Звіт про роботу відділу місцевого економічного розвитку за 2020 рік

27.03.2023 196

Звіт про роботу відділу місцевого економічного розвитку 

 управління економіки за січень-грудень 2020 року  

 

Планування та розвиток

  1. Розроблено програму економічного і соціального розвитку Коростенської міської територіальної громади на 2021 рік, ряд цільових програми розвитку громади, надано експертні висновки та рекомендації до загальноміських програм, що не належать до компетенції управління.
  2. Реалізація Стратегічного плану розвитку міста Коростеня:

– проведено громадський та адміністративний моніторинг виконання заходів Стратегії за 2019 рік, розпочато збір інформації за 2020 рік;

– в червні проведено конкурс соціальних проєктів серед громадських організацій міста в рамках виконання заходів Стратегії, переможцями яких стали:

  • проєкт «Стрілковий клуб Коростеня», ГО «Відродження та захист Полісся»;
  • проєкт «Доступний спорт для «особливих» людей», ГО «Коростенське об’єднання інвалідів «Сила духу»;
  • проєкт «Фотогалерея просто неба «Погляд у минуле», ГО «Власний вимір».

– досвід міста представлено на семінарах щодо створення дієвих стратегій розвитку ОТГ та міст України в містах Житомир та Миколаїв.

  1. Діяльність щодо розвитку індустріального парку (ІП):

– продовжено співпрацю з компанією EVON, що займається питаннями розвитку індустріальних парків та територій;

– взято участь в низці форумів та конференцій, присвячених питанням розвитку індустріальних парків в Україні, на яких, в тому числі, було представлено досвід міста;

на національному телебаченні в циклі програми «Пліч-о-пліч» за підтримки Ради Європи в рамках Програми «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні» вийшов відеоролик «Розвиток індустріального парку «Коростень» як минулорічного переможця конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування»;

– земельна ділянка індустріального парку «Коростень» стала переможцем конкурсу з вибору найкращих інвестиційних пропозицій «Золота ділянка 2020» в рамках проєкту Польської Допомоги задля «Підвищення конкурентоспроможності українських регіонів та розвиток польсько-українського економічного співробітництва». В рамках проєкту з моніторинговою місією місто в серпні відвідали польські експерти.

  1. Інвестиційна діяльність:

зібрано інформацію про вільні земельні ділянки, незадіяні виробничі площі і приміщення (приватної та комунальної форми власності) та розроблено інвестиційний паспорт міста;

– проведено збір та опрацювання інформації для міжнародного рейтингу прозорості міст антикорупційної організації Трансперенсі Інтернешнл Україна. В рейтингу «Прозорі міста» місто Коростень за підсумками 2019 року посіло 27 місце серед 100 найбільших міст України та 17 місце в рейтингу прозорості інвестиційного сектору. Результати за 2020 рік будуть відомі в лютому 2021 року.

– за підсумками І півріччя 2020 року Коростень зайняв ІІІ місце в Україні (в 2019 року – 5 місце) з понад 1500 населених пунктів та І місце в Житомирській області в рейтингу інституційної спроможності і сталого розвитку малих та середніх громад України, сформованого Фондом «Регіональний центр економічних досліджень та підтримки бізнесу». Остаточні підсумки за 2020 рік будуть відомі січні 2021 року.

  1. Проєктна діяльність:

Європейська ініціатива «Мери за економічне зростання»:

– отримано позитивну оцінку виконання Плану місцевого економічного розвитку міста Коростеня до 2020 року. Успішно пройдено співбесіду з незалежним експертом;

– взято участь в ряді зустрічей в рамках Ініціативи;

– вийшов відеоролик про історії успіху 6 громад-учасниць ініціативи, серед яких є і місто Коростень. Даний відеоролик транслюється в Україні та ЄС;

– в 2020 році завершена І фаза ініціативи, з 2021 року розпочнеться ІІ фаза, яка триватиме до 2024 року.

Європейська ініціатива «Угода мерів» – у співпраці з ГО «ЕКОКЛУБ» м. Рівне розроблено План зі сталого енергетичного розвитку і клімату міста Коростеня до 2030 року, і на сьогодні розпочато адаптацію даного документу з врахуванням приєднаних територій;

проєкт ПРООН «Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО» – за сприяння проєкту продовжується реалізація механізму енергосервісу. За підсумками 2019/2020 опалювального періоду економія у споживанні теплової енергії по 4 об’єктам енергосервісу (ЦРД№18, ЗОШ№1,9 та міський колегіум) у грошовому еквіваленті склала майже 640,0 тис.грн;

– в результаті конкурсного відбору Коростень став учасником проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», що впроваджується в Україні компанією GIZ за дорученням Урядів Німеччини та Швейцарії.

– в 2020 році розпочато співпрацю з ГО «Місто 2025» в рамках проєкту «Код міста: Люди. Культура. Інновації. Муніципальне управління». Мета співпраці – розробка концепції бренду міста. Протягом 2020 року проведено ряд консультаційних зустрічей з громадою, бізнесом, молоддю, службовцями. Проведено конкурс на кращу ідею для бренда міста. 9 грудня відбулась презентація концепції бренду міста та його логотипу.

– підготовлені проєктні заявки:

  • на отримання гранту для підтримки впровадження заходів з підвищення енергетичної ефективності громадських будівель (енергоаудит 3-х будівель, ПКД–1-ї будівлі) в рамках проєкту GIZ «Енергоефективність у громадах II» для реалізації «Механізму підтримки послуг з підвищення енергоефективності в громадських будівлях»;
  • сформовано інвестиційну пропозицію «Будівництво міні-футбольного поля та його обслуговування» для польської компанії Bilge Europe;
  • до ДФРР – проєктів «Будівництво інженерних мереж індустріального парку «Коростень» по вул. С. Кемського (Жовтнева), 11д м. Коростень Житомирської області» та «Центральна міська лікарня (хірургічний корпус) в м. Коростень (реконструкція) (перерахунок в ціни 2018 р. з поділом об’єкта на пускові комплекси)»;
  • в галузі охорони здоров’я «Доступна та сучасна діагностика в сфері офтальмологічних послуг для північного регіону Житомирської області» для подальшої участі в програмі «Кусаноне» (фінансується Міністерством закордонних справ Японії);
  • проєктну пропозицію «Проведення енергоаудитів навчальних закладів ДНЗ №9, ЦРД №17, ЗОШ №8 міста Коростеня та розробка проєктно-кошторисної документації комплексної термомодернізації будівлі Коростенського міського колегіуму» на участь в Програмі «ELENA»;
  • проєктну пропозицію «Онайн-навчання в бізнес-школі» на участь у конкурсі «Надзвичайний конкурс пропозицій 2020», оголошений Центральноєвропейською ініціативою (ЦЕІ);
  • в рамках конкурсу «Людяність і взаємодопомога»: гуманітарна ініціатива проти пандемії, оголошеного Міжнародним фондом «Відродження» і Представництвом Європейського Союзу в Україні, для Коростенської ЦМЛ отримано засоби індивідуального захисту та дезінфікуючі засоби на загальну суму 22,0 тис.грн;
  • подано проєкти на участь в конкурсі «SMART МІСТО 2020» в номінації «Найкраще інклюзивне місто (Найкращі умови  доступу до соціальних благ. Розвиток співпраці та відповідальне урядування. Забезпечення рівних можливостей для всіх)» та «Найкраще енергоефективне місто».

– надано підтримку у написанні проєктів відділу культури і туризму;

– протягом року взято участь в низці навчальних та інформаційних  заходах, в тому числі в онлайн форматах, організованих міжнародними програмами та проектами: U-LEAD,  GIZ, ПРООН та інші.

 

Промисловий комплекс

  1. В місті працює 18 підприємств, що включено органами держстатистики до основного кола звітуючих підприємств.
  2. За підсумками року очікуваний обсяг промислового виробництва становить 3,1 млрд.грн., що на 0,6% менше минулорічного показника. Серед галузей, що стрімко нарощують виробничі потужності: добувна промисловість (більше в 1,8 рази), виробництво готових металевих виробів (більше в 2,8 рази), деревообробна промисловість (+15%).
  3. Чисельність працюючих в промисловості становить 3,2 тис. осіб, що на 4,1% менше, ніж в 2019 році.

 

Транспортний комплекс міста

  1. Щоденно здійснювався моніторинг руху пасажирського міського автомобільного транспорту засобами диспетчерської програми «Дозор».
  2. Проводився постійний контроль за станом перевезень пасажирів (обстеження санітарного та естетичного стану транспорту, зупинок, дорожнього покриття, робота зі зверненнями громадян, перевізниками та поліцією), здійснюються перевірки щодо дотримання карантинних обмежень. Кількість скарг щодо роботи автотранспорту в 2020 році становила 41 проти 30 в минулому році.
  3. Навесні рух громадського автотранспорту був призупинений. Натомість проведено роботу з службами таксі міста та організовано безкоштовний довіз медпрацівників до роботи в час пандемії.
  4. На запити громади та перевізників проводилась робота по внесенню змін до графіків та розкладів руху на маршрутах міста.
  5. В рамках Бюджету участі реалізовано проєкт по встановленню інформаційних табличок на зупинках громадського транспорту.
  6. На запит заявників запроваджено пільгове перевезення пасажирів (за 50% вартості проїзду) додатково в неробочі дні тижня (розроблене і прийняте рішення виконкому, внесено зміни в договори з перевізниками, проведено інформаційну кампанію).
  7. На продовження дії договору на перевезення пасажирів подано 3 заяви від 2 перевізників – ФОП Левківським М. М. та ФОП Дідківський О. М.
  8. Протягом 2020 року придбано 2 нових автобуси марки I-VAN
    (ТОВ «Автосвіт ЛТД», ФОП Левківський) та 2 автобуси марки БАЗ 2010 та 2013 року випуску (ФОП Дідківський).

 

Енергетичний менеджмент

  1. В бюджетних установах та організаціях міста за допомогою інформаційної он-лайн системи здійснювався моніторинг споживання енергетичних ресурсів. Так, за даними інформаційної системи енергомоніторингу за 9 місяців поточного року збільшилось споживання теплової енергії на 19% та холодної води на 3%. Споживання електроенергії зменшилось на 7%.
  2. З початку 2020 року видатки з міського бюджету на природні та енергетичні ресурси склали 14,0 млн.грн., що на 11% менше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
  3. Подано звіт з моніторингу виконання заходів Плану дій зі сталого енергетичного розвитку міста Коростень до 2020 року до Єврокомісії в рамках виконання зобов’язань як підписанта Угоди мерів.
  4. Активно проводиться інформаційно-просвітницька робота серед населення. Коростень приєднався до Європейського тижня сталої енергії.
  5. Енергоменеджер є членом Мережі енергоменеджерів Житомирської області, організованої Асоціацією міст України за підтримки GIZ.

 

Підприємництво та регуляторна політика

  1. До запровадження карантинних обмежень в місті діяв курс «Школа бізнесу» для учнівської молоді. В жовтні відбувся конкурс бізнес-проєктів серед слухачів зазначених курсів. В конкурсі взяли участь учні 10-11 класів з міської гімназії, міського колегіуму, школи-гімназії №2 ім. В. Сингаївського, загальноосвітньої школи №9. Всього представлено 14 бізнес-проєктів. Перемогу здобула учениця 10 а класу міського колегіуму Гуцалюк Єлизавета з бізнес-планом «Інтелектуально-розважальний центр».
  2. Конкурс на відшкодування з міського бюджету відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації бізнес-проектів в 2020 році не відбувся (через пасивність підприємців та жорсткі умови кредитування).
  3. Організовано урочистості з нагоди Дня підприємця та відзначено кращих підприємців 2020 року (на міському рівні відзначено 46 представників мікропідприємництва, переможцем обласного конкурсу став ТДВ «Коростенський щебзавод».
  4. Інформаційно-консультативну підтримку підприємців продовжував здійснювати Центр підтримки підприємництва.
  5. Проведена регуляторна процедура щодо встановлення місцевих податків і зборів на 2021 рік.
  6. Підготовлено та прийнято на 37 сесії Коростенської міської ради рішення «Про внесення змін до рішення Коростенської міської ради від 23.05.2019 №1459 «Про встановлення ставок єдиного податку на території м. Коростеня на 2020 рік» щодо звільнення у квітні 2020 року від сплати єдиного податку підприємців І та ІІ груп. Розроблено відповідний бланк заяви та проведено інформування підприємців.
  7. Спільно з Коростенською РДА організовано урочистості до Дня працівника сільського господарства та відзначено кращих підприємців галузі.

 

Заробітна плата

  1. В ІІІ кварталі 2020 року середній розмір заробітної плати в місті Коростені становив 10430,0 грн., що на 10,8% більше, ніж в аналогічному періоді 2019 року і займає 3 місце серед міст обласного значення (м. Малин – 10778,0 грн., м. Житомир – 10412,0 грн.).

 

Інше

  1. Постійно ведеться робота на порталі «Відкритих даних».
  2. З метою підвищення рівня професійної компетентності спеціалістами відділу прослухано понад 40 онлайн заходів (вебінари, тренінги, навчання тощо).
  3. Розроблено дизайн та виготовлено презентаційну продукцію про місто.
  4. Проведено організаційні заходи по сприянню реалізації в місті програми Бюджету участі.
  5. Здійснювалась робота щодо збору та обліку інформації про фізичних осіб-власників молодняка великої рогатої худоби з метою отримання ними державної дотації, проводились виїзні обстеження домогосподарств.
  6. Постійно оновлювались матеріали на Інтернет-сайті міста та мережі фейсбук. Розміщувались новини та оголошення.
  7. В робочому порядку готувались інформації та звіти на ОДА, виконувались доручення.
  8. Щоденно ввівся документообіг по управлінню економіки.
Документів 2019 2020
Надійшло, всього

В тому числі

1. З Житомирської ОДА

2.Від підприємств та організацій міста

3.Від громадян

1469

 

372

526

571

2153

 

386

641

1126

З них без реєстрації в загальному відділі
1. З Житомирської ОДА

2.Від підприємств та організацій міста

3.Від громадян

23

279

402

23

317

799

Відправлено, всього

Через загальний відділ

1. На Житомирську ОДА  

2.На підприємства та організації міста  

3. На звернення від громадян

Через управління економіки

1. На Житомирську ОДА

2.На підприємства та організації міста

3. На звернення від громадян

1458

864

121

413

330

594

114

445

35

2066

1264

86

614

564

802

107

627

68

 

 

Начальник відділу                                                                 Ганна БАБСЬКА

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 43 Усі
Чат-бот Гаряча лінія