Від 24.03.2023р. №_102_
|
Відповідно до Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.12.2022 №1163-р “Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2023-2024 роки з її реалізації”, на виконання розпорядження голови Житомирської обласної військової адміністрації від 23.02.2023 №71 “Про затвердження обласного плану заходів на 2023-2024 роки із реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року”, з метою реалізації державної політики щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти, керуючись пп.1, 19, 20 ч.4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:
Володимир МОСКАЛЕНКО
Заступник міського голови
Олександр СИНИЦЬКИЙ
Начальник відділу освіти
Алла КРАСНОКУТСЬКА
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до розпорядження міського голови
від 24.03. 2023р. № 102
План заходів
Коростенської міської територіальної громади
на 2023-2024 роки із реалізації Стратегії впровадження
гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року
№ з/п | Захід | Термін виконання | Відповідальні |
1 | Ведення документообігу з урахуванням принципів недискримінаційних мовлення/мови шляхом впровадження стратегій фемінізації, нейтралізації, уникнення андроцентризму та сексизму. | Протягом 2023-2024 років |
Відділ освіти, заклади освіти |
2 | Використання в діловодстві допустимих сучасними нормами української мови форм жіночого роду поряд із чоловічими відповідниками для позначення осіб різної статі. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
3 | Забезпечення використання гендерно чутливих, недискримінаційних мовлення/мови під час ведення документообігу у сфері освіти. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
4 | Використання інноваційних педагогічних технологій, форм та методів навчання/виховання, що сприяють створенню та підтримці у навчанні/ вихованні атмосфери взаємоповаги, взаємодії, колегіальності та інклюзивності, унеможливлюють дискримінаційне (несправедливе, упереджене) ставлення один до одного всіх суб’єктів освітнього процесу. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
5 | Формування та розвиток в учнівства уявлення про рівні права та можливості жінок і чоловіків, неповторну індивідуальність кожної особи. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
6 | Виховання з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків як пріоритетного завдання з виховної роботи закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
7 | Залучення (заохочення) у закладах загальної середньої освіти здобувачок і здобувачів освіти до організації та проведення спільних виховних заходів будь-якого рівня, що дасть змогу забезпечити рівні права та можливості жінок і чоловіків шляхом зміни стереотипних ролей за ознакою статі. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
8 | Систематичне проведення у закладах загальної середньої освіти різноманітних заходів, що спрямовані на висвітлення питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема щодо рівності жінок і чоловіків та партнерства у сім’ї та суспільстві, безпеки та згоди у стосунках, нав’язування інформаційними джерелами стереотипів за ознакою статі або інших стереотипів, що принижують гідність жінок і чоловіків.
|
Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади загальної середньої освіти |
9 | Здійснення у закладах позашкільної освіти заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, формування у дітей, юнацтва і молоді особистісної і колективної культури щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади позашкільної освіти |
10 | Усунення у закладах освіти упередженості за ознакою статі щодо здобувачок і здобувачів освіти (їх нахилів, здібностей та задатків; уподобань та можливостей у навчанні, рівня навчальних досягнень). | Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
11 | Формування навичок безпечної взаємодії з інформаційно-комунікаційним середовищем, що надає доступ до принизливого контенту сексуального або насильницького характеру, який може бути шкідливим. | Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
12 | Збалансування з урахуванням принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків:
у закладах дошкільної освіти — предметно-розвивального середовища, процесу добору іграшок, облаштування осередків діяльності (ігрових зон), доступу дітей до обладнання з урахуванням їх інтересів, без закріплення за статевою ознакою та із забезпеченням однакових можливостей у доступі до різних іграшок, спортивного інвентарю тощо; у закладах загальної середньої освіти — візуальної та навчальної складових з урахуванням інтересів, можливостей та здобутків всього учнівства із забезпеченням однакового доступу до навчального приладдя, спортивного інвентарю тощо. |
Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
13 | Надання здобувачкам і здобувачам повної загальної середньої, позашкільної освіти повної та вичерпної інформації щодо можливості професійного самовизначення та оволодіння професійними вміннями відповідно до особистісних здібностей та інтересів без обмеження їх рамками “жіночих/ чоловічих” професій для подальшої повноцінної та вичерпної самореалізації в дорослому житті, взаємин у родині здобувачок і здобувачів освіти, рівної відповідальності жінки і чоловіка за народження та виховання дітей, а також створення доброзичливої атмосфери без цькування чи дискримінації, яка утверджує повагу до гідності усіх членів родини здобувачок і здобувачів освіти і сприяє особистісному зростанню; розкриття можливостей у досягненні певного (бажаного) статусу в громадсько-політичній діяльності незалежно від статевої приналежності; проведення кампаній для інформування та мотивації дівчат і жінок щодо вибору нестереотипної кар’єри STEM. | Протягом 2023-2024 років | Виконавчий комітет КМР, відділ освіти, заклади освіти |
14 | Запровадження у закладах освіти програм з позитивної взаємодії, педагогіки партнерства, педагогіки миру, соціально-емоційного та етичного навчання, що базується на взаємній повазі до гідності особи без дискримінації, навчає мистецтву вести діалог, домовлятися, вирішувати конфлікти, співпрацювати тощо.
|
Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
15 | Проведення уроків/заходів, які сприяють кращому розумінню унікальності і значимості кожної людини, що допомагає пізнавати світ, збагачувати свідомість у співпраці та довірі. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
16 | Сприяння навчанню педагогічних працівниць/працівників щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, зокрема включення до планів підвищення кваліфікації навчальних та спеціальних курсів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
17 | Включення гендерної культури/компетентності до загальних компетентностей педагогічних працівниць/ працівників із зазначенням у посадових інструкціях та включенням заходів щодо підвищення кваліфікації з формування гендерної культури як пріоритетних. | Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
18 | Організація просвітницької діяльності, інформаційна підтримка працівниць/працівників закладів освіти з питань забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків, правових аспектів гендерної рівності, забезпечення підготовки відповідних спеціалісток/спеціалістів, які навчають постраждалих або осіб, що вчинили будь-які акти насильства. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
19 | Сприяння участі педагогічних працівників/ працівниць у експериментальній роботі на регіональному рівні з впровадження принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у закладах дошкільної та загальної середньої освіти на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти. | Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
20 | Оприлюднення на веб-сайтах закладів освіти навчальних програм із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків для інформаційно-методичної підтримки впровадження принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти. | Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
21 | Підвищення кваліфікації педагогічних працівниць/ працівників за всіма спеціальностями з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
22 | Розміщення на веб-сайтах закладів освіти інформації щодо реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
23 | Посилення освітніх спроможностей щодо протидії насильству, в тому числі за ознакою статі, подолання його наслідків та забезпечення гарантій його неповторення шляхом впровадження спеціальних напрямів роботи психологічної, медичної та інших служб, розширення співпраці з правоохоронними органами та органами правосуддя. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
24 | Забезпечення паритетності відображення ролі жінок щодо внеску у перемогу як у військовій, так і цивільній сфері, в навчальних програмах та освітньому середовищі. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
25 | Забезпечення військової, національно-патріотичної підготовки в закладах освіти різного рівня, позбавлених стереотипних уявлень про роль жінок і чоловіків. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
26 | Популяризація моделей соціальної поведінки, що передбачають рівний розподіл сімейних та побутових обов’язків.
|
Протягом 2024 року | Відділ освіти, заклади освіти |
27 | Підвищення рівня обізнаності про зв’язок гендерних питань і питань безпеки, відповідних стандартів та практики на національному та міжнародному рівні. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
28 | Проведення інформаційно-просвітницьких заходів із запобігання ухваленню державних стандартів, освітніх програм, рішень щодо відновлення та відбудови, що не відповідають недискримінаційному, інклюзивному та євроінтеграційному підходу, використовують застарілі та стереотипні рішення, що призводять до неефективного використання залучених коштів. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
29 | Сприяння сталому відновленню і реконструкції освітньої інфраструктури з урахуванням недискримінаційного та інклюзивного підходу (подолання гендерного розриву та забезпечення доступу всіх учасниць і учасників освітнього процесу до ресурсів), широкій інтеграції гендерних підходів у постконфліктному суспільстві. | Протягом 2023-2024 років | Відділ освіти, заклади освіти |
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК