УКРАЇНА
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 06.09.2023р. № 428 _
|
З метою сприяння в реалізації громадянських та політичних прав внутрішньо переміщених осіб, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 року №312-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2023-2025 роках» та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради,
РІШАЄ:
Міський голова Володимир МОСКАЛЕНКО
Заступник міського голови
Олександр СИНИЦЬКИЙ
Керуючий справами виконкому
Андрій ОХРІМЧУК
Начальник управління праці та
соціального захисту населення
Ігор ЄСІН
Начальник юридичного відділу
Тетяна Камінська
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 06.09.2023 № 428
Склад
Ради з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчому комітеті Коростенської міської ради
АНТОНЮК
Наталя Семенівна |
– | внутрішньо переміщена особа |
ДАЦЕНКО
Юлія Віталіївна |
– | внутрішньо переміщена особа |
КРЮК
Світлана Олександрівна |
– | внутрішньо переміщена особа |
КОРДУПА
Анатолій Анатолійович |
– | внутрішньо переміщена особа |
КОСЮК
Максим Євгенович |
– | внутрішньо переміщена особа |
ЛЮБОМСЬКИЙ
Михайло Сергійович |
–
|
внутрішньо переміщена особа |
МЕЛЬНИЧЕНКО
Вікторія Олегівна |
– | внутрішньо переміщена особа |
ПЕРЕПЕЛИЦЯ
Дмитро Миколайович |
– | внутрішньо переміщена особа |
ТОЧЕНОВА
Тетяна Михайлівна |
– | внутрішньо переміщена особа |
МАЙСТРЕНКО
Роман Олексійович |
– | керівник Благодійного фонду «Єлеон» |
НАГОРНЮК
Максим Ігорович |
– | Представник Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа ОПОРА» |
СИНИЦЬКИЙ
Олександр Петрович |
– | заступник міського голови
|
ЄСІН
Ігор Володимирович |
– | начальник управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради |
ЗАЄЦЬ
Микола Анатолійович |
– | начальник відділу охорони здоров’я виконавчого комітету Коростенської міської ради |
КРАСНОКУТСЬКА
Алла Володимирівна |
– | начальник відділу освіти виконавчого комітету Коростенської міської ради |
CЕДЛЯР
Олександр Миколайович |
– | виконавчий директор Громадської організації «Промінь любові» |
СТУЖУК
Ірина Олегівна |
головний спеціаліст відділу призначення державних соціальних допомог управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради | |
ФІЦАЙ
Ніна Миколаївна |
– | начальник служби у справах дітей виконавчого комітету Коростенської міської ради |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 06.09.2023 № 428
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчому комітеті Коростенської міської ради
1.1. Рада з питань внутрішньо переміщених осіб (далі – Рада) утворюється при виконавчому комітеті Коростенської міської ради, як консультативно-дорадчий орган для участі у реалізації регіональної політики у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, сприяння діяльності територіальних громад у розвитку ефективних механізмів їх адаптації та інтеграції.
.
1.2. Рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням, наказами міністерств, місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб, Керівними принципами ООН з питань внутрішнього переміщення, іншими нормативно-правовими актами у сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб та цивільного населення, яке постраждало від збройної агресії Російської Федерації на території України.
1.3. Діяльність Ради ґрунтується на принципах верховенства права, законності, гласності, прозорості, колегіальності, народовладдя, підзвітності і відповідальності перед громадами, інклюзивності та рівності.
1.4. Рада не може входити до громадських та релігійних об’єднань, політичних партій.
2.1. Основними завданнями Ради є:
2.1.1 Сприяння в реалізації громадянських і політичних прав внутрішньо переміщених осіб, залучення їх до процесу розроблення нормативних актів та контролю за їх виконанням;
2.1.2 Сприяння забезпеченню і захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб з питань соціального захисту, забезпечення житлом та зайнятості, психосоціальної, медичної та правової допомоги та з інших питань;
2.1.3 Сприяння діяльності територіальних громад у розвитку ефективних механізмів адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб;
2.1.4 Організаційна, методична та консультативна підтримка суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи;
2.1.5 Сприяння залученню внутрішньо переміщених осіб до вирішення питань місцевого значення, зокрема шляхом їх залучення до участі в робочих групах, комісіях, інших консультативно-дорадчих органах з метою розроблення місцевих програм у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, соціального захисту, зайнятості населення, забезпечення житлових та майнових прав;
2.1.6 Сприяння залученню вітчизняних та іноземних інвесторів, громадських та міжнародних об’єднань для розвитку інфраструктури та можливостей територіальних громад;
2.1.7 Подання пропозицій та рекомендацій щодо розвитку державно-приватного партнерства для вирішення питань адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб в територіальних громадах;
2.1.8 Подання пропозицій щодо прийняття нових та внесення змін до діючих нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
2.1.9 Вивчення стану виконання законів та інших нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб та подання пропозицій з метою забезпечення їх реалізації;
2.1.10 Налагодження співпраці з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, представниками громадських об’єднань, міжнародних і наукових організацій, засобів масової інформації, інших інститутів громадянського суспільства, фізичними та юридичними особами з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
2.1.11 Проведення моніторингу стану виконання місцевими органами виконавчої влади повноважень у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
2.1.12 Сприяння в застосуванні принципів гендерної рівності у процесі реалізації політик на регіональному та місцевому рівні для розвитку соціальної згуртованості, зменшення напруги та ризиків виникнення конфліктів між територіальною громадою та внутрішньо переміщеними особами.
3.1. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
3.1.1. Розглядає питання щодо захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
3.1.2. Розробляє та пропонує до розгляду відповідним органам проекти місцевих програм підтримки суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи;
3.1.3. Не рідше ніж один раз на рік готує та подає Коростенській міській раді орієнтовний план своєї діяльності, пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб.
3.1.4. Проводить аналіз ефективності реалізації місцевої політики у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
3.1.5. Готує та подає Коростенській міській раді для розгляду пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
3.1.6. Інформує громадськість про свою діяльність, ухвалені пропозиції, рекомендації та стан їх виконання;
3.1.7. Співпрацює з громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, міжнародними та національними об’єднаннями, представництвами в Україні міжнародних гуманітарних організацій, благодійними організаціями, організаціями та установами, що залучають до своєї діяльності волонтерів, волонтерами, фізичними та юридичними особами тощо;
3.1.8. Сприяє залученню коштів на підтримку та розвиток територіальної громади;
3.1.9. Надає організаційну, методичну та консультативну підтримку у розробленні місцевих та регіональних програм у бюджетній сфері;
3.1.10. Підтримує та організовує заходи, спрямовані на виконання завдань Ради (семінари, конференції, засідання, круглі столи тощо).
3.2. Рада має право:
3.2.1. Створювати постійні та тимчасові робочі органи (комітети, комісії, робочі групи тощо).
3.2.2. Отримувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на Раду завдань;
3.2.3. Залучати (за їх згодою) представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою) до розгляду питань, що належать до компетенції Ради;
3.2.4. Подавати відповідним органам пропозиції та рекомендації у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
3.2.5. Розглядати звернення внутрішньо переміщених осіб та пропозиції громадських об’єднань з питань, що належать до її компетенції;
3.2.6. Співпрацювати з іншими радами з питань внутрішньо переміщених осіб;
3.2.7. Ініціювати проведення та брати участь у конференціях, семінарах, нарадах з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
3.3. Члени Ради мають право доступу згідно з чинним законодавством до приміщень Коростенської міської ради, а також право участі в їх засіданнях та засіданнях їхніх органів з розгляду питань, що належать до компетенції Ради.
4.1. Склад Ради утворюється у кількості 18 осіб, з яких чисельність представників виконавчого комітету Коростенської міської ради, становить шість осіб, внутрішньо переміщених осіб — дев’ять осіб та представників громадських об’єднань, які провадять діяльність у сфері забезпечення та захисту прав внутрішньо переміщених осіб, — три особи.
4.2 До складу Ради, утвореної при місцевій державній адміністрації (військовій адміністрації), входять за посадою працівники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, служби у справах дітей, охорони здоров’я, освіти і науки.
4.3. Персональний склад Ради затверджується рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради з числа осіб, які відповідають вимогам до членів Ради та виявили бажання брати участь у діяльності Ради.
5.1.До складу Ради можуть входити громадяни України, яким виповнилось 18 років і які проживають на території Коростенської міської територіальної громади.
5.2. Відбір членів Ради здійснюється на підставі поданих до виконавчого комітету Коростенської міської ради внутрішньо переміщеними особами та представниками громадських об’єднань документів в електронній та/або паперовій формі, а саме:
заяви у довільній формі;
документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, сформованих засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або єДокумент;
документа про освіту (за наявності);
мотиваційного листа кандидата, в якому викладаються обґрунтування для обрання його до складу Ради;
відомостей про контактний номер телефону та адресу електронної пошти кандидата (за наявності);
довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або електронної довідки, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік такої особи, на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (за наявності технічної можливості), або листа громадського об’єднання щодо включення до складу Ради представника громадського об’єднання.
5.3. Коростенська міська рада оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та/або в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж за 15 календарних днів до затвердження персонального складу Ради повідомлення про формування складу Ради.
5.4. Для затвердження персонального складу Ради уповноважена посадова особа виконавчого комітету Коростенської міської ради приймає та узагальнює подані кандидатами документи, готує та подає на розгляд виконавчого комітету пропозиції щодо персонального складу Ради.
5.5. Основними критеріями відбору кандидатів у члени Ради, які оцінює орган, при якому утворено Раду, є бажання працювати на громадських засадах, активна участь у громадській діяльності, відповідність високим стандартам доброчесності, відсутність конфлікту інтересів, наявність особистих досягнень або реалізованих проектів у сфері захисту внутрішньо переміщених осіб, наявність конкретних пропозицій щодо особистого вкладу в реалізацію мети та завдань Ради.
5.6. Зміни до складу Ради вносяться рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради.
5.7. Дострокове припинення повноважень члена Ради є підставою для внесення змін до складу Ради.
6.1. Діяльність Ради може бути припинена достроково на підставі рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради в разі:
1) якщо засідання Ради не проводяться протягом двох кварталів поспіль;
2) якщо за підсумками відповідного року діяльності Ради встановлено факт невиконання нею без поважних причин більше 60 відсотків заходів, передбачених річним планом її роботи;
3) ухвалення відповідного рішення на її засіданні;
4) реорганізації органу, при якому утворено Раду.
6.2. Склад Ради затверджується строком на два роки. Особа може бути призначена членом Ради не більше ніж на два строки повноважень поспіль.
6.3. Раду очолює голова, який обирається з числа членів ради на її першому (установчому) засіданні шляхом окремого голосування.
6.4. Голова Ради має заступника, який обирається з числа членів ради на її першому (установчому) засіданні шляхом окремого голосування.
6.5. Повноваження голови Ради припиняються за рішенням Ради у разі подання ним відповідної заяви, припинення його членства у Раді або висловлення йому недовіри Радою. У разі припинення повноважень голови Ради до обрання нового голови його обов’язки виконує заступник голови Ради, якщо інше не передбачено її рішенням.
6.6. Голова Ради:
1) організовує діяльність Ради;
2) ініціює проведення засідань Ради, керує їх підготовкою;
3) головує на засіданнях Ради;
4) підписує протоколи засідань;
5) представляє Раду у відносинах з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, установами, підприємствами, організаціями незалежно від форми власності, засобами масової інформації тощо;
6) здійснює інші повноваження, що належать до компетенції Ради.
6.7. Заступник голови Ради:
1) контролює виконання плану роботи Ради в межах повноважень;
2) вносить пропозиції щодо утворення робочих груп та комісій;
3) організовує вивчення та дослідження громадської думки;
4) у разі відсутності голови головує на засіданні Ради;
5) виконує інші повноваження, що належать до компетенції Ради.
6.8. Секретар Ради обирається з числа членів Ради на її засіданні. Секретар відповідає за організаційне забезпечення та інформаційну підтримку діяльності Ради, зокрема:
1) інформує членів Ради про дату, місце і час засідань;
2) забезпечує ведення та збереження документації;
3) веде та підписує протоколи засідань;
4) готує та розсилає за належністю документи;
5) виконує інші повноваження щодо представництва та організації діяльності Ради.
6.9. Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах. Члени Ради мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами і документами до засідання;
2) ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях;
3) брати участь у голосуванні;
4) вносити зміни до проектів пропозицій та рекомендацій;
5) брати участь у роботі робочих груп, комісій;
6) достроково припинити свої повноваження, звернувшись з відповідною заявою до голови Ради.
Члени Ради мають право доступу в установленому порядку до приміщень, в яких розміщений орган, при якому утворено Раду, а також право участі в засіданнях даного органу із розгляду питань, що належать до компетенції Ради.
6.10. Повноваження члена Ради припиняються достроково у порядку, визначеному цим Положенням:
1) у разі його відсутності на засіданнях без поважних причин двічі поспіль;
2) за письмовою заявою про рішення вийти з її складу;
3) у разі скасування державної реєстрації громадського об’єднання, яке провадить діяльність у сфері забезпечення та захисту прав внутрішньо переміщених осіб;
4) у разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо члена Ради.
6.11. Рада провадить свою діяльність відповідно до затверджених нею планів роботи.
6.12. Основною формою роботи Ради є засідання. Головуючим на засіданні є голова Ради, а в разі його відсутності — заступник.
Пропозиції щодо розгляду питань на засіданні вносять голова Ради, заступник голови Ради, секретар та члени Ради.
6.13. Секретар Ради забезпечує підготовку матеріалів для розгляду на засіданні.
6.14. Засідання Ради вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
6.15. Голова Ради може прийняти рішення про проведення засідання у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Ради у засіданні в такому режимі.
6.16. За запрошенням голови Ради у засіданнях можуть брати участь інші особи.
6.17. Засідання можуть бути чергові (проводяться не рідше одного разу на квартал) та позачергові (скликаються головою Ради на вимогу не менше однієї третини від загальної кількості членів Ради).
6.18. Повідомлення про скликання засідання Ради, зокрема позачергового, доводяться до відома кожного її члена не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку засідання, а також оприлюднюються на відповідному офіційному веб-сайті органу, при якому утворена Рада.
6.19. На своїх засіданнях Рада розглядає запропоновані членами Ради пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
6.20. За результатами розгляду пропозиції та рекомендації можуть бути схвалені Радою. Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувала більше ніж половина членів Ради, присутніх на її засіданні.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
6.21. Пропозиції та рекомендації, схвалені Радою, фіксуються у протоколі, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і протягом трьох робочих днів надсилається членам Ради у десятиденний строк.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
6.22. Рада в обов’язковому порядку інформує виконавчий комітет Коростенської міської ради та громадськість про свою роботу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті та оприлюднення в інший прийнятний спосіб регламенту, плану роботи, протоколів засідань щодо схвалених пропозицій та рекомендацій, інформації про їх виконання, щорічних звітів про діяльність тощо, а також інформації про керівний склад, склад робочих груп, комісій із зазначенням контактних даних Ради (телефону, адреси для листування, електронної пошти тощо) для комунікації з питань, що належать до її компетенції.
6.23. Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом подання схвалених пропозицій та рекомендацій до виконавчого комітету Коростенської міської ради.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК