Про субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області

06.11.2024 36

Про субланку Коростенської міської  територіальної громади Коростенської  районної ланки територіальної  підсистеми єдиної державної системи  цивільного захисту Житомирської області

      У К Р А Ї Н А

        Коростенська міська рада Житомирської області

      ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

        Р І Ш Е Н Н Я

 

Від 20.11.2024 р. № ____       

Про субланку Коростенської міської

територіальної громади Коростенської

районної ланки територіальної

підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Житомирської області

 

        Відповідно до статті 10 Кодексу цивільного захисту України зі змінами внесеними Законом України від 17 лютого 2022 року № 2081-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту», постанов Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», від 13 серпня 2024 року № 923 «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо уточнення повноважень суб’єктів забезпечення цивільного захисту та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», розпорядження голови Житомирської обласної військової адміністрації від 23.09.2024 № 739 «Про затвердження Положення про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області» з метою забезпечення реалізації на території Коростенської міської територіальної громади державної політики у сфері цивільного захисту, керуючись пп. 3 п. «б» ч.1 ст. 361, ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,

         РІШАЄ:

  1. Утворити субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області.
  2. Затвердити «Положення про субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області» (далі – Положення), що додається.
  3. Начальникам управлінь, відділів виконавчого комітету міської ради, керівникам підприємств, установ та організацій, старостам Коростенської міської територіальної громади забезпечити виконання цього Положення з метою запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного, природного та воєнного характеру.
  4. Визнати таким, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 15.02.2023 р. № 52 «Про субланку Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області», від 11.10.2023 р. № 531 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 15.02.2023 р. № 52 «Про субланку Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області».
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Вигівського В.В.

 

Міський  голова                                                                                              Володимир МОСКАЛЕНКО

 

Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

Начальник відділу з питань

цивільного захисту  

Олег БОШАКОВ

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 20.11.2024 р.  № ___

 

ПОЛОЖЕННЯ

про субланку Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області

  1. Це Положення визначає організацію, завдання, склад сил і засобів, порядок діяльності субланки Коростенської міської територіальної громади Коростенської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області (далі – субланка КМТГ).
  2. У цьому Положенні термін «субланка КМТГ» вживається у значенні складової частини ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в Коростенський міській територіальній громаді і до якої входять органи управління та підпорядковані їй сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
  3. Метою створення та функціонування субланки КМТГ є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період в Коростенський міській територіальній громаді.
  4. Завданнями субланки КМТГ є:

1)  забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їй сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і території Коростенської міської територіальної громади  від надзвичайних ситуацій;

3) планування заходів цивільного захисту;

4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;

5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Коростенської міської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;

9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

11) здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;

14) організація і проведення підготовки керівного складу субланки КМТГ до дій у разі мобілізації та виконання завдань цивільного захисту у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права;

15) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;

16) інші завдання, визначені законом.

  1. Положення про субланку КМТГ затверджується рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради за погодженням з Коростенською районною державною (військовою) адміністрацією та Головним управлінням ДСНС України у Житомирській області.
  2. Безпосереднє керівництво діяльністю субланки КМТГ здійснюється міським головою.
  3. До складу субланки КМТГ входять органи управління та підпорядковані їй сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання. Структуру субланки КМТГ затверджено згідно з додатком 1 до цього Положення.
  4. Для координації діяльності виконавчого комітету Коростенської міської ради, суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонують:

на місцевому рівні – місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади;

на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.

Місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коростенської міської територіальної громади провадить свою діяльність відповідно до положення про неї.

Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні у разі потреби можуть утворюватися спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  1. Органами управління цивільного захисту є:

1) на рівні Коростенської міської територіальної громади – виконавчий комітет Коростенської міської ради, відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради, Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області;

2) на об’єктовому рівні – керівні органи підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.

  1. Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій в субланці КМТГ функціонують:

на рівні Коростенської міської територіальної громади:

міська диспетчерська служба;

оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання (у разі їх утворення);

на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).

У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів із ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.

Для управління субланкою КМТГ використовується телекомунікаційна мережа загального користування та міська система оповіщення.

  1. Для забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій, передбачених на особливий період, виконавчим комітетом Коростенської міської ради і суб’єктами господарювання використовується система пунктів управління.
  2. До сил цивільного захисту субланки КМТГ згідно з додатком 2 до цього Положення належать:

підрозділи Коростенського районного управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області та 3 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Житомирській області;

комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;

об’єктові та територіальні формування цивільного захисту.

  1. Облік сил цивільного захисту здійснює Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області.
  2. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території Коростенської міської територіальної громади встановлюється один із таких режимів функціонування субланки КМТГ:

повсякденного функціонування;

підвищеної готовності;

надзвичайної ситуації;

надзвичайного стану.

Режим функціонування субланки КМТГ встановлюється за рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради.

  1. Заходи з реалізації режимів функціонування та основні завдання, що виконуються субланкою КМТГ визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11, зокрема:

1) у режимі повсякденного функціонування:

забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях;

забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;

здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;

розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;

здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;

забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;

організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;

організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;

підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

2) у режимі підвищеної готовності:

здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;

формування оперативних груп для виявлення причин погіршання обстановки та підготовки пропозицій  щодо її нормалізації;

посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;

уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;

уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;

приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;

3) у режимі надзвичайної ситуації:

уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;

здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;   

призначення керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

визначення зони надзвичайної ситуації;

здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;

організація і здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;

організація і здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;

організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що вживаються;

здійснення інших необхідних заходів залежно від обстановки, що виникла;

4) у режимі надзвичайного стану – виконання завдань відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».

  1. В особливий період субланка КМТГ здійснює заходи відповідно до вимог Конституції України, Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються вимогами законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», інших нормативно-правових актів України, планів цивільного захисту на особливий період.

До основних заходів, що здійснюються в разі переведення субланки КМТГ з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період, у період дії воєнного стану залежно від встановленого ступеня готовності відносяться:

оповіщення органів управління та сил цивільного захисту субланки КМТГ, а також населення про загрозу чи застосування противником засобів ураження;

введення в дію та реалізація планів цивільного захисту на особливий період;

приведення органів управління та сил цивільного захисту, пунктів управління, систем зв’язку та оповіщення в готовність до дій в умовах особливого періоду;

уточнення можливої обстановки та розрахунків сил і засобів, які будуть залучатися до здійснення заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період;

призначення керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (у разі виникнення надзвичайних подій, ситуацій);

організація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли унаслідок воєнних (бойових) дій, у тому числі із застосуванням засобів ураження;

переведення органів управління і сил цивільного захисту на штатні розписи воєнного часу;

розгортання спеціальних формувань, призначених для виконання окремих завдань цивільного захисту на територіях та у населених пунктах, що віднесені до груп цивільного захисту, та на об’єктах суб’єктів господарювання, віднесених до категорій цивільного захисту;

визначення населених пунктів та районів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;

уточнення потреби в захисних спорудах для укриття населення та приведення у готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів;

організація будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та облаштування первинних (мобільних) та найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;

організація здійснення інженерно-технічних заходів цивільного захисту для забезпечення захисту населення і територій;

здійснення заходів із забезпечення захисту джерел водопостачання;

здійснення заходів із забезпечення сталої роботи або безаварійної зупинки суб’єктів господарювання, забезпечення живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення;

приведення у готовність до виконання завдань за призначенням формувань, які здійснюють радіаційне та хімічне спостереження (розрахунково-аналітичні групи, пости радіаційного і хімічного спостереження, диспетчерські служби), здійснення постійного радіаційного та хімічного спостереження;

проведення заходів щодо зменшення обсягу запасів небезпечних хімічних, вибухо – і пожежонебезпечних речовин на об’єктах підвищеної небезпеки;

здійснення заходів щодо захисту сільськогосподарських тварин, тваринницьких приміщень, ферм і комплексів, створення запасів кормів і води;

ужиття заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів та територій;

видача засобів індивідуального захисту органів дихання населенню та органам управління цивільного захисту, а також засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю особовому складу сил цивільного захисту;

підготовка до роботи в умовах особливого періоду мережі закладів охорони здоров’я, забезпечення їх лікарськими засобами та медичними виробами, а також здійснення підготовчих заходів до прийому постраждалих та надання їм медичної допомоги;

організація епідемічного нагляду та лабораторного контролю за забрудненням навколишнього природного середовища, продовольства і води;

проведення масової імунізації населення за епідемічними показаннями (за окремим рішенням);

підготовка до роботи органів з евакуації, уточнення документації щодо організації та проведення евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей;

здійснення заходів із підготовки інфраструктури безпечних районів до прийому евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей, організація забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та розміщення матеріальних і культурних цінностей;

проведення (у разі потреби) за окремим рішенням Кабінету Міністрів України, виконавчого комітету Коростенської міської ради та (або) (Коростенської районної державної (військової) адміністрації) евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей з району можливих бойових дій у безпечні райони;

організація забезпечення евакуйованого населення житлом, основними продовольчими і непродовольчими товарами;

призначення на посади та звільнення з посад керівників і фахівців органів управління та сил цивільного захисту відповідно до плану заміщення військовозобов’язаних, які у зв’язку з мобілізацією підлягають призову до Збройних сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;

навчання населення способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження;

відновлення та підтримання громадського порядку у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;

виконання інших завдань та заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період.

Додатковими завданнями субланки КМТГ у відбудовний період є:

проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;

ліквідація наслідків воєнних дій у населених пунктах та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;

ужиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;

визначення населених пунктів, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;

залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги;

відновлення (у разі потреби) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, що зазнали руйнувань або пошкоджень.     

  1. Для організації діяльності субланки КМТГ відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради розробляється план основних заходів цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади на відповідний рік.
  2. Функціонування субланки КМТГ в особливий період здійснюється відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.
  3. Для здійснення заходів із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради розробляється план реагування на надзвичайні ситуації.
  4. З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
  5. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності субланки КМТГ здійснює відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради та Коростенське районне управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області.
  6. Для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території Коростенської міської територіальної громади проводиться постійний моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій.

Для проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій створюється та функціонує система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організацію зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 733 (із змінами) та виданих відповідних до нього актів.

  1. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені МВС України.

  1. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в субланці КМТГ під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.
  2. Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:

виконавчим комітетом Коростенської міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови відповідно до затвердженого розподілу обов’язків;

керівником суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об’єктового рівня – один із заступників керівника суб’єкта господарювання.

До прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує керівник підрозділу (служби, формування) сил цивільного захисту або оперативної групи (представник підрозділу ГУ ДСНС), який прибув до зони надзвичайної ситуації першим. Якщо надзвичайна ситуація трапилася на об’єкті підвищеної небезпеки, до прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує диспетчер об’єкта або особа старшого інженерно-технічного персоналу, яка перебуває на зміні.

  1. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, затвердження його складу приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  1. Організація, залучення відповідних сил та засобів до робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, призначення керівника таких робіт здійснюються відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 (із змінами), та інших нормативно-правових актів.

Основну частину робіт, пов’язаних із реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту Коростенської міської територіальної громади, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також Коростенським районним управлінням Головного управління ДСНС України у Житомирській області, Коростенським районним управлінням поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області, тощо.

До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об’єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту субланки КМТГ.

Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій, а також планами локалізації і ліквідації наслідків аварії.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.

Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період, у тому числі у воєнний час,  здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.

Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, воєнних дій (або застосування засобів ураження) чи терористичних актів, проведення відновлювальних робіт, надання гуманітарної допомоги цивільному населенню відповідно до закону можуть залучатися Збройні сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення, утворені відповідно до законів України.

 До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  1. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних із реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі протягом трьох діб.
  2. У субланці КМТГ з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:

визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, складу і кількості сил (засобів) реагування на них;

погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;

забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

  1. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні – між територіальними органами центральних органів виконавчої влади, структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради, їх силами, а також суб’єктами господарювання.
  2. Із метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій і оперативно-черговою службою Коростенського районного управління Головного управління ДСНС України у Житомирській області організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
  3. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади, виконавчого комітету Коростенської міської ради, які залучаються до здійснення таких заходів.

Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, виконавчим комітетом Коростенської міської ради.

  1. Підготовка органів управління та сил цивільного захисту субланки КМТГ організовується та здійснюється відповідно до плану цивільного захисту на рік. Основна увага у ході підготовки зосереджується на проведенні командно-штабних навчань (тренувань) із виконанням практичних заходів щодо реагування на можливі надзвичайні ситуації, виникнення яких є ймовірними на території Коростенської міської територіальної громади.
  2. Підготовка працівників, що входять до складу формувань цивільного захисту, працівників суб’єктів господарювання до дій у надзвичайних ситуаціях, організовується та проводиться на підставі програм та організаційно-методичних вказівок із підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, що розробляються і затверджуються обласною, районними державними (військовими) адміністраціями, міськими, селищними та сільськими радами.
  3. Забезпечення фінансування субланки КМТГ здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, коштів суб’єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.

 

 

Керуючий справами виконкому                                                 Олена РИЖОВА

 

 

 

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 43 Усі
Чат-бот Гаряча лінія