю, людей старшого віку, молоді, жінок та батьків з маленькими дітьми.
вплив на туристичні потоки з точку зору їх спрямування на розвиток в’їздного туризму до м. Коростень;
розширення цільових аудиторій груп туристів та підвищення рівня туристичних послуг.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 34 156 000 грн., у т.ч. загальний фонд – 33 722 200 грн. та спеціальний фонд – 433 800 грн.;
у 2027 році – 36 790 000 грн., у т.ч. загальний фонд – 36 325 400 грн. та спеціальний фонд – 464 600 грн.;
у 2028 році – 39 830 700 грн., у т.ч. загальний фонд – 38 840 100 грн. та спеціальний фонд – 990 600 грн.
Фізична культура і спорт
Пріоритетами розвитку галузі будуть залучення широких верств населення до масового спорту, популяризація здорового способу життя, забезпечення максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді в дитячо-юнацькому спорті, створення умов для занять фізичною культурою і спортом.
У 2026 – 2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, удосконалення механізму утворення та утримання мережі сучасних спортивних споруд;
залучення населення з обмеженими фізичними можливостями до систематичних занять фізичною культурою та спортом, розвиток фізичної культури і спорту в навчально-виховній сфері;
удосконалення механізмів морального та матеріального заохочення високих спортивних результатів;
створення стимулів для здорового способу життя й здорових умов праці шляхом розвитку інфраструктури для занять спортом та активного відпочинку;
розширення можливостей та активізація участі молоді в життєдіяльності територіальної громади;
реалізація заходів молодіжної політики та залучення до неї за удосконаленими підходами Українським молодіжним фондом суб’єктів молодіжної роботи;
забезпечення участі молоді в змаганнях обласного та міжнародного рівня;
створення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю, ветеранів з інвалідністю, людей старшого віку, молоді, жінок та батьків з маленькими дітьми.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 24 191 800 грн., у т.ч. загальний фонд – 24 191 800 грн.;
у 2027 році – 26 035 400 грн., у т.ч. загальний фонд – 26 035 400 грн.;
у 2028 році – 27 782 100 грн., у т.ч. загальний фонд – 27 782 100 грн.
Житлово-комунальне господарство
Житлово-комунальне господарство Коростенської міської територіальної громади є однією з важливих галузей економіки, основною метою якого є створення безпечного, комфортного для проживання та чистого міського середовища, підвищення рівня якості життя та задоволення потреб мешканців громади.
Пріоритетами розвитку галузі є:
здійснення заходів щодо підвищення ефективності та надійного функціонування житлово-комунального господарства;
покращення якості надання житлово-комунальних послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат, створення комфортних умов проживання для мешканців Коростенської МТГ;
забезпечення задоволення потреб населення Коростенської міської територіальної громади в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів та стандартів;
підвищення енергоефективності, раціоналізація використання енергоресурсів;
поліпшення загального благоустрою територій, покращення зовнішнього вигляду та екологічного стану довкілля;
створення умов для забезпечення екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища та поліпшення його стану;
підтримка розвитку різних форм самоорганізації населення.
Основні заходи для досягнення визначених завдань:
забезпечення стабільної роботи підприємств житлово-комунального господарства, належного рівня та якості послуг в житлово-комунальному господарстві;
впровадження енергоефективних заходів, реалізація ВДЕ-проєктів;
поліпшення стану вулично-дорожньої мережі, системи вуличного освітлення, зеленого господарства та інших об’єктів благоустрою;
поліпшення технічного стану житлового фонду, об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства та теплопостачання;
створення умов для конкурентного середовища на ринку послуг з управління багатоквартирними будинками;
вдосконалення існуючої системи управління побутовими відходами.
Планується, що у середньостроковій перспективі у галузі житлово-комунального господарства Коростенської МТГ буде забезпечуватись сталий розвиток, у першу чергу за рахунок впровадження на підприємствах галузі енергоефективних заходів, сучасних технологій та вдосконалення підходів до управління комунальною інфраструктурою.
У сфері централізованого водопостачання та водовідведення протягом 2026 – 2028 років планується реалізація наступних проєктів:
запровадження диспетчеризації виробничих процесів на КП «Водоканал», а саме впровадження автоматизованих систем управління та контролю, які дозволяють збирати, обробляти та аналізувати інформацію про роботу всіх ключових об’єктів підприємства у режимі реального часу;
впровадження комп’ютерної гідравлічної моделі існуючої схеми централізованого водопостачання та водовідведення;
капітальний ремонт (заміна) водопровідних та каналізаційних мереж, модернізація застарілого насосного обладнання та шаф управління;
встановлення сонячних електростанцій на об’єктах КП «Водоканал», що є стратегічно важливим проектом, який відповідає сучасним викликам енергоефективності, сталості та зниження експлуатаційних витрат.
У сфері централізованого теплопостачання протягом 2026 – 2028 років планується реалізація наступних проєктів:
автоматизація котелень;
диспетчеризація котелень, встановлення в котельнях шаф керування насосами, рециркуляційних насосів та технічних засобів, що забезпечують автоматичний збір і передачу інформації про роботу котелень, нештатні ситуації на центральний диспетчерський пункт;
встановлення дистанційного модемного зв’язку з тепловими вузлами житлових будинків для контролю та регулюванням показників теплової енергії.
У сфері благоустрою та управління побутовими відходами.
З метою покращення екологічної ситуації на території Коростенської МТГ протягом планового періоду планується:
надання послуг з управління ТПВ більшій частині населених пунктів громади;
впровадження системи роздільного збору ТПВ, що дозволить зменшити кількість відходів, захоронених на полігоні;
ліквідація стихійних сміттєзвалищ та реалізація заходів, спрямованих на зменшення кількості та запобігання утворенню стихійних сміттєзвалищ; закупівля та встановлення додаткових контейнерів на вулицях населених пунктів.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
надання населенню житлово-комунальних послуг належної якості відповідно до вимог, визначених на законодавчому рівні;
покращення технічного стану об’єктів житлово-комунального господарства, зменшення нераціональних втрат ресурсів;
зниження експлуатаційних витрат підприємств галузі шляхом впровадження енергоефективних заходів та реалізації ВДЕ-проєктів;
покращення стану вулично-дорожньої мережі, забезпечення безпеки руху транспорту і пішоходів та комфортного пересування дорогами і тротуарами;
якісне освітлення вулиць та надійне функціонування мереж зовнішнього освітлення;
покращення стану зеленого господарства та інших об’єктів благоустрою;
поліпшення стану навколишнього природного середовища для забезпечення комфортних умов для проживання мешканців Коростенської міської територіальної громади.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 38 964 204 грн., у т.ч. загальний фонд – 30 963 600 грн. та спеціальний фонд – 8 000 604 грн.;
у 2027 році – 38 166 401 грн., у т.ч. загальний фонд – 33 165 800 грн. та спеціальний фонд – 5 000 601 грн.;
у 2028 році – 43 532 498 грн., у т.ч. загальний фонд – 35 031 900 грн. та спеціальний фонд – 8 500 598 грн.
Економічна діяльність
Економічна діяльність в Коростенській міській територіальній громаді здійснюється відповідно до наступних місцевих цільових програм:
Комплексна програма економічного розвитку Коростенської міської територіальної громади;
Програма розвитку місцевого самоврядування Коростенської міської територіальної громади;
Програма розвитку автоматизованої інформаційної системи Коростенської міської територіальної громади;
Програма управління комунальним майном Коростенської міської територіальної громади;
Програма із створення, розроблення містобудівної та проектної документації територій Коростенської міської територіальної громади;
Програма енергоефективності Коростенської міської територіальної громади;
Програма розвитку земельних відносин Коростенської міської територіальної громади на 2022 -2026 роки.
Цілі державної, регіональної та місцевої політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковому періоді:
формування сприятливого інвестиційного клімату, позитивного інвестиційного іміджу та просування на зовнішній ринок інвестиційних можливостей регіону;
створення сприятливих умов для проведення підприємницької діяльності;
створення належних умов для подальшого розвитку місцевого самоврядування;
здійснення заходів із землеустрою;
розроблення схем планування та забудови територій (містобудівної документації);
розвиток електронних інформаційних ресурсів, безпека інформації, зв’язку, телекомунікацій, оптимізація взаємодії органів місцевого самоврядування, громадян, забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, спрощення доступу населення громади до прийнятих нормативних актів;
забезпечення реалізації основних напрямів політики держави шляхом виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку громади.
Показниками досягнення цілей є:
популяризація інвестиційного потенціалу Коростенської міської територіальної громади; сприяння залученню фінансування міжнародних фінансових інститутів;
підвищення рівня довіри до органів самоврядування та місцевих органів виконавчої влади;
ефективне використання земельних ділянок на території громади;
запровадження новітніх технологій електронного урядування та електронної демократії; створення сучасної інформаційної інфраструктури в інтересах вирішення комплексу завдань розвитку громади.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 31 467 204 грн., у т.ч. загальний фонд – 31 467 204 грн.;
у 2027 році – 33 696 004 грн., у т.ч. загальний фонд – 33 696 004 грн.;
у 2028 році – 35 579 004 грн., у т.ч. загальний фонд – 35 579 004 грн.
Інша діяльність
Цивільний захист передбачає реалізацію заходів:
захист населення і території від надзвичайних ситуацій; оповіщення та інформування населення про загрозу надзвичайних ситуацій;
створення та утримання місцевого матеріального резерву;
безпека перебування людей на водних об’єктах;
готовність запасного пункту управління міської ради «Скеля» до використання за призначенням;
Результат, якого планується досягти від реалізації заходів:
зменшення кількості загиблих/постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій.
Комунальна установа «Служба охорони громадського порядку міста Коростеня «Яструб» основними завданнями якої є:
підтримка громадського порядку;
боротьба з хуліганством, п’янством, наркоманією, самогоноварінням та правопорушеннями неповнолітніх;
сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань;
боротьба з дитячою бездоглядністю.
Результат, якого планується досягти від реалізації заходів:
протидія злочинності та уповільнення темпів її зростання.
Комунальне некомерційне підприємство «Творче об’єднання «Коростеньмедіа» основним завданням якого є надання медійних послуг.
Результати, яких планується досягти від реалізації заходів:
впровадження новітніх медійних технологій та проєктів;
відкриття нових каналів в популярних соціальних мережах та створення стрімінгових майданчиків;
створення мобільної студії для виїзної зйомки;
відкриття музичної студії для виступів у прямих радійних ефірах;
розробка мобільного застосунку та спеціальної платформи на власному сайті з онлайн-радіо/ТБ та запуском серії рілсів або TikTok-проєктів.
Резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання Прогнозу бюджету.
На 2026 році резервний фонд передбачений в сумі 29 908 596 грн., що складає 3,2 % видатків загального фонду бюджету;
на 2027 рік резервний фонд передбачений в сумі 29 022 596 грн., що складає 2,9 % видатків загального фонду бюджету;
на 2028 рік резервний фонд передбачений в сумі 40 223 596 грн., що складає 3,7 % видатків загального фонду бюджету.
На дану галузь буде спрямовано:
у 2026 році – 48 935 996 грн., у т.ч. загальний фонд – 48 365 296 грн. та спеціальний фонд – 570 700 грн.;
у 2027 році – 49 448 196 грн., у т.ч. загальний фонд – 48 868 896 грн. та спеціальний фонд – 579 300 грн.;
у 2028 році – 61 948 896 грн., у т.ч. загальний фонд – 61 362 996 грн. та спеціальний фонд – 585 900 грн.
VІІ. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Обсяги міжбюджетних трансфертів з державного та обласного бюджетів для бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки (освітня субвенція, базова дотація) передбачаються на підставі Бюджетної декларації, схваленої постановою Кабінету Міністрів України 27 червня 2025 р. № 774 та листа департаменту фінансів Житомирської обласної державної адміністрації від 04.08.2025 № 2.1-13/1538/2-25, які відображені в додатку 10 до Прогнозу.
Міжбюджетні трансферти мають цільове спрямування і використовуються відповідно до порядків їх використання.
Найбільшу питому вагу в обсязі міжбюджетних трансфертів займає освітня субвенція з державного бюджету.
Темпи зростання освітньої субвенції з державного бюджету становлять на 2026 рік до плану 2025 року – 64,1 % (у 2025 році план доведений на 8 місяців), на 2027 рік до проєкту 2026 року – 7,9 %, на 2028 рік до проєкту 2027 року – 7,3 %.
Прогнозні показники міжбюджетних трансфертів по бюджету
Коростенської міської територіальної громади
на 2026-2028 роки
(грн.)
Прогнозні показники | 2026 рік | 2027 рік | 2028 рік |
Міжбюджетні трансферти, які надходять з державного бюджету | |||
Освітня субвенція | 206 127 100 | 222 403 400 | 238 679 800 |
Базова дотація | 0 | 0 | 17 617 100 |
Міжбюджетні трансферти, які надходять з обласного бюджету | |||
Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції | 2 575 000 | 2 778 000 | 2 981 000 |
Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам у розрізі бюджетів, відображені в додатку 11 до Прогнозу.
Прогнозні показники міжбюджетних трансфертів які передаються з бюджету Коростенської міської територіальної громади іншим бюджетам
у 2026-2028 роках
(грн.)
Найменування трансферту/найменування бюджету отримувача | 2026 рік | 2027 рік | 2028 рік |
Міжбюджетні трансферти, які передаються з бюджету Коростенської міської територіальної громади іншим бюджетам | |||
Інші субвенції з місцевого бюджету/ Обласний бюджет Житомирської області | 425 300 | 425 300 | 425 300 |
VІІІ. Інші положення та показники прогнозу бюджету
В Прогнозі бюджету Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки наявні наступні додатки:
додаток 1 «Загальні показники бюджету»;
додаток 2 «Показники доходів бюджету»;
додаток 3 «Показники фінансування бюджету»;
додаток 4 «Показники місцевого боргу» не подається до Прогнозу, у зв’язку з відсутністю показників;
додаток 5 «Показники надання місцевих гарантій, обсягу гарантійних зобов’язань та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу» не подається до Прогнозу, у зв’язку з відсутністю показників;
додаток 6 «Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з
бюджету головним розпорядникам коштів»;
додаток 7 «Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;
додаток 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;
додаток 9 «Обсяг публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій з урахуванням середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Коростенської міської територіальної громади на 2026-2028 роки»;
додаток 10 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»;
додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам».
Заступник міського голови Олександр СИНИЦЬКИЙ