Про затвердження Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення населення на території Коростенської міської територіальної громади

28.03.2023 698

Про затвердження Положення про місцеву  автоматизовану систему централізованого  оповіщення населення на території  Коростенської міської територіальної громади

 

 

 

 

 

 

У К Р А Ї Н А
Коростенська міська рада Житомирської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
 
Р І Ш Е Н Н Я

Від  15.03.2023р.  №_101

 

Про затвердження Положення про місцеву

автоматизовану систему централізованого

оповіщення населення на території

Коростенської міської територіальної громади

 

 

Відповідно до статей 19 і 30 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 488-р “Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій», з метою організації забезпечення оповіщення населення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, керуючись ст.361 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради

 

РІШАЄ:

 

  1. Затвердити Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення населення на території Коростенської міської територіальної громади, що додається.

 

 

 

Міський голова     

 

 

 

  Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

 

 

 

  Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

                                                                                                                Начальник відділу з питань  цивільного  захисту

Олег БОШАКОВ

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради

від 15.03.2023 № 101

 

Положення

про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення населення на території Коростенської міської територіальної громади

 

І.  Загальні положення

  1. Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення (далі – Положення) визначає основні завдання, порядок створення, склад, організацію управління та функціонування місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення у Коростенській міській територіальній громаді (далі – МАСЦО).
  2. Організація управління та функціонування МАСЦО здійснюється на підставі Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, керівника ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області та цього Положення.
  3. У цьому Положенні вживаються терміни у значенні, наведеному у Кодексі цивільного захисту України, Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 №733.
  4. Дія цього Положення поширюється на місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації незалежно від форми власності, спеціалізовані служби цивільного захисту, які знаходяться на території Коростенської міської територіальної громади.
  5. МАСЦО – це сукупність організаційно і технічно поєднаних програмних і технічних засобів, телекомунікаційних мереж, телемереж та інших засобів оброблення та передачі (відображення) інформації, що призначені для своєчасного доведення сигналів та інформації з питань цивільного захисту від територіальної системи централізованого оповіщення Житомирської області до осіб керівного складу виконавчого комітету Коростенської міської ради, органів управління та сил цивільного захисту  субланки Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області та населення, а також підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, що здійснюють діяльність на території Коростенської міської територіальної громади, у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.
  6. Основними завданнями МАСЦО є:

– прийом сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (далі – територіальна АСЦО) та доведення їх до керівництва органів управління та сил цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області;

– оповіщення керівного складу цивільного захисту територіальної громади, членів місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту ТГ;

– оповіщення керівного складу виконавчого комітету міської ради;

– оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації через апаратуру системи централізованого оповіщення, систему алгоритмів організаційно-технічних заходів оповіщення та Інтернет-ресурсів (сайтів, соціальних мереж), які є найбільш популярними на території громади;

– підтримання апаратури та технічних засобів оповіщення в готовності до використання за призначенням.

  1. Для організації виконання основних завдань МАСЦО відділом з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради відпрацьовується схема оповіщення, яку затверджує міський голова.

ІІ. Склад МАСЦО

  1. До складу МАСЦО входять:

– апаратура прийому сигналів та інформації від територіальної АСЦО;

– система автоматизованого виклику;

– місцева автоматизована система централізованого оповіщення громади;

–   апаратура передавальна радіомовлення та телебачення Комунального підприємства Коростенської міської ради “Творче об’єднання “Коростеньмедіа”;

– система напрацьованих алгоритмів організаційно-технічних заходів оповіщення та Інтернет-ресурсів (сайтів, соціальних мереж), які є найбільш популярними на території ТГ.

  1. Апаратура прийому сигналів та інформації від територіальної АСЦО забезпечує чергування у визначених ДСНС України мережах та каналах з відповідними видами і режимами роботи.
  2. Система автоматизованого виклику забезпечує інформування (виклик) осіб керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, членів місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту ТГ. Система автоматизованого виклику забезпечує передачу необхідної інформації у вигляді мовних або текстових повідомлень.
  3. МАСЦО – це програмно-технічний комплекс, призначений для оповіщення осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту, органу місцевого самоврядування, сил цивільного захисту субланки Коростенської міської територіальної громади ланки Коростенського району територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області, а також населення, який забезпечує:

1)здійснення автоматизованої реалізації алгоритмів оповіщення органів місцевого самоврядування та об’єктів підвищеної небезпеки, зона ураження від яких при виникненні аварії виходить за межі однієї адміністративно-територіальної одиниці на території ТГ;

2) здійснення автоматизованого керування МАСЦО, яке передбачає:

– включення електросирен;

– включення сигнально-гучномовних пристроїв;

– автоматизований запуск локальних та об’єктових систем оповіщення.

  1. Система напрацьованих алгоритмів залучення Інтернет-ресурсів (сайтів, соціальних мереж), які є найбільш популярними на території Коростенської міської територіальної громади, дає можливість здійснювати оповіщення населення безпосередньо через адміністраторів Інтернет-ресурсів (сайтів, соціальних мереж) відповідно до спільних інструкцій. Ці алгоритми застосовуються при відсутності спеціальних технічних засобів переривання програм мовлення в автоматизованому режимі та програмних продуктів, які дають можливість прямого висвітлення повідомлень на Інтернет-ресурсах.
  2. До реконструкції МАСЦО передбачається такий порядок організації оповіщення.

МАСЦО функціонує на базі апаратури П-160 та П-164, яка розташована на базі Дільниці Мережі Доступу № 321/6 м. Коростень Житомирської філії ПАТ «Укртелеком», виконавчому комітеті, установах і підприємствах Коростенської міської територіальної громади, що організаційно об’єднані в спеціалізовану службу зв’язку і оповіщення цивільного захисту.

За допомогою наявної апаратури П-160, П-164 виконавчий комітет може здійснювати циркулярне оповіщення керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, членів місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, комісії з питань евакуації, осіб керівного складу і чергових служб спеціалізованих служб цивільного захисту ТГ та населення шляхом автоматизованого централізованого включення електросирен та гучномовних пристроїв, розташованих на території ТГ.

В населених пунктах ТГ, де відсутня можливість використання засобів оповіщення на базі апаратури П-160, П-164, населення оповіщається шляхом застосовування системи напрацьованих алгоритмів залучення стаціонарного та мобільного телефонного зв’язку та Інтернет-ресурсів (сайтів, соціальних мереж), які є найбільш популярними на території ТГ.

Сигнал на оповіщення надходить від територіальної АСЦО.

ІІІ. Порядок застосування МАСЦО

  1. Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня приймається на підставі:

 

повідомлення про фактичну обстановку, що склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;

результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру на території Коростенської міської територіальної громади, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій;

пропозицій органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування та керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення або виникла надзвичайна ситуація.

  1. Пропозиції щодо змісту повідомлення та порядку здійснення оповіщення готує відділ з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради з залученням відповідних структурних підрозділів виконавчого комітету та подає голові громади на затвердження.
  2. Після прийняття головою Коростенської міської територіальної громади рішення про оповіщення та за його дорученням, начальник відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради безпосередньо здійснює відповідні заходи.
  3. Після доведення повідомлень оповіщення начальник відділу з питань цивільного захисту виконавчого комітету Коростенської міської ради доповідає міському голові про результати оповіщення.
  4. Повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, які є характерними для Коростенської міської територіальної громади, розробляються заздалегідь.

Порядок підготовки повідомлень та їх збереження, алгоритм оповіщення населення через систему паролів визначені постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту».

  1. Готовність МАСЦО до застосування за призначенням забезпечується шляхом:

організаційно-технічної взаємодії ТАСЦО та МАСЦО;

планування і проведення перевірок автоматизованих систем централізованого оповіщення, тренувань у відпрацюванні системи напрацьованих алгоритмів залучення Інтернет-ресурсів, з передачею навчальних повідомлень;

проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення, а також технічних перевірок їх працездатності;

проведення заходів із забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення, дистанційного діагностування їх стану.

 

 

Керуючий  справами виконкому                                     Андрій ОХРІМЧУК

Документи за типом
Виконавчий комітетДокументів: 1546 Усі
Регуляторна політикаДокументів: 41 Усі
Чат-бот Гаряча лінія