Від 18.01.2023р. № 3
|
Відповідно до статей 24, 78 Господарського кодексу України, керуючись підпунктом 4 пункту «а» ст.27, підпунктом 2 пункту 2 ст.52, пунктом 6 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради
РІШАЄ:
1.Затвердити Стратегічний план комунального некомерційного підприємства «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради» на 2023-2025 роки (додається).
2.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Чижевську Н.М..
Заступник міського голови
Наталія ЧИЖЕВСЬКА
Начальник відділу охорони здоровʼя
Микола ЗАЄЦЬ
Начальник юридичного відділу
Тетяна КАМІНСЬКА
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Коростенської міської ради
від 18.01.2023 року № 3
СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ
Комунального некомерційного підприємства
«Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради» на 2023 – 2025 роки
Коростень 2023 р.
ЗВЕДЕНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІДПРИЄМСТВО
Комунальне некомерційне підприємство «Коростенська центральна міська лікарня Коростенської міської ради», (надалі – КНП «КЦМЛ КМР») є закладом охорони здоров’я, який діє у відповідності до законодавства України про охорону здоров’я та Статуту закладу. Засновником та власником Підприємства є територіальна громада міста Коростеня, від імені якої виступає Коростенська міська рада.
КНП «КЦМЛ КМР», є багатопрофільним. лікувально-профілактичним закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу будь-яким особам в порядку та на умовах. У своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним Кодексами України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, а також рішеннями Коростенської міської ради, рішеннями виконавчого комітету Коростенської міської ради та розпорядженнями міського голови, наказами відділу охорони здоров’я виконавчого комітету Коростенської міської ради та іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
Юридична адреса: Україна, 11500 Житомирська обл., м. Коростень, вул. Миколи Амосова, 8.
КНП «Коростенська ЦМЛ КМР» обслуговує 73,2 тис. населення Коростенської міської територіальної громади.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ КНП «КЦМЛ КМР»
Надання гарантованого обсягу якісної та безкоштовної медичної допомоги відповідно до законодавства України;
Надання своєчасної та якісної вторинної медичної допомоги населенню Коростенського Госпітального округу як лікарнею інтенсивного лікування другого рівня;
Виконання національних та регіональних програм;
Недопущення госпітальної летальності;
Забезпечення дотримання індикаторних показників якості роботи закладу;
Участь в соціально-медичних проектах щодо лікування хірургічних, гінекологічних захворювань та гострого коронарного синдрому;
Участь медичних працівників закладу в програмах стажування в медичних закладах Європи;
Підвищення доступності вторинної медичної допомоги та вдосконалення основних лікувальних та діагностичних процесів на основі доказової медицини.
Забезпечити наявність якісних медичних препаратів, вакцин та витратних матеріалів;
Надання платних медичних послуг згідно законодавства України;
Удосконалення системи профілактичних медичних оглядів на засадах цільової диспансеризації населення, впровадження програм масового скринінгу населення.
Забезпечення дотримання медичним персоналом норм лікарської етики.
Укладання угоди між КНП «КЦМЛ КМР» та Національною службою здоров’я України.
Забезпечення раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та кадрових ресурсів, укріплення матеріально-технічної бази лікарні, забезпечення економії енергоносіїв. Покращити фінансову самодостатність і фінансову стійкість, продовження розвитку багатоканального фінансування.
Створення сучасної системи медичного інформаційного забезпечення в КНП «КЦМЛ КМР» – оновлення оргтехніки та програмного забезпечення.
Створення належних умов перебування хворих в лікарні та працівників на робочому місці.
СТРУКТУРА ПІДПРИЄМСТВА
Консультативно – діагностичний центр
налічує 9 відділень, а саме:
Цілодобовий стаціонар
розрахункова потужність – 363 ліжка
налічує 15 відділень, а саме:
Допоміжні лікувально-діагностичні підрозділи
налічує 3 відділення, а саме:
Відділення медико-соціальної допомоги дітям та молоді “Клініка, дружня до молоді”
Адміністративно-управлінська та господарська служби
Транспортний відділ
Аптека
Центральне стерилізаційне відділення
Штатна чисельність
КНП «Коростенська ЦМЛ КМР» – 760,75 шт. од. |
||||||||||
Лікарі –
179,0 шт. од. |
Середній медичний персонал –
326,25 шт. од. |
Молодший
медичний персонал – 151,5 шт. од. |
||||||||
Спеціалісти (немедики) –
33,25 шт. од. |
Інший персонал –
70,75 шт. од. |
АНАЛІЗ СЕРЕДОВИЩА
І. Аналіз внутрішніх чинників
Аналіз поточної діяльності КНП Коростенська ЦМЛ КМР” дозволяє оцінити сильні та слабкі сторони медичного закладу, його можливості та перспективи подальшого розвитку, а також визначити ключові фактори успіху.
Даний аналіз показує хід збільшення штатної чисельності працівників в результаті оптимізації: у порівнянні 2022 р. до 2019 р. штатна чисельність збільшилася на 2,6 %
Отже, аналізуючи дану діаграму ми можемо зробити такі висновки, що забезпеченість вцілому закладу кадрами складає 96,3 %. Забезпеченість лікарями складає 89,2 %, що на даний час стає проблемою.
До проблеми з забезпеченістю кадрами, а саме лікарями, потрібно підійти уважно та зважено, на рівні розподілу інтернів по закладах охорони здоров’я, було б добре удосконалити саму систему розподілу.
Завдяки даному графіку ми можемо побачити хід скорочення ліжкового фонду в результаті оптимізації: у порівнянні 2022 р. до 2019 р. ліжковий фонд збільшився на 6,8 %.
3.1. Аналіз показників діяльності стаціонару за 2019-2022 рр.
Рік | Виконання ліжко/дня, % | Середнє перебування на ліжку | Середнє число роботи ліжка |
2019 | 97,1 | 7,3 | 302,6 |
2020 | 60,3 | 7,4 | 205,0 |
2021 | 80,9 | 7,4 | 275,2 |
2022 | 72,3 | 6,8 | 247,0 |
Завдяки даному аналізу робимо висновок: присутнє невиконання плану ліжко-дня, плану роботи ліжка.
Використання наявних ресурсів закладу
Впровадження сучасних методів діагностики та лікування хворих, придбання медичної апаратури, обладнання та устаткування дає змогу:
– у хірургічному відділенні надається невідкладна та планова хірургічна допомога населенню за напрямками: загальна хірургія; судинна хірургія; проктологія; ендоскопія; лапароскопія.
Відділення має на оснащенні: апарат УЗД, фіброгастродуоденоскоп, колоноскоп, комплект обладнання для малоінвазивної хірургії, за допомогою якого проводяться оперативні втручання (варикоцели; апиндектомія; зупинка кровотеч за методом аргоноплазменої коагуляції; видалення поліпів).
а) ЛОР – допомога: аденоктомія під загальним знечуленням; ендоскопічна гайморотомія; ендоскопічна шейверна поліпетмоідотомія; ендоскопічна шейверна аденоктомія, ендоскопічна діагностика порожнини носа.
б) офтальмологічна – допомога: захворюваннями повік (халязіон, ячмінь, абсцес, флегмона); захворюваннями рогівки (кератити, дистрофічні захворювання); патологією зорового нерву (неврит, атрофія); усіма видами глаукоми (терапевтичне та хірургічне лікування).
Операційний блок відділення обладнаний найсучаснішими приладами: операційний мікроскоп компанії «TOPCON» (Японія), факоемульсифікатор (прилад для дроблення кришталика при катаракті) компанії «ALCON» (США), що забезпечує успішне проведення широкого діапазону хірургічних процедур від дрібних операцій на повіках до найскладніших оперативних втручань при катаракті та глаукомі.
Відділення новонароджених має на оснащенні: – апарат штучної вентиляції легенів для новонароджених AVEA Standard призначений для проведення штучної легенів з масою тіла від 100 грам.
На базі ЦМЛ знаходиться допоміжний підрозділ – клініко-діагностична лабораторія, яка проводить лабораторні дослідження, а саме: біохімічні дослідження; загально-клінічні дослідження; бактеріологічні дослідження; гематологічні дослідження; імунологічні дослідження; цитологічні дослідження.
Допоміжні лікувально – діагностичні підрозділи забезпечують такі послуги, як: ультразвукові дослідження, рентгенографія та флюорографія, ендоскопія, холтерування, фізіотерапевтичні процедури та ін.
Консультативно–діагностичний центр та консультативно–діагностичне відділення для дітей надають висококваліфіковану допомогу другого рівня.
SWOT- аналіз КНП «Коростенська ЦМЛ КМР”
СИЛЬНІ СТОРОНИ | СЛАБКІ СТОРОНИ |
Достатній рівень забезпеченості в сучасному медичному обладнанні та устаткуванні, впроваджені сучасні методи діагностики та лікування | Велика частка витрат на заробітну плату, комунальні послуги та непрофільні напрямки роботи |
Орієнтованість на покращення інфраструктури (добудова хірургічного корпуса) та менеджменту закладу | Нетипові приміщення, не відповідають ДБН |
Наявність відділень закладу, яких немає в структурі закладів-конкурентів в місті | |
Достатня кількість населення, щоб зумовити попит на послуги лікарні | Неенергоефективні будівлі |
Оптимальне керівництво. Чітке бачення місії і цінностей лікарні та її місця в системі Коростенського госпітального округу | Існування певних недоліків у розподілі ліжкового фонду (майже немає двомісних та одномісних палат) |
Наявність мотивованого персоналу
Високий рівень якості медичного обслуговування |
Недостатня кількість висококваліфікованого персоналу |
Потужні відділення хірургічного профілю | Недостатня кількість проведених операцій |
Розпочинається оптимізація ліжкового фонду та штатної чисельності лікарні | |
Перехід з комунальної установи в КНП | Недостатня кількість та застаріле обладнання для обслуговування |
Ефективна співпраця з страховими організаціями | |
Запровадження ІТ- системи | |
МОЖЛИВОСТІ | ЗАГРОЗИ |
Можливість отримувати додаткові потоки пацієнтів через центральне географічне положення та достатню кількість персоналу і апаратури | Наявність конкурентних закладів на території міста |
Завдяки позитивній громадській думці з точки зору надання медичних послуг з’явилася можливість забезпечити закладу конкурентноспропожність | Економічний спад в регіоні та значна частка неплатоспроможного населення |
Завдяки реформі медичної галузі з’явилася можливість забезпечити персонал закладу достойним рівнем оплати праці | Погана якість доріг заважає пацієнтам швидко та зручно діставатись до лікарні |
Сприяння зацікавлених сторін щодо збільшення періодичних та капітальних фінансових вливань відповідно до нового стратегічного напрямку | Збільшення кількості скарг та адміністративних судових розглядів |
Залучення партнерів до розвитку | Недостатня кількість медичного персоналу |
Покращення забезпеченості закладу | |
Вигоди від державного та приватного партнерства | |
Надання медичної допомоги пацієнтам із інших районів, міст та ін. |
МІСІЯ, ЦІННОСТІ ТА СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ КНП «КЦМЛ КМР»
Ефективне лідерство, дисципліна, наявність в достатніх обсягах та стабільних ресурсів, спільне бачення та визнанні цінності, зобов’язання та підтримка зацікавлених сторін, ефективне спілкування, сталий партнерський зв’язок та партнерське співробітництво, ефективне використання наявних ресурсів.
Місія підприємства – медичне обслуговування населення, надання медичної допомоги та послуг медичного обслуговування в амбулаторних та стаціонарних умовах (за видами медичної допомоги, лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою відповідно до отриманої Підприємством ліцензії на медичну практику та на основі професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників).
Цінності:
Висока якість – прагнення надати найкращі можливі медичні послуги пацієнтам.
Безпека – надання безпечних медичних послуг відповідно до головною заповіддю лікування «Не нашкодь».
Співчуття і повагу – кожен пацієнт заслуговує на співчуття, і поваги його особистості незалежно від її статі, віку, національності, мови спілкування, раси, добробуту.
Пацієнтоорієнтовність – сприйняття пацієнтів і їх сімей як партнерів в процесі лікування, сприяння пацієнтам в прагненні бути поінформованими учасниками в прийнятті рішень, які зачіпають їх здоров’я і благополуччя.
Професіоналізм – прагнення до безперервної самоосвіти кожного фахівця, спрямованість кращих знань, можливостей і досвіду на благо пацієнта на основі постійного розвитку.
Розвиток та інновації – універсальність надання медичної допомоги лікарями заохочення впровадження інноваційних технологій діагностики і лікування, адаптованих для жителів нашого регіону.
Робота в команді – внесок кожного співробітника в досягненні поставлених завдань (індикаторів), дотримання медичної етики деонтології, вдосконалення якості медичних послуг.
Повага до гідності та особистості пацієнтів та працівників.
Відповідальність – необхідність, обов’язок відповідати за свої дії.
Колегіальність – постійний самоаналіз і співробітництво, а також створення системи довіри на основі паритету відповідальності і обсягу роботи.
Відкритість – дотримання принципів чесності і порядності в особистісних і колективних діях.
Стратегічні цілі:
– Стати ведучою конкурентоспроможною, доступною для населення лікарнею, що здійснює комплексну кваліфіковану медичну допомогу, шляхом впровадження інноваційних технологій і міжнародних стандартів на засадах доказової медицини і досягнення науки;
– Забезпечити широкий спектр і якісних медичних послуг, спрямованих на зміцнення його здоров’я, профілактику, точну діагностику і ефективне лікування захворювань для зміцнення і відновлення здоров’я;
– Ефективна адаптація до нової системи фінансування та нових умов надання медичних послуг в 2023 році;
– Забезпечення стовідсоткового укомплектування медичним обладнанням закладу;
– Оптимізація закладу для праці в госпітальному окрузі, з метою приведення функціональних потужностей (кадрового потенціалу, технічного оснащення) до рівня зазначених вимог;
– Забезпечити наявність компетентних кадрових ресурсів та розвиток;
– Забезпечення комфортних умов перебування хворих у закладі, шляхом створення двомісних палат та здійснення поточних та капітальних ремонтів будівель;
– Взаємодія з іншими медичними організаціями з питань консультативно-діагностичної та лікувальної допомоги населенню;
– Комплексна автоматизація і забезпечення комп’ютерною технікою, мережею відділень та підрозділів закладу, впровадження МІС:
– Впровадження системи моніторингу і аналізу діяльності закладу;
– Удосконалення організації управління лікарнею шляхом введення методології менеджменту (управління якістю, аналіз основних ресурсів: кадровий менеджмент, фармацевтичний менеджмент, фінансово-економічний менеджмент);
– Підвищити попит на медичні послуги;
– Надання платних медичних та немедичних платних послуг;
– Економія ресурсів – ефективне виконання своєї діяльності персоналом з раціональним та економним витрачанням ресурсів.
КЛЮЧОВІ СТРАТЕГІЧНІ ЗАДАЧІ, ІНІЦІАТИВИ, МЕТОДИ ДОСЯЖНОСТІ ВИКОНАННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
– діагностика та лікування хвороб на ранніх стадіях розвитку;
– оперативне надання кваліфікованої медичної допомоги на вторинному рівні;
– сприяння покращення показників здоров’я населення, зменшення питомої ваги випадків злоякісних новоутворень, зниження рівня захворюваності населення на хвороби органів кровообігу, ендокринної системи та інших;
– забезпечити зниження рівня смертності від інфарктів та інсультів;
– медичні працівники – отримають робочі місця згідно санітарно-гігієнічних вимог;
– територіальна громада – матиме ефективний інструмент відстоювати соціальні та економічні інтереси мешканців в частині вимог щодо належного стану об’єктів комунальної інфраструктури;
– міська рада та її виконавчий комітет – отримає інструмент, який дозволить вдосконалити процес прийняття рішень, про інвестування в модернізацію об’єктів комунальної інфраструктури, підвищити ефективність використання коштів міського бюджету, що дасть можливість ефективно реалізувати свої зобов’язання щодо відповідальності за забезпечення належної якості послуг, комфортності, а головне те, що буде зроблено великий крок у збереженні та розвитку медичної галузі та впевненість в тому, що їх праця направлена на поліпшення медичного обслуговування жителів.
Придбання та оновлення обладнання надасть змогу лікарям значно покращити діагностику та лікування хворих, зменшити період лікування та реабілітацію хворих, що призведе до значної економії коштів населення та бюджетних коштів.
Лікування сучасним обладнанням дає змогу зменшити кількість виходів на інвалідність, що значно зекономить бюджетні кошти.
– подальший розвиток малоінвазивних лікувальних методик ендоскопічного напрямку у галузі хірургії та гінекології, збільшення обороту ліжка та зменшення перебування хворого на ліжку (впровадження хірургії одного дня).
– розширення спектру діагностичних послуг (рентгенологічних, ендоскопічних, послуг ультразвукової діагностики тощо),
– створення умов для впровадження сучасних пренатальних технологій, удосконалення неонатального догляду та консультаційних послуг з педіатрії,
– розширення реабілітаційних послуг.
– проведення профілактичних обстежень на ВІЛ/СНІД, туберкульоз; контроль за ТБ/ВІЛ та резистентним ТБ шляхом освіти пацієнтів і спільнот;
– заходи з профілактики, діагностики та запровадження протоколів лікування неінфекційних захворювань (діабету, гіпертонічної хвороби, серцево-судинних захворювань, захворювань нирок, онкологічних захворювань).
– задля підвищення відсотка людей, які використовують методи планування сім’ї, проводити заходи щодо планування сім’ї (покращити доступність та санітарно-просвітницьку роботу стосовно використання контрацептивів);
– здоров’я матері та дитини (забезпечити регулярний нагляд, візити до жіночої консультації під час вагітності, включаючи забезпечення профілактики передачі захворювань від матері до дитини, здійснювати подальший розвиток програми “ Лікарня доброзичлива до дитини ”, в рамках якої пропагувати грудне вигодовування, реалізувати заходи щодо підтримки репродуктивного здоров’я);
– підготовка до роботи на базі КНП «КЦМЛ КМР» пренатального центру (забезпечення обладнанням та кадровим ресурсом).
Поліпшення комунікацій між підрозділами і персоналом, підвищення пропускної здатності за рахунок оптимізації використання наявних ресурсів (персонал, обладнання, матеріали) можливість аналізу затребуваності певних медичних послуг або лікарів, підвищення задоволеності пацієнтів (швидкість обслуговування, зручність переміщення по закладу), відстеження часу перебування пацієнта в лікарні (для аналізу та прийняття рішень), наявність фінансової інформації в режимі реального часу (оплата за послуги, наявність заборгованості), наявність інформації про запаси на складах, планування закупівель.
Скорочується паперовий документообіг. Інформація про пацієнта (паспортна частина) вводиться в МІС лише один раз і автоматично відображається у всіх документах, які ведуться по пацієнтові.
Керівник має доступ до оперативної інформації про діяльність медичного закладу.
Реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій здійснюється відповідно до цього Закону для всіх видів медичної допомоги.
На сьогоднішній день об’єкт знаходиться в законсервованому стані. Ступінь будівельної готовності всього об’єкту становить 76%.
Якщо проаналізувати робити капітальний ремонт старих будівель чи добудувати новий хірургічний корпус, то можна сказати однозначно, що добудова нового хірургічного корпусу дасть змогу:
– значно покращити умови перебування хворих – створення двомісні палат з окремими санвузлами;
– умови праці персоналу;
– запровадити сучасні інноваційні технології;
– забезпечити ефективність, економічність та надійність функціонування медичного закладу;
– створити територіальний госпітальний округ для надання спеціалізованої медичної допомоги жителям північних районів Житомирської області.
Продовження роботи по завершенню будівництва хірургічного корпусу Коростенської ЦМЛ, що було б маленьким, але дуже значним проявом поваги не тільки до жителів найбільш постраждалого від аварії на ЧАЕС міста Коростеня, а і для мешканців всього північного регіону Житомирської області.
Добудова корпусу стане економічним поштовхом для розвитку механізмів соціально-економічної самодостатності, зменшить витрати на енергоносії, сприятиме розвитку медичного обслуговування, якісного обслуговування та лікування хворих, підвищення авторитету місцевої влади та довіри в громаді.
На сьогоднішній день одним із найпоширеніших корупційних проявів у вітчизняних медичних закладах є практика “особистої подяки” лікарю за надану ним медичну допомогу. Розвитку такого негативного явища сприяє той факт, що в нашій країні висококваліфіковані лікарі за свою роботу отримують мізерну винагороду, яка не дозволяє їм підтримувати той життєвий рівень, який повинні отримувати висококваліфіковані спеціалісти у розвиненій державі.
Задля ліквідації так званої традиції “особистої подяки” лікарю необхідно переглянути підхід до оплати праці медичних працівників, що має ґрунтуватися на сучасних модифікованих системах оплати праці, заснованих на принципах справедливості і гнучкості, а також враховувати мінливі умови фінансування й наявність конкуренції на ринку медичних послуг. Необхідно дещо відійти від жорстких централізованих нормативів нарахування заробітної плати й запровадити диференційований підхід, за яким ключовим повинно стати врахування особистих досягнень та практичного внеску кожного медпрацівника у загальний результат роботи лікарні.
В основі реалізації стимулюючої функції системи оплати праці КНП «Коростенська ЦМЛ КМР» повинна бути особиста зацікавленість лікаря у результатах своєї роботи, а тому основну частку заробітної плати доцільно пов’язувати із наявними результатами індивідуальної праці, виходячи з особистих якостей і результатів праці кожного медичного працівника, а додаткова може залежати від кінцевих результатів роботи медичного закладу. Також з метою усунення інфляційного чинника та стимулювання праці медичних працівників важливо періодично переглядати посадові оклади, в т.ч. із використанням індивідуального підходу
ІІ. Розвиток фінансово-господарської та лікувальної діяльностіЕкономічні методи управління та фінансово-господарська діяльність, зміцнення матеріально-технічної бази лікарні:
Задля забезпечення принципів справедливості і прозорості оплати праці у процесі розробки й укладення колективного договору КНП “Коростенська ЦМЛ КМР” необхідно передбачити, те, щоб система оплати праці чітко визначала:
а) структуру основної заробітної плати за елементами, з яких вона складається;
б) показники, за якими певним групам та категоріям працівників нараховується заробітна плата;
в) умови, за яких основна заробітна плата працівників може бути підвищена або знижена до рівня, передбаченого законом, із визначенням показників та умов діяльності, за якими це підвищення або зниження може бути застосовано, та розмірів такого підвищення або зниження;
г) показники та умови нарахування додаткової оплати праці: премій, доплат, надбавок або інших заохочувальних та компенсаційних виплат.
Зазвичай тарифи на комунальні послуги для комунальних неприбуткових підприємств вищі, ніж для бюджетних установ, за винятком випадків, коли органом місцевого самоврядування встановлюється пільговий тариф на енергоносії та комунальні послуги для закладів охорони здоров’я. Враховуючи зростання цін на енергоносії та значне подорожчання комунальних послуг, важливим є запровадження ряду заходів з енергозбереження, які дозволять хоча б частково зменшити витрати КНП “Коростенська ЦМЛ КМР” на енергетичні ресурси. Зокрема, варто здійснити наступні заходи:
– заміна дерев’яних віконних блоків на металопластикові;
– повна заміна лампочок розжарювання на всіх освітлювальних площах лікарні на енергозберігаючі;
– утеплення фасаду будівлі;
– промивка систем опалення;
– поточні ремонти водо-каналізаційних систем;
– заміна застарілої сантехніки, яка вийшла з ладу;
– встановлення по будівлях лічильників на опалення та регуляторів подачі тепла;
– часткове встановлення сонячних батарей.
В результаті вище перелічених заходів отримаємо стрімкий розвиток, гідну заробітну плату, постійне оновлення обладнання, економію ресурсів та ефективну працю закладу.
ІІІ. Підвищення рівня задоволеності пацієнтами
Для підвищення задоволеності населення якістю і доступністю медичної допомоги необхідно вирішити такі завдання:
– ліквідувати черги в КДЦ шляхом оптимізації робочого часу і вдосконалення системи управління потоками пацієнтів. Впровадити МІС змінить або скоротить в тривалості деякі робочі процеси, що призводить до більш ефективного використання часу персоналу і, відповідно, більш швидкому обслуговуванню пацієнта;
– підвищити доступність діагностичних і лікувально-профілактичних втручань для пацієнтів шляхом збільшення обсягів безкоштовної медичної допомоги;
– підвищити інформованість пацієнтів про медичну допомогу шляхом впровадження регламентів послуг;
– підвищити інформованість пацієнтів про правила ведення здорового способу життя, про правила прийому ліків, призначених лікарем, і про правила способу життя з хронічними захворюваннями шляхом організації профілактичних кабінетів і проведення «шкіл здоров’я» в поліклінічних умовах, а також шляхом розповсюдження друкованих матеріалів;
– створити сприятливу, «дружню» середовище для пацієнтів в шляхом проведення роз’яснювальної роботи серед медичних працівників, а також шляхом посилення контролю за медичними працівниками по цьому напряму і підвищення їх мотивації до ввічливому поводженню з пацієнтами;
– підвищити зацікавленість населення в збереженні свого здоров’я і здоров’я своїх близьких шляхом проведення масової комунікативної компанії по медико-санітарній освіті і солідарної відповідальності пацієнта за своє здоров’я;
– постійно проводити поточні та капітальні ремонти приміщень, оновлення меблів, постільної білизни, створення одно та двомісних палат (створення комфортних умов перебування хворого).
IV. Розвиток та мотивація кадрових ресурсів закладу Для зупинки плинності кадрів потрібно розробити стратегію збереження:- індивідуальна оцінка кожного медичного працівника;- підвищення розміру оплати праці залежно від рівня їх кваліфікації, обсягів, якості, складності, ефективності та умов виконуваної роботи;- запровадження мотиваційних доплат до основної заробітної плати;- забезпечення молодих спеціалістів (лікарів, лікарів-інтернів) службовим житлом;- своєчасне планування та проведення підвищення кваліфікації медичного та немедичного;- постійно здійснювати заходи щодо добору та розподілу персоналу, вивчення відповідності їхніх ділових та моральних якостей в роботі за професією, посадою.Дані заходи забезпечать підвищення показників ефективності праці персоналу (збільшення кількості обслугованих пацієнтів, покращений рівень надаваних послуг), зниження плинності кадрів, в результаті підвищення рівня якості надаваних послуг та задоволеності пацієнтів.
Очікуваний результат
РЕСУРСИ
Для досягнення поставлених стратегічних задач стратегічного плану необхідне:
РИЗИКИ
Наявність конкурентних закладів на території міста.
Економічний спад в регіоні та значна частка неплатоспроможного населення.
Недостатня кількість медичного персоналу.
Збільшення кількості скарг та адміністративних судових розглядів.
Погана якість доріг заважає пацієнтам швидко та зручно діставатись до лікарні.
Збільшення кількості скарг та адміністративних судових розглядів.
Недостатність забезпечення засобами медичного призначення та послуг.
ФІНАНСОВИЙ ПРОГНОЗ
Підвищення рівня оплати праці.
Покращення матеріально – технічної бази підприємства.
Збільшення грошових надходжень від надання медичних послуг, від співпраці з благодійними організаціями та ін.
Покращення фінансової самодостатності, продовження розвитку багатоканального фінансування.
ОЦІНКА СТРАТЕГІЇ
Моніторинг та оцінка діяльності закладу в цілому, структурних підрозділів та персонального кожного медичного працівника лікарні за допомогою запровадження медичної інформаційної системи та стовідсоткової комп’ютеризації робочих місць з введенням відповідних програм.
Керуючий справами виконкому Андрій ОХРІМЧУК