Від 04.12.2024р. № _746____
|
Відповідно до ч.7 ст. 78 Господарського кодексу України, ст.24 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», постанови Кабінету Міністрів України «Про наглядову раду закладу охорони здоров’я» від 21.11.2023р.№ 1221, рішення тридцять п’ятої сесії VІІІ скликання від 29.08.2024 р. №1914 «Про початок формування конкурсної комісії для обрання членів наглядової ради комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради» та з метою утворення наглядової ради комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради», керуючись ст.ст. 32, 40, 52, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Заступник міського голови
Наталія ЧИЖЕВСЬКА
Керуючий справами виконкому
Олена РИЖОВА
Заступник начальника відділу охорони здоров’я
Дар’я ГРИЩЕНКО
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 04.12.2024р. № 746
ПЕРСОНАЛЬНИЙ СКЛАД
наглядової ради комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради»
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
№ 746 від 04.12.2024р.
ПОЛОЖЕННЯ
про наглядову раду комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради»
Наглядова рада не бере участі в поточному управлінні закладом охорони здоров’я.
1) забезпечення ефективного управління закладом охорони здоров’я у спосіб, що збалансовує та задовольняє інтереси усіх заінтересованих сторін;
2) гарантування надання якісної та доступної медичної допомоги;
3) забезпечення реалізації прав пацієнтів та працівників закладу;
4) сприяння ефективній реалізації прав власника на управління закладом.
колегіальність та відкритість у прийнятті рішень;
прозорість;
неупередженість і рівноправність членів наглядової ради;
незалежність;
дотримання прав пацієнтів та інтересів громади.
1) погодження стратегічного, річного планів діяльності закладу охорони здоров’я, затвердження показників ефективності діяльності закладу охорони здоров’я та створення системи контролю за їх досягненнями;
2) надання пропозицій до проектів фінансового плану закладу охорони здоров’я;
3) погодження принципів формування організаційної структури закладу охорони здоров’я, внесення пропозицій щодо оптимізації організаційної структури за напрямами діяльності;
4) подання пропозицій власникові закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) (далі – власник закладу) щодо звільнення з посади керівника закладу охорони здоров’я, умов контракту з ним, матеріальної винагороди за ефективне управління закладом охорони здоров’я та матеріальної відповідальності за заподіяну шкоду;
5) виявлення та врегулювання реальних та/або потенційних конфліктів інтересів керівника закладу охорони здоров’я і членів наглядової ради закладу охорони здоров’я, а також інформування власника закладу про виявлені порушення;
6) надання згоди на вчинення правочину, щодо якого наявна заінтересованість;
7) утворення підрозділу внутрішнього аудиту закладу охорони здоров’я, до функцій якого входять, зокрема, перевірка, оцінювання та моніторинг функціонування систем бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю закладу охорони здоров’я, затвердження порядку проведення внутрішнього аудиту та подання власникові закладу звітів за його результатами;
8) прийняття рішення про необхідність проведення зовнішнього аудиту закладу охорони здоров’я та/або залучення суб’єкта оціночної діяльності для проведення оцінки вчиненого правочину на відповідність його умов звичайним ринковим умовам;
9) погодження положення про запобігання конфлікту інтересів у закладі охорони здоров’я та затвердження правил ділової етики;
10) створення системи контролю за дотриманням норм етики та деонтології, вимог законодавства і прав пацієнтів під час здійснення медичного обслуговування, а також за своєчасним, достовірним і повним розкриттям інформації, яка підлягає оприлюдненню закладом охорони здоров’я відповідно до законодавства;
11) погодження внутрішніх положень та порядків, що мають системний характер, зокрема:
положення про преміювання працівників за підсумками роботи закладу охорони здоров’я;
порядку надходження і використання коштів, отриманих як благодійні пожертви, гранти та дарунки;
порядку приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів;
положення про забезпечення належного розгляду скарг пацієнтів та реагуванням закладом охорони здоров’я на такі скарги;
12) створення системи контролю за дотриманням прав працівників закладу охорони здоров’я, а також за забезпеченням належного розгляду скарг працівників щодо порушення їх прав;
13) інформування власника закладу про недоліки діяльності такого закладу, випадки недодержання норм етики та деонтології і вимог законодавства під час здійснення медичного обслуговування населення, внесення пропозицій щодо покращення діяльності закладу охорони здоров’я, розвитку матеріально-технічної бази та інфраструктури закладу охорони здоров’я, якості медичного обслуговування населення, забезпечення прав та безпеки пацієнтів;
14) подання власникові закладу та/або керівникові закладу охорони здоров’я пропозицій щодо вжиття заходів для усунення виявлених порушень та підвищення рівня безпеки пацієнтів у закладі охорони здоров’я;
15) оприлюднення результатів своєї роботи та висвітлення своєї діяльності у медіа, на зборах, конференціях, розміщення інформації про діяльність наглядової ради на інформаційних носіях та в доступних для пацієнтів місцях;
16) формування та затвердження плану ротації наглядової ради, його оприлюднення на офіційному веб-сайті власника закладу та/або закладу охорони здоров’я, здійснення ротації членів наглядової ради;
17) налагодження співробітництва з наглядовими радами інших закладів охорони здоров’я, зокрема іноземних, з метою обміну досвідом, поширення передових практик, формування експертних груп;
18) розгляд інших питань, що визначаються законодавством, статутом закладу охорони здоров’я та внутрішніми положеннями закладу охорони здоров’я.
Здійснення наглядовою радою повноважень, передбачених підпунктами 1-7 і 10-15 цього пункту, є обов’язковим.
Рішення наглядової ради, прийняті в межах її компетенції, обов’язкові для виконання закладом охорони здоров’я.
1) отримувати повну, достовірну та своєчасну інформацію про заклад охорони здоров’я, необхідну для виконання своїх функцій (включаючи доступ до інформації з обмеженим доступом за умови її деперсоніфікації), ознайомлюватися з документами закладу охорони здоров’я, отримувати їх копії. Зазначені документи та інформація надаються членам наглядової ради протягом п’яти робочих днів з дати подання відповідного запиту керівникові закладу охорони здоров’я та/або секретарю наглядової ради;
2) отримувати порядок денний, матеріали і документи засідань наглядової ради, ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях наглядової ради шляхом внесення їх до порядку денного;
3) у разі незгоди з рішенням наглядової ради подавати у письмовій формі зауваження, які додаються до протоколу засідання і є його невід’ємною частиною;
4) залучати до розгляду питань, що належать до компетенції наглядової ради, зовнішніх та внутрішніх експертів (за згодою).
1) діяти в інтересах закладу охорони здоров’я та не перевищувати своїх повноважень;
2) керуватися у своїй діяльності законодавством, статутом закладу охорони здоров’я, положенням про наглядову раду, цивільно-правовим договором між незалежним членом наглядової ради та закладом охорони здоров’я та іншими внутрішніми документами закладу охорони здоров’я;
3) особисто брати участь у чергових, позачергових засіданнях наглядової ради та в роботі комітетів наглядової ради, до яких вони входять, крім випадків, коли присутність члена наглядової ради неможлива з поважних причин;
4) дотримуватися встановлених у закладі охорони здоров’я правил та процедур щодо реального та/або потенційного конфлікту інтересів. Негайно повідомляти голові наглядової ради про обставини, що перешкоджають виконанню ними своїх посадових обов’язків. Завчасно розкривати інформацію про наявні aбo потенційні конфлікти інтересів;
5) не розголошувати конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, яка стала їм відомою у зв’язку з виконанням функцій члена наглядової ради, особам, які не мають доступу до такої інформації, а також не використовувати її у своїх власних інтересах або в інтересах третіх осіб;
6) утримуватися від дій, які можуть призвести до втрати незалежним членом наглядової ради своєї незалежності.
Одна і та сама особа (як представник власника, так і незалежний член наглядової ради) не може бути членом наглядової ради більше двох строків підряд.
1) систематичної відсутності (трьох і більше разів за рік) без поважних причин члена наглядової ради на її засіданнях;
2) виникнення реального та/або потенційного конфлікту інтересів у члена наглядової ради;
3) втрати незалежності незалежним членом наглядової ради;
5) неможливості члена наглядової ради брати участь у роботі наглядової ради за станом здоров’я, визнання у судовому порядку члена наглядової ради недієздатним або обмежено дієздатним;
6) розголошення або використання у власних інтересах або в інтересах третіх осіб конфіденційної та іншої інформації з обмеженим доступом, яка стала відомою члену наглядової ради у зв’язку з виконанням його функцій;
7) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо члена наглядової ради;
8) подання членом наглядової ради заяви про припинення членства;
9) заміни члена наглядової ради у зв’язку з плановою ротацією;
10) смерті члена наглядової ради;
11) визнання діяльності наглядової ради незадовільною відповідно до пункту 32 цього Положення та прийняття власником закладу рішення про формування нового складу наглядової ради.
Припинення повноважень члена наглядової ради оформляється протоколом наглядової ради. З припиненням повноважень незалежного члена наглядової ради одночасно припиняється дія укладеного з ним цивільно-правового договору.
Рішення про включення нового члена до наглядової ради затверджується власником закладу відповідно до вимог пункту 23 Порядку утворення наглядової ради закладу охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2023 р. № 1221.
Голова очолює наглядову раду і відповідає за виконання покладених на неї завдань. Голова наглядової ради може бути змінений за рішенням більшості членів наглядової ради та у випадку припинення його повноважень як члена наглядової ради відповідно до пункту 12 цього Положення.
Голова наглядової ради:
організовує діяльність наглядової ради та здійснює контроль за виконанням плану роботи наглядової ради;
висуває кандидатуру секретаря наглядової ради (за погодженням із керівником закладу охорони здоров’я) для обрання на засіданні наглядової ради;
скликає та веде засідання наглядової ради, виносить на розгляд наглядової ради пропозиції щодо порядку денного засідання, підписує рішення наглядової ради;
підписує листи та інші документи наглядової ради;
організовує роботу із створення комітетів наглядової ради, висування членів наглядової ради та залучених зовнішніх експертів до складу комітетів, а також координує діяльність, зв’язки комітетів між собою, з власником закладу та керівником закладу охорони здоров’я;
представляє наглядову раду у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, власником закладу, підприємствами, установами та організаціями;
забезпечує проведення оцінки роботи наглядової ради, складення щорічного звіту наглядової ради та звітування про її діяльність перед власником закладу;
виконує інші функції, необхідні для організації діяльності наглядової ради, в межах її повноважень.
Заступник голови наглядової ради виконує обов’язки голови наглядової ради у разі його відсутності.
Секретар наглядової ради може займати окрему посаду або провадити свою діяльність за сумісництвом.
Секретар наглядової ради:
надає допомогу членам наглядової ради в отриманні інформації, необхідної для належного виконання членами наглядової ради своїх посадових обов’язків;
ознайомлює членів наглядової ради з внутрішніми документами закладу охорони здоров’я, рішеннями власника закладу, протоколами засідань наглядової ради, її комітетів, експертними висновками, а також з основними фінансовими та іншими документами;
готує проект плану роботи наглядової ради з урахуванням пропозицій її членів;
забезпечує підготовку матеріалів для проведення засідань наглядової ради та її комітетів, зокрема з використанням засобів електронного зв’язку;
повідомляє членам наглядової ради про проведення чергових та позачергових засідань наглядової ради;
забезпечує подання членам наглядової ради не пізніше ніж за п’ять робочих днів до чергового засідання наглядової ради порядку денного та відповідних інформаційних матеріалів;
забезпечує підготовку проектів документів до засідань наглядової ради та її комітетів;
веде, зберігає та оприлюднює протоколи засідань, рішення та інші документи, видані наглядовою радою, організовує їх підписання;
веде облік присутності членів наглядової ради на її засіданнях;
веде облік та здійснює реєстрацію вхідної і вихідної кореспонденції;
забезпечує інформування громадськості про діяльність наглядової ради;
за дорученням голови та заступника голови наглядової ради здійснює інші повноваження, пов’язані з організацією діяльності наглядової ради.
У робочому плані обов’язково зазначаються ключові показники ефективності наглядової ради, над досягненням яких повинна працювати наглядова рада. До таких показників, зокрема, належать:
виявлення системних проблем закладу охорони здоров’я та шляхи їх розв’язання;
підвищення рівня інвестиційної привабливості закладу охорони здоров’я;
формування системи внутрішнього контролю закладу охорони здоров’я;
забезпечення функціонування механізму оцінки якості медичної допомоги;
стан виконання стратегії закладу охорони здоров’я.
Засідання наглядової ради проводяться за особистої участі її членів у визначеному місці (переважно за місцезнаходженням закладу охорони здоров’я). У разі потреби засідання наглядової ради може проводитися з використанням засобів електронного зв’язку за умови, що кожен член наглядової ради, який бере участь у такому засідання, може бачити і чути (або принаймні чути) та спілкуватися з усіма іншими учасниками засідання.
Засідання наглядової ради вважаються правоможними за наявності кворуму, який полягає у присутності двох третин її членів, не менше ніж половина з яких є незалежними членами наглядової ради.
Позачергове засідання наглядової ради скликається не пізніше ніж через три календарні дні після надходження відповідної вимоги.
У разі відсутності голови та заступника голови наглядової ради на позачерговому засіданні функції головуючого на такому засіданні виконує член наглядової ради, обраний простою більшістю голосів членів наглядової ради, присутніх на засіданні (за наявності кворуму).
Голова наглядової ради не має права вирішального голосу в разі рівного розподілу голосів.
Протокол підписується головою (у разі відсутності голови – заступником голови) та секретарем наглядової ради і надсилається усім членам наглядової ради.
Члени наглядової ради, не згодні з рішенням наглядової ради, письмово викладають свою окрему думку, яка додається до протоколу і є його невід’ємною частиною.
До складу комітетів входять члени наглядової ради та залучені постійні чи тимчасові зовнішні та внутрішні експерти (за згодою). Працівники закладу охорони здоров’я можуть бути залученими до діяльності комітетів як постійні внутрішні експерти.
1) комітет з аудиту, до компетенції якого належать питання щодо контролю за процесами внутрішнього і зовнішнього аудиту, погодження фінансової звітності, що підготовлена керівництвом закладу охорони здоров’я, відбору незалежного аудитора та розгляд результатів аудиту;
2) комітет з етики та медичної практики, до компетенції якого належать питання щодо розгляду звернень, заяв і скарг пацієнтів та/або працівників закладу охорони здоров’я стосовно порушення їх прав;
3) комітет з якості медичної допомоги і безпеки пацієнтів, до компетенції якого належать питання щодо безперервного процесу поліпшення якості надання медичної допомоги закладом охорони здоров’я та гарантування того, що заклад охорони здоров’я вживає всіх необхідних заходів для безпеки пацієнтів.
За рішенням наглядової ради можуть утворюватися також інші постійно діючі або тимчасові комітети.
Члени наглядової ради, діяльність якої визнано незадовільною, не можуть входити до нового складу наглядової ради.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА