Звіт про роботу відділу місцевого економічного розвитку за 2019 рік

27.03.2023 192

Звіт про роботу відділу місцевого економічного розвитку 

 управління економіки за січень-грудень 2019 року  

 

Планування та розвиток

  1. Розроблено програму економічного і соціального розвитку міста Коростеня на 2020 рік, ряд цільових програми розвитку міста, надано експертні висновки та рекомендації до загальноміських програм, що не належать до компетенції управління.
  2. Реалізація Стратегічного плану розвитку міста Коростеня:

– проведено громадський та адміністративний моніторинг виконання заходів Стратегії за 2018 рік, результати яких затверджені виконавчим комітетом, розпочато збір інформації за 2019 рік;

– в березні проведено конкурс соціальних проєктів серед громадських організацій міста в рамках виконання заходів Стратегії, переможцями яких стали:

  • проєкт «Фестиваль старовинної культури «Княжий спадок», МГО «Молодіжна міська рада»;
  • проєкт «Самоврядування в активній громаді (громадянська освіта мешканців міста)», ГО «Агенція регіонального розвитку»;
  • проєкт «Бібліотека суспільного простору», МГО «Молодіжна міська рада».

– надано пропозиції до Стратегії розвитку Житомирської області до
2027 року.

  1. Діяльність щодо розвитку індустріального парку (ІП):

– в травні шляхом конкурсу обрано першого учасника ІП – ТОВ «БФ Проект», завершено будівництво транзитного складу (майбутньої меблевої фабрики), проведено благоустрій території біля об’єкту, придбано обладнання для функціонування будівлі на загальну суму 40,0 млн.грн.;

– налагоджено контакти з компанією EVON, що займається питаннями розвитку індустріальних парків та територій;

– взято участь в низці форумів та конференцій, присвячених питанням розвитку індустріальних парків в Україні, на яких, в тому числі, було представлено досвід міста;

– за сприяння Агенції регіонального розвитку Житомирської області проведено робочу зустріч з народними депутатами України та обговорено існуючі законодавчі ініціативи по сприянню розвитку індустріальних парків;

– за реалізацію практики щодо розбудови індустріального парку «Коростень» місто стало переможцем всеукраїнського конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування», який проводить Міністерство розвитку громад та територій України у співпраці з Програмою Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні» в напрямку «Заходи та рішення органів місцевого самоврядування, спрямовані на ріст доходів місцевого бюджету».

  1. Інвестиційна діяльність:

проведено низку зустрічей з потенційними інвесторами: компанією EMSOLT (будівництво сонячної електростанції), чеською фінансовою групою RSJ (альтернативні види опалення), компанією з Данії (розміщення потужностей з пошиття одягу), Міжнародною спілкою бізнесменів України та Туреччини; з представниками державної установи UkraineInvest відвідано підприємства міста-потенційні об’єкти інвестування;

– продовжується співпраця з ТОВ «Регіональні енергетичні системи» щодо будівництва сонячних електростанцій на земельній ділянці площею 67 га;

– зібрано інформацію про вільні земельні ділянки, незадіяні виробничі площі і приміщення (приватної та комунальної форми власності) та розроблено інвестиційний паспорт міста з врахуванням рекомендацій експертів U-LEAD;

– проведено збір та опрацювання інформації для міжнародного рейтингу прозорості міст антикорупційної організації Трансперенсі Інтернешнл Україна. За попередніми даними місто Коростень в 2019 році посіло 11 місце серед 32 міст України (які подали інформацію) в рейтингу інвестиційної прозорості (17 місце в 2018 році);

– підписано меморандум про співпрацю з ГО «Інститут вільних економічних зон».

  1. Проєктна діяльність:

Європейська ініціатива «Мери за економічне зростання»:

– в ході моніторингової місії до Коростеня міжнародного консультант з розвитку Антоніо Кастро отримано позитивну оцінку роботи міста в рамках ініціативи;

– у вересні 2019 року відбувся візит по обміну досвідом фахівців з Данії та керівництва проєкту (організовано візити до індустріального парку «Коростень», «Коростенського заводу МДФ» та УХЛК, проведено Круглий стіл «Сталий економічний розвиток Коростенського регіону: можливості та ризики»);

– отримано позитивну оцінку виконання Плану місцевого економічного розвитку міста Коростеня до 2020 року;

– взято участь в ряді зустрічей в рамках Ініціативи.

Європейська ініціатива «Угода мерів» – взято участь в програмі з обміну досвідом «Від міста до міста» (березень – навчальний візит до Латвії), підготовлені проєктні пропозиції для інвестиційного портфелю Угоди мерів та Європейського Інвестиційного Банку;

проєкт «Підвищення конкурентоспроможності українських регіонів та розвиток польсько-українського економічного співробітництва» – пройдено навчання по програмі «Академія менеджерів з розвитку», взято участь у низці семінарів, в навчальному візиті до Польщі (основна увага в 2019 році була спрямована на підвищення потенціалу Агенцій регіонального розвитку, що діють в Україні, а не органам місцевого самоврядування);

проєкт ПРООН «Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО» – за сприяння проєкту реалізовано механізм енергосервісу (місто стало першим в Житомирській області): відібрано ЕСКО-компанію, яка встановила та на сьогоднішній день обслуговує 4 індивідуальні теплові пункти в  ЗОШ №9, ЗОШ №1, колегіумі та ЦРД №18. За кошти проєкту в ЦРД №18 встановлено систему вентиляції та рекуперації. Фактична економія споживання теплової енергії після встановлення індивідуальних теплових пунктів по зазначеним закладам за листопад-грудень склала 155,6 тис.грн.

– отримано перемогу в І турі конкурсу проєкту «Просування сталих енергетичних рішень в громадах (приклади з практики)» від ГО «Екоклуб» (м. Рівне) за підтримки МЗС Норвегії зі спільним проєктом з ТОВ «Полісся Екоенерго»  по реконструкції котельні по вул.Героїв Небесної Сотні, 12 (готуємось до ІІ туру);

– за підтримки Німецького енергетичного агентства DENA здійснено навчальну поїздку до Німеччини;

– підготовлені проєктні заявки на конкурси від: спільного проєкту Швеції та ПРООН «Посилене партнерство для сталого розвитку» (поводження з відходами), Асоціації міст України (гендерні ініціативи), посольства Болгарії в Україні (Школа підприємництва);

– надано підтримку у написанні проєктів КП «Водоканал», Теплозабезпечення та відділу культури і туризму;

– протягом року взято участь в низці навчальних та інформаційних  заходах організованих міжнародними програмами та проектами: U-LEAD,  GIZ, ПРООН.

 

Промисловий комплекс

  1. В місті працює 18 підприємств, що включено органами держстатистики до основного кола звітуючих підприємств.
  2. За підсумками року очікуваний обсяг промислового виробництва становив 3,2 млрд.грн., що на 18% менше минулорічного показника. Серед галузей, що суттєво зменшили випуск продукції: металургійне виробництво (на 33%), виробництво іншої неметалевої мінеральної продукції (на 52,8%), виробництво готових металевих виробів (на 34,1%). Єдина галузь, що наростила обсяги виробництва на 6,7% – харчова.
  3. Чисельність працюючих в промисловості становить 3364 особи, що на 5,8% більше, ніж в 2018 році. Середня заробітна плата – 8,8 тис.грн. (зросла на 2,4%).

 

Транспортний комплекс міста

  1. Щоденно здійснювався моніторинг руху пасажирського міського автомобільного транспорту засобами диспетчерської програми «Дозор».
  2. Проводився постійний контроль за станом перевезень пасажирів (обстеження санітарного та естетичного стану транспорту, зупинок, дорожнього покриття, робота зі зверненнями громадян, перевізниками та поліцією). Кількість скарг щодо роботи автотранспорту в 2019 році становила 30 проти 67 в минулому році.
  3. В березні проведено вивчення пасажиропотоку. В 2019 році відбулось зменшення пасажиропотоку на 9,8%.
  4. З метою вирішення питань оптимізації перевезення пасажирів організовано низку зустрічей в мікрорайонах Б.Шосе та Чигирі.
  5. На запити громади та перевізників проводилась робота по внесенню змін до графіків та розкладів руху на маршрутах міста.
  6. За рахунок ТОВ «Дозор» на автобусній зупинці «Міський центральний ринок» встановлено інформаційне електронне табло.
  7. Ініційований фахівцями відділу та депутатом Любочко С.М. проєкт по встановленню інформаційних стендів на автобусних зупинках міста став переможцем Бюджету участі в 2019 році.
  8. Проведено дослідження щодо впровадження в місті Коростені «картки коростенця», обладнання автобусів засобами обліку пасажирів.
  9. Розроблено та запроваджено Порядок щодо видачі квитків на 50% вартості проїзду в пасажирському автомобільному транспорті м. Коростень пенсіонерам, вік яких складає 70 і старше років.

 

Енергетичний менеджмент

  1. В бюджетних установах та організаціях міста за допомогою інформаційної он-лайн системи здійснювався моніторинг споживання енергетичних ресурсів. Так, за даними системи, за рахунок впровадження енергоефективних заходів та ощадного використання енергії закладами бюджетної сфери за 9 місяців 2019 року зменшено споживання енергетичних ресурсів в порівнянні з 2018 роком: теплової енергії на 25% та холодної води на 10%, натомість споживання електроенергії зросло на 11%.
  2. У співпраці з структурними підрозділами виконкому активно проводилась інформаційно-просвітницька робота серед населення (із залученням міжнародних проєктів та громадських організацій – ПРООН, IFC, 350.org, Українська кліматична мережа, Smart Energy), в травні проведені Дні сталої енергії, виготовлено інформаційну продукцію з енергетичним логотипом міста. В жовтні проведено конкурс енергоефективних проєктів, переможцем якого став колектив ЗОШ №9 та отримав 50,0 тис.грн. на впровадження свого проєкту.
  3. У співпраці з відділом освіти та Коростенською школою мистецтв
    ім.А.Білошицького підготовлено тематичний випуск журналу «Аллочка-дошколярочка» на тему енергозбереження та клімату.
  4. Енергоменеджер міста став членом Мережі енергоменеджерів Житомирської області, організованої Асоціацією міст України за підтримки GIZ.

 

Підприємництво та регуляторна політика

  1. Розроблено Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств Коростенської міської ради. Проведено роз’яснювальну роботу серед комунальних підприємств міста.
  2. Конкурс на відшкодування з міського бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації бізнес-проектів в 2019 році не відбувся (через пасивність підприємців та жорсткі умови кредитування).
  3. Реалізовано ініціативу «Школа підприємництва»:

– підготовлені для друку методичні рекомендації на тематику складання бізнес-плану. Посібник в електронному вигляді розміщено на офіційному сайті міста в розділі «Підприємництво»;

  • проведено конкурс бізнес-проєктів серед шкільних команд міста. Переможцями стали:

1 місце – ЗОШ №13, бізнес-проект «Соснові дари Полісся»;

2 місце – НВК №12 «Виробництво футболок з авторським малюнком»;

3 місце – міська гімназія, бізнес-проекти «Кінотеатр під відкритим небом «Sky-cinema» та «Центр по підготовці до ЗНО «ENJOYOURSTUDY».

– започатковано навчальний курс для учнівської молоді «Школа бізнесу».

  1. Організовано урочистості з нагоди Дня підприємця та відзначено кращих підприємців 2019 року (на міському рівні відзначено 19 представників мікропідприємництва, переможцями обласного конкурсу стали: ТОВ «Альфа», ПП «Фармацевтична фабрика «НВО «Ельфа», Виробничий підрозділ Коростенська дирекція залізничних перевезень регіональної філії «Південно-Західна залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця»)
  2. Інформаційно-консультативну підтримку підприємців продовжував здійснювати Центр підтримки підприємництва. У співпраці з Коростенським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду, Коростенським управлінням головного управління Державної фіскальної служби, міським центром зайнятості та УПСЗН проведено низку семінарів для суб’єктів господарювання.
  3. Проведено опитування підприємців щодо проблемних питань розвитку (підготовлено аналітичний звіт). Результати опитування враховані під час розробки міської цільової програми.
  4. Проведена регуляторна процедура щодо встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік.

 

Заробітна плата

  1. Постійно проводився аналіз та контроль за станом виплати заробітної плати по місту. На кінець 2019 року заборгованість з виплати заробітної плати становила 2,2 млн. грн., 50% якої належить підприємству банкруту.
  2. Середня заробітна плата в ІІІ кварталі 2019 року становила 9407 грн. (106,9% від середнього рівня по регіону, попереду м. Житомир – 9476 грн. та м. Малин – 9694 грн.).

 

 

Інше

  1. Розпочато співпрацю з Центром інтелектуальної власності, інноватики та управління проєктами Житомирського національного агроекологічного університету з питань розвитку територій Коростенського регіону.
  2. Розроблено дизайн та виготовлено презентаційну продукцію про місто.
  3. Проведено організаційні заходи по сприянню реалізації в місті програми Бюджету участі.
  4. Здійснювалась робота щодо збору та обліку інформації про фізичних осіб-власників молодняка великої рогатої худоби з метою отримання ними державної дотації, проводились виїзні обстеження домогосподарств.
  5. Постійно оновлювались матеріали на Інтернет-сайті міста. Розміщувались новини та оголошення. Створено сторінку «Управління економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради» в соціальній мережі Facebook.
  6. В робочому порядку готувались інформації та звіти на ОДА, виконувались доручення.
  7. Щоденно ввівся документообіг по управлінню економіки.
Документів Всього 2018 р. Всього 2019 р.
Надійшло, всього

В тому числі

1. З Житомирської ОДА

2.Від підприємств та організацій міста

3.Від громадян

1209

 

404

397

408

1469

 

372

526

571

З них без реєстрації в загальному відділі
1. З Житомирської ОДА

2.Від підприємств та організацій міста

3.Від громадян

35

175

322

23

279

402

Відправлено, всього

Через загальний відділ

1. На Житомирську ОДА 

2.На підприємства та організації міста  

3. На звернення від громадян

Через управління економіки

1. На Житомирську ОДА

2.На підприємства та організації міста

3. На звернення від громадян

1040

564

104

148

312

504

105

363

36

1458

864

121

413

330

594

114

445

35

 

 

Начальник відділу                                                                 Ганна БАБСЬКА

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 43 Усі
Чат-бот Гаряча лінія