Від 04.06.2025р. №290
Про затвердження Положення про відділ
бухгалтерського обліку виконавчого комітету
Коростенської міської ради
Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2025 року № 566, керуючись ст.40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
Заступник міського голови
Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ
Керуючий справами виконкому
Олена РИЖОВА
Начальник відділу бухгалтерського обліку –
головний бухгалтер
Ірина ГУЛЕВИЧ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 04.06.2025р. № 290
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від «04» червня 2025р. № 290
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку
виконавчого комітету Коростенської міської ради
1.1. Відділ бухгалтерського обліку виконавчого комітету Коростенської міської ради (надалі Відділ) утворюється міською радою, є структурним підрозділом виконавчого комітету Коростенської міської ради і підпорядковується міському голові.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінфіну, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями ради та виконкому, розпорядженнями міського голови, а також Положенням про відділ бухгалтерського обліку.
1.3. Відділ очолює начальник відділу-головний бухгалтер, який підпорядковується міському голові і його заступнику з питань діяльності виконавчих органів ради згідно розподілених обов’язків.
1.4. Реорганізація та ліквідація Відділу проводиться за рішенням міської ради та в інших передбачених чинним законодавством випадках, гарантуючи додержання прав та інтересів працівників відповідно до чинного законодавства.
2.1. Основними завданнями Відділу є:
2.1.1. ведення бухгалтерського обліку і складення фінансової, бюджетної та іншої звітності виконавчого комітету Коростенської міської ради в межах повноважень Відділу, передбачених законодавством;
2.1.2. відображення в регістрах бухгалтерського обліку інформації про господарські операції, відомості про які містяться в первинних документах;
2.1.3. забезпечення дотримання вимог бюджетного законодавства під час реєстрації взятих бюджетних зобов’язань, здійсненні платежів за такими зобов’язаннями;
2.1.4. участь у здійсненні контролю за наявністю і використанням майна, фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;
2.1.5. надання користувачам фінансової звітності повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності виконавчого комітету Коростенської міської ради.
2.2. Відділ здійснює методичне керівництво та контроль за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності структурних підрозділів виконавчого комітету Коростенської міської ради та бюджетних установ, для яких є головним розпорядником бюджетних коштів.
2.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.3.1. веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням програмного забезпечення для ведення бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності;
2.3.2. складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову, бюджетну та іншу звітність в порядку, встановленому законодавством;
2.3.3. здійснює поточний контроль за:
– дотриманням вимог бюджетного законодавства під час взяття бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань;
– дотриманням вимог законодавства з питань бухгалтерського обліку під час зарахування, перерахування та використання власних надходжень бюджетної установи;
– станом ведення бухгалтерського обліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням вимог бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку бухгалтерськими службами бюджетних установ, які підпорядковані виконавчому комітету Коростенської міської ради та/або координуються ним;
2.3.4. своєчасно подає звітність;
2.3.5. забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо відображення в бухгалтерському обліку результатів інвентаризації активів та зобов’язань бюджетної установи;
2.3.6. забезпечує перевірку первинних документів за формою і змістом на наявність у документі обов’язкових реквізитів та відповідність господарської операції законодавству з питань бухгалтерського обліку, логічність ув’язки окремих показників;
2.3.7. проводить аналіз даних бухгалтерського обліку, фінансової та бюджетної звітності, у тому числі консолідованої фінансової та зведеної бюджетної звітності, щодо причин збільшення обсягу дебіторської та кредиторської заборгованості;
2.3.8. забезпечує:
– проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
– перерахування податків, зборів, платежів до відповідних бюджетів у порядку та строки, встановлені законодавством;
– включення інформації до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань на підставі первинних документів;
– перевірку підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
– зберігання, оформлення та передачу до архіву згідно із законодавством оброблених первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку господарських операцій та складення звітності, а також звітності;
– відповідні структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради даними бухгалтерського обліку, фінансової та бюджетної звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень та виконання ними функцій з використанням таких даних;
2.3.9. бере участь в оформленні матеріалів, пов’язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів;
2.3.10. бере участь у здійсненні заходів щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами виконавчого комітету Коростенської міської ради, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства та законодавства з бухгалтерського обліку.
3.1 Відділ має право:
3.1.1. представляти виконавчий комітет Коростенської міської ради в установленому порядку з питань, що належать до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;
3.1.2. встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу структурними підрозділами виконавчого комітету Коростенської міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за дотриманням таких вимог;
3.1.3. одержувати від структурних підрозділів виконавчого комітету Коростенської міської ради та бюджетних установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів необхідну інформацію, відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них;
3.1.4. вносити міському голові виконавчого комітету Коростенської міської ради пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення фінансової та бюджетної звітності.
4.1. Відділ очолює начальник відділу-головний бухгалтер, який призначається та звільняється з посади міським головою відповідно до законодавства.
Начальник відділу-головний бухгалтер:
4.1.1. забезпечує дотримання у виконавчому комітеті Коростенської міської ради встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складення і подання у встановлені строки фінансової, бюджетної та іншої звітності;
4.1.2. забезпечує виконання завдань, покладених на Відділ;
4.1.3. здійснює керівництво діяльністю Відділом, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;
4.1.4. погоджує проекти договорів (контрактів) у частині дотримання вимог законодавства з питань бухгалтерського обліку;
4.1.5. бере в разі потреби участь в організації та проведенні перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності у бухгалтерських службах бюджетних установ, які підпорядковані виконавчому комітету Коростенської міської ради та/або координуються ним;
4.1.6. бере участь в оформленні матеріалів, пов’язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів виконавчого комітету Коростенської міської ради, в частині бухгалтерського обліку;
4.1.7. бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни, забезпечує виконання таких заходів працівниками Відділу;
4.1.8. погоджує кандидатури працівників виконавчого комітету Коростенської міської ради, яким надається право складати та підписувати первинні документи щодо проведення господарських операцій, пов’язаних з відпуском (витрачанням) грошових коштів, документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;
4.1.9. подає міському голові пропозиції щодо:
– визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності виконавчого комітету Коростенської міської ради і технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообороту, додаткової системи рахунків і регістрів бухгалтерського обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;
– визначення оптимальної структури Відділу та чисельності її працівників;
– призначення на посаду та звільнення з посади працівників Відділу;
– вибору та впровадження програмного забезпечення для ведення бухгалтерського обліку та складення фінансової, бюджетної та іншої звітності з урахуванням особливостей діяльності виконавчого комітету Коростенської міської ради;
– розроблення заходів щодо цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) ресурсів;
– визначення джерел погашення кредиторської та дебіторської заборгованості;
– притягнення до відповідальності працівників Відділу, а також працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані виконавчому комітету Коростенської міської ради та/або координуються ним, відповідно до закону;
– удосконалення порядку здійснення контролю за проведенням та документальним оформленням господарських операцій;
– організації навчання працівників Відділу, а також працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані виконавчому комітету Коростенської міської ради та/або координуються ним, з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня;
– забезпечення доступу Відділу до інформаційно-аналітичних ресурсів, довідкових та інших матеріалів щодо ведення бухгалтерського обліку та складення фінансової, бюджетної та іншої звітності;
4.1.10. підписує фінансову, бюджетну, іншу звітність та інші документи відповідно до законодавства;
4.1.11. відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням вимог законодавства, та інформує керівника виконавчого комітету Коростенської міської ради про встановлені факти порушення;
4.1.12. здійснює контроль за:
– відображенням на рахунках бухгалтерського обліку господарських операцій, що проводяться виконавчим комітетом Коростенської міської ради;
– складенням фінансової, бюджетної та іншої звітності, яка передбачає підпис головного бухгалтера;
– цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних) ресурсів у межах повноважень;
– дотриманням вимог законодавства щодо документального оформлення господарських операцій;
– проведенням розрахунків під час здійснення оплати товарів, робіт та послуг згідно з умовами укладених договорів;
– взяттям бюджетних зобов’язань в межах відповідних бюджетних асигнувань, відповідністю напрямів витрачання бюджетних коштів паспорту бюджетної програми та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;
– погашенням та списанням відповідно до законодавства дебіторської заборгованості виконавчого комітету Коростенської міської ради;
– усуненням порушень і недоліків з питань бухгалтерського обліку та складення фінансової, бюджетної та іншої звітності, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами виконавчого комітету Коростенської міської ради, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог законодавства про бухгалтерський облік та фінансову звітність в межах їх повноважень;
4.1.13. погоджує документи, пов’язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів;
4.1.14. виконує інші обов’язки, передбачені законодавством.
4.1.15. Головний бухгалтер у разі отримання від міського голови розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує у письмовій формі міського голову про неправомірність такого розпорядження, а у разі отримання зазначеного розпорядження повторно надсилає керівникові органу Казначейства за місцем обслуговування виконавчого комітету Коростенської міської ради відповідне повідомлення. Керівник органу Казначейства розглядає у триденний строк отримане повідомлення та здійснює у разі встановлення факту порушення вимог бюджетного законодавства заходи відповідно до законодавства, про що інформує у письмовій формі міського голову виконавчого комітету Коростенської міської ради та начальника відділу – головного бухгалтера. Якщо факт порушення не встановлено, керівник зазначеного органу інформує про це у письмовій формі міського голову виконавчого комітету Коростенської міської ради та начальника відділу – головного бухгалтера.
4.1.16. Начальник відділу – головний бухгалтер або особа, яка його заміщує, не може отримувати безпосередньо за грошовими чеками та іншими документами готівку і товарно-матеріальні цінності.
4.1.17. Працівники Відділу, які призначаються на посаду та звільняються з посади у порядку, встановленому законодавством про працю, підпорядковуються начальнику відділу – головному бухгалтерові. Посадові інструкції працівників Відділу затверджуються міським головою.
4.1.18. У разі тимчасової відсутності начальника відділу- головного бухгалтера (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов’язків покладається на заступника начальника відділу – заступника головного бухгалтера, а у разі відсутності заступника начальника відділу – заступника головного бухгалтера відповідно до розпорядження міського голови – на іншого працівника Відділу.
4.2. Казначейство забезпечує в межах повноважень організацію та координацію діяльності начальника відділу – головного бухгалтера та контроль за виконанням ним своїх повноважень шляхом оцінки його діяльності.
4.3. Оцінка виконання начальником відділу – головним бухгалтером своїх повноважень проводиться відповідно до порядку, затвердженого Мінфіном.
4.4. Начальник відділу – головний бухгалтер у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність згідно із законом.
5.1. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з апаратом та структурними підрозділами міської ради, територіальними представництвами центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
Керуючий справами виконкому Олена РИЖОВА