Від 20.09.2023 р. № 457
|
З метою забезпечення виконання норм Сімейного Кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про охорону дитинства», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» відповідно до Законів України «Про соціальні послуги», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», постанов Кабінету Міністрів України: «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах» №585 від 01.06.2020 р., «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю і здоров’ю» №800 від 03.10.2018 р., керуючись ст. 34, 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
1.Затвердити «Порядок міжвідомчої взаємодії суб’єктів виявлення та\або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю на території Коростенської міської територіальної громади» (додається).
Заступник міського голови
Олександр СИНИЦЬКИЙ
В.о директора Коростенського
міського центру соціальних служб
Аліна ПАШИНСЬКА
Начальник служби у справах дітей
Ніна ФІЦАЙ
Начальник управління праці та соціального захисту населення
Ігор ЄСІН
Начальник відділу освіти
Алла КРАСНОКУТСЬКА
Керівник КУ «Коростенський інклюзивно-ресурсний центр»
Тетяна ВАСИЛЕНКО
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради
від 20.09.2023 № 457
ПОРЯДОК
міжвідомчої взаємодії суб’єктів виявлення та\або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю на території Коростенської міської територіальної громади
Цей Порядок міжвідомчої взаємодії на території Коростенської міської територіальної громади суб’єктів виявлення та\або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю (далі – Порядок) розроблено з метою забезпечення виконання норм Сімейного кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України «Про охорону дитинства», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про соціальні послуги», «Про захист суспільної моралі», «Про протидію торгівлі людьми», «Про національну поліцію», відповідних підзаконних нормативно-правових актів та забезпечення дій в найкращих інтересах кожної дитини.
1) плануванні та виконанні профілактичних заходів;
2) виявленні та обліку дітей, яким загрожує небезпека у зв’язку із жорстоким поводженням, насиллям, чи недбалим ставленням до дитини;
3) перебуванні або ризику потрапляння дитини у складні життєві обставини;
4) проведенні оцінки рівня безпеки дитини з метою виявлення загроз її життю або здоров’ю;
5) визначенні потреб дитини та її сім’ї;
6) виборі інструментарію та стратегії втручання;
7) проведення комплексної оцінки розвитку дитини (за потребою) за запитом батьків чи опікунів;
7) визначенні впливу на дитину проблемного середовища;
8) моніторингу проблеми, аналізу ефективності застосованих заходів, впливу на стабільність досягнутих результатів.
Положення про діяльність міждисциплінарної команди та персональний склад міждисциплінарної команди за поданням керівників Служби у справах дітей, Управління, закладу освіти, медичного закладу, інших суб’єктів виявлення та/або забезпечення соціального захисту дітей, до повноважень яких належить надання послуг дітям та сім’ям з дітьми, погоджується на засіданні Комісії з захисту прав дитини.
Персональний склад міждисциплінарної команди переглядається щороку та може змінюватися за необхідності залучення додаткових вузькопрофільних фахівців, в залежності від потреби, при розгляді і плануванні конкретного випадку.
– відсутність умов для виховання дітей (відсутність місця проживання, незадовільні житлово-побутові умови, відсутність роботи у батьків, схильність/залежність батьків до вживання алкогольних та/або психотропних речовин тощо);
– неналежне виконання батьками або особами, що їх замінюють, своїх батьківських обов’язків, відсутність уваги батьків до навчання дитини в школі, проведення позашкільного часу;
– недоглянутість дитини (брудний одяг, тіло та волосся, одяг не по сезону, агресивна поведінка, замкнутість);
– інвалідність у дитини, у батьків або одного з них;
– постійні конфлікти в сім’ї (між батьками, між батьками і дітьми, між родичами), розлучення батьків;
– заробітчанство батьків або одного з них;
– жорстоке поводження з дитиною, насильство в сім’ї, повернення батьків, родичів з місць позбавлення волі;
– вчинення дітьми чи батьками кримінальних злочинів;
– проживання в одному помешканні кількох сімей, інші обставини, що негативно впливають на виконання батьківських обов’язків та призводять до неналежного догляду за дитиною.
Повідомлення може бути надано письмово чи усно, телефоном безпосередньо до Служби у справах дітей, ЦСС, листом через поштове відділення, листом на електронну адресу Служби у справах дітей – ssdkor@ukr.net, ЦСС – krcsdm@ukr.net, повідомленням через Інтернет чи групу у соціальних мережах.
Суб’єкт виявлення та/або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, якому в результаті його діяльності стало відомо про сім’ю з дітьми, що може потрапити у складні життєві обставини, або сім’ю, яка перебуває у складних життєвих обставинах, протягом трьох робочих днів повинен надіслати повідомлення Управлінню праці та соціального захисту населення за формою, встановленою Мінсоцполітики для організації оцінювання потреб дитини, та копію повідомлення до служби у справах дітей (Додаток 1).
У реєстрі (журналі реєстрації) вказується засіб отримання повідомлення та джерело.
Оцінка потреб дитини та її сім’ї здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених Мінсоцполітики.
Служба у справах дітей, Управління праці та соціального захисту населення, отримавши висновок про непідтвердження складних життєвих обставин, робить відповідну відмітку у реєстрі (журналі), де було зареєстроване повідомлення, а копію акту передає в архів.
У ЦСС відкривається особова справа сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах. Керівник ЦСС видає наказ про здійснення соціального супроводу сім’ї, призначає фахівця, відповідального за його здійснення та, з метою надання підтримки у подоланні складних життєвих обставин, протягом п’яти робочих днів укладає з сім’єю договір про соціальний супровід сім’ї.
Один примірник плану соціального супроводу залишається в ЦСС в особовій справі, другий примірник передається сім’ї для ознайомлення та підписання.
Суб’єкти соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю та суб’єкти надання соціальних послуг, які залучені до плану соціального супроводу сім’ї, ознайомлюються із планом соціального супроводу та забезпечують виконання плану супроводу у частині, яка їх стосується, із залученням установ і організацій, що належать до сфери їх управління.
Один примірник індивідуального плану соціального захисту дитини залишається в Службі у справах дітей для моніторингу та контролю його виконання, другий примірник індивідуального плану соціального захисту дитини передається в електронній формі на електронну адресу Управління праці та соціального захисту населення для організації його виконання.
Органи Національної поліції зобов’язані протягом доби офіційно поінформувати Службу у справах дітей про виявлену дитину для організації її соціального захисту.
Спеціаліст Служби у справах дітей, який отримав повідомлення та зареєстрував його, невідкладно повідомляє про це керівнику Служби у справах дітей. Керівник Служби у справах дітей або уповноважений ним спеціаліст, негайно повідомляє про отриману інформацію уповноважений підрозділ органу Національної поліції, ФСР, представника закладу охорони здоров’я, які є членами міждисциплінарної команди та організовує їх невідкладний виїзд за місцем перебування дитини, де невідкладно проводять оцінку рівня безпеки дитини відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866. У разі необхідності до проведення оцінки додатково залучаються фахівці закладів освіти, комунальної установи “Коростенський інклюзивно-ресурсний центр”» (далі – Інклюзивно-ресурсний центр), Управління праці та соціального захисту населення та інші спеціалісти за потребою.
Проведення оцінки рівня безпеки дитини є обов’язковим у випадках не забезпечення дитини батьками чи особами, які їх замінюють, належним харчуванням, необхідною медичною допомогою, відповідним для віку доглядом, залишення дитини віком до семи років або дитини у безпорадному стані (хворої, з обмеженням життєдіяльності тощо) в приміщенні, громадському або іншому місці без нагляду осіб, які досягли 14 років, залишення дитини віком до десяти років більше ніж на півгодини на вулиці без відповідного для природно-кліматичних умов одягу або без дотримання відповідного для віку температурного режиму, залишення дитини під наглядом осіб з наявними ознаками алкогольного чи наркотичного сп’яніння, перебування під дією психоактивних речовин, вираженого психічного розладу, неадекватним станом батьків дитини, що є прямою загрозою її життю та здоров’ю або її оточенню, обставинами стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф, воєнних дій, збройних конфліктів тощо.
Після вирішення питання про тимчасове влаштування дитини ФСР протягом п’яти робочих днів проводить оцінку потреб дитини та її сім’ї та складає відповідний акт. Оригінал акту в день його складання передається до Управлінню праці та соціального захисту населення для прийняття рішення про надання соціальних послуг, а його копія передається Службі у справах дітей для постановки на первинний облік дитини та складання індивідуального плану соціального захисту дитини.
У ЦСС відкривається особова справа сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах. Керівник ЦСС видає наказ про здійснення соціального супроводу сім’ї, призначає фахівця, відповідального за його здійснення, який з метою надання підтримки у подоланні складних життєвих обставин, готує та протягом п’яти робочих днів укладає з сім’єю договір про соціальний супровід сім’ї.
В процесі виконання планів Служба у справах дітей та Управління праці та соціального захисту населення здійснюють моніторинг їх виконання, систематично переглядаючи й коригуючи ці плани (за потреби).
У разі виникнення потреби індивідуальний план може переглядатися раніше встановленого терміну.
У разі потреби в залежності від складності випадку, міждисциплінарна команда може ініціювати розгляд питання щодо соціального захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, на засіданні Комісії з питань захисту прав дитини.
– порушення психічних функцій (сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, інтелекту, емоцій, волі, свідомості, поведінки, психомоторних функцій);
– порушення мови і мовних функцій (усної та письмової, вербальної і невербальної мови, порушення голосоутворення та інше);
– порушення сенсорних функцій (зору, слуху, нюху, дотику, тактильної, больової, температурної та інших видів чутливості);
– порушення статодинамічної функції (рухових функцій голови, тулуба, кінцівок, статики, координації рухів);
– порушення функцій кровообігу, дихання, травлення, виділення, кровотворення, обміну речовин і енергії, внутрішньої секреції, імунітету;
– порушення, зумовлені фізичним каліцтвом (деформація обличчя, голови, тулуба, кінцівок, що призводить до зовнішньої потворності, аномальні отвори шлунково-кишкового, сечовидільного, дихального трактів, порушення розмірів тіла).
При виявленні у дитини хоч одного, з вищеперерахованих, порушення функцій організму повинен звернути на це увагу батьків дитини/її законних представників та запропонувати їм звернутися до сімейного лікаря (лікаря-педіатра), з яким у них підписана декларація про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу або до закладу охорони здоров’я, за яким вони закріплені територіально, для проведення медичного обстеження дитини.
Порекомендувати батькам дітей (від 0 до 4 років) звернутись до команди послуги раннього втручання, а при намірі батьків направити дитину (2-18 років) в заклад освіти – звернутися до Інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини та розроблення рекомендацій щодо освітньої програми.
Лікар первинної медичної допомоги повинен організувати повне медичне обстеження дитини, в межах своєї компетенції, направити для подальшого консультування до профільного спеціаліста вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги для підтвердження діагнозу та проведення лікування, необхідних досліджень, оцінки соціальних потреб дитини, визначити клініко-функціональний діагноз з подальшим направленням на лікарсько-консультативну комісію (далі – ЛКК).
У разі отримання результатів, що підтверджують стійкий розлад функцій організму дитини, зумовлений захворюваннями, травмою (її наслідками) або вродженими вадами, що призводять до обмеження життєдіяльності дитини, лікар надає визначений законодавством перелік документів та направлення на ЛКК з метою встановлення дитині категорії «дитина з інвалідністю» або «дитина з інвалідністю підгрупи А». При цьому зазначений лікар повинен бути присутнім під час проведення засідання ЛКК для інформування про стан дитини.
У разі встановлення дитині інвалідності ЛКК готує за формою, затвердженою МОЗ України, відповідний медичний висновок та складає індивідуальну програму реабілітації дитини з інвалідністю, в якій визначаються реабілітаційні заходи, їх обсяги, строки проведення та виконавці. Батьки/законні представники дитини залучаються ЛЛК до складання індивідуальної програми реабілітації дитини, вони можуть надавати свої рекомендації та підписують її.
Медичний висновок у триденний строк надсилається до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради (далі – Управління праці). Оригінал індивідуальної програми реабілітації дитини надається батькам/законним представникам дитини, її копія надсилається також сімейному лікарю (до закладу охорони здоров’я, за яким вони закріплені територіально) і Управління праці та соціального захисту населення.
Спеціалісти Управління праці та соціального захисту населення повинні повідомити батьків дитини/законних представників дитини, які документи їм необхідно подати для призначення державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю. Також, відповідно до індивідуальної програми реабілітації дитини Управління праці та соціального захисту населення видає направлення до реабілітаційної установи, забезпечує технічними та іншими засобами реабілітації (ставить на облік для забезпечення засобами реабілітації) та направляє відповідне повідомлення і копію індивідуальної програми реабілітації ЦСС задля організації надання базових соціальних послуг.
Окремі випадки міжвідомчої взаємодії для органу місцевого самоврядування та закладів, установ, організацій з питань соціального захисту дітей та їхніх сімей, органів національної поліції, надавачів послуг щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку або інвалідністю визначені в Протоколах міжвідомчої взаємодії (додатки 6-9).
Служба у справах дітей протягом доби зобов’язана повідомити про виявлену дитину, яка постраждала від торгівлі людьми, Управління праці та соціального захисту населення.
Повідомлення про виявлену дитину, яка постраждала від торгівлі людьми може бути надано письмово чи усно, телефоном безпосередньо до Служби у справах дітей, ЦСС, листом на електронну адресу служби у справах дітей або Управління праці та соціального захисту населення.
Служба у справах дітей діє відповідно до підпунктів 3.7 – 3.11 цього Порядку.
Служба у справах дітей діє відповідно до підпунктів 3.7 – 3.11 цього Порядку.
Служба у справах дітей діє відповідно до підпунктів 3.7 – 3.11 цього Порядку.
Служба у справах дітей діє відповідно до підпунктів 3.7-3.11 цього Порядку.
Якщо дитина потребує медичної допомоги староста села або ФСР зобов’язаний негайно організувати забезпечення надання екстреної медичної допомоги дитині шляхом виклику екстреної медичної допомоги або сімейного лікаря, медичного працівника медичного закладу, та доставки дитини до медичного закладу.
Служба у справах дітей є основним координаційним органом щодо організації соціального захисту дитини, залишеної без піклування батьків, дитини, життю і здоров’ю якої загрожує небезпека. У разі отримання повідомлення про дитину, залишену без батьківського піклування, або виявлення фактів, які вказують на загрозу життю і здоров’ю дитини, Служба у справах дітей зобов’язана:
У разі отримання повідомлення про дитину, яка перебуває, або може потрапити у складні життєві обставини, ФСР (ЦСС) зобов’язаний:
Адміністрація закладу охорони здоров’я протягом доби зобов’язана повідомити про виявлені факти працівника Служби у справах дітей.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК
Додаток 1 до ПОРЯДКУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
13 липня 2018 року № 1005
Від ______________ № ___________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ (найменування організації/установи/закладу, |
Від _______________ № __________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ (найменування організації/установи/закладу, |
ПОВІДОМЛЕННЯ/ІНФОРМАЦІЯ*
про сім’ю/особу, яка перебуває у складних життєвих обставинах**
Надійшло: усно, письмово, в телефонному режимі, в електронному режимі
Про особу/дитину/сім’ю, яка перебуває у СЖО
___________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, вік дитини, особи або прізвище сім’ї)
Місце проживання (адреса) ____________________________________________________________________
Контактний телефон __________________________________________________________________________
Зміст повідомлення/інформації про факти, ознаки чи застереження щодо особи/дитини (відмова від дитини) / сім’ї та дата їх виявлення ______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Від __________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові особи, яка подає звернення, інша важлива інформація (ким працює, родинний зв’язок тощо))
самозвернення, від родичів, від сусідів/знайомих, анонімно, від суб’єкта соціальної роботи, інше
За результатами _____________________________________________________________________________
(відвідування, обстеження, огляду, рейду тощо)
Вжиті заходи (що було зроблено, які дії вчинено суб’єктом звернення) _______________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
До повідомлення/інформації додано документи __________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Повідомлення/інформацію прийнято____________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, посада особи/спеціаліста, яка (який) прийняла (прийняв) повідомлення/інформацію)
Дата ________________ Час_____________________
________________ (посада керівника) |
______________ (підпис) |
______________________ (прізвище, ім’я, по батькові) |
__________
*Може бути додатком до офіційного листа. Форму заповнює організація, або особа, яка звертається, або спеціаліст, який прийняв усне чи телефонне повідомлення / інформацію (зі слів інформатора).
**Далі у формі використовується абревіатура СЖО (складні життєві обставини).
Додаток 2 до ПОРЯДКУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
13 липня 2018 року № 1005
АКТ
оцінки потреб сім’ї / особи
|
№ повідомлення / інформації _________ від ____ ____ _________
Організація _____________________________________________ Фахівець, відповідальний за проведення оцінки потреб ________________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) Початок _________________ Завершення ____________________ |
Місце проживання (адреса) __________________________________________________
№
з/п
|
Прізвище, ім’я,
по батькові |
Дата народження | Родин-ний зв’язок | Інвалід- ність | Дієздат- ність | Місце роботи / навчання, посада | Реєстрація за місцем проживання | Контактний телефон | |
так | ні | ||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
(прізвище, ім’я, по батькові)
1) cамопочуття дитини, її зовнішній вигляд | Ознаки СЖО**:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 вага, зріст відповідають віку, 5 часто хворіє, 5 інвалідність, 5 хворобливий вигляд, 5 синці, гематоми, 5 опіки, 5 порізи, 5 занедбаний вигляд, 5 одяг відповідає сезону, 5 одяг брудний, 5 не дотримується особистої гігієни, 5 педикульоз, висипи на шкірі, 5 має чисту постільну білизну | ||
5 має медичну картку, 5 проходить профілактичний огляд, 5 перебуває на диспансерному обліку | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
2) харчування | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 відповідає віку, 5 нерегулярне, 5 часто буває голодна, 5 отримує гаряче харчування в школі | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
3) навчання та досягнення | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
Відвідує: 5 дитячий садок, 5 школу, 5 заклад професійно-технічної освіти, 5 навчається за індивідуальним планом, 5 інше; пропускає заняття без поважних причин: 5 інколи, 5 регулярно, постійно; успішність: 5 відмінна, 5 добра, 5 задовільна, 5 незадовільна; займається в: 5 спортивній секції, 5 гуртках, 5 не відвідує гуртки, 5 інше; наявні: 5 підручники, зошити, 5 іграшки, дитячі книжки | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
4) емоційний стан | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 урівноважена та спокійна, 5 активна, 5 радісна, 5 сумна, 5 надмірно збуджена, 5 виявляє агресію, 5 пригнічена, 5 виявляє страх чи тривожність, 5 говорить про наміри суїциду, 5 замкнута і мовчазна | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
5) шкідливі звички та ознаки девіантної поведінки | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 курить, 5 вживає алкоголь, 5 вживає наркотичні чи психотропні речовини, 5 має комп’ютерну чи ігрову залежність, 5 конфліктує з однолітками, 5 не ночує вдома без попередження, 5 утікає з дому, 5 бродяжить, 5 б’ється, 5 нищить майно, 5 скоїла злочин | ||
5 перебуває на внутрішньошкільному профілактичному обліку, 5 перебуває на обліку в службі у справах дітей, 5 перебуває під слідством, 5 інше (зазначити) ________________________________________________ | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
6)сімейні та соціальні стосунки | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 любить та поважає обох батьків, 5 довірливі стосунки з дідусями, бабусями, 5 має друзів, 5 негативні стосунки з одним із батьків, 5 негативні стосунки з обома батьками, 5 конфліктує з братами, сестрами, 5 конфліктує у школі, 5 не має друзів | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
7) самообслуговування | Ознаки СЖО:
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо |
|
5 вміє одягатися, 5 може самостійно їсти, 5 доглядає за особистими речами, 5 не вміє доглядати за собою (одягатися, митися, їсти), 5 не доглядає за особистими речами, 5 не вміє приготувати просту їжу | ||
Інформація
від дитини |
|
|
Інформація
від батьків |
|
|
Інше |
|
|
8) інша важлива інформація | ||
|
||
1)здоров’я
|
Прізвище, ім’я, по батькові
—————————————- |
Прізвище, ім’я, по батькові
—————————————- |
Коментарі |
Здоровий(а) | 5 | 5 | |
Має:
інвалідність: з порушенням опорно-рухового апарату та центральної і периферичної нервової системи, органів слуху, органів зору, внутрішніх органів, з психічними захворюваннями та розумовою відсталістю, з онкологічними захворюваннями (підкреслити); тяжкі захворювання, у тому числі соціально небезпечні хвороби (ВІЛ/СНІД, туберкульоз, гепатит С); інше _________________________________ Висновок щодо стану здоров’я задовільний; незадовільний; невідомо |
5
5
5
5 5 5 |
5
5
5
5 5 5 |
|
2) емоційний стан | Коментарі | ||
Стабільний, урівноважений | 5 | 5 | |
Виявляє:
замкнутість; страх, тривожність; неконтрольованість поведінки; агресію; сплутаність думок, погану концентрацію. Висловлюється про: наміри суїциду; загрозу життю та здоров’ю інших; про те, що чує голоси; інше ___________________________________ Висновок щодо емоційного стану задовільний; незадовільний; невідомо |
5 5 5 5 5
5 5 5 5
5 5 5 |
5 5 5 5 5
5 5 5 5
5 5 5 |
|
3) шкідливі звички, прояви ознак девіантної поведінки | Коментарі | ||
Відсутні | 5 | 5 | |
Має ознаки вживання:
алкоголю; наркотичних засобів чи психотропних речовин. Має надмірну схильність до: азартних ігор; комп’ютерних ігор. Бродяжить. Вчиняє правопорушення. Має небезпечні захоплення, хобі. Інше ___________________________________ Висновок щодо наявності ознак девіантної поведінки відсутні; наявні; невідомо |
5 5
5 5 5 5 5 5
5 5 5 |
5 5
5 5 5 5 5 5
5 5 5 |
|
4) соціальні контакти | Коментарі | ||
Має достатнє коло спілкування;
має підтримку рідних / близьких |
5
5 |
5
5 |
|
5) соціальна історія | Коментарі | ||
Був / була (чи є):
одиноким(ою); одруженим(ою); вихованцем закладу інституційного догляду та виховання; позбавлений(а) батьківських прав; засудженим(ою), перебував(ла) в місцях позбавлення волі; мігрантом, переселенцем; жертвою насильства, торгівлі людьми; жертвою стихійних лих, катастроф. Перебуває під слідством. Інше __________________________________ Має дорослих дітей, які з ним / нею не проживають. Має дорослих дітей, з якими втрачено зв’язки. Висновок щодо впливу соціальної історії позитивний; негативний; невідомо |
5 5 5 5 5
5 5
5
5
5 5
5
5 5 5 |
5 5 5 5 5
5 5
5
5
5 5
5
5 5 5 |
|
6) зайнятість | Коментарі | ||
Постійна робота у денний час;
позмінна робота, в тому числі нічна; офіційно оформлена трудова зайнятість; непостійна (сезонна) робота; дистанційна робота; робота на присадибній ділянці; безробітний(а), нещодавно втратив(ла) роботу; не бажає працювати; перебуває на обліку в центрі зайнятості; пенсіонер; інше __________________________________ Висновок щодо впливу зайнятості на життєзабезпечення позитивний; негативний; невідомо
|
5 5 5 5
5 5 5 5 5 5 5
5 5 5 |
5 5 5 5
5 5 5 5 5 5 5
5 5 5 |
|
7) самообслуговування / здатність до незалежної життєдіяльності | Коментарі | ||
Має навички самообслуговування;
навички самообслуговування втрачено (через вік, стан здоров’я); має охайний вигляд; може виконувати посильну роботу; вміє планувати свій бюджет; говорить про свої потреби; вміє користуватися телефоном; доглядає за житловим приміщенням; самостійно готує їжу; самостійно придбаває продукти харчування; вміє читати, писати, рахувати; вміє користуватись громадським транспортом. Висновок щодо здатності до самообслуговування здатний(а); частково здатний(а); нездатний(а) |
5
5
5
5 5 5
5 5 5 5 5 5
5 5 5 |
5
5
5
5 5 5
5 5 5 5 5 5
5 5 5
|
|
8) виконання батьківських обов’язків (не заповнюється для одиноких громадян) | Коментарі | ||
Фактично доглядає за дитиною;
щоденно спілкується з дитиною; хвалить дитину, заохочує до розвитку; відводить дитину в школу / дитсадок; допомагає виконувати домашні завдання / контролює їх виконання; застосовує фізичні покарання до дитини; примушує до найгірших форм дитячої праці; забороняє спілкуватись з однолітками; часто конфліктує з дитиною; залишає дитину / дітей дошкільного віку саму / самих вдома, на вулиці чи на осіб у стані алкогольного сп’яніння чи наркотично залежних, недієздатних. Висновок щодо стану виконання батьком / матір’ю батьківських обов’язків виконує; частково виконує; не виконує |
5 5
5 5
5
5 5 5 5
5
5 5 5 |
5 5
5 5
5
5 5 5 5
5
5 5 5 |
1) мережа соціальної підтримки сім’ї (дитини, дорослої особи)
|
5 відсутня, 5 наявна, 5 невідомо | |||
5 у сім’ї / особи є близькі родичі, опікуни, сусіди, знайомі, які можуть надати підтримку;
5 надають підтримку спеціалісти |
||||
Коментарі |
|
|||
2) соціальні стосунки сім’ї / особи в громаді
|
5 задовільні, 5 незадовільні, 5 невідомо | |||
5 сім’я має позитивні стосунки з членами громади; існують конфлікти: 5 між дорослими членами сім’ї, 5 з родичами, 5 сусідами, 5 вчителями, 5 лікарями, 5 спеціалістами соціальних закладів, установ, 5 міжрелігійні, 5 міжетнічні, 5 інше | ||||
Коментарі |
|
|||
3) основні доходи сім’ї, в тому числі державна допомога, компенсації, пільги
|
5 задовільні, 5 незадовільні, 5 невідомо | |||
5 заробітна плата, 5 заробіток від домашнього господарства, 5 пенсія, 5 аліменти, 5 гуманітарна допомога, 5 державна соціальна допомога малозабезпеченим сім᾽ям, 5 державна допомога сім’ям з дітьми, 5 державна соціальна допомога особам з інвалідністю, 5 допомога по безробіттю, 5 допомога по догляду, 5інше | ||||
Коментарі |
|
|||
4) борги
|
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо | |||
5 з оплати за житло (у тому числі комунальні послуги), 5 перед банками, кредиторами, 5 перед сусідами, родичами, 5 інше | ||||
Коментарі |
|
|||
5) члени сім’ї, інші особи, які проживають разом із сім’єю / особою і потребують підтримки, захисту, соціального обслуговування
|
5 відсутні, 5 наявні, 5 невідомо | |||
5 одинокі похилого віку, 5 особи з інвалідністю, 5 бездомні, 5 особи з нарко-, алкозалежністю, соціально небезпечними хворобами, 5 інші | ||||
Коментарі |
|
|||
6) помешкання та його стан
|
5 задовільний, 5 незадовільний, 5 невідомо | |||
у помешканні: 5 дотримуються санітарно-гігієнічні норми, 5 холодно, 5 брудно, 5 наявні ознаки сирості, грибка, 5 є гризуни, таргани, блощиці, 5 помешкання аварійне; 5 будівля / приміщення пристосоване до потреб дітей / осіб з інвалідністю; умови для дитини: 5 є окреме ліжко, 5 немає постійного, придатного місця для сну та відпочинку, 5 облаштовано місце для гри, навчальних занять, 5 немає місця для виконання домашніх завдань, гри, 5 помешкання безпечне для дитини, 5 небезпечні предмети (дуже дрібні, гострі, колючі), ліки зберігаються в місцях, недоступних для дитини дошкільного віку, 5 дитина має доступ до побутової хімії, 5 територія навколо помешкання безпечна для дитини, 5 інше | ||||
Коментарі
|
|
|||
Визначається згідно з Критеріями визначення типу складності випадку (таблиця 6.1 до Соціальної картки сім’ї / особи, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 13 липня 2018 року № 1005).
За результатами оцінки потреб сім’ї / особи складається висновок за однією з форм, відповідно до додатків 1, 2 до цього Акта.
Додаток 3 до ПОРЯДКУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України
13 липня 2018 року № 1005
ВИСНОВОК
оцінки потреб сім’ї
Соціальна картка № ________
________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
№
з/п
|
Прізвище, ім’я,
по батькові |
Дата народження | Родинний зв’язок | Інвалідність | Дієздат ність | Місце роботи / навчання, посада | Місце проживання | Контактний телефон |
|
||||||||
|
||||||||
|
5 наявні, 5 відсутні
1) основними ознаками та чинниками, що спричиняють СЖО, є
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Наявність у дитини ознак психологічної травми 5наявні, 5відсутні
(якщо треба, заповнюється психологом, залученим до оцінювання потреб)
стан задоволення потреб дитини (дітей) _________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
5 задовільний, 5 пограничний, 5 незадовільний;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
стан батьків / осіб, які їх замінюють, на їхню здатність долати СЖО, забезпечувати потреби дитини:
батько / особа, яка його замінює: 5 здатний(а), 5 потребує підтримки, 5 нездатний(а) ________________________________________________________________________________
мати / особа, яка її замінює: 5 здатна, 5 потребує підтримки, 5 нездатна ________________________________________________________________________________
5 позитивний, 5 нейтральний, 5 негативний ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4) тривалість існування проблем
5 декілька років і більше, 5 понад 1 рік, 5 до 1 року, 5 до 1 місяця, 5 до 3 днів ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5) усвідомлення наявності проблем та готовність до співпраці з надавачами послуг
Члени сім’ї | Усвідомлюють проблеми | Готові до співпраці | Примітка |
батько /особа, яка його замінює | 5 так, 5 ні | 5 так, 5 ні | |
мати /особа, яка її замінює | 5 так, 5 ні | 5 так, 5 ні | |
дитина | 5 так, 5 ні | 5 так, 5 ні | |
Сім’я / особа потребує надання соціальних послуг (якщо так, вказати яких) | |||
5 догляд вдома, 5 догляд стаціонарний, 5 денний догляд, 5 підтримане проживання, 5 паліативний / хоспісний догляд, 5 соціальний супровід, 5 соціальна адаптація, 5 соціальна інтеграція та реінтеграція, 5 соціальна реабілітація, 5 соціально-психологічна реабілітація, 5 надання притулку, 5 кризове та екстрене втручання, 5 консультування, 5 соціальний супровід під час працевлаштування та на робочому місці, 5 представництво інтересів, 5 посередництво (медіація), 5 соціальна профілактика, 5 фізичний супровід осіб з інвалідністю з порушенням зору, 5 переклад жестовою мовою, 5 натуральна допомога, 5 інше ______________________
|
|||
Інші дії | |||
5 завершення справи
5 направлення особи до іншого суб’єкта надання соціальних послуг ______________________________________________________________________________ (найменування організації чи установи) 5 інше _________
______________________________________________________________ |
(у разі відмови членів сім’ї ставити підпис чи перебування їх у неадекватному стані робиться відповідний запис):
Я, _________________________________,
ознайомившись із результатами оцінки, 5 погоджуюся, 5 не погоджуюся, 5 маю окрему думку |
Я, ___________________________________, ознайомившись із результатами оцінки,
5 погоджуюся, 5 не погоджуюся, 5 маю окрему думку |
Відповідно до Закону України „Про захист персональних даних” даю згоду на оброблення персональних даних.
Підпис _______________________________
|
Відповідно до Закону України „Про захист персональних даних” даю згоду на оброблення персональних даних.
Підпис ________________________________ |
Коментарі (вказуються причини відсутності підписів) ____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________ _________________ ________________ ___________ (прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи) (підпис) (телефон)
Інші спеціалісти, задіяні в оцінці потреб:
___________________________________________ _________________ ________________ ___________
___________________________________________ _________________ ________________ ___________
___________________________________________ _________________ ________________ ___________ (прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи) (підпис) (телефон)
Дата заповнення ___ __________ 20___ року
Висновок затверджено
5 так 5 ні
|
Випадок класифіковано як
5 простий, 5 середньої складності, 5 складний, 5 екстрений
|
Відповідальним за організацію соціальної підтримки сім’ї призначено
________________________________________________________________________________
|
Керівник________________________________ ________________ (прізвище, ім’я, по батькові, посада) (дата) |
Додаток 4 до ПОРЯДКУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної
політики України
13 липня 2018 року № 1005
СОЦІАЛЬНА КАРТКА СІМ’Ї/ОСОБИ № __________
_______________________________________________________________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) Місце проживання (адреса) _____________________________________________________ Контактний телефон ___________________________________________________________ Розпочато ____ _______________ 20___ року Підстава __________________________________________________________________________________________________________________ Завершено ____ _______________ 20___ року Підстава __________________________________________________________________________________________________________________ Інформація конфіденційна |
№ з/п |
Роботу розпочато (дата) | Прізвище, ім’я, по батькові |
Телефон, електронна адреса |
Підпис | Роботу завершено (дата) | Підпис | Приміт ки |
№ з/п |
Дата | Найменування суб’єкта | Спеціаліст, відповідальний за надання соціальних послуг |
З якою метою був залучений/ які послуги надавав |
Документи, видані організацією/спеціалістом у результаті надання послуги (довідки, висновки, рекомендації тощо) | Приміт-ки
|
|
Прізви-ще, ім’я, по батькові | Телефон, електронна адреса | ||||||
Дата внесення інформації | Прізви-ще, ім’я, по батькові | Стать (ж/ч) |
Дата народ-ження/ вік | Родинний зв’язок (чоловік, дружина, співмешканець/спів-мешканка, батько, мати, мачуха, вітчим, опікун, піклувальник, прийом-ний батько, прийомна мати, батьки-вихователі, прийомна дитина, син, донька, інше) | Інва-лід-ність | Діє-здат-ність | Ким і де працює/де навчає-ться | Кон-такт-ний теле-фон | Місце реєстрації (адре-са) | Місце фактичного прожи-вання (адреса) | Примітки | |
Да-та за-повнення | зміст | |||||||||||
Дата внесення інформації | Прізвище, ім’я, по батькові | Вік | Родинний
чи інший зв’я- |
Інва-лід-ність | Дієздатність | Ким і де працює/
де навчаєть-ся |
Кон-такт-ний теле-фон | Місце реєстра-ції (адреса) | Місце фактич-ного проживання
(адреса) |
Примітки | |
дата заповнення | зміст | ||||||||||
Дата внесення інформації | Перелік основних ознак
сім’ї/особи |
Види державної допомоги та виплат, які отримує сім’я /особа | Житлові умови | Обставини, які необхідно подолати або вплив яких потрібно мінімізувати
(необхідні заходи) |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
№ з/п | Основні етапи оцінювання, обстеження,
екстрене втручання, розгляд питань на засіданнях комісій, надання послуг, перенаправлення тощо |
Дата | Послуги,
заходи, дії |
Залучені
члени сім’ї / особи (прізвище, ім’я, по батькові) |
Фахівець,
який надає послуги (прізвище, ім’я, по батькові, посада) |
Результати роботи | Примітки | |
початок | завершення | |||||||
№ з/п | Дата внесення | Зміст | Прізвище, ім’я, по батькові, посада фахівця, який зробив запис | Підпис | Примітки |
Додаток 5 до ПОРЯДКУ
АКТ
проведення оцінки рівня безпеки дитини
Дитина _____________________________________________________________ Стать: Ч Ж
(прізвище, ім’я, по батькові)
Дата народження _____ ______________ _____ Статус ________________________________
(дата) (місяць) (рік)
Адреса (місце) фактичного проживання/перебування __________________________________
_______________________________________________________________________________
Тел. _______________________
Адреса місця реєстрації проживання/перебування ____________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Тел. _______________________
Свідоцтво про народження/паспорт _________________________________________________
(номер, ким і коли виданий /причини відсутності)
________________________________________________________________________________
Дані | Мати | Особа, яка її замінює |
Батько | Особа, яка його замінює |
Прізвище, ім’я, по батькові |
||||
Дата народження | ||||
Місце роботи, посада | ||||
Номер контактного телефону | ||||
Адреса реєстрації місця проживання | ||||
Адреса місця фактичного проживання
|
Дані про інших близьких родичів ___________________________________________________
________________________________________________________________________________
Фактично догляд за дитиною здійснює(ють) _________________________________________ ________________________________________________________________________________
Контактна особа від сім’ї _______________________ тел.: ______________________________
III. Стан дитини на момент відвідування
1. Наявність фізичних та поведінкових ознак, що можуть свідчити про жорстоке поводження, насильство, у тому числі сексуальне | 5 так
5 ні |
||||||
5 синці
5 гематоми 5 опіки 5 порізи 5 укуси 5 подряпини |
5 реакція дитини у вигляді страху, тривоги або огиди при контакті з дорослим 5 судомна реакція всім тілом на 5 інше |
||||||
Місце травми (встановлюється у разі можливості огляду дитини) | 5 голова 5 обличчя 5 вуха 5 очі 5 рот 5 шия 5 горло
5 верхня частина спини 5 живіт 5 плечі 5 грудна клітка 5 верхня частина руки |
||||||
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 висновок спеціаліста 5 підтвердні документи 5 інше |
|||||||
(пояснення дитини) | (пояснення батьків або осіб, які їх замінюють/ | ||||||
фактично здійснюють догляд за дитиною, | |||||||
інших осіб) | |||||||
(коментар спеціаліста) | |||||||
2. Дитина раннього віку (0-3 роки) залишена на тривалий час без догляду батьків або на догляд малолітньої дитини (до 10 років) чи сторонніх осіб, які візуально перебувають у стані алкогольного сп’яніння, під дією психоактивних речовин (необхідне підкреслити)
|
5 так
5 ні |
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше | |
(коментар спеціаліста) | |
3. Дитина має візуальні ознаки дії речовин: 5 алкогольних 5 психоактивних 5 інших |
5 так
5 ні |
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше |
(пояснення дитини) | (пояснення батьків) | |||
(коментар спеціаліста) | ||||
4. Стан здоров’я дитини незадовільний
|
5 так 5 ні |
5 висока температура (у разі можливості виміряти)
5 низька температура (у разі можливості виміряти) 5 втрата свідомості 5 інше |
|
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше |
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | |||
5. Дитина має зовнішні ознаки недогляду та занедбаності
|
5 так 5 ні |
5 вага, зріст значною мірою не відповідають віку дитини, пов’язані з недоглядом та занедбаністю 5 низький рівень гігієни 5 дитина не ходить, не сидить, не розмовляє на рівні, необхідному для певного віку (виявлене підкреслити) у зв’язку з недоглядом та занедбаністю 5 дитина виконує небезпечну домашню роботу 5 інше | |
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | ||||
|
|||||
6. Дитина залучена до протиправної діяльності (на момент проведення оцінки рівня безпеки) | 5 так 5 ні |
||||
5 жебракування 5 проституція 5 експлуатація
5 споживання (поширення алкогольних чи психоактивних речовин) |
|||||
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 повідомлення інших осіб 5 інше | |||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | ||||
7. Дитина повідомляє про небезпеку та просить допомогти
|
5 так 5 ні |
Джерела інформації: 5 особисте звернення дитини 5 повідомлення інших осіб 5 інше | |
(коментар спеціаліста) | |
8. Інша інформація |
1. Батьки відсутні за місцем проживання (перебування) дитини на момент відвідування | 5 так 5 ні |
(коментар спеціаліста) | |
2. Батьки мають візуальні ознаки дії речовин:
5 алкогольних 5 психоактивних 5 батько 5 мати |
5 так 5 ні |
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше | ||||||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | |||||||
3. Батьки мають явні візуальні ознаки фізичного насильства
5 батько 5 мати |
5 так 5 ні |
|||||||
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 інше | ||||||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | |||||||
4. Небезпечна поведінка батьків 5 батько 5 мати | 5 так 5 ні |
|||||||
5 напади агресії 5 бійки 5 погрози 5 спроби суїциду 5 інше | ||||||||
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 повідомлення інших осіб 5 | ||||||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | |||||||
1. У помешканні перебувають інші особи, ймовірно у стані алкогольного сп’яніння чи під дією психоактивних речовин | 5 так 5 ні |
||||
Джерела інформації: 5 особисте спостереження 5 повідомлення інших осіб | |||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | ||||
2. Помешкання не пристосоване для проживання | 5 так 5 ні |
||||
5 відсутнє тепло (у разі його необхідності) 5 відсутні двері 5 відсутні шибки у вікнах 5 наявні щури, таргани, клопи, миші 5 небезпека з боку тварин 5 аварійне 5 інше | |||||
(пояснення батьків) | (коментар спеціаліста) | ||||
3. Інша важлива інформація |
дуже небезпечно | небезпечно | ознаки небезпеки відсутні |
безпечно |
Негайне відібрання дитини у батьків, осіб, які їх замінюють | Необхідність вжиття негайних дій у межах сім’ї, у тому числі проведення комплексної оцінки потреб дитини та її сім’ї | Необхідність проведення комплексної оцінки потреб дитини та її сім’ї | Відсутність необхідності у подальших діях |
Порядковий номер | Найменування заходу | Дата та час | Відповідальна особа | Результат |
|
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Відмітка про ознайомлення батьків або осіб, які їх замінюють, із результатами проведення оцінки рівня безпеки дитини та право оскаржити результати в установленому законодавством порядку:
Я, ____________________________, (прізвище та ініціали) ознайомлений(а) з результатами проведення оцінки рівня безпеки дитини |
Я, __________________________________, (прізвище та ініціали) ознайомлений(а) з результатами проведення оцінки рівня безпеки дитини |
________________
(підпис) |
________________
(підпис) |
Коментарі батьків або осіб, які їх замінюють: _________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Коментар спеціаліста: ____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
* У квадраті потрібної графи проставляється позначка “+”.
Оцінку рівня безпеки дитини проведено ____ _________ 20__ р. комісією у складі:
1. _____________________________
(прізвище та ініціали голови комісії, посада)
|
__________________
(підпис) |
______________________
(номер контактного телефону) |
2. _____________________________
(прізвище та ініціали члена комісії, посада)
|
__________________
(підпис) |
______________________
(номер контактного телефону) |
3. _____________________________
(прізвище та ініціали члена комісії, посада)
|
__________________
(підпис) |
______________________
(номер контактного телефону) |
Додаток 6 до ПОРЯДКУ
Протокол міжвідомчої взаємодії
щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку або інвалідністю
для співробітників органу місцевого самоврядування
Висловлюючи стурбованість тим, що, незважаючи на діючі нормативно-правові акти та заходи на рівні держави, діти з порушенням розвитку або інвалідністю та їх сім’ї продовжують стикатися з бар’єрами на шляху їхньої участі в житті громади як повноправних членів, а права дітей порушуються, зокрема в частині доступу до послуг.
Прагнучи забезпечити захист прав та можливостей дітей з порушенням розвитку або інвалідністю на рівний доступ до послуг.
З метою підвищення ефективності міжвідомчої співпраці та стандартизації дій суб’єктів соціальної роботи на території громади, а саме органу місцевого самоврядування, закладів та установ, організацій з питань соціального захисту дітей та їхніх сімей, надавачів послуг та жителів громади, розроблено даний Протокол міжвідомчої взаємодії який стосується:
У випадку виявлення дитини з ознаками порушення розвитку або інвалідністю співробітниками органу місцевого самоврядування (виконавчого комітету Коростенської міської ради) їх батькам дитини/законним представникам:
а) рекомендують звернутись за допомогою до таких спеціалістів у громаді:
б) пояснюють їм, що відбудеться у випадку звернення до цих спеціалістів та перенаправляють до:
1.1. ЦСС:
1.1.1 невідкладно реєструє отримане повідомлення в журналі (реєстрі) обліку звернень і повідомлень стосовно дітей з ознаками складних життєвих обставин (далі – СЖО) та порушень розвитку, вказуючи місце перебування виявленої дитини та інформацію про особу, яка виявила дитину;
1.1.2 протягом п’яти робочих днів з моменту отримання інформації проводить оцінку потреб дитини та її сім’ї, здійснює обстеження житлово-побутових умов (за згодою батьків/законних представників), складає відповідний акт за формою, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 13 липня 2018 р. № 1005 та заповнює соціальну картку сім’ї/особи.
Окрім того, ФСР рекомендує батькам дитини (від 0 до 4 років) звернутись до команди, яка надає послугу раннього втручання, а при намірі батьків/законних представників направити дитину (2-18 років) до закладу освіти – звернутися до ІРЦ для проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини та розроблення рекомендацій щодо освітньої програми.
2.7. У разі, якщо під час визначення оцінки потреб дитини і її сім’ї будуть виявлені ознаки порушення прав дитини з порушеннями розвитку або інвалідністю, результати оцінки потреб передаються до Служби у справах дітей, яка поставить дитину на облік як таку, що перебуває у СЖО, та із залученням міждисциплінарної команди та відповідних спеціалістів складе індивідуальний план соціального захисту дитини та винесе його на розгляд Комісії з питань захисту прав дитини.
Таблиця 1
Ознаки, які можуть свідчити про порушення розвитку або інвалідність:
Вік дитини | Сфера діяльності дитини | Ознаки |
0 – 3 роки | Сон | Прокидається більше 10 раз за ніч;
Прокидається з різким криком |
Споживання їжі | Має проблеми з смоктанням і ковтанням.
Після 6 міс. не може їсти густу їжу. Після 1 року не може їсти тверду їжу. Вранішня блювота. |
|
Положення тіла | Неприроднє положення тіла.
Неприродній рух частина тіла. |
|
Туалет | У 2 роки не користується горшком | |
Поведінка | Не може зосередити увагу на предметі, «блукаючий» погляд.
Після 1 року дитина не звертає увагу дорослого на власні дії (поведінку), не потребує схвалення чи заохочення, не звертається за допомогою. |
|
4 – 18 років | Мовлення і комунікація | Незрозуміла для оточуючих мова.
Неосмислене спілкування. Відсутність реакції під час звертання. |
Поведінка і реакції | Нетипова поведінка, неадекватні реакції не характерні для віку дитини і небезпечні як для неї самої, так і для оточуючих.
Не вдається встановити зоровий контакт з дитиною. Підвищена чутливість до шуму, музики, світла, одягу, запахів, купання. Стереотипні рухи на зразок похитування чи махання руками. Ігри на самоті. Агресивна поведінка і прояви самоагресії. |
|
Здатність до самостійного пересування | Потреба в постійній допомозі під час переміщення у просторі, збереження рівноваги тіла під час пересування, під час зміни положення тіла. | |
Здатність до самообслуговування | Залежність від дорослого під час прийому їжі, відвідування туалету, ванної кімнати, збирання на прогулянку тощо. | |
Зовнішній вигляд | Неприродна постава або рух, інші фізичні обмеження (не закривається око, відсутність кінцівки (її частини), кульгавість, асиметрія обличчя, опущене віко тощо |
Додаток 7 до ПОРЯДКУ
Протокол міжвідомчої взаємодії
щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку або інвалідністю
для фахівців із соціальної сфери
Висловлюючи стурбованість тим, що, незважаючи на діючі нормативно-правові акти та заходи на рівні держави, діти з порушенням розвитку або інвалідністю та їх сім’ї продовжують стикатися з бар’єрами на шляху їхньої участі в житті громади як повноправних членів, а права дітей порушуються, зокрема в частині доступу до послуг.
Прагнучи забезпечити захист прав та можливостей дітей з порушенням розвитку або інвалідністю на рівний доступ до послуг.
З метою підвищення ефективності міжвідомчої співпраці та стандартизації дій суб’єктів соціальної роботи на території громади, а саме органу місцевого самоврядування, закладів та установ, організацій з питань соціального захисту дітей та їхніх сімей, надавачів послуг та жителів громади, розроблено даний Протокол міжвідомчої взаємодії (далі – Протокол) який стосується:
У разі виявлення дитини з ознаками порушення розвитку або інвалідністю фахівці із соціальної роботи (далі – ФСР) Коростенського міського центру соціальних служб зобов’язані:
а) звернути увагу батьків/законних представників дитини на наявні ознаки порушення розвитку або інвалідності;
б) рекомендувати звернутись за допомогою до таких спеціалістів у громаді:
в) пояснити їм, що відбудеться у випадку звернення до цих спеціалістів, та перенаправити до:
1.1. ЦСС:
1.1.1 невідкладно реєструє в журналі (реєстрі) обліку звернень і повідомлень стосовно дітей з ознаками складних життєвих обставин (СЖО) та порушень розвитку, вказуючи місце перебування виявленої дитини та інформацію про особу, яка виявила дитину.
1.1.2 протягом п’яти робочих днів із моменту отримання інформації проводить оцінку потреб дитини та її сім’ї, складає відповідний акт за формою, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 13 липня 2018 р. №1005, та заповнює соціальну картку сім’ї / особи.
2.2.Негайно переадресовує інформацію про виявлену дитину ФСР за місцем проживання (перебування) дитини. Повідомлення може бути надано письмово засобом електронного зв’язку чи усно, телефоном, шляхом внесення інформації в онлайн реєстр випадків виявлення дітей, які мають ознаки складних життєвих обставин або мають ризик потрапити у складні життєві обставини (далі – онлайн реєстр).
Окрім того, ФСР рекомендує батькам дитини (від 0 до 4 років) звернутися до команди, яка надає послугу раннього втручання, а за наміру батьків / законних представників направити дитину (2-18 років) до закладу освіти звернутися до ІРЦ для проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини та розроблення рекомендацій щодо освітньої програми.
8.1 ФСР роз’яснює батькам / законним представникам дитини, які документи необхідно разом із заявою подати до Управління сім’ї та соціального захисту населення Бердичівської міської ради для прийняття рішення про надання соціальних послуг;
8.2 висновок про результати оцінки потреб направляє на розгляд Управління сім’ї та соціального захисту населення для прийняття рішення про надання соціальних послуг;
8.3 формує особову справу сім’ї;
8.4 протягом 10 робочих днів із дня одержання висновку про результати оцінки потреб та заяви про надання соціальних послуг на підставі результатів оцінки потреб дитини та її сім’ї, Управлінням праці та соціального захисту населення приймається рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг;
8.5 у разі прийняття рішення про надання соціальних послуг у ЦСС копія рішення передається до ЦСС та долучається до особової справи сім’ї. У разі залучення до надання соціальних послуг надавачів соціальних послуг недержавного сектору (шляхом соціального замовлення, державно-приватного партнерства, конкурсу соціальних проектів, соціальних програм тощо), що надаються за рахунок бюджетних коштів, у тому числі з установленням диференційованої плати, – до відповідного недержавного надавача соціальних послуг який укладає з батьками/законними представниками договір про надання соціальних послуг;
8.6 у разі прийняття рішення про відмову у наданні соціальних послуг, рішення з обґрунтуванням причин відмови та рекомендаціями щодо подальших дій надсилається сім’ї дитини, а його копія передається до ЦСС, долучається до особової справи сім’ї і архівується. Інформація вноситься у соціальну картку сім’ї;
8.7 директор ЦСС видає наказ про соціальний супровід сім’ї і визначає фахівця, відповідального за його здійснення;
8.8 протягом семи робочих днів після видання наказу про надання соціальних послуг відповідальний фахівець готує договір про надання послуг сім’ї та подає на підпис керівнику;
8.9 перед підписанням договору ФСР повинен переконатися, що члени сім’ї усвідомлюють результат співпраці, призначення договору, права та обов’язки сторін, розуміють значення термінів, і у разі потреби роз’яснити їм положення договору;
8.10 протягом 10 робочих днів з дня проведення оцінки потреб, із залученням сім’ї ФСР складає план соціального супроводу, один примірник якого залишається в ЦСС, а другий передається сім’ї для підписання.
Моніторинг стану догляду дитини з порушеннями розвитку або інвалідністю
Таблиця 1
Ознаки, які можуть свідчити про порушення розвитку або інвалідність:
Вік дитини | Сфера діяльності дитини | Ознаки |
0 – 3 роки | Сон | Прокидається більше 10 раз за ніч;
Прокидається з різким криком |
Споживання їжі | Має проблеми з смоктанням і ковтанням.
Після 6 міс. не може їсти густу їжу. Після 1 року не може їсти тверду їжу. Вранішня блювота |
|
Положення тіла | Неприроднє положення тіла.
Неприродній рух частина тіла. |
|
Туалет | У 2 роки не користується горшком | |
Поведінка | Не може зосередити увагу на предметі, «блукаючий» погляд.
Після 1 року дитина не звертає увагу дорослого на власні дії (поведінку), не потребує схвалення чи заохочення, не звертається за допомогою. |
|
4 – 18 років | Мовлення і комунікація | Незрозуміла для оточуючих мова.
Неосмислене спілкування. Відсутність реакції під час звертання. |
Поведінка і реакції | Нетипова поведінка, неадекватні реакції не характерні для віку дитини і небезпечні як для неї самої, так і для оточуючих.
Не вдається встановити зоровий контакт з дитиною. Підвищена чутливість до шуму, музики, світла, одягу, запахів, купання. Стереотипні рухи на зразок похитування чи махання руками. Ігри на самоті. Агресивна поведінка і прояви самоагресії. |
|
Здатність до самостійного пересування | Потреба в постійній допомозі під час переміщення у просторі, збереження рівноваги тіла під час пересування, під час зміни положення тіла. | |
Здатність до самообслуговування | Залежність від дорослого під час прийому їжі, відвідування туалету, ванної кімнати, збирання на прогулянку тощо. | |
Зовнішній вигляд | Неприродна постава або рух, інші фізичні обмеження (не закривається око, відсутність кінцівки (її частини), кульгавість, асиметрія обличчя, опущене віко тощо. |
Додаток 8 до ПОРЯДКУ
Протокол міжвідомчої взаємодії
щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку або інвалідністю
для працівників сфери охорони здоров’я
Висловлюючи стурбованість тим, що, незважаючи на діючі нормативно-правові акти та заходи на рівні держави, діти з порушенням розвитку або інвалідністю та їх сім’ї продовжують стикатися з бар’єрами на шляху їхньої участі в житті громади як повноправних членів, а права дітей порушуються, зокрема в частині доступу до послуг.
Прагнучи забезпечити захист прав та можливостей дітей з порушенням розвитку або інвалідністю на рівний доступ до послуг.
З метою підвищення ефективності міжвідомчої співпраці та стандартизації дій суб’єктів соціальної роботи на території громади, а саме органу місцевого самоврядування, закладів та установ, організацій з питань соціального захисту дітей та їхніх сімей, надавачів послуг та жителів громади, розроблено даний Протокол міжвідомчої взаємодії який стосується:
1.1 у спокійній, виваженій манері звернути увагу батьків/законних представників дитини на наявні ознаки порушення розвитку або інвалідності;
1.2. поцікавтесь у батьків/законних працівників, чи дитина має встановлений діагноз або інвалідність та чи отримує належну допомогу;
1.3 рекомендувати звернутись за допомогою до таких спеціалістів у громаді:
1.4. пояснити їм, що відбудеться у випадку звернення до цих спеціалістів у громаді:
1.4.1. Спеціалісти ІРЦ:
а) проведуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
б) складуть висновок про комплексну оцінку, де буде зазначено наявність або відсутність особливих освітніх потреб дитини, а також рекомендації щодо освітньої програми для дитини;
в) організують психолого-педагогічний супровід та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами;
г) проконсультують батьків/законних представників щодо отримання освітніх послуг та нададуть їм психологічну допомогу.
1.4.2. Фахівці реабілітаційного відділення/закладу:
а) забезпечить проведення комплексу реабілітаційних заходів, визначених ІПР для подолання фізичних, та/або психічних, та/або інтелектуальних, та/або сенсорних порушень, запобігання таким порушенням, коригування порушень розвитку, формування та розвиток основних соціальних і побутових навичок відповідно до потреб дитини з порушенням або інвалідністю;
б) здійснюватимуть реабілітаційні заходи відповідно до індивідуального плану, складеного з метою реалізації ІПР, із залученням батьків/законних представників.
1.4.3. Фахівці команди раннього втручання:
а) забезпечать проведення комплексу заходів, спрямованих на передачу батькам/законним представникам вмінь та знань щодо догляду та розвитку дитини (від 0 до 4 років) з порушеннями розвитку або ризиком виникнення таких порушень, створення для неї розвивального середовища, покращення якості життя родини та участі дитини в щоденних активностях, підтримку батьків/законних представників;
б) здійснять оцінку потреб сім’ї щодо розвитку дитини та визначення міждисциплінарної складу команди для роботи з родиною;
в) складуть індивідуальний сімейний план раннього втручання (ІСП РВ);
г) забезпечать регулярні зустрічі в рамках реалізації ІСП РВ у природньому середовищі та організують передачу батькам знань та вмінь, навчання розвивальним стратегіям, їх застосуванню та вбудовуванню в щоденні активності сім’ї;
д) підберуть спеціальне обладнання та засоби альтернативної комунікації для дитини, навчать їх використовуванню в природньому середовищі для дитини та сім’ї;
є) консультуватимуть батьків/законних представників з питань розвитку дитини, оптимізації дитячо-батьківських відносин та організації розвивального для дитини середовища;
ж) у взаємодії з ІРЦ організують перехід дитини в дошкільний заклад або іншу програму та забезпечення наступності в цьому процесі;
з) включать батьків/законних представників дитини до батьківської групи взаємопідтримки «Батьки для батьків», а також інших членів сім’ї до програми для братів та сестер;
и) нададуть (за потреби) доступ до бібліотеки розвивальних іграшок та реабілітаційного обладнання;
і) забезпечать участь членів сім’ї в психотерапевтичній групі для батьків/законних представників дитини.
1.4.4. Фахівець із соціальної роботи за місцем проживання (перебування) дитини:
а) проведе оцінку потреб дитини та її сім’ї. За потреби залучить необхідних спеціалістів;
б) забезпечить (за потреби) представництво інтересів при оформленні інвалідності та соціальної допомоги;
в) забезпечить надання соціальних послуг згідно результатів оцінки потреб дитини/сім’ї; в тому числі асистента дитини для супроводу під час інклюзивного навчання, послуг соціального таксі;
г) здійснить (за потреби) соціальний супровід для отримання медичних та реабілітаційних послуг;
д) якщо батьки/законні представники ігноруватимуть отримані рекомендації, повідомить Службу у справах дітей.
1.5. Повідомити сімейного лікаря (лікаря-педіатра), з яким у батьків/законних представників дитини підписана декларація про вибір лікаря або уповноважену особу закладу охорони здоров’я, за яким вони закріплені територіально для встановлення діагнозу та лікування.
2.1. Направить дитину на консультування до профільного спеціаліста(-тів) вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги для підтвердження діагнозу та проведення лікування, необхідних досліджень, визначення клініко-функціонального діагнозу.
2.2. У разі отримання результатів, що підтверджують стійкий розлад функцій організму дитини, зумовлений захворюваннями, травмою (її наслідками) або вродженими вадами, що призводять до обмеження життєдіяльності дитини оформлює відповідні документи на лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) для оформлення інвалідності та сприяє складанню індивідуального плану реабілітації дитини (ІПР).
3.1. Примірник ІПР дитини ЛКК надає батькам/законним представникам дитини, копію – сімейному лікарю (лікарю-педіатру) дитини.
3.2. Управління праці та соціального захисту населення не пізніше 10 днів з дати отримання від ЛКК медичного висновку направить батькам/законним представникам дитини за місцем проживання письмове повідомлення про право на державну соціальну допомогу, умови, розмір і порядок її призначення, консультує щодо вибору батьками реабілітаційної установи і відшкодовує вартість наданих дитині реабілітаційних заходів, забезпечує технічними та іншими засобами реабілітації згідно ІПР.
3.3. Сімейний лікар (лікар-педіатр) рекомендує батькам дитини з порушеннями розвитку або інвалідністю (від 0 до 4 років) звернутись до команди, яка надає послугу раннього втручання, а при намірі батьків/законних представників направити дитину старше 2 років до закладу освіти – звернутися до ІРЦ для проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини та розроблення рекомендацій щодо освітньої програми.
Додаток 9 до ПОРЯДКУ
Протокол міжвідомчої взаємодії
щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку або інвалідністю
для вчителів, вихователів та інших працівників освітньої сфери
Висловлюючи стурбованість тим, що, незважаючи на діючі нормативно-правові акти та заходи на рівні держави, діти з порушенням розвитку або інвалідністю та їх сім’ї продовжують стикатися з бар’єрами на шляху їхньої участі в житті громади як повноправних членів, а права дітей іноді порушуються, зокрема в частині доступу до послуг, у тому числі освітніх.
Прагнучи забезпечити захист прав та можливостей дітей з порушенням розвитку або інвалідністю на рівний доступ до послуг.
З метою підвищення ефективності міжвідомчої співпраці та стандартизації дій суб’єктів соціальної роботи на території громади, а саме органу місцевого самоврядування, закладів та установ освіти, розроблено даний Протокол міжвідомчої взаємодії який стосується:
1.1. у спокійній, виваженій манері звернути увагу батьків/законних представників на ті ознаки, які викликали занепокоєння, а також поцікавитись чи зверталися вони до сімейного лікаря (лікар-педіатра) з приводу можливих порушень розвитку дитини;
1.2. порадитись з батьками/законними представниками, як краще налагодити контакт з дитиною – як вони справляються з аналогічними ситуаціями вдома, в побуті, під час прогулянок тощо;
1.3. рекомендувати звернутись за допомогою до таких спеціалістів у громаді:
1.4. пояснити їм, що відбудеться у випадку звернення до цих спеціалістів у громаді:
1.4.1. Сімейний лікар (лікар-педіатр), з яким підписана декларація про вибір лікаря або до закладу охорони здоров’я, за яким вони закріплені територіально:
а) за згоди батьків проведе медичне обстеження дитини і надасть первинну медичну допомогу;
б) направить дитину (за потреби) на консультування до профільного спеціаліста (-тів) вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги для підтвердження діагнозу та проведення лікування, необхідних досліджень;
в) за необхідності долучиться до здійснення оцінки соціальних потреб дитини;
г) за необхідності встановлення інвалідності, сприятиме оформленню відповідних документів для ЛКК та складанню індивідуального плану реабілітації дитини (ІПР) в якому визначаються необхідні реабілітаційні заходи;
а) проведуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
б) складуть висновок про комплексну оцінку, де буде зазначено наявність або відсутність особливих освітніх потреб дитини, а також рекомендації щодо освітньої програми для дитини;
в) організують психолого-педагогічний супровід та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами в закладі освіти за місцем навчання дитини;
г) проконсультують батьків/законних представників щодо отримання освітніх послуг та нададуть їм психологічну допомогу.
а) забезпечить проведення комплексу реабілітаційних заходів, визначених ІПР для подолання фізичних, та/або психічних, та/або інтелектуальних, та/або сенсорних порушень, запобігання таким порушенням, коригування порушень розвитку, формування та розвиток основних соціальних і побутових навичок відповідно до потреб дитини з порушенням або інвалідністю;
б) здійснюватимуть реабілітаційні заходи відповідно до індивідуального плану, складеного з метою реалізації ІПР, із залученням батьків/законних представників.
а) проведе оцінку потреб дитини та її сім’ї. За потреби залучить необхідних спеціалістів;
б) забезпечить (за потреби) представництво інтересів при оформленні інвалідності та соціальної допомоги;
в) забезпечить надання соціальних послуг згідно результатів оцінки потреб дитини/сім’ї; в тому числі асистента дитини для супроводу під час інклюзивного навчання, соціального таксі;
г) здійснить (за потреби) соціальний супровід для отримання медичних та реабілітаційних послуг;
д) якщо батьки/законні представники ігноруватимуть отримані рекомендації, повідомить Службу у справах дітей.
1.5. Повідомити уповноважену особу закладу освіти, визначену директором закладу для здійснення невідкладних заходів реагування на випадки виявлення дитини з ознаками порушень розвитку або інвалідності, а у разі її відсутності – керівникові закладу чи його заступникові про виявлення дитини з порушеннями розвитку або інвалідністю.
1.6. Уповноважена особа (керівник закладу чи його заступник), отримавши повідомлення про виявлену дитину, яка має порушення розвитку або інвалідність, повинна невідкладно перенаправити батьків/законних представників до фахівця із соціальної роботи за місцем проживання (перебування) дитини, повідомивши про це Коростенський міський центр соціальних служб (далі – ЦСС) за телефоном (04142) 5-00-21 або електронною поштою за адресою: krcsdm@ukr.net.
1.7. Керівник ЦСС визначить відповідального фахівця із соціальної роботи, який спілкуватиметься з батьками/законними представниками і діятиме за встановленим Протоколом міжвідомчої взаємодії щодо випадків виявлення дітей з порушеннями розвитку чи інвалідністю для фахівців із соціальної роботи.
У закладі освіти на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті розміщується контактна інформація уповноваженої особи закладу, ЦСС, Служби у справах дітей, за якими можна отримати інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав дитини, установ, організацій та закладів, які опікуються відповідними питаннями.
Таблиця 1
Ознаки, які можуть свідчити
про порушення розвитку або інвалідність:
Вік дитини | Сфера діяльності дитини | Ознаки |
До 3 років | Сон | Прокидається більше 10 раз за ніч;
Прокидається з різким криком |
Споживання їжі | Має проблеми з смоктанням і ковтанням.
Після 6 міс. не може їсти густу їжу. Після 1 року не може їсти тверду їжу. Вранішня блювота. |
|
Положення тіла | Неприроднє положення тіла.
Неприродній рух частина тіла. |
|
Туалет | У 2 роки не користується горшком | |
Поведінка | Не може зосередити увагу на предметі, «блукаючий» погляд.
Після 1 року дитина не звертає увагу дорослого на власні дії (поведінку), не потребує схвалення чи заохочення, не звертається за допомогою. |
|
4 – 18 років | Мовлення і комунікація |
Незрозуміла для оточуючих мова.
Неосмислене спілкування. Відсутність реакції під час звертання. |
Поведінка і реакції | Нетипова поведінка, неадекватні реакції не характерні для віку дитини і небезпечні як для неї самої, так і для оточуючих.
Не вдається встановити зоровий контакт з дитиною. Підвищена чутливість до шуму, музики, світла, одягу, запахів, купання. Стереотипні рухи на зразок похитування чи махання руками. Ігри на самоті. Агресивна поведінка і прояви самоагресії. |
|
Здатність
до самостійного |
Потреба в постійній допомозі під час переміщення у просторі, збереження рівноваги тіла під час пересування, під час зміни положення тіла. | |
Здатність до самообслуговування | Залежність від дорослого під час прийому їжі, відвідування туалету, ванної кімнати, збирання на прогулянку тощо. | |
Зовнішній вигляд | Неприродна постава або рух, інші фізичні обмеження (не закривається око, відсутність кінцівки (її частини), кульгавість, асиметрія обличчя, опущене віко тощо. |
* За наявності ознак жорстокого поводження з дитиною, її занедбаності спеціаліст має негайно повідомити службу у справах дітей.
** СЖО – складні життєві обставини.