Про погодження проєкту Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки

11.01.2024 76

Про погодження проєкту Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки

                 

 

      У К Р А Ї Н А

       Коростенська міська рада Житомирської області

    ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

      Р І Ш Е Н Н Я

 

Від 06.12.2023 р. № 705                   

Про погодження проєкту Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки

 

 

 

 

 

 

Розглянувши проєкт Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки, відповідно до рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради від 16.11.2016 року № 543 «Про запровадження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу міських цільових програм», на виконання розпорядження міського голови від 30.10.2023 року № 464 «Про розробку проєкту Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки», відповідно до Закону України «Про енергетичну ефективність», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення умов для запровадження комплексної термомодернізації будівель», керуючись              п.1¹ ч.«а» ст.30, п.1 ч.2 ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Коростенської міської ради

 

РІШАЄ:

 

  1. Погодити проєкт Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки (додається).

 

  1. Винести проєкт Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки на розгляд чергової сесії міської ради.

 

    Міський голова                                                   Володимир МОСКАЛЕНКО

 

Перший заступник міського голови

Володимир ВИГІВСЬКИЙ

Начальник управління

житлово-комунального господарства

Валерій МАРТИНЮК

Начальник юридичного відділу

Тетяна КАМІНСЬКА

 

 

       Додаток

       до рішення виконавчого комітету

       Коростенської міської ради

       від 06.12.2023р. № 705

 

Програма енергоефективності

Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки

 

  1. Загальна характеристика Програми

 

 

1. Ініціатор розробки Програми Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми Розпорядження міського голови від 30.10.2023 р. № 464 «Про розробку проєкту Програми енергоефективності Коростенської міської територіальної громади на 2024-2028 роки»
3. Розробник Програми Управління  житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради
4. Співрозробники Програми
5. Відповідальний виконавець Програми Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, управління  економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради
6. Учасники Програми Структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради, установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади, підприємства-постачальники ПЕР, в тому числі комунальні підприємства громади, розробники та/або власники програмного забезпечення/ продукту – спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу ПЕР,             КУ «Центр дитячої та юнацької творчості», КП «ТО «КоростеньМедіа», долучені консультанти, експерти, фахівці, проєкти та програми міжнародної технічної допомоги
7. Термін реалізації Програми 2024-2028 роки
8. Джерела фінансування Міський бюджет (у межах видатків, передбачених для реалізації програми на відповідний рік), інші джерела, не заборонені чинним законодавством України
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми (всього), 2024-2028 роки – 2357,7 тис. грн

 

в тому числі:  
9.1. кошти міського бюджету 2024 рік – 400,7 тис. грн

2025 рік – 447,6 тис. грн

2026 рік – 473,8 тис. грн

2027 рік – 502,2 тис. грн

2028 рік – 533,4 тис. грн

9.2. кошти інших джерел

 

  1. Опис проблем, на розв’язання яких спрямована Програма

За останні роки для Коростенської міської територіальної громади питання енергоефективності не втратило своєї актуальності, а у 2022 році дане поняття набуло нового значення та стратегічної важливості не лише для надійного енергопостачання і низьковуглецевого розвитку, а й безпосередньо для суверенітету та незалежності нашої держави в цілому.

У сьогоденні питання зменшення залежності від імпорту традиційних енергоресурсів стало одним з першочергових, а енергоефективність – невід’ємною складовою енергетичної безпеки.

Енергозатратні комунальні підприємства, застарілий житловий фонд, немодернізовані об’єкти освітньої, медичної, соціальної сфери – проблеми, які поглинають левову частку бюджету громади, стримуючи розвиток та економічне зростання, таким чином обмежуючи потенціал підвищення якості життя громадян Коростенської міської територіальної громади.

Посиленої уваги потребує використання енергоресурсів установами, організаціями та комунальними підприємствами, які фінансуються бюджетом громади, адже більшість будівель (школи, дитячі садки, лікарні бібліотеки, спортивні клуби, тощо) мають низький рівень енергоефективності, збудовані понад 50 років тому, мають зношені інженерні мережі, незадовільний стан конструктивних елементів будівель, що спричиняє втрати тепла, порушення температурного режиму та нераціональне споживання ресурсів.

Щороку на впровадження енергоефективних заходів (проведення поточних та капітальних ремонтів) в закладах бюджетної сфери з бюджету громади спрямовується в межах 5-10 млн грн, що в повній мірі не є ефективним в оптимізації енергоспоживання, а тому лише комплексний підхід до впровадження заходів та реалізації проєктів забезпечить досягнення результативності.

Протягом останніх років видатки місцевого бюджету на оплату енергоносіїв та комунальних послуг зросли у 2,3 рази і становлять в середньому 9,6 % в структурі всіх видатків.

Динаміка зростання видатків на енергоносії та їх відсоток в загальній структурі всіх видатків за 2018-2022 роки для закладів бюджетної сфери представлені на рис. 1.

 

Рис. 1. Видатки на енергоносії за 2018-2022 роки для закладів бюджетної сфери

(млн грн/рік та %/рік)

 

Динаміка зміни споживання енергоресурсів закладами бюджетної сфери за 2018-2022 роки представлена в таблиці 1.

Таблиця 1

Вид ресурсу,

одиниці виміру

2018

рік

2019 рік 2020 рік 2021 рік 2022 рік
Споживання природного газу, тис.м3/рік 7,3 0,5 2,9 2,7
Споживання теплової енергії, тис.Гкал/рік 12,3 13,3 12,1 17,4 16,1
Споживання електричної енергії, МВт*год/рік 1993,2 2018,7 1838,6 2452,0 1993,3
Інші енергоносії:          
–          тверде паливо (торфобрикет), т; 6,0 5,0 12,0 14,7
–          дрова, м3 220 225 220 1070,1 409

 

Особливо помітною динаміка змін у енергоспоживанні спостерігається в період з 2020 року по 2022 рік.

У 2020 році основними причинами скорочення споживання ресурсів та відповідно зниження видатків на їх оплату є: зміна режимів роботи закладів із впровадженням обмежувальних карантинних заходів у зв’язку з COVID-19 (перехід на дистанційну форму навчання в закладах освіти та в онлайн-режим роботи закладів культури тощо), кліматична складова (підвищення середньодобової температури повітря) та порядок здійснення нарахування оплати за споживання теплової енергії відповідно до Постанови КМУ від             24.12.2019 року №1082 «Деякі питання нарахування (визначення) плати за теплову енергію та послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води для споживачів у зв’язку із зміною ціни природного газу».

Натомість у 2021 році суттєве підвищення споживання ресурсів та видатків з місцевого бюджету в першу чергу пов’язане зі збільшенням кількості закладів бюджетної сфери після утворення Коростенської міської територіальної громади (в рамках дії адміністративно-територіальної реформи до міста Коростень доєднались 43 села), а також – зі зниженням середньодобової температури в опалювальний період і підвищенням тарифів на всі види ресурсів.

2022 рік для Коростенської міської територіальної громади, як і для всієї країни, став переломним. Військова агресія рф проти України вкотре нагадала про залежність від імпорту енергоресурсів та вивела енергоефективність в ряд пріоритетних напрямків розвитку. Вирішення проблем у сфері використання енергетичних ресурсів на місцевому рівні сприятиме підвищенню енергетичної безпеки, збереженню довкілля та забезпеченню сталого розвитку не тільки окремої місцевості, але і всієї країни. Ефективне та ощадливе використання енергетичних ресурсів, а також надання більш якісних енергетичних послуг є одним з пріоритетних завдань і найбільших викликів для територіальних громад в умовах військової агресії та недостатнього наповнення місцевих бюджетів.

Отже, враховуючи вищезазначене, для Коростенської міської територіальної громади в сфері енергоефективності характерними є наступні проблеми:

  • нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів установами, організаціями та комунальними підприємствами, які фінансуються бюджетом громади;
  • суттєві витрати місцевого бюджету на оплату паливно-енергетичних ресурсів, спожитих закладами бюджетної сфери;
  • незадовільний технічний стан конструктивних елементів (дахів, цоколів, підвальних приміщень, віконних блоків, дверей тощо) та зношеність інженерних мереж в будівлях установ, організацій та комунальних підприємств бюджетної сфери;
  • обмеження коштів у бюджеті громади на впровадження енергоефективних заходів у закладах бюджетної сфери, зокрема термомодернізації будівель, та реалізації ВДЄ-проєктів;
  • постійне зростання вартості енергоресурсів та низький рівень використання відновлюваних джерел енергії;
  • недостатньо розвинена енергоощадна та екологічна культура поведінки громадян.

 

  1. Мета Програми

Мета Програми – забезпечити сталий енергетичний розвиток Коростенської міської територіальної громади шляхом підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів установами, організаціями та комунальними підприємствами, які фінансуються бюджетом громади, збільшення частки використання відновлювальних джерел енергії у всіх сферах життєдіяльності громади, створення передумов для залучення інвестицій в енергоефективність, підвищення культури енергоспоживання.

 

  1. Обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблем Програми

В Програмі здійснюється аналіз споживання енергетичних ресурсів, визначається потенціал економії енергії, основні бар’єри до підвищення рівня енергоефективності, окреслюються цілі і завдання, стратегічні напрями та пріоритети енергоефективного розвитку Коростенської міської територіальної громади, а також містяться заходи організаційного і технічного характеру, виконання яких спрямовано на забезпечення реалізації державної політики в сфері енергоефективності.

З 2010 року місто Коростень є підписантом Угоди мерів – найбільшої амбітної ініціативи Європейського Союзу щодо розвитку екологічно-орієнтованої економіки та підвищення якості життя. В рамках виконання попередніх зобов’язань впроваджено План дій зі сталого енергетичного розвитку міста Коростеня до 2020 року та за результатами моніторингових звітів, поданих Європейській Комісії, досягнуто задекларовану ціль – скорочено власні викиди СО2 на 19 %.

25 лютого 2021 року Коростенська міська територіальна громада, оновила свою участь в європейській ініціативі «Угода мерів по клімату та енергії», взявши на себе добровільні зобов’язання, які полягають у скороченні на своїй території викидів СО2 (та, за можливості, викидів інших парникових газів) щонайменше на 30 % до 2030 року.

В рамках підписаної Угоди, з метою виконання зобов’язань і досягнення задекларованих цілей, протягом 2021 року розроблено та затверджено рішенням сесії міської ради План дій сталого енергетичного розвитку Коростенської міської територіальної громади до 2030 року (ПДСЕРК), який містить заходи щодо підвищення енергоефективності, використання відновлювальних джерел енергії, а також адаптації до наслідків зміни клімату.

У 2022 році ПДСЕРК, пройшовши верифікацію, отримав погодження Європейської Комісії, а в 2023 році задля здійснення координації щодо успішної реалізації оновлено склад Дорадчого комітету з питань сталого енергетичного розвитку та клімату і затверджено Положення про його діяльність.

Участь Коростенської міської територіальної громади у даній ініціативі сприятиме формуванню сталої енергетичної та кліматичної політики, створенню позитивного іміджу громади, залученню інвестицій та підвищенню рівня якості життя.

В той же час одним з ключових інструментів у реалізації політики сталого енергетичного розвитку є запровадження системи енергетичного менеджменту.

Функціонування системи енергетичного менеджменту дає можливість громаді: впровадити сучасні інструменти ефективного управління енергоспоживанням, створити та надалі здійснювати комплексний підхід до впровадження заходів та реалізації проєктів з енергоефективності, зменшити витрати бюджетних коштів на оплату енергоресурсів, залучити додаткові зовнішні фінансові ресурси.

В місті Коростень система енергетичного менеджменту та моніторингу споживання ресурсів запроваджена у 2015 році. Вона охоплює заклади установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади. Проте варто зазначити, що система енергомоніторингу не функціонує належним чином, що суттєво впливає на якість даних та проведення їх аналізу, які лежать в основі прийняття управлінських рішень.

Крім того, до даної системи не включені всі будівлі закладів бюджетної сфери, адже їх кількість суттєво збільшилась після утворення Коростенської міської територіальної громади.

Приєднані території вимагають посиленої уваги адже мають свою історію розвитку, особливості, досягнення та проблематику.

Наявна інфраструктура досить застаріла та потребує комплексної модернізації. До числа одних з першочергових у впровадженні відповідних заходів відносяться будівлі закладів бюджетної сфери. Переважна більшість з них в повній мірі не забезпечені приладами обліку споживання енергетичних та природних ресурсів. Моніторинг споживання ресурсів чи будь-яка база з постійним накопиченням даних практично відсутні або здійснюється частково, а саме на рівні виконання роботи бухгалтерії, тобто у вигляді щомісячного фіксування показників та здійснення оплати за споживання енергетичних та природних ресурсів.

Водночас додатковою перепоною для здійснення якісного моніторингу та ефективної організації управління ресурсоспоживанням є відсутність спеціалістів на достатньому рівні володіючих теоретичними та практичними знаннями в сфері енергоменеджменту і енергоефективності. Брак або недостатність необхідних знань та навичок суттєво впливає на прийняття управлінських рішень у підвищенні ефективності використання ресурсів та переважно носять інтуїтивний характер.

Отже, зважаючи на вищезазначене, одним з першочергових завдань для вирішення проблематики має стати налагодження систем енергоменеджменту та енергомоніторингу в громаді і охоплювати усі заклади установ, організацій та комунальних підприємств бюджетної сфери.

Водночас, з метою раціонального використання бюджетних коштів і уникнення майбутніх необґрунтованих витрат паливно-енергетичних ресурсів будівлями бюджетної сфери, необхідним є здійснення сертифікації енергетичної ефективності та проведення енергетичних аудитів, які дозволяють здійснити аналіз споживання та оцінити потенціал економії ресурсів, виявивши енерговтрати, визначити клас енергоефективності та розробити заходи щодо його підвищення.

Визначення шляхів та засобів розв’язання проблем базується на принципах системності, комплексності, технічної та економічної спроможності Коростенської міської територіальної громади.

Існуючі проблеми передбачається розв’язати шляхом:

  • вдосконалення впровадженої системи енергоменеджменту та енергомоніторингу в установах, організаціях та комунальних підприємствах, які фінансуються бюджетом громади;
  • здійснення сертифікації енергетичної ефективності та проведення енергетичних аудитів будівель закладів бюджетної сфери громади;
  • впровадження енергоефективних заходів та реалізації проєктів;
  • сприяння розвитку альтернативної енергетики та збільшення частки використання відновлювальних джерел енергії;
  • залучення позабюджетних коштів в сферу енергоефективності та розширення кола співпраці з проєктами та програмами міжнародної технічної допомоги;
  • проведення інформаційних кампаній, в тому числі Днів енергії.

Джерелами фінансування Програми є: бюджет громади та інші джерела не заборонені чинним законодавством України, в тому числі грантові кошти проєктів та програм міжнародної технічної допомоги, кредитні кошти вітчизняних та європейських фінансових інституцій, кошти приватних інвесторів – енергосервісних компаній тощо.

Ресурсне забезпечення Програми наведене в розділі 6.

 

  1. Строки та етапи виконання Програми

         Термін реалізації Програми  2024-2028 роки, з розподілом по рокам.

 

  1. Ресурсне забезпечення Програми
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми[1] Роки реалізації Програми Усього витрат на виконання програми
2024  рік 2025  рік 2026  рік 2027  рік 2028  рік
Обсяг ресурсів, усього, тис. грн.
у тому числі:
400,7 447,6 473,8 502,2 533,4 2357,7
  3 000,0[2] 3 000,0
міський бюджет 400,7 447,6 473,8 502,2 533,4 2357,7
3 000,0 3 000,0
державний бюджет
інші джерела, не заборонені чинним законодавством України

 

7. Напрямки діяльності та заходи Програми

 

№     з/п Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)  Перелік заходів програми  Строк виконання заходу  Виконавці  Джерела фінансування  Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. грн,                                         у тому числі: Очікувані результати[3]  
2024 рік 2025      рік 2026       рік 2027 рік 2028 рік  
I. Впровадження, функціонування та супровід системи енергетичного менеджменту в громаді  
1. Розвиток системи управління та контролю за споживанням паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР)

установами, організація-ми та комунальни-ми підприємствами, які фінансуються бюджетом громади

1.1. Проведення інвентаризації будівель і приміщень установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади, і формування переліку об’єктів моніторингу споживання ПЕР 2024 рік Управління житлово-комунального господарства,  установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади Не потребує фінансування – проведено інвентаризацію  будівель і приміщень, які знаходяться на балансі установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади;

– визначено об’єкти моніторингу споживання ПЕР;

– розроблені схеми  постачання та обліку споживання ПЕР

 
1.2. Впровадження (закупівля та встановлення програмного забезпечення/ продукту) і технічний супровід (внесення коригувань та вдоскона-лення) спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу споживання ПЕР 2024-2028 роки Управління житлово-комунального господарства, установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади,  розробники та/або власники програмного забезпечення/ продукту – спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу ПЕР Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством, в т.ч. грантові кошти проєктів та програм міжнародної технічної допомоги Визначається за потреби/у разі необхідності – впроваджено систему моніторингу споживання ПЕР;

– забезпечено прозорість та достовірність споживання ПЕР;

– існує оперативний контроль та аналіз раціональності та ефективності споживання ПЕР;

– оптимізовано та забезпечено раціональне споживання ПЕР установами, організаціями та комунальними підприємствами, які фінансуються бюджетом громади;

 

 
1.3. Абонентське обслуговування  спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу ПЕР (супровід встановле-ного програмного забезпечення/продукту – Інформаційної системи енергомоніторингу (ІСЕ)) 2024-2028

роки

Управління житлово-комунального господарства, установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 88,6 140,4 156,0 171,6 187,2  
1.4. Розробка дашборду енергоефективності на основі даних  спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу споживання ПЕР (встано-вленого програмного забезпечення/продукту –  Інформаційної системи енергомоніторингу (ІСЕ)) 2024 рік Управління житлово-комунального господарства,  розробники та/або власники програмного забезпечення/ продукту –  спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу ПЕР Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 13,8 – розроблено дашборд енергоефективності

 

 
1.4. Проведення навчань з відповідальними особами (енергоменеджерами  установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади) по роботі зі спеціалізованою автоматизованою інформаційною системою електронного моніторингу ПЕР, з питань раціонального споживання ПЕР та підвищення енергоефективності будівель і приміщень 2024-2028

роки

Управління житлово-комунального господарства, розробники та/або власники програмного забезпечення/ продукту – спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу ПЕР, долучені консультанти, експерти, фахівці Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 3,0 3,6 4,3 5,2 6,3 – підвищено рівень кваліфікації в роботі з автоматизованою системою енергомоніторингу та рівень обізнаності з питань енергозбереження, енергоефективності і енергоменеджменту   відповідальних осіб- енергоменеджерів  установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади

 

 
1.5. Проведення аналізу споживання ПЕР будівлями і приміщеннями установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади, визначення пріоритетності впровадження заходів з енергозбереження та підвищення енергоефективності,  реалізації інвестиційних проєктів 2024-2028 роки Управління житлово-комунального господарства, установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади Не потребує фінансування – проведено аналіз споживання ПЕР;

– визначено пріоритетність будівель і приміщень для впровадження  заходів з енергозбереження та підвищення енергоефективності,  реалізації інвестиційних проєктів

 
Всього по розділу I. Впровадження, функціонування та супровід системи енергетичного менеджменту в громаді: 105,4 144,0 160,3 176,8 193,5    
II. Забезпечення сталого енергетичного розвитку громади  
2. Продуктив-ність сталого енергетично-го розвитку громади 2.1. Формування та ведення бази інвестиційних енергоефективних проєктів 2024-2028

роки

Управління житлово-комунального господарства, управління економіки, установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади, підприємства-постачальники ПЕР Не потребує фінансування

 

– створено базу інвестиційних енергоефективних проєктів;

– забезпечено формування пропозицій щодо залучення інвестицій та співпраці з проєктами і програмами міжнародної технічної допомоги

 
2.2. Організація та проведення конференцій, круглих столів, робочих зустрічей, семінарів, навчань 2024-2028

роки

Управління житлово-комунального господарства, управління економіки, відділ інформаційно-консультативного забезпечення,    КП «ТО «КоростеньМедіа» Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 9,3 11,2 13,4 16,1 19,3 – створено позитивний імідж територіальної громади;

– залучено нових партнерів;

– реалізовані проєкти в сфері енергоефективності,      в тому числі з використанням відновлювальних джерел енергії

 
2.3. Співпраця з асоціаціями, громадськими організаціями, проєктами та програмами міжнародної технічної допомоги 2024-2028

роки

Управління житлово-комунального господарства, управління економіки Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності  
2.4. Реалізація Плану дій сталого енергетичного розвитку та клімату Коростенської міської територіальної громади до 2030 року (ПДСЕРК) 2024-2028

роки

 

Структурні підрозділи виконавчого комітету Коростенської міської ради, установи, організації та комунальні підприємства громади, підприємства-постачальники ПЕР

 

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 3 000,0 – забезпечено  виконання зобов’язань в рамках ініціативи ЄС «Угода мерів по клімату та енергії»;

– впроваджені заходи та реалізовані проєкти, які передбачені ПДСЕРК;

– забезпечено співфінансування реалізації проєктів;

– підвищено рівень комфорту життя та надання комунальних послуг

 
2.5. Розробка місцевого енергетичного плану (МЕП) 2024-2028 роки Управління житлово-комунального господарства, структурні підрозділи виконавчого комітету,  установи, орга-нізації та комуна-льні підприєм-ства громади,  підприємства-постачальники ПЕР Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності

 

– забезпечено виконання статті 6 ЗУ «Про енергетичну ефективність»;

– розроблений місцевий енергетичний план (МЕП)

 
2.6. Здійснення стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документу державного планування 2024-2028 роки Управління житлово-комунального господарства Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності – забезпечено виконання ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку»;

– розроблений та затверджений документ державного планування з дотриманням здійснення стратегічної екологічної оцінки

 
2.7. Взяття участі в  конференціях, круглих столах, семінарах, вебінарах, навчаннях, тренінгах, робочих зустрічах 2024-2028

роки

Управління  житлово-комунального господарства

 

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 4,0 4,0 4,0 4,0 4,0 – підвищено кваліфікацію та рівень знань задля виконання покладених посадових обов’язків та завдань  
3. Підвищення енергоефективності установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади 3.1. Здійснення обстеження та оцінки технічного стану визначених будівель та приміщень, які знаходяться на балансі установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади 2024-2028 роки Установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади, акредитовані/атестовані/сертифіко-вані експерти/ фахівці в будівельній галузі, сфері енергоефектив-ності Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності – забезпечено виконання Закону України «Про енергетичну ефективність будівель»;

– отримано звіт з обстеження та оцінки технічного стану;

– проведений енергетичний аудит визначеної/их будівлі/ель;

– отримано енергетичний сертифікат  визначеної/их будівлі/ель;

– визначено клас енергоефективності  визначеної/их будівлі/ель;

– сформовано перелік заходів, які необхідно впровадити задля підвищення енергетичної ефективності  установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади

 
3.2. Здійснення енергетичного аудиту визначених будівель, які знаходяться на балансі  установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади 2024-2028 роки Установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади,

сертифіковані енергоаудитори, інші акредитовані/атестовані експерти/ фахівці в будівельній галузі, сфері енергоефектив-ності

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності  
3.3. Здійснення сертифікації енергетичної ефективності визначених будівель, які знаходяться на балансі установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади 2024-2028 роки Установи, організації та комунальні підприємства,  які фінансуються бюджетом громади,

сертифіковані енергоаудитори, інші акредитовані/атестовані експерти/ фахівці в будівельній галузі, сфері енергоефектив-ності

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності  
3.4. Впровадження енергоефективних заходів в будівлях та приміщеннях, які знаходяться на балансі  установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади 2024-2028 роки Установи, організації та комунальні підприємства, які фінансуються бюджетом громади Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством, в т.ч. обласний, державний бюджети, грантові кошти проєктів та програм між-народної техніч-ної допомоги Визначається за потреби/у разі необхідності – впроваджено заходи з підвищення комфорних умов  перебування в будівлях та приміщеннях з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;

– скорочено споживання ПЕР та видатків з бюджету громади на їх оплату

 
4. Проведення інформаційно-просвітниць-кої роботи 4.1. Організація та проведення конкурсу енергоефективних проєктів серед закладів загальної середньої освіти громади 2024-2028

роки

Управління  житлово-комунального господарства,

відділ освіти,

відділ інформаційно-консультативного забезпечення,     КП «ТО «КоростеньМедіа»

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 22,0 26,4 31,7 38,0 45,6 – проведено конкурс енергоефективних проєктів;

– реалізовані енергоефективні проєкти в навчальних закладах громади;

– підвищено енергоефективність будівель закладів освіти та забезпечено раціональне споживання ПЕР;

– підвищено рівень знань учнівської молоді з питань енергоефектив-ності та проєктного менеджменту

 
4.2. Реалізація проєкту команди-переможниці конкурсу енергоефективних проєктів  серед закладів загальної середньої освіти громади 2024-2028

роки

Відділ освіти Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 250,0

( І -120,0 тис.грн., ІІ – 80,0 тис.грн, ІІІ – 50,0 тис.грн )

250,0

 

 

250,0 250,0 250,0  
4.3. Організація та проведення Днів енергії 2024-2028

роки

Управління  житлово-комунального господарства, структурні підрозділи виконавчого комітету, КУ «Центр дитячої та юнацької творчості»,

КП «ТО «КоростеньМедіа»

 

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством Визначається за потреби/у разі необхідності – проведені заходи щодо підвищення рівня обізнаності з питань ощадного й ефектив-ного використання енергії;

– забезпечено  просування ініціатив з енергозбереження та популяризації відновлюваних джерел для отримання чистої, безпечної та ефективної енергії;

– розповсюджено інформацію про шляхи та методи впровадження заходів з енергозбере-ження та підвищення енергоефективності

 
4.4. Розробка презентаційної продукції та друк інформаційно-просвітницьких матеріалів 2024-2028

роки

Управління  житлово-комунального господарства

 

Бюджет громади, інші джерела не заборонені чинним законодавством 10,0 12,0 14,4 17,3 21,0  
4.5. Поширення через місцеві ЗМІ інформації про заходи з енергозбереження, підвищення енергоефективності, використання відновлювальних джерел енергії, досвід реалізації енергоефективних проєктів 2024-2028

роки

Управління  житлово-комунального господарства,

управління економіки, відділ інформаційно-консультативного забезпечення,     КП «ТО «КоростеньМедіа»

Не потребує фінансування  
Всього по розділу II. Забезпечення сталого енергетичного розвитку громади 295,3 303,6 313,5 325,4 339,9    
Всього по Програмі: 400,7 447,6 473,8 502,2 533,4    
 3 000,0[4]    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Результативні показники Програми

 

з/п

Назва показника Одиниця виміру Вихідні дані на початок дії програми Роки реалізації
2024 р. 2025 р. 2026 р. 2027 р. 2028 р.
Показники продукту
1. Кількість будівель установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади, внесені до спеціалізованої автоматизованої інформаційної системи електронного моніторингу паливно-енергетичних ресурсів од. 82 130 130 130 130 130
2 Кількість проведених енергетичних аудитів будівель установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади од. 1 2 2 3 3
3. Кількість впроваджених енергоефективних заходів (проведено поточних та капітальних ремонтів) в закладах установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади од. 35 37 40 43 45
4. Кількість термомодернізованих будівель установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади од. 1 2 2 3 3
5. Кількість виготовлених енергетичних сертифікатів на будівлі установ, організацій та комунальних підприємств, які фінансуються бюджетом громади од. 1 2 2 3 3
6. Кількість реалізованих проєктів в сфері енергоефективності та відновлювальної енергетики од. 1 2 2 3 3
7. Кількість залучених нових партнерів до співпраці (проєктів та програм міжнародної технічної допомоги, громадських організацій, асоціацій тощо) од. 2 2 2 2 2
8. Кількість закладів загальної середньої освіти, які долучились до участі у конкурсі енергоефективних проєктів од. 8 9 10 11 12
9. Кількість дітей (учнівської молоді), які брали участь у конкурсі енергоефективних проєктів осіб 48 54 60 66 72
10. Кількість публікацій, в т.ч. відеосюжетів, розміщених в місцевих засобах масової інформації в сфері енергозбереження та енергоефективності од. 24 30 36 42 48
 

 

Показники якості

1. Частка видатків на оплату енергоносіїв в загальній структурі всіх видатків міського бюджету % 10,6 10,3 10,0 9,7 9,4 9,0
2. Відсоток скорочення споживання ПЕР бюджетними установами міста (в середньому, до попереднього року) % 5,0 4,0 3,0 2,0 1,0

 

  1. Організація виконання та контролю за ходом виконання Програми

 

Контроль за виконанням заходів Програми здійснює управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради.

Виконавці, визначені в Програмі, забезпечують реалізацію заходів та щороку до 20 грудня для узагальнення подають до управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради інформацію про стан та результати їх виконання.

Заходи Програми можуть бути скориговані з урахуванням існуючої соціально-економічної ситуації, потреб інвесторів, вимог щодо участі в програмах і проєктах міжнародної технічної допомоги, співпраці з міжнародними фінансовими інституціями, реальних можливостей бюджету громади та у випадках зміни чинних законодавчих, нормативно-правових та інших актів України.

Коригування здійснюється за ініціативи виконавців Програми шляхом підготовки ініціатором пропозицій з детальним обґрунтуванням запропонованих змін.

Управління житлово-комунального господарства подає проєкт рішення щодо змін до Програми на розгляд та затвердження міській раді.

Звітування по Програмі здійснюється раз на рік при підведенні підсумків виконання Програми економічного та соціального розвитку Коростенської міської територіальної громади, що подаються на розгляд виконавчому комітету та затвердження міській раді.

Управління житлово-комунального господарства після закінчення кожного етапу та всього терміну реалізації Програми подає управлінню економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради інформацію про стан та результати виконання заходів Програми.

Щорічний та підсумковий звіт про виконання заході Програми виносяться на розгляд постійної комісії міської ради з питань бюджету, економіки та комунальної власності, на яку покладений контроль за її виконанням, та розміщуються на офіційному веб-порталі Коростенської міської ради.

 

 

 

 

Заступник міського голови                                        Олександр СИНИЦЬКИЙ

 

 

 

 

 

[1] Обсяг фінансування заходів Програми за рахунок коштів бюджету громади переглядається і затверджується щорічно міською радою за пропозицією управління житлово-комунального господарства

[2] Співфінансування на реалізацію енергоефективного проєкту та у разі залучення інвестицій у співпраці з проєктами та програмами міжнародної технічної допомоги, громадськими організаціями, асоціаціями тощо

[3] Кількісні, якісні та показники ефективності, яких можна досягти за результатами впровадження заходів Програми наведено в розділі 8 « Результативні показники Програми»

[4] Співфінансування на реалізацію енергоефективного проєкту та у разі залучення інвестицій у співпраці з проєктами та програми міжнародної технічної допомоги, громадськими організаціями, асоціаціями тощо

Документи за типом
Регуляторна політикаДокументів: 41 Усі
Чат-бот Гаряча лінія