У К Р А Ї Н А
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 20.11.2024 р. № ____
Про субланку Коростенської міської
територіальної громади Коростенської
районної ланки територіальної
підсистеми єдиної державної системи
цивільного захисту Житомирської області
Відповідно до статті 10 Кодексу цивільного захисту України зі змінами внесеними Законом України від 17 лютого 2022 року № 2081-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту», постанов Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», від 13 серпня 2024 року № 923 «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо уточнення повноважень суб’єктів забезпечення цивільного захисту та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», розпорядження голови Житомирської обласної військової адміністрації від 23.09.2024 № 739 «Про затвердження Положення про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області» з метою забезпечення реалізації на території Коростенської міської територіальної громади державної політики у сфері цивільного захисту, керуючись пп. 3 п. «б» ч.1 ст. 361, ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,
РІШАЄ:
Міський голова Володимир МОСКАЛЕНКО
Перший заступник міського голови
Володимир ВИГІВСЬКИЙ
Начальник відділу з питань
цивільного захисту
Олег БОШАКОВ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради
від 20.11.2024 р. № ___
ПОЛОЖЕННЯ
про субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їй сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і території Коростенської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Коростенської міської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
14) організація і проведення підготовки керівного складу субланки КМТГ до дій у разі мобілізації та виконання завдань цивільного захисту у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права;
15) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
16) інші завдання, визначені законом.
на місцевому рівні – місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади;
на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.
Місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади провадить свою діяльність відповідно до положення про неї.
Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні у разі потреби можуть утворюватися спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
1) на рівні Коростенської міської територіальної громади – виконавчий комітет Коростенської міської ради, відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради, Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області;
2) на об’єктовому рівні – керівні органи підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.
на рівні Коростенської міської територіальної громади:
міська диспетчерська служба;
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання (у разі їх утворення);
на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів із ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
Для управління субланкою КМТГ використовується телекомунікаційна мережа загального користування та міська система оповіщення.
підрозділи Коростенського районного управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області та 3 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Житомирській області;
комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;
об’єктові та територіальні формування цивільного захисту.
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
Режим функціонування субланки КМТГ встановлюється за рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради.
1) у режимі повсякденного функціонування:
забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях;
забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршання обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організація і здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організація і здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що вживаються;
здійснення інших необхідних заходів залежно від обстановки, що виникла;
4) у режимі надзвичайного стану – виконання завдань відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».
До основних заходів, що здійснюються в разі переведення субланки КМТГ з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період, у період дії воєнного стану залежно від встановленого ступеня готовності відносяться:
оповіщення органів управління та сил цивільного захисту субланки КМТГ, а також населення про загрозу чи застосування противником засобів ураження;
введення в дію та реалізація планів цивільного захисту на особливий період;
приведення органів управління та сил цивільного захисту, пунктів управління, систем зв’язку та оповіщення в готовність до дій в умовах особливого періоду;
уточнення можливої обстановки та розрахунків сил і засобів, які будуть залучатися до здійснення заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період;
призначення керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (у разі виникнення надзвичайних подій, ситуацій);
організація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли унаслідок воєнних (бойових) дій, у тому числі із застосуванням засобів ураження;
переведення органів управління і сил цивільного захисту на штатні розписи воєнного часу;
розгортання спеціальних формувань, призначених для виконання окремих завдань цивільного захисту на територіях та у населених пунктах, що віднесені до груп цивільного захисту, та на об’єктах суб’єктів господарювання, віднесених до категорій цивільного захисту;
визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
уточнення потреби в захисних спорудах для укриття населення та приведення у готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів;
організація будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та облаштування первинних (мобільних) та найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
організація здійснення інженерно-технічних заходів цивільного захисту для забезпечення захисту населення і територій;
здійснення заходів із забезпечення захисту джерел водопостачання;
здійснення заходів із забезпечення сталої роботи або безаварійної зупинки суб’єктів господарювання, забезпечення живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення;
приведення у готовність до виконання завдань за призначенням формувань, які здійснюють радіаційне та хімічне спостереження (розрахунково-аналітичні групи, пости радіаційного і хімічного спостереження, диспетчерські служби), здійснення постійного радіаційного та хімічного спостереження;
проведення заходів щодо зменшення обсягу запасів небезпечних хімічних, вибухо – і пожежонебезпечних речовин на об’єктах підвищеної небезпеки;
здійснення заходів щодо захисту сільськогосподарських тварин, тваринницьких приміщень, ферм і комплексів, створення запасів кормів і води;
ужиття заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів та територій;
видача засобів індивідуального захисту органів дихання населенню та органам управління цивільного захисту, а також засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю особовому складу сил цивільного захисту;
підготовка до роботи в умовах особливого періоду мережі закладів охорони здоров’я, забезпечення їх лікарськими засобами та медичними виробами, а також здійснення підготовчих заходів до прийому постраждалих та надання їм медичної допомоги;
організація епідемічного нагляду та лабораторного контролю за забрудненням навколишнього природного середовища, продовольства і води;
проведення масової імунізації населення за епідемічними показаннями (за окремим рішенням);
підготовка до роботи органів з евакуації, уточнення документації щодо організації та проведення евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей;
здійснення заходів із підготовки інфраструктури безпечних районів до прийому евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей, організація забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та розміщення матеріальних і культурних цінностей;
проведення (у разі потреби) за окремим рішенням Кабінету Міністрів України, виконавчого комітету Коростенської міської ради та (або) (Коростенської районної державної (військової) адміністрації) евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей з району можливих бойових дій у безпечні райони;
організація забезпечення евакуйованого населення житлом, основними продовольчими і непродовольчими товарами;
призначення на посади та звільнення з посад керівників і фахівців органів управління та сил цивільного захисту відповідно до плану заміщення військовозобов’язаних, які у зв’язку з мобілізацією підлягають призову до Збройних сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
навчання населення способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження;
відновлення та підтримання громадського порядку у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
виконання інших завдань та заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період.
Додатковими завданнями субланки КМТГ у відбудовний період є:
проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;
ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
ужиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
визначення населених пунктів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги;
відновлення (у разі потреби) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, що зазнали руйнувань або пошкоджень.
Для проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій створюється та функціонує система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організацію зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 733 (із змінами) та виданих відповідних до нього актів.
Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.
Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені МВС України.
виконавчим комітетом Коростенської міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови відповідно до затвердженого розподілу обов’язків;
керівником суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об’єктового рівня – один із заступників керівника суб’єкта господарювання.
До прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує керівник підрозділу (служби, формування) сил цивільного захисту або оперативної групи (представник підрозділу ГУ ДСНС), який прибув до зони надзвичайної ситуації першим. Якщо надзвичайна ситуація трапилася на об’єкті підвищеної небезпеки, до прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує диспетчер об’єкта або особа старшого інженерно-технічного персоналу, яка перебуває на зміні.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, затвердження його складу приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Основну частину робіт, пов’язаних із реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області, Коростенським районним управлінням поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області, тощо.
До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об’єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту субланки КМТГ.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій, а також планами локалізації і ліквідації наслідків аварії.
У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період, у тому числі у воєнний час, здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.
Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, воєнних дій (або застосування засобів ураження) чи терористичних актів, проведення відновлювальних робіт, надання гуманітарної допомоги цивільному населенню відповідно до закону можуть залучатися Збройні сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення, утворені відповідно до законів України.
До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, складу і кількості сил (засобів) реагування на них;
погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, виконавчим комітетом Коростенської міської ради.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА