УКРАЇНА
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 05.07.2023р. № 290
|
З метою розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, відповідно до Закону України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України», постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення”» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2023 р. № 565 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. №381»), керуючись п.п. 6 п. «б» ч. 1 ст. 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Міський голова Володимир МОСКАЛЕНКО
Заступник міського голови
Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ
Начальник управління ЖКГ
Валерій МАРТИНЮК
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 05.07.2023 р. № 290
СКЛАД
комісії з розгляду питань щодо надання компенсації
за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України
Вигівський Володимир Васильович | Перший заступник міського голови |
Мартинюк Валерій Михайлович | Начальник Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради |
Воробйов Ігор В’ячеславович | Начальник відділу капітального будівництва Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради |
Волков Андрій Євгенович | Спеціаліст технічного нагляду Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради |
Войтюк Руслан Леонідович | Головний спеціаліст юридичного відділу виконавчого комітету Коростенської міської ради |
Білоус Олена Вікторівна
|
Голова Спілки голів окружних будинкових комітетів |
Білошицький Олександр Петрович | Виконавчий директор Асоціації «Рада керівників» підприємств та організацій м. Коростень |
Бовкунова Марина Віталіївна | Голова Громадської організації «Спілка голів об’єднань співвласників багатоквартирних будинків «Солідарність» |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 05.07.2023 р. № 290
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з розгляду питань щодо надання компенсації
за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України
Виконавчий комітет Коростенської міської ради забезпечує дотримання комісією вимог цього Положення.
3.1. Комісія має право:
1) проводити наради, інші заходи та вирішувати питання, що належать до її компетенції;
2) заслуховувати на своїх засіданнях інформацію посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, експертів, оцінювачів, суб’єктів оціночної діяльності, виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, представників міжнародних організацій, інших осіб з питань, що належать до її компетенції;
3) витребувати від отримувача компенсації за пошкоджений об’єкт нерухомого майна оригінали документів відповідно до переліку та обсягу відомостей, які визначені Законом та які відсутні в Реєстрі;
4) витребувати від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності документи та/або інформацію (зокрема з метою поновлення втрачених документів, необхідних для прийняття рішення про надання компенсації за пошкоджений об’єкт нерухомого майна) у разі відсутності таких документів та/або інформації в Реєстрі;
5) виконувати інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.
3.2. Комісія має доступ та право на отримання документів та/або інформації (в тому числі конфіденційної, в порядку, встановленому законодавством) з інформаційно-комунікаційних систем державної та комунальної форми власності, необхідних для перевірки відомостей, зазначених у заявах.
3.3. Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, які володіють документами та/або інформацією, необхідними для прийняття рішення про надання компенсації (у тому числі з метою поновлення втрачених документів, необхідних для надання компенсації), зобов’язані безкоштовно надати такі документи та/або інформацію комісії протягом трьох робочих днів з дня отримання відповідного запиту.
4.1. Положення про комісію, її персональний склад затверджується рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради.
4.2. До складу комісії входять представники від виконавчого комітету Коростенської міської ради та громадськості. Кількість представників від громадськості не може бути меншою однієї третини загального складу комісії.
4.3. До складу комісії повинен входити фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань “Будівництво та архітектура”, крім спеціальності “Геодезія та землеустрій”, або особа, що має досвід роботи у сфері будівництва.
4.4. Кандидатури від громадськості можуть висуватися міжнародними та громадськими організаціями, в тому числі антикорупційними.
4.5. Перелік кандидатур від виконавчого комітету Коростенської міської ради формується міським головою.
4.6. Кількість членів комісії повинна бути не менш як п’ять осіб. Максимальна кількість членів комісії, а також кількість представників від громадськості затверджується виконавчим комітетом Коростенської міської ради.
4.7. Голова, заступник голови, секретар обираються з представників виконавчого комітету Коростенської міської ради на першому засіданні комісії простою більшістю голосів членів комісії шляхом голосування.
4.8. Голова Комісії:
– здійснює керівництво діяльністю комісії;
– видає доручення, обов’язкові для виконання членами комісії; розподіляє обов’язки між членами комісії;
– скликає та головує на засіданнях комісії;
– безпосередньо бере участь у прийнятті рішень комісією;
– підписує рішення та протоколи засідань комісії, інші документи, підготовлені комісією;
– вносить пропозиції щодо зміни персонального складу комісії;
– залучає в разі потреби до роботи комісії представників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, експертів, оцінювачів, суб’єктів оціночної діяльності, виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, представників міжнародних та громадських організацій за їх згодою;
– представляє комісію у взаємовідносинах з громадянами, об’єднаннями громадян, засобами масової інформації та іншими юридичними та фізичними особами.
4.9. Заступник голови комісії бере участь у роботі комісії, а у разі відсутності голови комісії виконує його обов’язки.
4.10. Секретар комісії:
– здійснює організаційне забезпечення роботи комісії;
– за дорученням голови комісії забезпечує скликання засідання комісії; інформує членів комісії про формат, дату, час та місце проведення засідання комісії;
– бере участь у роботі комісії; контролює своєчасність надання документів і матеріалів, що подаються на розгляд комісії;
– веде та підписує протоколи засідань комісії;
– готує рішення комісії для затвердження виконавчим комітетом Коростенської міської ради;
– забезпечує внесення даних до Реєстру пошкодженого та знищеного майна та розміщення на офіційному веб-сайті Коростенської міської ради інформації про місцезнаходження комісії, її склад, порядок роботи та інформації за результатами засідань комісії (кількість розглянутих заяв, прийнятих комісією рішень тощо);
– виконує інші доручення голови комісії.
4.11. Члени комісії:
– беруть участь у засіданнях комісії;
– беруть участь в голосуванні щодо прийняття рішень комісії;
– виконують доручення голови комісії з підготовки та розгляду матеріалів до засідань;
– вивчають документи та матеріали, що подаються на розгляд комісії;
– повідомляють комісії про наявність конфлікту інтересів і не беруть участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень з питань, щодо яких має місце конфлікт інтересів;
– підписують протоколи засідань та рішення комісії;
– виконують інші доручення голови комісії.
Члени комісії мають право виступати на засіданнях комісії із заявами та клопотаннями, вносити голові комісії пропозиції щодо роботи комісії.
5.1. Основною формою роботи комісії є засідання, необхідність проведення яких і перелік питань до розгляду на яких визначає голова комісії.
5.2. Засідання комісії можуть проводитися дистанційно в режимі реального часу (он-лайн) з використанням відповідних технічних засобів електронних комунікацій, зокрема через Інтернет за умови надійної автентифікації всіх її членів.
5.3. Засідання комісії, в тому числі ті, що проведені дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), є правоможними, якщо на них присутні не менш як дві третини її складу.
5.4. Член комісії, який має конфлікт інтересів, не має права брати участь у засіданнях комісії з питань, за якими існує такий конфлікт інтересів. Про наявність конфлікту інтересів член комісії або інша особа, яка має відповідні відомості, повинні повідомити голові комісії до початку засідання для прийняття рішення про можливість участі відповідного члена комісії у засіданні з відповідних питань.
5.5. Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів вирішальне значення має голос головуючого на засіданні.
5.6. Рішення комісії, в тому числі ті, що прийняті за результатами засідання, проведеного дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), оформлюється протоколом, який підписується головою, секретарем та присутніми на засіданні членами комісії (члени комісії, які беруть участь у засіданні комісії дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), можуть підписувати протокол в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису).
5.7. Розрахунок компенсації за пошкоджений об’єкт комісія здійснює в такій послідовності:
– визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду;
– проводить огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення фактів проведення ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження;
– здійснює фотофіксацію пошкоджень об’єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, у разі недодання результатів фотофіксації до акта комісійного обстеження;
– заповнює чек-лист.
5.8. Чек-лист заповнюється в електронній формі за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
5.9. Розмір компенсації за один пошкоджений об’єкт не може бути більший, ніж 200 тис. гривень.
5.10. Комісія в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна:
– отримує заяви для їх розгляду;
– перевіряє надану інформацію в заяві та додані документи;
– вносить відомості про зупинення/поновлення розгляду заяви із зазначенням інформації та/або документів, які заявник повинен додати, але в межах та відповідно до пункту 13 Порядку;
– вносить результати комісійного обстеження у разі його проведення за рішенням цієї комісії;
– заповнює за кожним пошкодженим об’єктом чек-лист, результати фотофіксації пошкоджень об’єкта та визначає розмір компенсації;
– вносить відомості про надання/відмову у наданні компенсації.
5.11. Комісія проводить перевірку інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, зокрема з урахуванням рекомендацій Мінфіну, наданих за результатами верифікації такої інформації щодо її відповідності вимогам законодавства, що впливає на визначення права на отримання та розмір компенсації заявника, відповідно до Закону України “Про верифікацію та моніторинг державних виплат”.
5.12. За результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову у наданні компенсації. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов’язково зазначаються підстави для такої відмови.
5.13. Протягом п’яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) відповідно до пункту 25 Порядку виконавчий комітет Коростенської міської ради розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані) та приймає одне з таких рішень:
– затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації;
– надіслати заяву на повторний розгляд комісією.
5.14. Копія рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради вноситься посадовою особою виконавчого комітету Коростенської міської ради з накладенням електронного кваліфікованого підпису, що базується на сертифікаті відкритого ключа, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
5.15. Повторний розгляд заяви здійснюється в порядку та у строки, передбачені пунктами 3-12 Порядку.
5.16. Виконавчий комітет Коростенської міської ради/комісія може звернутися до Групи підтримки єВідновлення для отримання рекомендацій та роз’яснень з питань, які були підставою для надсилання заяви на повторний розгляд.
5.17. Черговість прийнятих до розгляду заяв визначається автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна у порядку надходження інформаційних повідомлень з урахуванням пріоритетного права, визначеного пунктом 5 Порядку.
5.18. Строк розгляду заяви не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання до моменту внесення в Реєстр пошкодженого та знищеного майна рішення про надання/відмову у наданні компенсації.
5.19. У разі коли заява була подана до дати утворення комісії, строк розгляду заяви відраховується від дати утворення комісії виконавчим комітетом Коростенської міської ради.
5.20. Підставами для відмови у наданні компенсації є:
– подання заяви про надання компенсації особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до цього Порядку або не має повноважень для подання заяви;
– виявлення недостовірних даних, зазначених у заяві про надання компенсації за пошкоджений об’єкт.
5.21. Підставами для зупинення розгляду заяви комісією є:
– неподання або подання не в повному обсязі інформації та/або документів в межах переліку, передбаченого пунктом 13 Порядку;
– наявність у комісії документально підтверджених відомостей про те, що отримувачу компенсації вручено підозру про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого розділом І “Злочини проти основ національної безпеки України” Особливої частини Кримінального кодексу України.
5.22. Комісія у строк, встановлений для розгляду заяви, приймає рішення про зупинення розгляду заяви та невідкладно, але не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення, повідомляє про це заявнику.
5.23. Рішення повинне містити вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви.
5.24. Комісія не має права вимагати від заявника надання інших документів, крім тих, відсутність яких стала підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.
5.25. Розгляд заяви про надання компенсації поновлюється на підставі рішення комісії про відновлення розгляду заяви про надання компенсації протягом п’яти робочих днів з дня отримання відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви. Зазначене рішення приймається протягом п’яти робочих днів з дня отримання комісією відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про надання компенсації.
5.26. Перебіг строку розгляду заяви продовжується з моменту усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
5.26. У разі подання заяви в паперовій формі відповідно до пункту 13-1 Порядку відповідні повідомлення доводяться до відома отримувача компенсації у письмовій формі комісією/ виконавчим комітетом Коростенської міської ради, що прийняв таке рішення, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення.
5.27. З метою встановлення факту цільового використання компенсації для придбання будівельної продукції для проведення ремонту за кожним видом ремонтних робіт, визначених у чек-листі, комісією здійснюється верифікація.
5.28. Верифікація здійснюється комісією протягом 30 календарних днів після закінчення місяця щодо не менш як 5 відсотків всіх заяв, ремонтні роботи за якими завершені у такому місяці. Ремонт вважається завершеним з дати подання отримувачем компенсації повідомлення, передбаченого пунктом 27 Порядку, а у разі неподання такого повідомлення – через дванадцять місяців з дати зарахування коштів на спеціальний рахунок отримувача компенсації. Відбір заяв, ремонтні роботи за якими завершені, для проведення верифікації здійснюється автоматично з даних Реєстру пошкодженого та знищеного майна.
5.29. Верифікація здійснюється з обов’язковим комісійним обстеженням об’єкта, на якому проводилися ремонтні роботи. В рамках верифікації перевіряється відповідність фактично проведених робіт та/або придбаних товарів будівельної продукції за кожним видом ремонтних робіт, визначених у чек-листі. Результати верифікації фіксуються в акті верифікації, форма якого наведена у додатку 4 Порядку, який вноситься в Реєстр пошкодженого та знищеного майна.
5.30. У разі коли неможливо встановити факт проведення робіт чи придбання товарів будівельної продукції через незалежні від отримувача компенсації обставини (у разі повторного руйнування через бойові дії, терористичні акти, диверсії, пожежі, повені тощо), в акті верифікації робиться відповідна позначка.
5.31. Результати верифікації можуть бути оскаржені відповідно до розділу 6 цього Положення.
6.1. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності комісії здійснюється у такому порядку:
1) у разі незгоди з даними акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження заявник має право подати заперечення до комісії протягом п’яти робочих днів з дати проведення обстеження, якщо таке обстеження було проведено після подання заяви (якщо обстеження було проведено до дати подання заяви, – протягом п’яти робочих днів після подання заяви). Заперечення повинні бути в обов’язковому порядку розглянуті та враховані комісією під час складання чек-листа та прийняття рішення про надання/відмову у наданні компенсації, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні;
2) у разі незгоди з рішенням комісії про надання/відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсації, заявник має право подати заперечення до виконавчого комітету Коростенської міської ради протягом п’яти робочих днів з дати прийняття рішення комісією. Заперечення повинні бути в обов’язковому порядку розглянуті та враховані виконавчим комітетом Коростенської міської ради під час прийняття одного з рішень, передбачених пунктом 12 Порядку, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні;
3) у разі незгоди з іншими рішеннями, діями або бездіяльністю комісії заявник має право подати відповідну скаргу до виконавчого комітету Коростенської міської ради протягом п’яти робочих днів з дати вчинення таких дій або прийняття рішень/граничного строку, коли такі дії повинні бути вчинені або рішення прийняті. За результатами розгляду скарги виконавчий комітет Коростенської міської ради приймає рішення, яке є обов’язковим для виконання комісією.
6.2. Заперечення та скарги, передбачені цим пунктом, подаються заявником у паперовій формі через адміністратора центру надання адміністративних послуг, посадову особу органу соціального захисту населення або нотаріуса.
6.3. За зверненням заявника строк подання заперечень чи скарг може бути продовжений ще на п’ять робочих днів.
6.4. До заперечення/скарги заявник має право подавати пояснення, фотофіксації, висновки від третіх осіб, зокрема Групи підтримки єВідновлення, інші документи на підтвердження аргументів, наведених в запереченні/скарзі.
6.5. Рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК