Про затвердження Стратегічного плану розвитку Комунального виробничо – господарського підприємства на 2023-2025 роки

21.09.2023 65

Про затвердження Стратегічного плану  розвитку Комунального виробничо –  господарського підприємства  на 2023-2025 роки

 

      У К Р А Ї Н А

       Коростенська міська рада Житомирської області

    ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

      Р І Ш Е Н Н Я

 

 

Від     17.08.2022 р. №_307_  

Про затвердження Стратегічного плану

розвитку Комунального виробничо –

господарського підприємства

на 2023-2025 роки

 

 

Відповідно до статей 24, 78 Господарського кодексу України, керуючись підпунктом 4 пункту «а» ст. 27, підпунктом 2 пункту 2 ст. 52, пунктом 6 ст. 59  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради

РІШАЄ:

 

  1. Затвердити Стратегічний план розвитку Комунального виробничо – господарського підприємства на 2023-2025 роки (додається).
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Вигівського В.В.

 

 

 

Міський голова                                                   Володимир МОСКАЛЕНКО

 

Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

Начальник управління ЖКГ

Валерій МАРТИНЮК

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

Додаток до

рішення виконавчого комітету

Коростенської міської ради

від 17.08.2022р. № 307

 

 

 

 

 

Стратегічний план розвитку
Коростенськ
ого комунального виробничо-господарського  підприємства

на 2023-2025 роки

 

 

 

 

Розділ 1. Зведена інформація щодо напрямків розвитку, стратегічних цілей та завдань підприємства

 

Метою діяльності Коростенського комунального виробничо-господарського  підприємства (скорочено КВГП) є утримання загальноміських об’єктів благоустрою, надання послуг з поводження з побутовими відходами, надання ритуальних послуг, утримання вулично-дорожньої мережі, утримання вуличної мережі освітлення, утримання мереж зливової каналізації (ремонт та технічне обслуговування), утримання кладовищ та парків, утримання зелених насаджень в місті.

Підприємство планує досягнення цієї мети шляхом подальшого вдосконалення роботи в таких напрямках, як бухгалтерський облік та фінансовий менеджмент, формування тарифів, експлуатація та технічне обслуговування основних засобів, нарахування плати за послуги і збирання платежів від споживачів, залучення громадськості до процесу прийняття стратегічних рішень.

Цей стратегічний план є програмою щодо підвищення ефективності роботи і подальшого розвитку підприємства. Він включає стислий опис проектів та програм, які підприємство планує впровадити у коротко та середньо терміновій перспективі, а також фінансовий план, що відображує операційні та капітальні витрати впродовж цього періоду.

КВГП використовуватиме Стратегічний план для таких цілей:

  • отримання ухвали місцевого органу влади на виконання окремих видів запланованих робіт;
  • управління роботою працівників підприємства в ході реалізації проектів та програм;
  • пояснення та обґрунтування пропозицій щодо використання прибутку;
  • роз’яснення громадськості, споживачам, потенційним інвесторам та партнерам планів роботи підприємства та його потреб.

Складаючи Стратегічний план, підприємство оцінило свій технічний, фінансовий і кадровий потенціал, проаналізувало різні варіанти поліпшення роботи та вивчало думку споживачів і населення міста в цілому. В результаті цієї роботи було розроблено стратегічний план заходів, націлений на поліпшення діяльності підприємства та забезпечення можливості надавати послуги кращої якості за цінами, які їм відповідають.

 

 

Розділ 2. Інформація про підприємство, основні показники підприємства.

 

Коростень (історична назва – Іскоростень) місто обласного значення, розташоване на річці Уж, притоці Прип’яті, за 87 км на північ від обласного центру м. Житомира, 150 км від столиці України м. Києва та за 60 км від кордону з республікою Білорусь. Річкою Уж воно розділяється з південного заходу на північний схід на дві частини, з яких лівобережна майже вдвічі більше правобережної.

Коростень є районним центром Житомирщини. Це сучасне місто зі стратегією розвитку. Однією з цілей стратегічного розвитку міста Коростеня визначено створення екологічно безпечного та комфортного середовища для проживання, що досягається в тому числі шляхом забезпечення належного рівня благоустрою міста.

У  місті Коростень проживає понад 65 тисяч мешканців. Територія міста Коростень – 4230,84 гектара. Місто складається з чотирьох основних районів, розмежованих між собою залізничними коліями та річкою Уж. Всі вони представляють собою житлові райони, які відрізняються між собою по площі і по кількості населення. Мікрорайони Чигирі, Житомирське, Чолівка та Мирний територіально відрізані від основних районів міста залізницею що ускладнює надійне сполучення з ними.

 

Назва підприємства КП «Коростенське виробничо-господарське підприємство»
Адреса 11500, Житомирська область,  м. Коростень, вул. Грушевського, 23
Начальник Якубовський Леонід Павлович
Головний інженер Стаднік Михайло Васильович
Головний бухгалтер Галицька Марина Володимирівна
Основні види діяльності 1.     Організація благоустрою населених пунктів:

–      утримання та поточний ремонт парків та скверів міста;

–      утримання та поточний ремонт кладовищ;

–      утримання та догляд зелених насаджень, квітників та газонів;

–      утримання та поточний ремонт мереж вуличного освітлення;

–      поточний ремонт об’єктів та елементів благоустрою міста, встановлення МАФ;

–      поточний ремонт та технічне обслуговування мереж зливової каналізації.

2.     Утримання та розвиток автомобільних доріг загального користування та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету:

–      поточний ремонт вулично-дорожньої мережі;

–      утримання вулично-дорожньої мережі;

–      утримання об’єктів дорожньої безпеки.

3.     Послуги з поводження з побутовими відходами для всіх категорій населення..

4.     Організація поховань і надання суміжних послуг.

 

Форма власності Комунальне підприємство, яке діє на підставі Статуту, затвердженого міською Радою.
Підзвітність Підприємство підпорядковане міськвиконкому через управління житлово-комунального господарства
Чисельність персоналу 102 осіб (станом на 01.07.2022 року)

 

Предмет діяльності Забезпечення своєчасного обслуговування населення та підприємств міста Коростеня в частині проведення заходів для підтримання належного технічно-експлуатаційного, санітарно-екологічного стану, проведенню благоустрою міста

 

Крім того підприємство відповідно до Статуту може надавати наступні послуги:

– монтажі, ремонтні, будівельні роботи на об’єктах народно – господарського призначення, благоустрою, капітального та поточного ремонту та заміні сантехобладнання;

–  придбання та реалізація санітарного – технічного, будівельного обладнання та матеріалів;

– ремонт та технічне обслуговування автомобілів, механізмів, інших самохідних машин та торгівля запасними частинами до них;

–  організація , обслуговування та експлуатація автостоянок ;

–  оптова, роздрібна, лоткова торгівля в тому числі через власні магазини, кіоски;

–  виробництво, закупівля, переробка, розфасовка та реалізація товарів народного споживання продовольчої та непродовольчої груп;

– виробництво (вирощування), заготівля, переробка та реалізація сільськогосподарської продукції тваринного та рослинного походження ;

– переробка деревини та відходів з деревини, виробництво та реалізація виробів з дерева в тому числі будівельних матеріалів, столярних виробів, різних типів меблів та комплектуючих до низ ;

–  розвиток підсобних промислів та виготовлення товарів народного споживання;

–  дизайнерські реставраційні та художньо – оздоблювальні роботи ;

–  надання юридичних послуг ;

– надання посередницьких послуг в купівлі, продажу, оренді ( наймі ) квартир, будинків не житлових приміщень, споруд інших об’єктів нерухомості;

– надання матеріально – технічних, агросервісних, посередницьких послуг юридичним та фізичним особам;

– організація проведення виховної і спортивно – масової роботи серед населення міста ;

–  надання транспортних послуг ;

–  утримання тепличного господарства , вирощування і реалізація розсади, квітів, іншої продукції рослинного походження ;

– утримання підсобних господарств, вирощування і реалізація продукції рослинного та тваринного походження в тому числі молодняка сільськогосподарських тварин та птиці ;

–  здійснення рятувальних заходів на водах ;

– надання побутових послуг( косметичні, перукарські послуги, пошив та ремонт одягу, взуття, головних уборів, ремонт холодильного устаткування та інші послуги) ;

– розроблення нових моделей одягу, взуття, головних уборів, зачісок і тому подібне та впровадження їх у виробництво ;

–   надання інших платних послуг юридичним та фізичним особам.

Види діяльності, які потребують спеціальний дозвіл (ліцензування) проводиться підприємством лише після одержання таких дозволів (ліцензій)

 

 

Розділ 3.  Аналіз середовища,  SWOT – аналіз підприємства

 

КВГП, як і кожне підприємство, перебуває в умовах, що постійно змінюються. Внутрішнє середовище — це та частина загального середовища, яка перебуває в межах організації.

 

 

 

 

СИЛЬНІ СТОРОНИ

 

1.     Стабільна система надання послуг

2.     Забезпеченість власними технічними засобами для надання комплексних послуг та виконання завдань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЖЛИВОСТІ

 

1.     Запровадження енергозберігаючих технологій та обладнання

2.     Розширення території обслуговування

3.     Впровадження інноваційних проектів

 

СЛАБКІ СТОРОНИ

 

1.     Відсутність сучасного тепличного комплексу для вирощування квітів

2.     Недостатня кількість спецтехніки для надання послуг з вивезення побутових відходів у зв’язку з розширенням зони обслуговування

3.     Недостатня організація маркетингової діяльності

 

 

 

 

 

ЗАГРОЗИ

 

1.     Недосконалість існуючої нормативно-правової бази, яка регламентує порядок встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами

2.     Відсутність необхідної інфраструктури у сфері поводження з побутовими відходами

3.     Зростання вартості, енергоносіїв,  паливно-мастильних матеріалів, високі податки

4.     Високі інвестиційні ризики зумовлені інфляційними процесами в країні

 
     
   

 

 

 

 

 

 

Аналіз фінансово – господарської діяльності КВГП

 

Основні показники за 2020 р.  – 2021 р.

 

 

  Показники 2020р. 2021р.
1. Доходи (без ПДВ) 39369,0 48620,0
  Чистий дохід від реалізації продукції 39128,0 46586,0
  Інші операційні доходи 241,0 2034,0
2. Витрати  (без ПДВ) 40669,0 50019,0
  Собівартість  реалізації продукції 35754,0 37505,0
  Інші операційні витрати 0,0 0,0
  Інші витрати 4915,0 12514,0
3. Фінансовий результат  до оподаткування -1300,0 -1399,0
4. Податок на прибуток 0,0 0,0
5. Чистий прибуток (збиток) -1300,0 -1399,0
6. Середньооблікова  чисельність , осіб 92 100
7. Середньомісячна заробітна плата, грн. 10582,25 11638,92
8. Дебіторська  заборгованість станом на кінець звітного періоду, в тому числі 4007,0 4809,0
населення, тис. грн. 3109,6 3486,0
9. Кредиторська заборгованість станом на кінець звітного періоду, тис. грн. 464,0 1056,0

 

 

 

Розділ 4. СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ

 

4.1. Характеристика стану об’єктів благоустрою міста та автомобільних доріг загального користування з утриманням дорожньої інфраструктури

 

План розвитку складений на період 2023-2025 роки та полягає у покращенні якості наданих послуг  для мешканців міста Коростеня.

 

Загальноміські території, як об’єкти благоустрою з їх елементами, потребують відповідного поводження.

КВГП займається утриманням загальноміських об’єктів благоустрою, наданням послуг з поводженням побутових відходів, утриманням мереж зовнішнього освітлення, наданням ритуальних послуг та утриманням зелених насаджень, поточним ремонтом та технічним обслуговуванням мереж зливової каналізації, утриманням та поточним ремонтом вулично-дорожньої мережі.

 

4.1.1. Утримання та поточний ремонт мереж вуличного освітлення.

 

Комунальне виробничо-господарське підприємство при утриманні та поточному ремонті електричних мереж зовнішнього освітлення виконує наступні роботи:

  • заміна пошкоджених та застарілих конструкцій, опор, ліхтарів, освітлювальної арматури, тросів, розтяжок, кабелів, дротів, комунікаційної арматури;
  • ремонт і заміна кінцевих та з’єднувальних муфт на кабелях усіх марок;
  • технічне обслуговування обладнання та телемеханіки;
  • проводиться часткова заміна дротів, освітлювальної арматури, кабельних мереж;
  • вирівнювання опор;
  • ремонт та заміна заземлюючих пристроїв;
  • заміна ламп, лічильників, контакторів, автоматичних лічильників, плавких запобіжників, модемів та інших пристроїв;
  • ліквідація пошкоджень електромереж, освітлювальної арматури та устаткування;
  • постійний нагляд за справністю електромереж, устаткування, споруд, фарбування опор та інше.

Метою плану є забезпечення належного технічного стану мереж зовнішнього освітлення для досягнення оптимального освітлення вулиць міста та створення умов для безпечного руху транспорту та пішоходів.

Протяжність мереж вуличного освітлення складає 224,069 км, з них:

  • кабельні мережі – 63,347 км.;
  • повітряні мережі – 161,063 км.

Нараховується світлоточок за типами джерел світла – 4437 шт., з них:

  • лампи розжарювання – 31 шт.;
  • компактні люмінесцентні економ – 10 шт.;
  • ртутні – 11 шт.;
  • натрієві – 2734 шт.;
  • металогалогенні – 21 шт.;
  • світлодіодні джерела світла – 1408 шт.;
  • автоматизовані системи дистанційного управління зовнішнім освітленням – 36 шт.

З 1971 року до 2007 року реконструкція, капітальний ремонт та нове будівництво мереж зовнішнього освітлення практично не проводилась. Тому технічний стан мереж в основному був в аварійному стані. Ситуація почала кардинально змінюватись в останні роки. Протягом 2007-2021 років змонтовано 106,4 км. мереж з застосуванням самоутриманих проводів та замінено ліхтарів старих модифікацій з лампами великої потужності типу ДРЛ та розжарювання, на ліхтарі з енергозберігаючими лампами ДНат 250-150-70 Ват, які при невеликій потужності дають кращу освітленість доріг і мають у 25 разів більший термін експлуатації, а це зменшує витрати електроенергії і виробничі витрати. Крім цього вдалося замінити старі лічильники електроенергії на багато тарифні, а також кардинально змінити систему автоматичного керування мережами зовнішнього освітлення із застосуванням модемного зв’язку.

Впровадження цього Плану дозволить утримувати мережі зовнішнього освітлення у відповідності з вимогами «Правил влаштування та експлуатації електроустановок», забезпечить більш якісне освітлення вулиць міста, а також поліпшить безпечність та соціальний клімат у місті, зменшить кількість правопорушень.

Підприємство планує досягти цієї мети шляхом подальшого вдосконалення роботи у таких напрямках:

  1. утримання електричних мереж зовнішнього освітлення:
  • автоматизація процесу керування освітленням вулиць, парків та скверів міста, встановлення засобів дистанційного зняття показників з лічильників обліку електроенергії;
  • реконструкція вуличного освітлення з використанням світлодіодних світильників;
  • заміна та поновлення елементів натрієвих світильників;
  • заміна застарілого освітлювального обладнання та проведення необхідних ремонтних робіт;
  • інвентаризація МЗО із занесенням на електронний носій.
  1. зменшення втрат в електричних мережах та підвищення їх надійності:

– модернізація (поточний та капітальний ремонт, реконструкція) електромереж, заміна голих неізольованих проводів;

– впровадження системного використання новітнього обладнання пошуку пошкоджень електричних мереж.

  1. утримання світлофорних об’єктів:
  • реконструкція світлофорів;
  • покращення роботи світлофорних об’єктів шляхом заміни контролерів на більш сучасні;
  • покращення роботи світлофорних об’єктів шляхом диспетчеризації на основі новітніх розробок;
  • запровадження підсистеми контролю за роботою світлофорів.
  1. зменшення витрат на опалення та електроенергію:

– заміна енергоємного обладнання та оптимізація його роботи.

  1. забезпечення надійності та безперебійності роботи мереж зовнішнього освітлення та світлофорних об’єктів:

– своєчасне проведення планово-профілактичних ремонтів згідно затверджених графіків, збереження охоронних зон;

– підвищення рівня кваліфікації фахівців шляхом участі у навчаннях, семінарах та тренінгах, обмін досвідом з аналогічними підприємствами;

– будівництво нових систем освітлення дворових територій парків та скверів міста з використанням сонячних батарей.

  1. підвищення довіри споживачів до роботи підприємства:

– забезпечення висвітлення роботи підприємства у ЗМІ, ведення інтернет-сторінки, постійна присутність у соціальних мережах;

– забезпечення фінансової прозорості діяльності підприємства;

– залучення громадськості до процесу прийняття стратегічних рішень.

  1. забезпечення фінансової стабільності роботи підприємства, подальша оптимізація витрат, збільшення обсягів робіт.

 

4.1.2. Утримання та догляд зелених насаджень, квітників та газонів

 

Загальна площа усіх зелених насаджень в місті становить 794,4 га., в тому числі площа зелених насаджень загального користування – 182,68 га (в тому числі 6 парків загальною площею 31,67 га. та 11 скверів загальною площею 7,24 га.).

Для збереження біологічного різноманіття міських зелених насаджень необхідне проведення комплексу системних і систематичних заходів з поновлення насаджень, їх належного догляду у відповідності до Правил утримання зелених насаджень в населених пунктах України та Генерального плану міста, для цього необхідно проводити:

  • видалення дерев аварійних, сухостійних, буреломних, вітровальних, перестійного віку, тих, що уражені омелою, дуплистих, трухлявих, таких, що висаджені з порушенням норм розташування щодо цоколів і фундаментів житлових будинків та споруд; при цьому необхідно здійснювати облік ділової та неліквідної деревини з подрібненням фрагментів стовбурів дерев і їх скелетних гілок на дрова та щепу (з метою зменшення об’єму вивезення відходів на полігон твердих побутових відходів), а також застосування цієї деревини, як палива або компостування для вдосконалення енергозберігаючих технологій;
  • посадка молодих дерев крупномірними саджанцями (не менше 100 шт. в рік);
  • посадка кущів декоративно-листяної форми та багаторічників і однорічників з категорії групи рослин-красиво-квітучі (не менше 1000 шт. в рік);
  • посів газонів і садіння квіткових рослин у квітниках з усіма попередніми супровідними роботами, створення живих огорож;

 

4.1.3. Поточний ремонт та технічне обслуговування мереж зливової каналізації

 

На обслуговуванні комунального підприємства знаходиться 8,2 км. зливових колекторів, 13 км. відкритих дренажних канав, 260 зливоприймальних колодязів.

Метою плану з облаштування мереж зливової каналізації на більшості вулиць та провулках міста є забезпечення належного технічного стану та ремонту мереж зливової каналізації в м. Коростені.

На сьогоднішній день більша частина зливової мережі в м. Коростені потребує ремонту. Для дотримання міжсезонних термінів ремонту необхідно ремонтувати 15-20% мережі щорічно.

До поточного ремонту мереж зливової каналізації належать такі роботи:

  • улаштування і ремонт основи підпірних стін та зовнішніх поверхонь бутовим каменем;
  • ремонт та заміна дренажу, водостічних труб;

До технічного обслуговування мереж зливової каналізації належать такі роботи:

  • прочищення та промивка трубопроводів за допомогою спецтехніки (всієї протяжності мережі 2 рази на рік, згідно нормативно-технічної документації);
  • прочищення відстійників колодязів та зливо приймачів каналізації; від нанесеного грунту, сміття;
  • викачування води за допомогою спецтехніки;
  • очищення водостоків, дренажних та липневих колекторів, труб;
  • заміна бетонного обладнання колодязів з нарощуванням горловини;
  • ремонт горловин оглядових колодязів.

 

4.1.4. Утримання та поточний ремонт кладовищ

 

Метою стратегічного плану є забезпечення належного виконання робіт по утриманню та поточному ремонту міських кладовищ, створення сприятливих умов для відвідування кладовищ мешканцями міста та догляду за могилами своїх близьких, забезпечення естетичного вигляду територій кладовищ шляхом їх озеленення, впорядкуванням могил одиноких та невідомих громадян, збереження ритуальної атрибутики на місцях поховань, запобігання випадків осквернення місць поховань.

На балансі комунального виробничо-господарського підприємства знаходиться п’ять кладовищ – по вул. Івана Котляревського (К. Лібкнехта), вул. Сергія Кемського (Жовтнева), в районі Чолівка – православне та старовірів, в районі селища Чигирі.

Однією з основних проблем утримання кладовищ є їх недостатня огорожа, відсутність освітлення територій та службових приміщень. На даний час ремонту та відновленню підлягають огорожі всіх кладовищ. Крім того, немає штатних прибиральників території кладовищ, загальна площа яких – 24,2034 га. в тому числі площа, яка підлягає прибиранню становить 7,26 га, прибирання кладовищ проводиться нерегулярно силами землекопів та інших працівників КВГП по мірі накопичення сміття, снігу та інше.

Основні напрямки роботи:

  • організація поховання померлих і надання ритуальних послуг;
  • торгівля ритуальними атрибутами;
  • надання автотранспортних послуг.

Підприємство за рахунок бюджетних коштів виконує роботи по благоустрою кладовищ; їх поточному ремонту, роботи по відновленню хрестів, огорож та намогильних споруд, які були пошкоджені падаючими деревами, зрізання аварійних дерев, поховання трупів самотніх та невідомих громадян.

З кожним роком витрати на утримання об’єктів благоустрою міських кладовищ збільшуються в зв’язку із збільшенням території кладовищ, зростанням заробітної плати, вартості енергоресурсів та інших витрат.

За останні роки простежується динаміка зменшення обсягів робіт по утриманню кладовищ. Але це пов’язано з проблемами фінансування, потреба у виконанні робіт збільшується щорічно.

 

  • Утримання та поточний ремонт вулично-дорожньої мережі

 

Загальна протяжність вулично-дорожньої мережі, яка знаходить на утриманні КВГП – 209,5 км, з неї:

  • мережі з твердим покриттям – 113,5 км;
  • мережі, обладнані закритою дощовою каналізацією – 8,7 км;
  • освітлюваної вулично-дорожньої мережі – 139,17 км;
  • тротуарів та пішохідних доріжок з твердим покриттям – 89,0 км.

 

Літнє утримання

 

Утримання вулично-дорожньої мережі міста Коростеня в належному стані протягом періоду весна-осінь кожного  року проводиться в основному ручним прибиранням:

  • очищення проїжджої частини біля бордюрів від бруду та наносів вручну в труднодоступних місцях;
  • очищення тротуарів та прилоткових зон від пилу та сміття;
  • санітарне прибирання газонів вулиць, схилів, скверів міста ;
  • викошування трави на газонах вулиць, схилах, парках, скверах міста (по мірі необхідності, але не менше 6 разів на рік);
  • очищення урн від твердих побутових відходів;
  • очищення дорожніх знаків та вказівників.

Враховуючи недостатню чисельність робітників з благоустрою ефективне утримання вулично-дорожньої мережі планується проводити за рахунок механізованого прибирання.

 

Зимове утримання.

 

Утримання вулично-дорожньої мережі міста Коростеня в належному стані в зимовий період кожного року, а саме:

– очищення тротуарів від снігу, який щойно випав, товщиною до 2 см ;

–  зсування на тротуарах  снігу, який щойно випав, товщиною понад 2см;

–  посипання території тротуарів реагентами (піско-соляною сумішшю);

–  очищення території тротуарів від ущільненого снігу;

–  очищення території тротуарів від намерзлого льоду товщиною до 2см.

 

Утримання та поточний ремонт вулично-дорожньої мережі .

Утримання та поточний ремонт вулично-дорожньої мережі включає в себе:

  • ямковий ремонт доріг;
  • профілювання вулиць міста;
  • розмітка доріг.

На протязі 2023-2025 років підприємство планує проводити ремонт дорожнього покриття доріг із застосуванням дорожньої фрези, а також використанням сучасних бітумізаторів, що будуть закуплені на заміну бітумних розігріваючих котлів.

За рахунок залучення сторонніх підрядних організацій об’єми робіт планується збільшити у два-три рази порівняно з минулими роками в залежності від виду робіт.

На протязі наступних років підприємство планує провести  поточний ремонт дорожнього покриття в наступних об’ємах:

  • профілювання вулиць громади – 600 000 м2;
  • ямковий ремонт – 80 000 м2;
  • розмітка доріг – 8000 м.п.

 

Ремонт інших об’єктів дорожньої безпеки:

  • ремонт та заміна дорожніх знаків – 150 шт.
  • ремонт та фарбування перильних загороджень – 120 м².
  • ремонт зупинок громадського транспорту – 5 шт.
  • ремонт лавок – 50 шт.

 

 

4.1.6.Поводження з побутовими відходами

 

         Місто Коростень станом на сьогодні зіткнулося з труднощами, що стосуються поводження із твердими побутовими відходами. Утворення ТПВ зростає з року в рік та вивозиться на сміттєзвалище де здійснюється його захоронення.

Стратегічний план поводження з ТПВ у м. Коростені (далі План) – це комплекс взаємопов’язаних та погоджених у часі заходів, зокрема: організаційних, технологічних, ресурсозберігаючих, екологічних, санітарно-гігієнічних, фінансово-економічних, соціальних, інформаційних, освітньовиховних тощо, які спрямовані на розв’язання проблем у сфері поводження із ТПВ.

Тверді побутові відходи (надалі ТПВ) утворюються у процесі життєдіяльності людини (харчові відходи, макулатура, скло, метали, полімерні матеріали тощо) та накопичуються у жилих будинках, закладах соціально-культурного побуту, громадських, навчальних, лікувальних, торгівельних та інших закладах.

ТПВ з території міста Коростеня вивозиться на сміттєзвалище, яке знаходиться в с. Грозине Коростенського району загальною площею 30,0 га, який має паспорт місця видалення відходів. Великогабаритні та ремонтні відходи у складі побутових відходів вивозяться окремо від інших видів побутових відходів згідно окремих договорів. Вивіз ТПВ проводиться відповідно до затверджених маршрутних графіків та  згідно з актами фактично виконаних робіт та виставлених рахунків.

Основні завдання Стратегічного плану: зменшити негативний вплив на довкілля внаслідок надмірного накопичення ТПВ, забезпечити санітарно-гігієнічні норматив збирання ТПВ, не допускати випадків надлишкового накопичення ТПВ на контейнерних майданчиках, забезпечити поетапне впровадження новітніх технологій та засобів механізації та ефективності забору ТПВ, підвищити ефективність виробничої діяльності, шляхом виконання наступних заходів:

  • повне охоплення міста послугами з поводженням побутових відходів;
  • встановлення контейнерів та придбання сміттєвозів, облаштування контейнерних майданчиків;
  • удосконалення нормативно-методичного, організаційного, інформаційного та іншого забезпечення сфери поводження з ТПВ;
  • підвищення рівня відповідальності та екологічної культури населення.

Триває робота з охоплення населення приватного сектору жителів договорами на вивезення ТПВ. Мешканці будинків приватного сектору здійснюють часткове захоронення та переробку (згодовування харчових відходів домашнім тваринам, спалення, перепрівання та перетворення на гній) побутових відходів самостійно в своїх садибах. Недостатня організація збирання ТПВ в приватному секторі призводить до утворення стихійних звалищ в ярах, посадках і т.п., що значно погіршило екологічний і санітарний стан території і довкілля м. Коростеня в останні 10-15 років.

Морфологічний склад сучасних ТПВ значно відрізняється від того, що був кілька десятиліть тому, зокрема збільшилось використання пакувальних матеріалів і напівфабрикатів у повсякденному житті більшості мешканців. Це призвело до зростання вмісту паперу та полімерів у ТПВ.

Для перевезення ТПВ потрібні сучасні сміттєвози для обслуговування контейнерів згідно євро стандартів. Для збирання та тимчасового зберігання побутових відходів потрібно придбання контейнерів.

Практичний досвід поводження з ТПВ інших країн свідчить про те, що необхідно впроваджувати комплексну систему збирання та перероблення ТПВ, яка забезпечує використання відходів як вторинної сировини згідно вимог екологічної безпеки. Це дозволить менше захоронювати відходи на полігонах ТПВ та розвивати потужності з комплексної переробки ТПВ з використанням вторинних ресурсів, залучаючи їх у виробничий обіг.

Охоплення послугами поводження з ТПВ усіх мешканців міста повинно проводитись систематично. Станом на сьогодні зустрічаються місця стихійного нагромадження ТПВ.

В ході повного охоплення житлового фонду, необхідно провести ліквідацію несанкціонованих звалищ на яких в основному накопичується великогабаритне та ремонтне ТПВ. Вивезення цих відходів потребує залучення автомобілів, що відрізняються від сміттєвозів, задіяних на перевезенні ТПВ,  оскільки воно не піддається стисканню, часом своїми габаритами унеможливлює його розміщення в бункері сміттєвоза. Ремонтне ТПВ  може спричинити поломку гідравлічної системи сміттєвоза, оскільки складається в основному з бетону, уламків стінових матеріалів та дерева. Вивезення ремонтних та великогабаритних ТПВ оплачується населенням шляхом включення цієї послуги до загального тарифу.

Вирішення проблем поводження з ТПВ передбачає розроблення та впровадження відповідних програмних заходів, які повинні забезпечити поступове втілення запланованих дій. На першому етапі необхідно:

  • охоплено послугами із вивезення ТПВ усе населення міста, охопити по селах громади;
  • забезпечити усе місто оновленим контейнерним парком;
  • облаштувати контейнерні майданчики;
  • ліквідувати усі несанкціоновані звалища ТПВ, постійно;
  • проводити роботу з інформування населення про порядок поводження з ТПВ;

КВГП планує переглянути розмір тарифу на послуги з поводження побутовими відходами. Підвищення тарифів пов’язане з тим, що на даний час діючий тариф, який був введений в дію з 01.03.2020 року, не покриває витрат підприємства на виконання робіт з вивезення та захоронення побутових відходів. Основні причини – це постійне зростання цін на паливно-мастильні матеріали та енергоносії, зростання мінімальної заробітної плати, податків та інше.

Оновлення контейнерного парку та ремонт контейнерних майданчиків необхідно проводити поетапно, з врахуванням потреб забезпечення санітарно – гігієнічних вимог та міської забудови. Необхідно оновити увесь контейнерний парк м. Коростеня та повністю забезпечити місто контейнерними майданчиками:

в м. Коростені 39 вулиць обслуговується контейнерним вивозом – 33 вулиці – 0,75 м3 + 16 вулиці по 1,1 м3. Вивозиться 160 контейнерів по 0,75 м3, та 72 контейнера по 1,1 м3., В 2019 році – 45 шт., та в 2020 році – 13 шт., КВГП були закуплені та встановлені євроконтейнери об’ємом 1,1 м3, але цього недостатньо, щоб охопити вивозом ТПВ в повному обсязі. Необхідно оновити старі контейнери майже на 90% на нові більш сучасні.

Перелік вулиць, які потребують встановлення євроконтейнерів для подвірного вивозу сміття

вул. Коцюбинського – 18 шт.;

вул. І. Котляревського – 12 шт.;

вул. Залізнична – 18 шт.;

вул. Шатрищанська – 6 шт.;

вул. В. Стуса – 12 шт.;

вул. Ш. Алейхема – 4 шт.;

вул. Г. Сковороди – 10 шт.;

вул. Ковельська – 12 шт.

вул. Черемушки – кожному мешканцю по контейнеру по 0,2 м3;

пос. Житомирське (вул. Сагайдачного, Лісова, пров. Лісова, Тарнавського – встановити контейнери по 1,1 м3 – 15 шт.). Закупити контейнери по 0,2 м3 на селищну громаду – 1000 шт.

Планується замінити контейнери в зв’язу із терміном використання на території багатоповерхових будинків в кількості 300 шт.

Облаштувати майданчики закритого типу – 100 шт., приватний сектор – 50 шт.

Для забезпечення інформування населення та з метою покращення якості надаваних послуг підприємство повинно забезпечити контейнери та контейнерні майданчики інформаційними матеріалами з телефонами та контактами підприємства. Також підприємство залишає за собою право розміщувати і іншу інформацію на встановлених контейнерах і майданчиках. Великогабаритні та ремонтні ТПВ необхідно вивозити звичайним вантажним транспортом.

Важливою умовою впровадження Плану є постійна робота з населенням. Населення повинно бути інформовано про наявність Плану, про його мету, завдання та цілі, про терміни виконання та досягнуті результати.

Особливу увагу потрібно приділити обізнаності та професіоналізму працівників житлово-комунального господарства, які повинні своїм прикладом демонструвати населенню правила поводження з ТПВ.

Основні завдання системи моніторингу сфери поводження з ТПВ:

  • вдосконалити систему спостереження за обсягами накопичення, збирання, передавання, збереження, аналізу даних про ТПВ;
  • підвищити повноту та якість обслуговування населення;
  • забезпечити своєчасне прийняття рішень щодо запобігання негативним впливам на довкілля та здоров’я населення.

У результаті реалізації Плану очікується:

  • поліпшення екологічного стану та благоустрою території міста;
  • мінімізація відходів;
  • підвищення екологічної культури населення;
  • забезпечення міста оновленими контейнерними майданчиками та контейнерами для ТПВ.

Реалізація заходів Плану здійснюється відповідно до запланованих термінів та обсягів фінансування. У разу невиконання заходів Плану у заплановані терміни через відсутність фінансування або з інших не передбачуваних причин робляться висновки, спрямовані на подальше обов’язкове виконання всіх запланованих заходів.

 

Розділ 5. План капітальних інвестицій

 

До плану капітальних інвестицій на найближчі 3 роки включені проекти, які покращать екологічний стан та благоустрій території міста. Критеріями для вибору проектів капітальних інвестицій були їх технічна доцільність та економічна обґрунтованість.

  1. Розрахунок вартості контейнерів об’ємом 1,1 м3:

Кількість контейнерів об’ємом 1,1 м3.  – 250 шт.

Ціна 1-го контейнера (станом на 01.07.2022 року згідно пропозиції постачальника) – 12500,00 гривень ( з ПДВ).

Розрахунок: 250 шт. * 12500,00 = 3 125 000,00 гривень.

Вартість становить – 3 125 000,00 гривень.

  1. Розрахунок вартості контейнерів об’ємом 0,2 м3:

Кількість контейнерів об’ємом 0,2 м3 – 2000 шт.

Ціна 1-го контейнера (станом на 01.07.2022 року згідно пропозиції постачальника) – 2200,00 шт.;

Розрахунок: 2000 шт. * 2200,00 = 4 400 000,00 гривень.

Вартість становить – 4 400 000,00 гривень.

  1. Розрахунок закупівлі нових сміттєвозів:

Кількість машин – 1 шт.;

Ціна 1-її машини (станом на 01.07.2022 року згідно пропозиції постачальника) –  5 000 000,00 гривень.;

Розрахунок: 5 000 000,00 * 1 шт. = 5 000 000,00 гривень.

Вартість становить – 5 000 000,00 гривень.

Загальний розмір необхідних інвестицій на заміну контейнерів та закупівлю нових сміттєвозів становить 12 525 000,00 гривень.

Крім того, для нормального функціонування та належного виконання обов’язків, покладених на наше підприємство, необхідно також придбати:

  • Навантажувач «MANITOU» (4 різні ковші) – 2,5 млн. грн..
  • Вантажний автомобіль «MAN» (12 т з маніпулятором б/в) – 3,2 млн. грн..
  • Вантажний автомобіль «VOLVO» (7 т) – 2 шт. – 7,2 млн. грн..
  • Трактор для прибирання тротуарів (з навісним обладнанням) – 2 шт. – 2,4 млн. грн..

Придбання біотуалетів – в кількості 15 шт. – 400 000,00 грн.

Інвестиція в об’єкти дорожньої безпеки м.Коростень (світлофорні об’єкти 3шт.) – 1,2 млн грн

Інвестиція в об’єкти дорожньої безпеки в населених пунктах громади (дорожні знаки) – 0,6 млн грн

Будівництво та ремонт виробничої бази КВГП – 1,5 млн грн

Поводження з ТПВ, прибирання великогабаритного сміття та стихійних звалищ – придбання контейнерів 5 м3 (типу човник) 20 шт – 1 млн грн

Реконструкція діючого кладовища та виготовлення проекту на відведення нової ділянки під нове кладовище -5 млн грн.

Реконструкція полігону ТПВ1-2 черга – 50 млн грн.

Проектування та будівництво нових мереж водовідведення – 1 млн грн

Інвестиції в ремонт доріг та тротуарів громади – 30 млн грн

Тобто для виконання плану капітальних інвестицій підприємству необхідні кошти в сумі 118 525 000,00 грн. Підприємство  планує  проводити фінансування за рахунок коштів з бюджетів різних рівнів (міського, обласного, державного). Підприємство також розглядає можливість фінансування за рахунок запозичених коштів – через кредити банків.

 

РОЗДІЛ 5.  Стратегічні задачі підприємства

Пріоритет Стратегічна ціль Заходи Орієнтовні терміни виконання
1  

 

«Покращення якості надання послуг на рівні  європейських стандартів»

 

Підвищення рівня кваліфікації персоналу

Відвідування семінарів тренінгів 2023 р. – 2025 р.
Заключення угод про співпрацю з вищими навчальними закладами 2023 р. – 2025 р.
 

Оновлення матеріально – технічної бази

Залучення інвестицій на придбання сучасної техніки та обладнання для надання послуг 2023 р. – 2025 р.
2. «Енергоефективність» Зменшення споживання  електроенергії Заміна електроламп на енергозберігаючі. 2023 р. – 2025 р.
Встановлення ламп на сонячних батареях 2023 р. – 2025 р.
Модернізація та заміна застарілих ТП, СО на сучасні. 2023 р. – 2025 р.
3 «Захист навколишнього середовища» Полігон Закінчення реконструкції полігону 2023 р. – 2025 р.
Поводження з побутовими відходами Заміна старих та встановлення нових контейнерів 2023 р. – 2025 р.
Впровадження заходів по роздільному збору сміття (встановлення сортувальної лінії) 2023 р. – 2025 р.
 

4

 

«Утримання та поточний ремонт вулично-дорожньої мережі»

 

Облаштування вулично-дорожньої мережі

Поточний та  капітальний ремонт автошляхів міста 2023 р. – 2025 р.
Виконання асфальтування доріг з гравійним покриттям 2023 р. – 2025 р.
Виконання робіт по ліквідації ямковості доріг 2023 р. – 2025 р.

 

 

Розділ 6. Очікувані результати.

6.1.    Поліпшення екологічного стану та благоустрою міста;

6.2. Забезпечення міста оновленими контейнерними майданчиками та контейнерами для ТПВ;

6.3.   Організація поховань померлих та надання ритуальних послуг;

6.4.  Облаштування мереж зливової каналізації на вулицях та провулках міста;

6.5.    Покращення роботи мереж вуличного освітлення та світлових об’єктів;

6.6.   Озеленення міста для комфортного проживання мешканців та гостей.

6.7. Покращення стану вулично-дорожньої мережі міста внаслідок проведення поточного та капітального ремонту автошляхів міста, виконання асфальтування доріг з гравійним покриттям, виконання робіт по ліквідації ямковості доріг.

6.8.   Закінчення реконструкції полігону.

 

 

Керуючий справами виконкому                                      Андрій ОХРІМЧУК

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 43 Усі
Чат-бот Гаряча лінія